Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

ärräpärrä kirjoitti: 28 Maalis 2021 19:05
hapelo kirjoitti: 28 Maalis 2021 16:13

Jep,nää kolmipyttyiset lämpiää hissukseen,toista oli -74 Kawasaki 750 3cyl aircooled😂
Harri
Veli sai jossain kaupassa -80-luvun alussa vaihdossa tuommoisen Kawan. Muistaakseni oli vm -72 ja sininen valkoisilla raidoilla tankissa. Ajoin sen kotiin. Veli sanoi, ettei näkynyt kuin musta savu kun katosin horisonttiin. Oli kova peli tuolloin. Tosin itse pidin 2-tahtisia täysinä romuina ja ajelin uudella Honda CB 750 KB:llä.
Oon syttynyt tosi hitaasti tähän autonvaihtotouhuun. Huomenna huolto ja katsastus ST:llä ja 8.4 5-vuotis synttärit. Tarjoukset otettu uudesta ST:stä
J.Rintajoupilta, Nelipyörästa, Laakkoselta ja Autokeskukselta. Vielä tulossa Autokiltasta. Luulen ,että kaupat ehkä tulee Porista ( jos tulee ollenkaan ). 3-ovinen, Performance Blue, Performance Pack ja driver assistance pack. Renkaat olisi 205/45 X 17 ST:n Ford vanteilla ja Contin kitkoilla. Renkaat täytyy hankkia itse varaosatiskilta, kun pyytävät autonyhteydessä 1 600€.
Ensiviikolla olisi tarkoitus hakea päiväksi koeajoon. On oma auto niin kiva ajaa, että saa kyllä tosi hyvä olla että vaihtuu. Muuten 4 asteesta lämmöt normaalissa 3 km.
Ei saa enää assistance packissa pysäköintiavustinta laisinkaan. Ei sitä saa ST Fiestaan ollenkaan. :( :(
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kysymyksiä ST:n omistajille:

Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must. Nyt kysynkin, että mitä etua siitä on, jos ei käy koskaan radalla. Launch control oli ihan tyhmä. Olet liikennevaloissa, laitat kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja kaasun pohjaan. Auto lähtee äkäisesti mutta kiihtyvyys 0-100 ei kuitenkaan ole sen nopeampi ainakaan autotestejen mittausten mukaan. ( Siis lelu ). Optimaalisen vaihteenvaihdon ilmaisin, en edes huomannut sitä ( lelu ).
Kitkalukko; vaikuttaako se vain paikaltaan lähdön kiihtyvyyteen vai onko sillä dramaattista merkitystä siihen kuinka lujaa voi ajaa mutkiin, mutkissa ja ulos. Omalla vanhakoppaisella voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa, eli tosi lujaa. Kaitpa tuolla uudellakin voi ajaa ainakin yhtä lujaa ilman lukkoa kun vanhassakaan ei ole sitä. Koeajoautossa oli Performance Pack.
Assistance packkikin jää pois, koska pysäköintiavustus jäi siita pois, joten en maksa yli 800€ peruutuskamerasta, koska siinä on kuitenkin tutkat.
Viimeinen kysymys. Ajattelin sitten ottaa lasikaton. Autoni on tallissa juhannuksesta syyskuun alkuun, joten kesällä sitä ei pysty hyödyntämään. Natiseeko se talvella pahasti? Lähden aina lämpimästä tallista, joten jäätä ja lunta siinä ei ole koskaan.
Muuten, lähdin koeajoautolla aamulla +21 lämpimästä tallista ja kesti 5 kilsaa kun lämmöt normaalit +4 kelissä.
Lähdin omalla+ 4 asteesta ulkoa, lämpeni 2 kilometrin ajon jälkeen normiin.
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Huhti 2021 18:41 Kysymyksiä ST:n omistajille:

Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must. Nyt kysynkin, että mitä etua siitä on, jos ei käy koskaan radalla. Launch control oli ihan tyhmä. Olet liikennevaloissa, laitat kytkimen pohjaan, ykkösen silmään ja kaasun pohjaan. Auto lähtee äkäisesti mutta kiihtyvyys 0-100 ei kuitenkaan ole sen nopeampi ainakaan autotestejen mittausten mukaan. ( Siis lelu ). Optimaalisen vaihteenvaihdon ilmaisin, en edes huomannut sitä ( lelu ).
Kitkalukko; vaikuttaako se vain paikaltaan lähdön kiihtyvyyteen vai onko sillä dramaattista merkitystä siihen kuinka lujaa voi ajaa mutkiin, mutkissa ja ulos. Omalla vanhakoppaisella voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa, eli tosi lujaa. Kaitpa tuolla uudellakin voi ajaa ainakin yhtä lujaa ilman lukkoa kun vanhassakaan ei ole sitä. Koeajoautossa oli Performance Pack.
Assistance packkikin jää pois, koska pysäköintiavustus jäi siita pois, joten en maksa yli 800€ peruutuskamerasta, koska siinä on kuitenkin tutkat.
Viimeinen kysymys. Ajattelin sitten ottaa lasikaton. Autoni on tallissa juhannuksesta syyskuun alkuun, joten kesällä sitä ei pysty hyödyntämään. Natiseeko se talvella pahasti? Lähden aina lämpimästä tallista, joten jäätä ja lunta siinä ei ole koskaan.
Muuten, lähdin koeajoautolla aamulla +21 lämpimästä tallista ja kesti 5 kilsaa kun lämmöt normaalit +4 kelissä.
Lähdin omalla+ 4 asteesta ulkoa, lämpeni 2 kilometrin ajon jälkeen normiin.


Hmm...

Miten vastaisin..."uusi" ST-->2018 ei ole lelu edes vakiona!LC toimii mutta varsin brutaali toimenpide..lisäksi LC antaa vaihtaa kaasu pohjassa 1->2,en kyllä suosittele mutta kulku on huikeeta...

Tämä siis vakiona,mulla REVO238 ja kulkee hienosti,tosin repii todella pienillä vaihteilla...ja noista mutkista varsinkin lukolla,jäisit niin hienolla MK7 ST:llä ihan varmasti toiseksi😃

Kun saat sen kitkalukon alle niin et muuta halua,mutkan loppuessa annat hanaa ja auto imaisee itsensä matkaan😃

Lasikatto on kyllä cool,toki maksaa ja metelöi tietyissä lämpötiloissa,itse otin lähes mustan panoraaman valkoisen autoon luomaan kontrastia,mielestäni toimii..

No mulla tää konsepti toiminut,ehkä toi REVO on hieman kipakka ainakin pienillä kierroksilla

Harri

P.S. pahus kun ei enää SSP:tä renkaiksi😐
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Top Gearissa sanoivat että flat shifting on mahdollista autossa, mutta ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Onko kukaan kokeillut? Ei sillä että tuohon varmaan enää oppisi ja sillä mitään etua saavuttaisi normaali ajossa, mutta mielenkiinnosta...
Avatar
FiST'20
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Joulu 2020 06:29
Paikkakunta: Lieto

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja FiST'20 »

Fiestassa ei ole kitkalukkoa vaan Quaifen Automatic Torque Biasing (ATB)-lukko. :geek:

Linkissä tietoa Englanniksi: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... erentials/
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

FiST'20 kirjoitti: 02 Huhti 2021 21:38 Fiestassa ei ole kitkalukkoa vaan Quaifen Automatic Torque Biasing (ATB)-lukko. :geek:

Linkissä tietoa Englanniksi: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... erentials/
Kiitos,tätä en tiennytkään,...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.

Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Dandalon kirjoitti: 02 Huhti 2021 20:20 Top Gearissa sanoivat että flat shifting on mahdollista autossa, mutta ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Onko kukaan kokeillut? Ei sillä että tuohon varmaan enää oppisi ja sillä mitään etua saavuttaisi normaali ajossa, mutta mielenkiinnosta...
Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Dandalon kirjoitti: 02 Huhti 2021 20:20 Top Gearissa sanoivat että flat shifting on mahdollista autossa, mutta ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Onko kukaan kokeillut? Ei sillä että tuohon varmaan enää oppisi ja sillä mitään etua saavuttaisi normaali ajossa, mutta mielenkiinnosta...


Olen kokeillur,en suosittele..

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nipa kirjoitti: 02 Huhti 2021 21:52 Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.

Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.
Dandalon kirjoitti: 02 Huhti 2021 20:20 Top Gearissa sanoivat että flat shifting on mahdollista autossa, mutta ohjekirja ei mainitse asiasta mitään. Onko kukaan kokeillut? Ei sillä että tuohon varmaan enää oppisi ja sillä mitään etua saavuttaisi normaali ajossa, mutta mielenkiinnosta...
Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Mikä ero on sen p pacin kitkalukolla ja Torque Vectoring Controllilla?
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Huhti 2021 21:56
Nipa kirjoitti: 02 Huhti 2021 21:52 Lukon takia kai kaikki sen performance packin ottaa. LC ja se vaihtovalo ainakin omasta mielestä turhia.

Lasikattoa itse en ottanut koska en halua kabiiniin yhtään enempää valoa mitä ikkunoista tulee. Lueskellut että tykkää natista ja auton kautta jos puhuu puhelimeen niin että luukku auki niin ei puhelimen toisessa päässä meinaa kuulua.



Itse joskus kokeilin sitä ja tuntui jotenkin oudolta. Ihan kun ei toimisi niin kuin kuuluisi. Mountunen softalla koitin uusiksi niin tuntui todella mukavalta.
Mikä ero on sen p pacin kitkalukolla ja Torque Vectoring Controllilla?
Ymmärtääkseni TVC on elektroninen ja älykäs järjestelmä mikä käyttää kytkimiä ja jarruja tarpeen mukaan esim. Focus RS mk3: https://mk3focusrs.club/about-the-car/p ... vectoring/. Quaifen lukko taas on täysin mekaaninen.

Quaifen lukon saa asennettua jälkeenpäinkin jos ei halua performance packia. Tosin hinta voi olla sama tai enemmän jälkiasennukselle..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Focus_2.0 kirjoitti: 02 Huhti 2021 22:34
ärräpärrä kirjoitti: 02 Huhti 2021 21:56

Mikä ero on sen p pacin kitkalukolla ja Torque Vectoring Controllilla?
Ymmärtääkseni TVC on elektroninen ja älykäs järjestelmä mikä käyttää kytkimiä ja jarruja tarpeen mukaan esim. Focus RS mk3: https://mk3focusrs.club/about-the-car/p ... vectoring/. Quaifen lukko taas on täysin mekaaninen.

Quaifen lukon saa asennettua jälkeenpäinkin jos ei halua performance packia. Tosin hinta voi olla sama tai enemmän jälkiasennukselle..
Siis. Minulla on vakiona tuo Torque Vectoring Control vanhassa 2016 mallin ST:ssä. Olenkin ihmetellyt kun se menee mutkiin, mutkassa ja ulostuloissa kun kiskoilla. Onko nyt sitten niin, että tuossa ominaisuudessa uuden mallin ST on paljon huonompi ilman Quaifen lukkoa ja vaikka se kuuluu uuden mallin Performance Packiin niin sekin on huonompi kuin tuo vanha, koska se on mekaaninen ja mulla on sähköinen?
Esitteessä lukee vain että: dynaaminen kaarreajon hallinta ( Torque Vectoring Control ) tarjoaa erinomaisen pidon ja ajattavuuden tiukimmissakin mutkissa.
kaikuu
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Helmi 2020 01:21

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja kaikuu »

Performance packin lukko on hyvä, vetää todella hienosti auton mutkasta ulos.
LC ja se miniatyyri st vaihtovalo ihan roskaa.
LC:tä kokeillu kerran, tuntui siltä että jotain menee pasaksi jos tätä toistaa useammankin kerran.
Eikös Torque vectoring control ole vähän niinkuin 'sähköinen lukko', jarrutetaan sutivaa pyörää momentin siirtämiseksi toiselle pyörälle?
Lasikattoa omassa ei ole(potentiaaliset nitinät ja vuodot)
Omasta mielestä peruutuskamera kiva, tosin vaihtasin sen heti etututkiin jos vois, keulaa ei näe edes kurkkimalla. Hankaloittaa jos usein pitää pysäköidä seinää vasten tms.

Mikäs vaikutelma ärräpärrälle jäi mk8 vs. mk7 noin yleisellä tasolla?
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

kaikuu kirjoitti: 02 Huhti 2021 23:24 Performance packin lukko on hyvä, vetää todella hienosti auton mutkasta ulos.
LC ja se miniatyyri st vaihtovalo ihan roskaa.
LC:tä kokeillu kerran, tuntui siltä että jotain menee pasaksi jos tätä toistaa useammankin kerran.
Eikös Torque vectoring control ole vähän niinkuin 'sähköinen lukko', jarrutetaan sutivaa pyörää momentin siirtämiseksi toiselle pyörälle?
Lasikattoa omassa ei ole(potentiaaliset nitinät ja vuodot)
Omasta mielestä peruutuskamera kiva, tosin vaihtasin sen heti etututkiin jos vois, keulaa ei näe edes kurkkimalla. Hankaloittaa jos usein pitää pysäköidä seinää vasten tms.

Mikäs vaikutelma ärräpärrälle jäi mk8 vs. mk7 noin yleisellä tasolla?
Kiitos kysymästä. Täytyy rehellisesti sanoa, että ei ainakaan tullut fiilistä "tämä täytyy saada". Oma on nyt kohta 5v ja 44 000 takana. Koeajopelillä oli ikää 2 vuotta ja metrejä 15 000. Oliko sitten syynä se, että kyseinen auto oli ollut huonommalla pidolla ja ajeltu paljon radalla, koska lähtiessäni omalla liikkeen pihasta noin 300 kilsan koeajon jälkeen, omani tuntui uudemman oloiselta.
Vanhakorinen on mielestäni koriltaan kauniimpi, sirompi. Värinä Molten Orange on hieno verrattuna Performance Blue. Äänet vanhassa hienommat. Uusi malli paukkui ja ryskyi niinkuin olisi joku vanha teiniromu.
Onhan uusi tietenkin hienompi sisältä ja mittaristostaan, mutta lähes identtinen tuon meidan 100 heppaiseen 2018 titaniumin kanssa.
Vääntökin tuntui pikkukierroksilla paremmalta vanhassa. Samoin vastaaminen kaasuun. Rata asennossa uusikoppainen oli hyvä. Polttonestettäkin vei huomattavasti enemmän, vaikka valmistajan mukaan olisi aivan päinvastoin.
Voihan tietysti olla, että kiihtyvyys oli paljon parempi , mutta auton ollessa suurempi vauhti ei niin tuntunut. 0-100 6,5 vs. 6,9 ja 50-100 eroa 0,3 sekuntia.
Pakkohan sitä kait on kuitenkin vaihtaa kun omasta laukeaa just jämäri 40% ja uuden saa pienemmällä kuukausierällä :D
Täytyy sanoa kuin isoisälläni oli tapana sanoa "kaikkeen tottuu, jopa pitämään jääpuikkoa p...lävessään, mutta sitten kun siihen alkaa tottua se alkaa sulamaan."

Meinasi unohtua yksi tärkeä asia joka uudemmassa oli parempi, se ei ollut niin kova alustaltaan kuin vanha, vanha on jotenkin pintakovempi.
Kait sen täytyy kovempi ollakin kun on luotu kovaan mutka-ajoon. 8-)
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Nii siis meinasitko sä uutta uutta vai "uutta" käytettyä? Millaisethan toimitusajat uudella nykyään on kaikki koronan tuomat toimitusongelmat huomioiden?
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nipa kirjoitti: 03 Huhti 2021 08:02 Nii siis meinasitko sä uutta uutta vai "uutta" käytettyä? Millaisethan toimitusajat uudella nykyään on kaikki koronan tuomat toimitusongelmat huomioiden?
Juu, ainoa vaihtoehto tehdasuusi. Täkynä köyhälle rahoituskorko 0% ilman kuluja ja jämäri 40%. Lupailivat toimitusajaksi 3-4kk. Fiestassa ei ole niitä piirilevyongelmia mitä on ollut Focuksen toimituksissa. Tosin oma täytyy myydä alta pois kun eivät maksa liikkeet suoralla rahalla kun 16 000 ja samalla menee vaihdossa uuteen nettona.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Nyt ois fordin kanssa hieman painittu. Pakoputki asennettu ja cooleri keulalle. Muuten oli puskurin irroitus simppeliä mutta se lohkolämmittimen piuhan kerkesin kirota alimpaan helvettiin :lol: Onneks sai sen verran löysää siihen että sai puskurin käännettyä sivulle.

Huomenna jatkuu vielä turbon ilmanoton ja throttle body elbown merkeissä.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
hapelo
Viestit: 940
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Nipa kirjoitti: 03 Huhti 2021 17:36 Nyt ois fordin kanssa hieman painittu. Pakoputki asennettu ja cooleri keulalle. Muuten oli puskurin irroitus simppeliä mutta se lohkolämmittimen piuhan kerkesin kirota alimpaan helvettiin :lol: Onneks sai sen verran löysää siihen että sai puskurin käännettyä sivulle.

Huomenna jatkuu vielä turbon ilmanoton ja throttle body elbown merkeissä.
Kuulostaa hyvältä :thumbup:
Mä vetäisin lasikaton ensikertaa syksyn jäljiltä auki😃

Ja tosta sunroof:ista,mulla ainoat kitinät on ollut -5/-7°C ja silloinkin harvoin,toki jonkun mielestä turhake mutta toi lähes musta katto luo valkoiseen autoon hienoa kontrastia

Harri

https://www.instagram.com/p/CB6YjY_Dv3o ... mdhaf18j05
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
bagis
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Marras 2020 20:41

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja bagis »

ärräpärrä kirjoitti: 02 Huhti 2021 18:41 Kysymyksiä ST:n omistajille:

Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must.
Mun St Fiesta varmaan niitä harvoja jossa ei performance packia ole. Oli budjetti jossa halusin pysytellä ja 85% ajosta normaalia paikasta a paikkaan b ajoa. Koeajoin auton PP:llä ja kyllä sen eron huomaa mutkista ulos kaasulla ajaessa mutta hyvin tuolla pärjää ilman lukkoa. Tänään viimeksi käyty vähän ajelemassa pikkuteitä hieman vauhdikkaammin. 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
bagis
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Marras 2020 20:41

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja bagis »

Nipa kirjoitti: 03 Huhti 2021 08:02 Millaisethan toimitusajat uudella nykyään on kaikki koronan tuomat toimitusongelmat huomioiden?
Oman tilasin 15.10.2020 ja haettu liikkeestä 23.12.2020. Nopeiten tullut uusi auto itelle :D Toki tilanne voi olla eri nyt.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

bagis kirjoitti: 03 Huhti 2021 22:14
ärräpärrä kirjoitti: 02 Huhti 2021 18:41 Kysymyksiä ST:n omistajille:

Olin aikeissa ottaa Performance Packin, koska kaikki palstalaiset ja automyyjät sanovat, että se on must.
Mun St Fiesta varmaan niitä harvoja jossa ei performance packia ole. Oli budjetti jossa halusin pysytellä ja 85% ajosta normaalia paikasta a paikkaan b ajoa. Koeajoin auton PP:llä ja kyllä sen eron huomaa mutkista ulos kaasulla ajaessa mutta hyvin tuolla pärjää ilman lukkoa. Tänään viimeksi käyty vähän ajelemassa pikkuteitä hieman vauhdikkaammin. 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
Lupasivat selvittää maahantuojan kautta ensiviikolla mikä ero on vanhan mallin Torque Vector Controllilla ja uuden mallin Performance packissa tulevalla lukolla. Eipä ainakaan ajossa mitään eroa huomannut. Omasta mielestäni hauskinta ST:ssä on juuri tuo mutkiin ja moottoriteiden ramppeihin ajo.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

bagis kirjoitti: 03 Huhti 2021 22:18
Nipa kirjoitti: 03 Huhti 2021 08:02 Millaisethan toimitusajat uudella nykyään on kaikki koronan tuomat toimitusongelmat huomioiden?
Oman tilasin 15.10.2020 ja haettu liikkeestä 23.12.2020. Nopeiten tullut uusi auto itelle :D Toki tilanne voi olla eri nyt.
Aika nopeasti tuli.
mustikka
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Elo 2018 19:20

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja mustikka »

ärräpärrä kirjoitti: 31 Maalis 2021 17:54
Nipa kirjoitti: 31 Maalis 2021 12:24 Tuon toisen huollon pitäisikin olla isompi. Ei ekassa huollossa suurempaa öljyjen ja suodattimien lisäksi tapahdu kun paljon valohoitoa.
Tokassa huollossa vaihdetaan öljyt, öljynsuosuodatin, tulpat ja vähän enemmän valohoitoa. Katselin tuota ST:n huolto-ohjelmaa, niin erona vanhakoppaiseen on tulppienvaihto 40 000 vs. 60 000, ilmansuodatin on sama 60 000.
Mulla oli ekassa huollossa öljynvaihto, kaikki suodattimet ja tulppien vaihto. Paljon oli jotain päivitystä kun taisi mennä melkein 4 tuntia.
Nyt sanoi että kaksi tuntia riittää
:ford: "Black Shadow" ST -19
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

