weber DGAV toiminta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

granadassa on tuommonen kaasutin ja vähän ihmetyttää sen toiminta. auto kun on käynnissä ja katsoo kumpaankin kurkkuun ja painaa vähäsen kaasua niin kiihdytyspumppu ruikkii kumpaankin kurkkuun bensaa vaikka se toinen läppä pysyy kiinni niin miksi se työntää bensaa sinnekkin? läppä tietenkin aukee kun kunnolla polkasee kierrokset korkeelle ja kurkun keskeltä tässä vaiheessa rupee tulemaan bensaa "sumuna". tuo sumu näyttää siltä kun kaataisi suoraan jostain kupista bensaa sinne :) eli eikö tuo kiihdytyspumpun ruikkima bensa tolle toiselle kurkulle ole täysin turhaa? kulutus tuntoo olevan aika älytön ja bensa tuntuu haisevan välillä sisällekkin. vuotoja ei nopeasti katsottuna näyttänyt olevan.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

anon1 kirjoitti:Ensiapu tohon olis, korjaussarja , niitä saa esim. kaasutin-expertti, mopo-sport. Sitten mittaa uimurin korkeus, että on oikea, ettei kaasari tulvi.
kaasutin ei ainakaan tulvi kun bensanpinnan tarkistin. on noin puolessavälin kun kannen aukaisin. huoltosarjan meinasin tilata siihen. eniten ihmetyttää tuo kiihdytyspumppu että kuuluuko sen työntää tonne toiseen kurkkuun bensaa kun se läppä on kiinni.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja tursas »

Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
seppo1
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Elo 2013 16:30

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

tursas kirjoitti:Se automaattiryyppy on hajalla ja kumpikin läppä pitää olla auki.
Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:
duckworth
Viestit: 3698
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:
No mulla oli ennen ruisku- muunnosta Sierrassa juuri tuo DGAV-kaasari, ja molempien kurkkujen päällä ryyppyläpät.

Kävi vielä kerran niin hupaisasti, että läpät jumittuivat kiinni, kun ottivat kaasarinrunkoon (oli sen verran välystä läppienakselissa) eikä auto lähtenyt enää käyntiin, bensa vaan haisi ja tulpat kastui vaikka kipinä olisi tullutkin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Hessu78
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Joulu 2014 15:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja Hessu78 »

Tuo kiihdytyspumppuhan on vain "tyhmä" mäntäpumppu, ei se tiedä onko toinen läppä auki vai ei. Weberissä vain yksi kiihdytyspumppu joka syöttää molempia kurkkuja.
Ford Capri '75 2.3 16v
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja tursas »

seppo1 kirjoitti: Vaiheittain toimivassa kaasarissa toisiokurkun läppä aukeaa vasta isommilla kierroksilla, eikä siellä toisiokurkussa edes taida olla ryyppyläppää. :roll:
Siinä kakskurkkusessa kaasarissa on sen lisäksi että on yläkurkut on myös kaksi alakurkkua (kaasuläppää), että semmosta, kaadan kurkkuuni yhen kaljan yläkurkkuuni... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mara
Viestit: 60
Liittynyt: 02 Elo 2007 00:06
Paikkakunta: Hamina

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja Mara »

Niitä kiihdytyspumpun suuttimia on sellaisia missä on molemmat kanavat auki, ja missä on kakkoskurkun puoli tukossa.
Saanee patentoitua umpeen, ellei löydy orkkista.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja emax »

Ihan normaalilta kuullostaa toi kaasarin toiminta. Ei se kaikki bensa hukkaan mene, vaan kone imee sen kyllä käyttöön vaikka toinen läppä on silmillä katsoen kiinni. Onko päästöt minkälaiset?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

päästöistä en muista muuta kun että hc arvo oli 1300. ja nyt en puhunut ryyppyläpistä ollenkaan ne toimii oikein. kumminpäin nuo suuttimet kuuluu olla mitkä on kohokammion pohjalla ja sitten siinä päällä? ensiö puolelle on isommat suuttimet kun toisio puolelle
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja emax »

Nyt en kyllä enää muista mitenpäin ne kuuluu. Mutta jos hc on korkea ja muut lähellä normaalia, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun ohc:ssä vuotaa/kantaa pakoventtiilit. Huonon seoksen pitäis lisätä myös co:ta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Vaihda nyt ekaks se korjaussarja,ja säädätä kaasari. Sit voisit keskittyä sytkäpuolen osiin,tulpat, puola, tulpanjohdot.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
duckworth
Viestit: 3698
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tossa aiemmin emax mainitsikin mahd. venttiilivian, niin ennen uusiin osiin investointia kannattaa varmaan mitata puristukset pytyistä, jollon voidaan pois sulkea ainakin osa vikavaihtoehdoista.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

sytkäpuolen osat taitaa kaikki olla jo vaihdettu. kansi täytyy käyttää irti muutenkin kun öljyä vie aika rajusti. täytyy tilata tuo kaasarin huoltosarja
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Korkea hc on palamatonta polttoainetta, joko kone saa liikaa bensaa, tai polttaa huonosti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

anon1 kirjoitti:Jos siinä kaasarissa on alkuperäiset suuttimet, niin niiden vaihdolla saat bensakuluja pienemmiksi.Eroosio
kuluttaa suuttimien reikiä isommiksi.
eikös tuossa korjaus/huolto sarjassa tule uudet kaikki suuttimet
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ei ole.Siinä on kiihdytyspumpunkalvo , tiivisteet ja uimurinneulaventtiili, kiihdytyspumpun purkausventtiili, polttonestesiivilä,seosruuvi ja sen jousi.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

tursas kirjoitti:Tossa kaasarissa pitää olla vielä se höyrystinpurkki/tms. T-putkiviritys käytössä bensapumpun ja kaasarin välissä joka päästää ylimääräisen bensan ja bensanpaineen takaisin tankille. Jos se systeemi on ohitettu kaasari alkaa herkästi tulvimaan.
muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja tursas »

-Janii- kirjoitti: muistaakseni tossa menee suoraan kaasarista paluuletku tankkiin että ei pitäisi olla ongelmaa. tuota höyrystin purkkia ei tuossa ole mutta en tiedä onko joskus ollut.
Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-Janii-
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Huhti 2013 13:28

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja -Janii- »

tursas kirjoitti: Muistaakseni on eri asia kuin tietääkseni, no tuli vaan mieleen, DGAV-kaasarista ei mene bensan paluuletkua mihinkään, alipaineletkuja kyllä...vuosien mittaan on monet asiat voinu vaihtua.. :D
kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielä

Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Tarkemmin pääset tutustumaan DGV kaasariin netissä. Weber DGV diagram
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: weber DGAV toiminta

Viesti Kirjoittaja tursas »

-Janii- kirjoitti: kaasarilta lähtee kaksi letkua tankille asti ja hitsatessa poltin ohkasemman putken puhki (muoviputki) ja bensaa sieltä tuli että voisin melkeen varmasti väittää että paluuletku sieltä löytyy ja toimivakin vielä

Edit: ja nyt voin varmasti väittää kun kävin vielä varmistamassa että paluulinja löytyy
No, se on hyvä. Vikamahdollisuudet täytyy yrittää perata yksitellen veke. Onkohan toi Weber DGAV ton alkuperäiskaasari. Taisin ite sotkea siihen Sierran DFTH:oon. Jos sinne sais toimivan korvauskaasarin muutamalla kympillä niin vois päästä vähemmällä, kuin alkaa korjata vanhaa.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin