Ford Fiesta ST 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Ok pelkäsin vain ettei mäntään pala reikä tai tulpat sulaa jos laihalla seoksella mennään. Ja matka jatkuu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
mustikka
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Elo 2018 19:20

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja mustikka »

Pusla asennettu, erittäin helppo asennus. Ei ylimääräistä värinää eikä räminää. Kävin jo toistakymmentä no-lift-shiftiä kokeilemassa ja kyllä toimii hyvin 1->2 vaihteelle. Suosittelen :thumbup:

https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13189.html
:ford: "Black Shadow" ST -19
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

mustikka kirjoitti: 27 Syys 2021 20:08 Pusla asennettu, erittäin helppo asennus. Ei ylimääräistä värinää eikä räminää. Kävin jo toistakymmentä no-lift-shiftiä kokeilemassa ja kyllä toimii hyvin 1->2 vaihteelle. Suosittelen :thumbup:

https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13189.html
Nerokas, tekee alkuperäisestä Torque Mountista "täydellisen" viemättä mukavuutta arkiajossa. Tota vois kokeilla, omaan laitettu Revo on kyllä melko jyrkkä palikka käyttöautoon, mutta sitä alkuperäistä en enää sellaisenaan takas laita. PowerFlexillä on myös niitä rajumpia Mountteja, joten tollasta ei osannu edes ettiä. Kiitti vinkistä :thumbup:
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

mustikka kirjoitti: 27 Syys 2021 20:08 Pusla asennettu, erittäin helppo asennus. Ei ylimääräistä värinää eikä räminää. Kävin jo toistakymmentä no-lift-shiftiä kokeilemassa ja kyllä toimii hyvin 1->2 vaihteelle. Suosittelen :thumbup:

https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13189.html
Laitoitko molemmat puslat vai pelkästään sen isomman? Myyvät niitä erikseen.

PumaSpeed myy noita sekä katukäyttöön että rata-ajoon, valikosta voi valita kumpaan käyttöön tilaa.

Iso pusla
https://pumaspeed.co.uk/product-Powerfl ... _17907.jsp

Pienempi pusla
https://pumaspeed.co.uk/product-Powerfl ... _17968.jsp

Musta näyttäs tältä
https://www.powerflex.co.uk/product-det ... 13190.html
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Hyvää stooria äijät,mulle toi Revo 238-setti riittää...noi isommat intercoolerit,ym kilkkeet olis makeisia...

Mulle riittää toi Lumikki noilla spekseillä mitä on👍

Ainoa mitä kaipaisin vanhoilta ajoilta(Camaro -67 396/400/12)sitä isoa valoa varvikellosa mikä kertoo että vaihda jo nyt ...tai sitten olen tulossa vanhaksi kun joskus tuuppaa rajoittemelle(Revon jälkeen)

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

hapelo kirjoitti: 27 Syys 2021 23:53 Moro

Hyvää stooria äijät,mulle toi Revo 238-setti riittää...noi isommat intercoolerit,ym kilkkeet olis makeisia...

Mulle riittää toi Lumikki noilla spekseillä mitä on👍

Harri
Mikäli olen oikein käsittänyt, niin se Revon softa on täysin erilainen kuin PumaSpeedin softa. Kun PumaSpeed on vakio tai lähes vakio 2300 kierrokseen saakka, niin Revo rykäsee täydet tehot heti ulos. Siksi Revo autot sutii niin herkästi ja eturenkaita menee, tottakai tollanen auto tuntuu tarpeeksi hyökkäävältä.

Tuon oman auton PumaSpeed softalla motti oli melko tukkoinen ilman lisämuutoksia, nyt kaikkien muutosten jälkeen loikkii niin iloisesti että ajaessa alkaa naurattaa ja vaikea uskoa että ajaa "vain" Fiestalla, keväällä softan asennuksen jälkeen ei naurattanu yhtään koska auto tuntu sillon lähes vakiolta ellei hampaat irvessä rykiny menemään, vakiotehot ei vielä tajuntaa räjäytä.