bagis kirjoitti: 03 Huhti 2021 22:14 .... 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
Mulla oli kanssa tollanen ratakiree OPC nyrre pari vuotta ja 30k sillä tuli ajettua, en olis hennonu siitä ikinä luopua jos autossa olis ollu kunnon moottori eli 2 litran mylly. Se 1.6 litranen oli jo tehtaalla lähes tappiin asti viritetty ja todella pliisu varsinkin radalla, moottori oli ikivanhaa tekniikkaa mutta eihän sitä ostaessa tajunnu katsoa. Tykkäsin kun autoa pysty runnoo ihan huoletta joka mutkaan eikä tarvinnu pelätä että alusta bragaa. Tää uus ST Fiesta on pikkuse heiveröisempi vaikkei missään tapauksessa huono, mutta vois olla parempi.

Tossa nyrressä oli muute ne "kuuluisat" kaksoisputket joita Nipa himoitsee, niillä pakoputken päiden sijoittelulla ei saanu yhtään lisää vauhtia tai ajo-ominaisuuksia tai oikeestaan mitään, mutta olihan ne makeet ja toteutus ihan asiallinne, miksei myös Fiestaan tollaset olis kiva :lol:
https://www.automotorblog.com/wp-conten ... tion-6.jpg

Mitä mieltä bagis oot Fiestan alusta versus Nyrre, olishan toi Fiesta täydellinen jos olis pikkusen parempi alusta, ne FSD iskarit tuo mukavuutta jota itse en kaipaile tälläseen autoon, saa ne toki vaihdettua.

Btw, tälläsen "teinituning" katukilpurin mä rakensin junnuna, ei pääse näillä nykysporteilla ihan samaan fiilikseen, mutta aika lähelle. Noi oli hienoja aikoja, kaupasta ei oikein löytyny valmiita niin piti tehä ite.

Motoparkissaki käytiin
http://www.kolumbus.fi/keni1/oma_bemu.jpg

Video Hangon katuautokisoista, joku oli ottanu narulle, pari vuotta sitten löysin Youtubesta, oliha kiva yllätys nähä oma kilpuri "livenä"
https://www.youtube.com/watch?v=MVbFpQQydnQ

Ja tietty mulla on toi oma kilpuri myös simulaattorissa ja itse mallinnettua Motoparkin rataa kivaa ajella
https://www.youtube.com/watch?v=4FUd8XnChsk
https://www.youtube.com/watch?v=oZH0U-tpfVs
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Se oli Hapelo joka niistä tuplaputkista haaveili. Mulle riittää kyllä hyvin tuo nykyinen setuppi.

Nyt ois askarreltu se Pro Alloyn Stage 3 ilmanotto paikoilleen. Tämän rojektin suurin haaste oli pyyhkijän varret. Voi herran ristus oli tiukassa. Aikani tappelin ja kokeilin kaikki konstit ja sitten oli pakko luovuttaa ja mentävä mätänettiin ostamaan ulosvetäjä. Kyllä sai silläkin puristaa ja pamahtaen lähti irti. Laitoin myös sen Mountunen trottle body elbownkin paikalleen.

Lohkon piuhat riivasi puskurissa ja tässäkin rojektissa ku kaikki oli kiedottu sen stage 3 putken ympärille ja erittäin tiukasti.

Täytyy jotain kuvia jossain vaiheessa laitella sikäli ketään edes kiinnostaa.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
bagis
Viestit: 33
Liittynyt: 20 Marras 2020 20:41

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja bagis »

fasteST kirjoitti: 04 Huhti 2021 13:25
bagis kirjoitti: 03 Huhti 2021 22:14 .... 35k km ajoin Nyrre Corsa OPC:lla jossa oli Drexlerin lukko joten siitäkin kokemusta.
Mitä mieltä bagis oot Fiestan alusta versus Nyrre, olishan toi Fiesta täydellinen jos olis pikkusen parempi alusta, ne FSD iskarit tuo mukavuutta jota itse en kaipaile tälläseen autoon, saa ne toki vaihdettua.
Nyrren Bilstein setti oli kyllä hyvä. Tuntu kun kiskoilla menis mutkissa (hyvällä tavalla). Fiestan alusta tuntuu hieman mukavuuspainotteisemmalta mutta ei huono todellakaan. Täytyy kesällä katsoa mitä sitten tuumaa kun päässyt radalle.
Vastaa Viestiin