Sivu 1/2

weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 10:03
Kirjoittaja -Janii-
granadassa on tuommonen kaasutin ja vähän ihmetyttää sen toiminta. auto kun on käynnissä ja katsoo kumpaankin kurkkuun ja painaa vähäsen kaasua niin kiihdytyspumppu ruikkii kumpaankin kurkkuun bensaa vaikka se toinen läppä pysyy kiinni niin miksi se työntää bensaa sinnekkin? läppä tietenkin aukee kun kunnolla polkasee kierrokset korkeelle ja kurkun keskeltä tässä vaiheessa rupee tulemaan bensaa "sumuna". tuo sumu näyttää siltä kun kaataisi suoraan jostain kupista bensaa sinne :) eli eikö tuo kiihdytyspumpun ruikkima bensa tolle toiselle kurkulle ole täysin turhaa? kulutus tuntoo olevan aika älytön ja bensa tuntuu haisevan välillä sisällekkin. vuotoja ei nopeasti katsottuna näyttänyt olevan.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 14:54
Kirjoittaja anon1
Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 15:02
Kirjoittaja -Janii-
anon1 kirjoitti:Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.
kaasutin ei ainakaan tulvi kun bensanpinnan tarkistin. on noin puolessavälin kun kannen aukaisin. huoltosarjan meinasin tilata siihen. eniten ihmetyttää tuo kiihdytyspumppu että kuuluuko sen työntää tonne toiseen kurkkuun bensaa kun se läppä on kiinni.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 15:48
Kirjoittaja tursas
Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 16:05
Kirjoittaja seppo1
tursas kirjoitti:Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.
Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 16:20
Kirjoittaja duckworth
seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:
No mulla oli ennen ruisku- muunnosta Sierrassa juuri tuo DGAV-kaasari, ja molempien kurkkujen päällä ryyppyläpät.

Kävi vielä kerran niin hupaisasti, että läpät jumittuivat kiinni, kun ottivat kaasarinrunkoon (oli sen verran välystä läppienakselissa) eikä auto lähtenyt enää käyntiin, bensa vaan haisi ja tulpat kastui vaikka kipinä olisi tullutkin.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 17:17
Kirjoittaja Hessu78
Tuo kiihdytyspumppuhan on vain "tyhmä" mäntäpumppu, ei se tiedä onko toinen läppä auki vai ei. Weberissä vain yksi kiihdytyspumppu joka syöttää molempia kurkkuja.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 13 Touko 2017 18:17
Kirjoittaja tursas
seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:
Siinä kakskurkkusessa kaasarissa on sen lisäksi että on yläkurkut on myös kaksi alakurkkua (kaasuläppää), että semmosta, kaadan kurkkuuni yhen kaljan yläkurkkuuni... :D

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 01:32
Kirjoittaja Mara
Niitä kiihdytyspumpun suuttimia on sellaisia missä on molemmat kanavat auki, ja missä on kakkoskurkun puoli tukossa.
Saanee patentoitua umpeen, ellei löydy orkkista.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 02:09
Kirjoittaja emax
Ihan normaalilta kuullostaa toi kaasarin toiminta. Ei se kaikki bensa hukkaan mene, vaan kone imee sen kyllä käyttöön vaikka toinen läppä on silmillä katsoen kiinni. Onko päästöt minkälaiset?

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 09:29
Kirjoittaja -Janii-
päästöistä en muista muuta kun että hc arvo oli 1300. ja nyt en puhunut ryyppyläpistä ollenkaan ne toimii oikein. kumminpäin nuo suuttimet kuuluu olla mitkä on kohokammion pohjalla ja sitten siinä päällä? ensiö puolelle on isommat suuttimet kun toisio puolelle

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 11:29
Kirjoittaja emax
Nyt en kyllä enää muista mitenpäin ne kuuluu. Mutta jos hc on korkea ja muut lähellä normaalia, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun ohc:ssä vuotaa/kantaa pakoventtiilit. Huonon seoksen pitäis lisätä myös co:ta.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 12:48
Kirjoittaja anon1
Vaihda nyt ekaks se korjaussarja,ja säädätä kaasari. Sit voisit keskittyä sytkäpuolen osiin,tulpat, puola, tulpanjohdot.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 14:41
Kirjoittaja duckworth
Tossa aiemmin emax mainitsikin mahd. venttiilivian, niin ennen uusiin osiin investointia kannattaa varmaan mitata puristukset pytyistä, jollon voidaan pois sulkea ainakin osa vikavaihtoehdoista.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 15:34
Kirjoittaja -Janii-
sytkäpuolen osat taitaa kaikki olla jo vaihdettu. kansi täytyy käyttää irti muutenkin kun öljyä vie aika rajusti. täytyy tilata tuo kaasarin huoltosarja

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 14 Touko 2017 16:28
Kirjoittaja anon1
Korkea hc on palamatonta polttoainetta, joko kone saa liikaa bensaa, tai polttaa huonosti.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 15 Touko 2017 18:22
Kirjoittaja anon1
Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 15 Touko 2017 20:11
Kirjoittaja -Janii-
anon1 kirjoitti:Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
eikös tuossa korjaus/huolto sarjassa tule uudet kaikki suuttimet

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 15 Touko 2017 21:36
Kirjoittaja anon1
Ei ole.Siinä on kiihdytyspumpunkalvo , tiivisteet ja uimurinneulaventtiili, kiihdytyspumpun purkausventtiili, polttonestesiivilä,seosruuvi ja sen jousi.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 16 Touko 2017 05:40
Kirjoittaja tursas
Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 16 Touko 2017 17:26
Kirjoittaja -Janii-
tursas kirjoitti:Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.
muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 16 Touko 2017 20:00
Kirjoittaja tursas
-Janii- kirjoitti: muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.
Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua.. :D

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 17 Touko 2017 16:47
Kirjoittaja -Janii-
tursas kirjoitti: Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua.. :D
kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielä

Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 17 Touko 2017 19:01
Kirjoittaja anon1
Tarkemmin pääset tutustumaan DGV kaasariin netissä. Weber DGV diagram

Re: weber DGAV toiminta

Lähetetty: 18 Touko 2017 12:17
Kirjoittaja tursas
-Janii- kirjoitti: kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielä

Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy
No, se on hyvä. Vikamahdollisuudet täytyy yrittää perata yksitellen veke. Onkohan toi Weber DGAV ton alkuperäiskaasari. Taisin ite sotkea siihen Sierran DFTH:oon. Jos sinne sais toimivan korvauskaasarin muutamalla kympillä niin vois päästä vähemmällä, kuin alkaa korjata vanhaa.. :roll: