Sivu 1/1
Konepeltiin scooppi pellistä.
Lähetetty: 27 Maalis 2006 15:57
Kirjoittaja Volmari
tuli villi idea tehdä projektiin scooppi. mutta kun oma konepelti on aika värisijä niin en viitsi tuhlata rahoja uretaaniin että siitä tekisin. niin tuli mieleen että tekisin pellistä scoopin siihen.
onko jollain kokemusta scoopin muovailusta konepeltiin pellistä? nyt tarvis kovia vinkkejä toteuttamiseen.
ja sitä miettisin että kannattaako niin tehdä että se scooppi peittäisi tämän escortin konepellissä olevan ilmaottoritilän että se saisi raittiin ilman scoopin kautta? vai onko se liikaa?
tämän tyylistä ajattelin alkaa pakertaa
http://www.planethoustonamx.com/sc360scp.jpg
Lähetetty: 27 Maalis 2006 17:30
Kirjoittaja TuningUkkeli
Tuossa... On pellistä ja muustakin...
Scooppi
Lähetetty: 28 Maalis 2006 12:30
Kirjoittaja Volmari
jees, tosi makee! onko siitä rajusti leikattu konepeltiä ja nostettu kuvan korkeuksiin?
tämä olisi vain "pulkka" konepellillä, mietin vain että tarvisko se tukea jotenkin kun pelti jota käyttäisin on vissiin millistä ellen väärin muista.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 12:40
Kirjoittaja janzamar
Uskon että noi kanttaukset tukee ihan tarpeeksi.
Itellä oli ex-astmassa pieni scooppi sen takia kun 1.3->2.0:n
jälkeen konepelti ei mahtunut kiinni ilmanputsarin kanssa.
Sen verran tuli huomattua että se pelti kannattaa tehdä valmiiseen muotoonsa erityisen huolellisesti..
Pakkelia kului niin paljon muotoa hakiessa että alkoi jo hävettämään

..ja kun se konepelti kuitenkin aina tärisee vähän niin ne saumat tulee suht äkkiä näkyville jos yhtään fuskaa.
Ja eihän tuosta scoopista ole hyötyä jos ei sieltä mene ilmat suoraan putsariin,jäähdytyksen takia auttaa enemmän reiät mistä se ilma pääsee pois.
Noin päin vakioputsareilla ja osilla tuo vaan tekee ilmanpainetta pellin alle.
Eli ei mitään vastaavaa hyötyä.
Paitsi se ulkonäkö tietysti..
Lähetetty: 28 Maalis 2006 13:46
Kirjoittaja Volmari
juu, ei tällä scuupilla olisi mitään muuta virkaa kuin olla koristeena siinä shou mielessä. mutta ei siitä siltikään tahtoisi tehdä mitään kamalankokoista palkkeli klimppiä.
mutta tosta ilmanputsarista tuli mieleen. voiko ja kannattaako sitä ilmanputsaria modata että se saisi ilman suoraan scuupista, jos tekisikin tästä scuupista toimivan.. kone on lievästi viritetty niin tästä tuskin on mitään haittaakaan??
meni vähän offtopic, mutta silti jotenkin on aiheessa

Lähetetty: 28 Maalis 2006 14:03
Kirjoittaja janzamar
Kaipa se ajais suunnilleen saman asian kuin joku kartiosuodin?
Lähetetty: 28 Maalis 2006 17:35
Kirjoittaja TuningUkkeli
Ylä osa on toisesta autosta. Kone pelti on muuten lasikuitua, paitsi sit tämä "scuupi duu" ja uretaani korotus..
Lähetetty: 28 Maalis 2006 18:14
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä se scuuppi ihan "vapaasti virtaavanakin" auttaa kun se jäähdyttää konehuonetta---> imuilma on kylmempää... jos siis ilmanotto on konetilassa.
Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:00
Kirjoittaja TuningUkkeli
Totta kai jäähdyttää. Edestähän tulee ilmaa joka jostain menee poiskin. Yleensä kun pellissä ei ole reikiä niin ilma jää "sisään".. No miten se nyt...

Lähetetty: 28 Maalis 2006 19:17
Kirjoittaja janzamar
TuningUkkeli kirjoitti:Totta kai jäähdyttää. Edestähän tulee ilmaa joka jostain menee poiskin. Yleensä kun pellissä ei ole reikiä niin ilma jää "sisään".. No miten se nyt...

varmaan jotain,mutta havainnollistava esimerkki olis vaikka vanhojen vaarien mopo"kypärät"..semmonen läpinäkyvä muovitötterö
naaman jatkeena

..ei niitten naamat paleltunu talvellakaan.
Vaikka ne nyt oli aika umpinaisia tietenkin,ettei se ilma päässyt karkuun kun korvien kautta,ja sen takia niissä nahkakypärissä kai oli ne läpät