Saattais muuten toi Revo olla melkonen menijä pienillä lisämuutoksilla, mutta muista ne renkaat ennenkuin innostut :thumbup:

Mitä sitten tulee tehoihin, niin Revolta saa jo 260 heppasta softaa, samoin Mountunelta, joten oman 255 heppaa ei ole varmuudella ainakaan liikaa tälle moottorille varsinkin tehtyjen parannusten jälkeen. Ja noi mun autoon tehdyt parannukset ei siis ole lisänneet moottoriin tehoa, vaan ovat parantaneet hyötysuhdetta jolloin enempi tehoja on saatu käyttöön, mutta ei siis enempää kuin mitä softa sallii. Softassa on mm. rajoitus, että ahdot ei nouse yli 1.5 bar, samoin softassa on tallessa kaikki valmistajat suojat, joten mikäli esim. seos olisi pielessä, niin auto menisi suojamoodiin jolloin ECU pudottaisi tehot alas ja suojaisi moottoria. Nakutuksen esto huolehtii ettei moottori nakuta ja riko mäntiä. Jos nuo suojat poistaa, niin silloin kerjätään ongelmia.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

ärräpärrä kirjoitti: 25 Syys 2021 14:45 Portti, olisitko ystävällinen ja katsoisit vielä sieltä traficomin avoimesta datasta paljonko on rekisteröity mk7 st fiestaa 182 heppaa tai enemmän vm 2013-2017. Saisitko suodatettua samanlaisen taulukon kun tuosta mk8 st:stä. Vuosimallit, värit, ovet ja kaupungit.
En saa itse tuota tiedostoa auki.
No, täytyy koittaa jos saa työkoneella tuon tiedoston auki.
Avatar
Portti
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Loka 2005 16:09

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Portti »

ärräpärrä kirjoitti: 29 Syys 2021 13:45
ärräpärrä kirjoitti: 25 Syys 2021 14:45 Portti, olisitko ystävällinen ja katsoisit vielä sieltä traficomin avoimesta datasta paljonko on rekisteröity mk7 st fiestaa 182 heppaa tai enemmän vm 2013-2017. Saisitko suodatettua samanlaisen taulukon kun tuosta mk8 st:stä. Vuosimallit, värit, ovet ja kaupungit.
En saa itse tuota tiedostoa auki.
No, täytyy koittaa jos saa työkoneella tuon tiedoston auki.
Tuolta Traficomin avoimesta datasta saatavat CSV-tiedostot ovat rivimäärältään niin suuria, että esim. MS Excel ei pysty avaamaan niitä. Niinpä niiden käsittely/analysointi on hieman haastavaa ja työlästä. Itse käytin tällä kertaa ilmaista CSViewer-nimistä, suurten CSV-tiedostojen käsittelyyn tarkoitettua ohjelmistoa. Kyseisen ohjelmiston voi käydä lataamassa täältä:

https://csviewer.com/

Sen avulla analyyseja voi tehdä itse.
Fiesta ST 2019
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

fasteST kirjoitti: 28 Syys 2021 09:46
hapelo kirjoitti: 27 Syys 2021 23:53 Moro

Hyvää stooria äijät,mulle toi Revo 238-setti riittää...noi isommat intercoolerit,ym kilkkeet olis makeisia...

Mulle riittää toi Lumikki noilla spekseillä mitä on👍

Harri
Mikäli olen oikein käsittänyt, niin se Revon softa on täysin erilainen kuin PumaSpeedin softa. Kun PumaSpeed on vakio tai lähes vakio 2300 kierrokseen saakka, niin Revo rykäsee täydet tehot heti ulos. Siksi Revo autot sutii niin herkästi ja eturenkaita menee, tottakai tollanen auto tuntuu tarpeeksi hyökkäävältä.

Tuon oman auton PumaSpeed softalla motti oli melko tukkoinen ilman lisämuutoksia, nyt kaikkien muutosten jälkeen loikkii niin iloisesti että ajaessa alkaa naurattaa ja vaikea uskoa että ajaa "vain" Fiestalla, keväällä softan asennuksen jälkeen ei naurattanu yhtään koska auto tuntu sillon lähes vakiolta ellei hampaat irvessä rykiny menemään, vakiotehot ei vielä tajuntaa räjäytä.

