Focus mk1 lämpömittari
Lähetetty: 15 Maalis 2017 10:27
1.6 Focuksen lämpömittari seikoilee.
Paljon on aiheesta juttua, mutta ihan en vastaavaa löytänyt.
Eli lämpömittari nousee punaiselle hyvin nopeesti ajossa. Moottorin vikavalokin on kerran syttynyt. Kyseessä tyttären auto. Otin auton talliin ja käytin sisällä kuumaksi, mutta en saanut mittaria nousemaan yli puolen välin millään, flekti lähti pyörimään ja vesiletkut oli samanlämpöiset eli pumppukin lienee ehjä. Kävin ajamassa lenkin ja lähes välittömästi lämpömittari pompsahti punaiselle. Pysäytin ja katsoin konehuoneeseen, mutta mikään ei viittaa siihen että olisi mitenkään ylikuumennut. Lähdin uudestaan liikkeelle ja startatessa lämpömittari oli puolessa välissä, hetken ajon jälkeen nousi taas punaiselle. Sammutin ja starttasin heti uudestaan ja lämpömittari oli taas puolessa välissä. Eli mielestäni moottorin lämpö on ihan normaali, mittari vaan sekoilee. No vaihdoin lämpöanturin kannesta, tila jossa anturi on oli ihan kuiva, liitin ja johto oli kunnossa silmämääräisesti. Lähdin uudelle ajolenkille ja mittari käyttäytyi ihan samalla lailla. Ajoin pienellä vaihteella oikein rääkäten eli kuumentaen konetta, välillä pysähdyin ja tarkastin konehuoneen, mutta ei mitään merkkejä keittämisestä tai ylikuumenemisesta.
Onko jollain ollut vastaavaa?
Autolle ei ole ainakaan vuoteen tehty mitään jäähdytysjärjestelmä remppoja saatikka jakopääremppaa. Ja hienosti pelannut ennen tätä. Tosin ehkä ei ajaja ole kovin aktiivisesti lämpömittaria seurannut...
Paljon on aiheesta juttua, mutta ihan en vastaavaa löytänyt.
Eli lämpömittari nousee punaiselle hyvin nopeesti ajossa. Moottorin vikavalokin on kerran syttynyt. Kyseessä tyttären auto. Otin auton talliin ja käytin sisällä kuumaksi, mutta en saanut mittaria nousemaan yli puolen välin millään, flekti lähti pyörimään ja vesiletkut oli samanlämpöiset eli pumppukin lienee ehjä. Kävin ajamassa lenkin ja lähes välittömästi lämpömittari pompsahti punaiselle. Pysäytin ja katsoin konehuoneeseen, mutta mikään ei viittaa siihen että olisi mitenkään ylikuumennut. Lähdin uudestaan liikkeelle ja startatessa lämpömittari oli puolessa välissä, hetken ajon jälkeen nousi taas punaiselle. Sammutin ja starttasin heti uudestaan ja lämpömittari oli taas puolessa välissä. Eli mielestäni moottorin lämpö on ihan normaali, mittari vaan sekoilee. No vaihdoin lämpöanturin kannesta, tila jossa anturi on oli ihan kuiva, liitin ja johto oli kunnossa silmämääräisesti. Lähdin uudelle ajolenkille ja mittari käyttäytyi ihan samalla lailla. Ajoin pienellä vaihteella oikein rääkäten eli kuumentaen konetta, välillä pysähdyin ja tarkastin konehuoneen, mutta ei mitään merkkejä keittämisestä tai ylikuumenemisesta.
Onko jollain ollut vastaavaa?
Autolle ei ole ainakaan vuoteen tehty mitään jäähdytysjärjestelmä remppoja saatikka jakopääremppaa. Ja hienosti pelannut ennen tätä. Tosin ehkä ei ajaja ole kovin aktiivisesti lämpömittaria seurannut...