Lähetetty: 28 Maalis 2006 20:06
Kirjoittaja TuningUkkeli
Öö, siis tarkoitin että maskin ja puskurin aukoita tulee ilmaa joka menee konetilaan. Etenkin esim tuossa meikän konepellissä on noita reikiä niin edestä tuleva ilma poistuu lämpöä ulos vieden pellissä olevista aukoista. Ainakin järjellä ajateltuna...
Tuossa sun pelti mallissa kannattais ehken jättää taakse jokin 2-3cm ilmarako niin pääsin lämmöt ulos..
Lähetetty: 28 Maalis 2006 20:58
Kirjoittaja Volmari
eli meinaat varmaan että nostaisin vaikka konepellin takapäätä pikkasen mistä se ilma poistuisi??
Mutta mitenkä tämä kun auto kummiskin on kesällä jokapäiväisessä käytössä niin joskus tulee vastaan sadepäiviä. voiko sateestä olla haittaa tässä kohtaa jos kohdista scuupin suoraan ilmanputsariin? vai pitäiskö se kohdistaa vähän yli että vesiroiskeet menevät esim. putsarin metallisen kannen päälle?
Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:07
Kirjoittaja TeRoK
Niin tai tota volmarin linkissä olevaa mallia kun katoin niin lähinnä ilma tunkee siinä scuupista sisään päin. Suorempi reitti se on kun keulalta. Siinä on kuitenkin syyläri... ja CUULERI

tiellä.
Itellä oli jossain vaiheessa ajatus väsätä cossu mallin ritilät nurinpäin niinkun cossu2:lla on sirrassa. Jäähdyttää kuulema konetilaa ihan tehokkaasti, mutta konepelit saa olla aika kovin niitattu kiinni, ettei irtoa yli 200 nopeuksissa

Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:09
Kirjoittaja TuningUkkeli
No juurikin niin

Tuleekos ne siihen aukkojen kohdalle?? En usko että ajaessa menee sinne vettä, juurikin tuon pappa kypärän perusteella

Mutta jos siihen jättää pienen lipan niin tuskin siitä haittaa on.. Mutta jos ajaa autonperässä, jaa a.. Mutta jos vettä tippuu päälle niin luulen että imu imee ne putsariin

Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:16
Kirjoittaja janzamar
Uskosin että se veto mikä siinä käy kuitenkin,niin hajottaa sen sateen määrän vettä ettei siitä haittaa kerkeä olemaan,putsaa karstat ehkä venttiileistä kyllä
Eli vois ajatella että toimis jopa paremmin jos ei ihan tulvimalla tule.
Näin äkkiä ajateltuna..tietysti sellainen öljy-ilmanputsari varmistais tuommoisen tehokkaasti..ei kun Jeepistä irrottamaan,vai missäs noita
käytetään..jotain Toitsun maastureita ainakin oon nähnyt.
Mutta siinä on sitten taas oma sovittaminen ja karkaa topicci käsistä

Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:24
Kirjoittaja TuningUkkeli
TeRoK kirjoitti:Ettei irtoa yli 200 nopeuksissa

Eihän Suomessa saa ajaa noin kovaa...

Lähetetty: 28 Maalis 2006 21:41
Kirjoittaja TeRoK
Ei mutta jos on kova vastatuuli

Lähetetty: 29 Maalis 2006 07:37
Kirjoittaja Volmari
no hyvä, tarvii maistella ideaa että tekisi täysin toimivaksi. mutta katsoo miten tässä ehtii tekemään kun kesä puskee aika rajusti vastaan ja auto tarvis maaleihin pikkuhiljaa saada.. oh gosh!
Lähetetty: 30 Maalis 2006 20:19
Kirjoittaja TuningUkkeli
Eikun lykkyätykö, sitä tarvitaan

Itsellä vähän sama juttu, etupuskurin muotitus, konepellin "viimeistely"

ja takapuskurin viimeistely... Sit se takasiipi jota en ole juuri edes aloittanut

Sit vähän miettiny Wide Body Kitt:iä

Ei vaan oikke viel tiä miten toteuttas

Lähetetty: 31 Maalis 2006 08:37
Kirjoittaja Volmari
TuningUkkeli kirjoitti:Eikun lykkyätykö, sitä tarvitaan

Itsellä vähän sama juttu, etupuskurin muotitus, konepellin "viimeistely"

ja takapuskurin viimeistely... Sit se takasiipi jota en ole juuri edes aloittanut

Sit vähän miettiny Wide Body Kitt:iä

Ei vaan oikke viel tiä miten toteuttas

neuvo: pistä auto talliin. pari koppaa kaljaa jotain tuomionpäivä metallia soimaan ratiosta ja puusterista niin aamulla voi käydä kurkkimas kun selviää että mitä sitä tuli tehtyä. niin se minullakin lähti.. eikä tallikaan edes palanut!