Saattais muuten toi Revo olla melkonen menijä pienillä lisämuutoksilla, mutta muista ne renkaat ennenkuin innostut :thumbup:

Mitä sitten tulee tehoihin, niin Revolta saa jo 260 heppasta softaa, samoin Mountunelta, joten oman 255 heppaa ei ole varmuudella ainakaan liikaa tälle moottorille varsinkin tehtyjen parannusten jälkeen. Ja noi mun autoon tehdyt parannukset ei siis ole lisänneet moottoriin tehoa, vaan ovat parantaneet hyötysuhdetta jolloin enempi tehoja on saatu käyttöön, mutta ei siis enempää kuin mitä softa sallii. Softassa on mm. rajoitus, että ahdot ei nouse yli 1.5 bar, samoin softassa on tallessa kaikki valmistajat suojat, joten mikäli esim. seos olisi pielessä, niin auto menisi suojamoodiin jolloin ECU pudottaisi tehot alas ja suojaisi moottoria. Nakutuksen esto huolehtii ettei moottori nakuta ja riko mäntiä. Jos nuo suojat poistaa, niin silloin kerjätään ongelmia.

Moro

Joo repivä lähtö mutta oppinut käyttämään tuota ominaisuutta...toki se rengasta syö mutta niitä saa kaupasta😂

Jokatapauksessa ensi kesänä uudet kurrat,taitaa tulla ne Continentalin 225/35/18

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

On tämä maa ilhme takapajula. Uuden Fiesta ST: n hinnat, varuste- ja lisävarustehinnat on jo Saksan sivuilla. Meillä vaan kestää ja kestää. Saman hintainen on uusi korimalli sakuissa kun vanhakin ja vakiona peruutuskamera. Performance Blue joka poistui, oli samanhintainen kun tuo vihreä.
Tän mukaan auto halpenisi assistance packki ykkösen hinnan verran. :thumbup:
Viimeksi muokannut ärräpärrä, 29 Syys 2021 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

ärräpärrä kirjoitti: 29 Syys 2021 18:05 On tämä maa ilhme takapajula. Uuden Fiesta ST: n hinnat, varuste- ja lisävarustehinnat on jo Saksan sivuilla. Meillä vaan kestää ja kestää. Saman hintainen on uusi korimalli sakuissa kun vanhakin ja vakiona peruutuskamera. Performance Blue joka poistui, oli samanhintainen kun tuo vihreä.
Tän mulkaan auto halpenisi assistance packki ykkösen hinnan verran. :thumbup:

Vieläkin ärräpärrä,rauhoitu...joku nyt mättää ...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

hapelo kirjoitti: 29 Syys 2021 18:53
ärräpärrä kirjoitti: 29 Syys 2021 18:05 On tämä maa ilhme takapajula. Uuden Fiesta ST: n hinnat, varuste- ja lisävarustehinnat on jo Saksan sivuilla. Meillä vaan kestää ja kestää. Saman hintainen on uusi korimalli sakuissa kun vanhakin ja vakiona peruutuskamera. Performance Blue joka poistui, oli samanhintainen kun tuo vihreä.
Tän mulkaan auto halpenisi assistance packki ykkösen hinnan verran. :thumbup:

Vieläkin ärräpärrä,rauhoitu...joku nyt mättää ...

Harri
Ei tässä mitään rauhoittumista tarvita. Onhan tämä maa ihme takapajula, muka hyvinvointivaltio. Tässähän on kyse vaan siitä, että kaikki asiat tapahtuvat sivustysvaltioissa paremmin ja nopeammin.
Tässä sitten odotellaan uudet 7 kuukautta yhtä auton romua. Edelliset 3 Fordia tulivat 2 kuukautta tilauksesta. :D
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

https://paultan.org/2021/08/20/ford-to- ... -supplier/

Ei Suomen hyvinvointi vaikuta asiaan.
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Haastavia aikoja tilata uusi auto kun kaikki tarvitsee komponentteja. Onhan mittaristokin uudessa digitaalinen.

