Sivu 1/1
mondeo 1.8td 97 käyntihäiriö???
Lähetetty: 26 Maalis 2006 18:16
Kirjoittaja teris
eli 1.8td mondeo. kierrokset nousee lämpimällä koneella itestään korkealle (3-5000r)?? ja turbon paineen säädin putkessa dieseliä? onko normaalia? onko pumppu entinen vai mistäköhän kannattaisi vikaa lähteä etsimään???
Lähetetty: 26 Maalis 2006 18:29
Kirjoittaja urpo
Kalvo hajalla siitä säätimestä. On täällä joku tainnut semmosen vaihtaa eikä ole tullut kovin kalliiksi.
Lähetetty: 26 Maalis 2006 18:39
Kirjoittaja teris
pystyykö kalvon vaihtamaan itse?
Lähetetty: 26 Maalis 2006 18:57
Kirjoittaja urpo
En ole itse joutunut vaihtamaan mutta kyllä tuon luulisi pystyvän ihan ilman mitään erikoistyökaluja/ taitoja. Dieselpajoilta ehkä kannattaa käydä uutta kyselemässä.
Lähetetty: 26 Maalis 2006 19:13
Kirjoittaja teris
vaikuttaako tämä kalvo kierrosten nousuun? ja sitten vielä imusarjan päällä oleva "kello" on ikäänkuin hengetön, puhaltaa tai imee letkuun niin ei mitään vaikutusta??
Lähetetty: 26 Maalis 2006 19:40
Kirjoittaja urpo
Vaikuttaa koska siitä vuotaa polttoainetta imusarjaan sen letkun kautta ja siitä seuraa hallitsematon kierrosten heittely. Se kello siinä imusarjassa on pakokaasunkierätysventtiili. Jos vaikka on niin raskas jousi siellä ettei pysty imemään auki sitä tai sitten sen vaikutusta ei huomaa kovin helpolla.
Lähetetty: 26 Maalis 2006 21:01
Kirjoittaja teris
mites sitten jos tämä "kello" on rikki, millä tavalla se voikuttaa päästöihin tehoihin yms.. ja sen kellon alta on aika öljynen, coolerissa oli tosiaan dieseliä kun oli auki tänään, ilmeisesti jonkin aikaa ollut se säädin sökö, muuten ei huomaa eroa kun, se kierroksen heittely. onko tietoa ahtopaineista että paljonko pitäisi olla? mittari näytti 1bar
Lähetetty: 27 Maalis 2006 19:06
Kirjoittaja urpo
Päästöihin ei vaikuta mitenkää ja tehoihin voi vaikuttaa lisäävästi, ja monet ottaa koko systeemin pois käytöstä siinä toivossa. Katsastussetä ei sitä huomaa. Muistelen kerran kaverin Mondeossa kokeilleeni ja oli siinäkin kello öljyinen tai nokinen. Noen ehkä ymmärtää mutta en tiedä mistä sinne öljyä voisi päästä. Täällä on joku puhunu että 0,8 bar olis vakioahdot. Voi olla että joku on pikkusen säätäny.
Lähetetty: 27 Maalis 2006 20:12
Kirjoittaja teris
siis siitä imusarjan ja kellon välistä öljynen.. kyselin kalvoa tänään ja 230€ halus yks firma ja meinas että täytyy jotain säätää kun kavon vaihtaa, eli kallista.. en kyllä keksi mitä säätää jos sen kalvon vain vaihtaa??
Lähetetty: 27 Maalis 2006 20:26
Kirjoittaja urpo
No ompahan hinnoissaan. Miten yksinkertainen osa voi maksaa noin paljon. En mäkään ymmärrä mitä sieltä sitten säätää tarttee. Ja mitä tuli lupailtua siitä itse vaihtamisesta niin taitaa sittenkin olla vähän ahtaat paikat että näpräämistäkin sitten olisi aika mukavasti.
Lähetetty: 27 Maalis 2006 21:13
Kirjoittaja teris
kullan hinnoissa tuntuu olevan.. sanos se siellä et pystyy paikallaan vaihtaa kalvon, ihmetyttää kovin "säätö".jos kerran ei mitään pureta niin ei kait esim,ruiskuennakko tai mikään sillon muutu.. rahastusta taitaa olla, mitenköhän kestäviä nämä 1.8td koneet mahtaa olla?
Lähetetty: 27 Maalis 2006 21:32
Kirjoittaja WK
Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.
Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).
Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Lähetetty: 27 Maalis 2006 22:54
Kirjoittaja teris
onkos tietoa miten eberin sais toimii? onko yleistä ettei toimi?
Lähetetty: 25 Syys 2006 19:58
Kirjoittaja Mondie
WK kirjoitti:Omaan escorttiin tehtii juuri kyseinen remontti. Ei kuulemma saa enää pelkkiä kalvoja alipainesäätimeen vaan tulee juurikin koko murkula,ennen on saanut kuulemma atoiltakin kalvoja tähän.
Omaani onneks löytyi vielä korjaamon hyllystä viimeiset kalvot.
Mun remontti maksoi kaikkineen hehkujen vaidon kanssa 307eur sis. työ/osat(verollinen).
Turussa Häkkisellä pelkkä säädin remppa olisi maksanut 500eur.
Missä tuo alipainesäädin siis tarkkaan ottaen sijaitsee? Voiko sen itse irrottaa tarkastusta varten?
Kiitos

Lähetetty: 25 Syys 2006 21:29
Kirjoittaja WK
Pumpun etupuolella viistosti alaspäin.Escortissa ainakin syyläri aikalähellä mutta pystyy vaihtamaan ilman syylärin pois ottoa!
Kyllä kai sen itse pystyy tarkastaa/vaihtamaan jos taidot vaan riittää!
Lähetetty: 26 Syys 2006 11:11
Kirjoittaja petrim
-----
Lähetetty: 26 Syys 2006 14:04
Kirjoittaja Mondie
petrim kirjoitti:
Täällä puhutaan alipainesäätimestä. Siis eikö tämä "Pumpun etupuolella viistosti alaspäin" oleva säädin ole 'ennakonsäätösolenoidi' tai millä nimellä nyt virallisesti kutsutaan? Ja sehän on fordin tyypillisin vikaantuva osa. Jos se on rikki, auto savuttaa ja ei kulje.
Ja uus sellanen maksaa kuulemma 250 €
Onneks siihen saattais olla uus kalvo tiedossa
Tukin tuon ennakonsäätimeltä imusarjalle lähtevän letkun, ensviikolla viimeistään selviää johtuuko kierrosten nousu tuosta säätimestä vaiko sittenkin turbosta.
Lähetetty: 26 Syys 2006 14:29
Kirjoittaja petrim
-----