En kyllä hetkeäkään usko että facelift olisi halvempi kuin nykyinen.
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Nipa kirjoitti: 29 Syys 2021 22:13 Haastavia aikoja tilata uusi auto kun kaikki tarvitsee komponentteja. Onhan mittaristokin uudessa digitaalinen.

En kyllä hetkeäkään usko että facelift olisi halvempi kuin nykyinen.
Saksassa uusi malli on sentilleen samanhintainen kuin vanhakin oli. Tosin sikäli halvempi on uusi, että vanhassa peruutuskamera oli lisävaruste ja uudessa vakio. Voipa olla, että saksalaiset eivät myy uutta mallia kuitenkaan meille samaan hintaan kuin myivät vanhaa tai sitten maahantuoja ottaa suuremman voiton. Itsekin ajattelen, että uusi tulee olemaan kalliimpi.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro

Niin se Continental 225/35/18 taisi mennä ihan heittämällä alle ilman ongelmia...lakipykälätkin täyttyy

Harri

P.S. Oliko se Contisport??
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
pp440
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Helmi 2016 11:32

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja pp440 »

Kuva
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

pp440 kirjoitti: 05 Loka 2021 23:59 Kuva

On kyllä nätti,tosin saatan olla jäävi koska samanlainen itselläni mutta kaksi ovea vähemmän...😂Hieman huonosti näkyy mutta panoraama näyttäisi olevan👍

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
pp440
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Helmi 2016 11:32

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja pp440 »

hapelo kirjoitti: 06 Loka 2021 00:05
pp440 kirjoitti: 05 Loka 2021 23:59 Kuva

On kyllä nätti,tosin saatan olla jäävi koska samanlainen itselläni mutta kaksi ovea vähemmän...😂Hieman huonosti näkyy mutta panoraama näyttäisi olevan👍

Harri
Haha joo panoraama löytyy. Hyvin on muutenki ruksittu varusteita, Aikalailla kaikki löytyy..

20 vm ja 13tkm ajettu.

Just teetätin kakkoshuollon ja poistatin samalla takalasin pyyhkimen moottoreineen.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

pp440 kirjoitti: 06 Loka 2021 00:19
hapelo kirjoitti: 06 Loka 2021 00:05


On kyllä nätti,tosin saatan olla jäävi koska samanlainen itselläni mutta kaksi ovea vähemmän...😂Hieman huonosti näkyy mutta panoraama näyttäisi olevan👍

Harri
Haha joo panoraama löytyy. Hyvin on muutenki ruksittu varusteita, Aikalailla kaikki löytyy..

20 vm ja 13tkm ajettu.

Just teetätin kakkoshuollon ja poistatin samalla takalasin pyyhkimen moottoreineen.
Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastia👍Toki se hieman kitisee talvella tietyissä asteissa(ominaisuus,ei vika) mutta kun sen tietää ei häiritse...kohta joku avautuu asiasta että häiritsee ja lämmöt katoaa😮Ja p*skanmarjat sanon,todella tyytyväinen olen ollut...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Nipa
Viestit: 388
Liittynyt: 18 Elo 2018 07:53

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja Nipa »

hapelo kirjoitti: 06 Loka 2021 00:47
pp440 kirjoitti: 06 Loka 2021 00:19

Haha joo panoraama löytyy. Hyvin on muutenki ruksittu varusteita, Aikalailla kaikki löytyy..

20 vm ja 13tkm ajettu.

Just teetätin kakkoshuollon ja poistatin samalla takalasin pyyhkimen moottoreineen.
Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastia👍Toki se hieman kitisee talvella tietyissä asteissa(ominaisuus,ei vika) mutta kun sen tietää ei häiritse...kohta joku avautuu asiasta että häiritsee ja lämmöt katoaa😮Ja p*skanmarjat sanon,todella tyytyväinen olen ollut...

Harri
Käytätkö sä Hapelo sitä kattoa kuinka paljon? Itse en sitä ruksannut omaan autoon sen takia että en kaipaa yhtään enempää valoa kabiiniin ja en ole henkilökohtaisesti koskaan pitänyt panoraamakatosta sen takia kun se aukinaisena pilaa auton ulkonäön avautumalla katon päälle.

Nyt ei siis ollut tarkoitukseni keskustella makuasioista vaan siksi asiaa kysyin että jos katolla ei juurikaan käyttöä muuta kuin ulkonäkökysymys niin halvemmaksi olisi tullut kyllä katon teippaus mustaksi. Koitin juuri käydä muistelemassa Fordin sivuilla paljon se katto kustansi mutta eipä pysty enää fiestaa rakentamaan. On hävinnyt koko listasta :roll:
Focus ST -10 Ex
Fiesta ST -20 Ex
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Nipa kirjoitti: 06 Loka 2021 17:23
hapelo kirjoitti: 06 Loka 2021 00:47

Toi panoraama on kyllä hieno,valkoinen auto ja lähes musta katto,tätä itse kaipasin...kontrastia👍Toki se hieman kitisee talvella tietyissä asteissa(ominaisuus,ei vika) mutta kun sen tietää ei häiritse...kohta joku avautuu asiasta että häiritsee ja lämmöt katoaa😮Ja p*skanmarjat sanon,todella tyytyväinen olen ollut...

Harri
Käytätkö sä Hapelo sitä kattoa kuinka paljon? Itse en sitä ruksannut omaan autoon sen takia että en kaipaa yhtään enempää valoa kabiiniin ja en ole henkilökohtaisesti koskaan pitänyt panoraamakatosta sen takia kun se aukinaisena pilaa auton ulkonäön avautumalla katon päälle.

Nyt ei siis ollut tarkoitukseni keskustella makuasioista vaan siksi asiaa kysyin että jos katolla ei juurikaan käyttöä muuta kuin ulkonäkökysymys niin halvemmaksi olisi tullut kyllä katon teippaus mustaksi. Koitin juuri käydä muistelemassa Fordin sivuilla paljon se katto kustansi mutta eipä pysty enää fiestaa rakentamaan. On hävinnyt koko listasta :roll:

Moro

Kyllä tuota kesäisin tulee useastikin kesäisin käytettyä "cruisaillessa" kaupungissa/taajamissa....maantieajossa en käytä

Olen kyllä tykännyt,mutta makunsa kullakin👍

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Moro


Laitatin alle kitkat jo nyt,ensi viikko lomaa ja pohjoiseen...
Ihme ja kumma mittasivat Raskonella paljonko pintaa SP1:issä pintaa,3-5mm eli menee vielä ensi kesä?

Täytynee harkita kumminkin niitä 225/35/18 Continentaleja,käsittääkseni hyvät?

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

hapelo kirjoitti: 16 Loka 2021 15:55 ...
Ihme ja kumma mittasivat Raskonella paljonko pintaa SP1:issä pintaa,3-5mm eli menee vielä ensi kesä?

Täytynee harkita kumminkin niitä 225/35/18 Continentaleja,käsittääkseni hyvät?

Harri
Keskustelu kyseisistä Contin renkaista on käyty jo viime kesänä. Ovat täysin lailliset ja mahtuvat pyörimään vakiokorkuisessa autossa ongelmitta. Madalletuista en osaa sanoa, mutta tuskin niidenkään kanssa ongelmia koska vanne ei levene eikä nämä renkaat pursua yli enempää kuin 205 leveät.

Rengas on hintaisekseen todella upea, renkaan sivuprofiilin jäykkyys varsinkin suhteessa kulutuspinnan pito-ominaisuuksiin on täydellinen, siksi rengas on jämäkkä ja tarkka ajaa, toisin kuin Pilot Sport 4 joka muljuaa miten sattuu, ero on melkoinen ja itselleni täysin ratkaiseva. Aiemmat harmitukset FSD iskareiden kanssa poistui samalla kun vaihdoin renkaat, ei tuo vielä mikä rata-auto ole, mutta parempi ajettava kyllä.

Asiasta toiseen niin Mustikan suosittelemat OEM Torgue Mountin Power Flex puslat on saapumassa suomeen, tuo on ainoa muutos joka pitää ottaa takasinpäin jo tehdyistä, jos poistaa räminän niin luojalle kiitos. Ajaessa Revosta ei ole yhtään haittaa, mutta välillä tyhjäkäyntiräminä ottaa aivoon, välillä sitä ei edes huomaa. Kokeillaan jos räminät poistuis kokonaan ja "ominaisuudet" silti säilyis.

Edit: Testasin muute nollasta sataan yhellä motarin rampilla, pysäytin auton ja ja uuden ahtomittarin kellon (kello nollautuu aina kun pysähtyy, alkaa mittaamaan heti kun auto liikkuu), otin sellasen normaalin lähdön ja tasan 7 sekkaa, ei Launch Controllia eikä mitään hirveetä riivaamaamista, aika helposti ton otti ottaean huomioon että softa toimii vasta isommilla vaihteilla kun vakioväännöt käytössä 2300 kierrokseen asti, lähdöt ei ykkösellä ja kakkosella ole ainakaan kovin paljon rajummat kuin vakiolla, mutta vauhdista loikkii ilosesti. En tiedä saisko tota meneen alle 6 sekkaa paremmissa olosuhteissa, mutta kovaa se kulkee.
Avatar
fasteST
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Syys 2020 23:03

Re: Ford Fiesta ST 2018

Viesti Kirjoittaja fasteST »

Pientä päivitystä ja vinkki

Viikolla tuli PowerFlex puslat jotka käy OEM Torque Mounttiin. Tilaus sisälsi molemmat puslat, ne joutuu ostaan erikseen.

Muuten hyvä, mutta kun myyjän kuvissa pienempi pusla oli 2 -osainen, jolloin puslat saa tosi helposti paikoilleen, niin ovat kuulemma muuttaneet siten, että pusla onkin nyt "yhtä puuta" ja sellasen ne toimitti.

Ei ollut mitään toivoakaan saada tuota puslaa paikoilleen ilman että halkaisi sen mattoveitsellä. Kokeilin erilaisia prässejä mitä löytyy jo ennestään, on ruuvipenkki, on fillarin keskiötyökalu, ei toivokaan että olisi edes noilla saanut puristettua paikoilleen niin miten helvetissä ne muka sen laittaa??? Materiaali ei anna juuri lainkaan periksi. Halkaisin puslan tarkasti keskeltä mattoveitsellä ja hyvä siitä tuli, asennus sujuu nyt helposti. Jos tuo ei käytössä kestä niin ei sitten mikään.

Ohessa kuvia, yhdessä se pusla ennen leikaamista, ja sitten se myyjän kuva, muissa näkyy halkaistu pusla ja se isompi punainen puslan lisuke paikoillaan molemmin puolin mounttia, vikassa kuvassa Revon puslat, iso ja pienempi molemmat kahdessa osassa. Nuo uudet puslat tukevoittavat kuvissa näkyvän alkuperäisen rungon ja moottorin heiluminen ja etupään rytkyminen lähdöissä loppuu.

En tosin tällä erää voi suositella kuin tuota isompaa puslaa, se jo yksistään auttaa melkoisesti. Pienemmän jos ostat myös niin varaudu siihen ettei asennus ole helppo ilman halkaisua.

Siitä koska tuon asennan paikoilleen en ole varma, viikon päästä edessä taitaa olla talvirenkaiden vaihto mikäli menee pakkasen puolelle, siinä samalla voisi hoitaa tuonkin.

AET toimitti tälläisen etummaisen puslan, ei vastaa valmistajan ja myyjän sivuilla ollutta kuvaa jossa oli kaksiosainen uretaanipusla.
Kuva

Tällä kuvalla ne myi tota pienemppä puslaa, kysyin erikseen onko väärä, sanoivat että mallia on muutettu?
Kuva

OEM mountti ja uudet puslat
Kuva

OEM mountti ja uudet puslat, tästä näkee miten tuo isompi PowerFlex asettuu ja täyttää kumipuslassa olevat raot ja estää heiluntaa
Kuva

Revon mountissa mikä autossa nyt kiinni on tuo etummainen myös kahdesta ureetaanipalasta, eli halkaistu ajaa saman asian, materiaali on niin kovaa että varmasti kestää.
Kuva
Vastaa Viestiin