Sivu 1/1

Avain hukassa connectista

Lähetetty: 13 Helmi 2017 19:59
Kirjoittaja Jarmopoh
Tuli tämmöinen ongelma eteen kun onnistuin hukkaamaan ainoan ajonesto sirullisen avaimen transit connectista 1.8 tdi 03vm. 2 avainta kyllä löytyy mutta niissä ei ole tuota sirua. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa kun hinuuttaa fordin liikkeelle? Ei millään hennoisi. Kiitoksia etukäteen.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 01:48
Kirjoittaja Mk2Cortina
Jarmopoh kirjoitti:Tuli tämmöinen ongelma eteen kun onnistuin hukkaamaan ainoan ajonesto sirullisen avaimen transit connectista 1.8 tdi 03vm. 2 avainta kyllä löytyy mutta niissä ei ole tuota sirua. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa kun hinuuttaa fordin liikkeelle? Ei millään hennoisi. Kiitoksia etukäteen.
Ainakin 2004 mk3 Mondeo vaatii kaksi toimivaa avainta koodaukseen joten huonolta näyttää jos niillä kahdella avaimella mitkä sinulla on, ei auto käynnisty.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 14:02
Kirjoittaja yritäedes
Jarmopoh kirjoitti:Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa kun hinuuttaa fordin liikkeelle?
Sellainen vaihtoehto on, että etsit lähiseudulta autonavaimia valmistavan liikkeen, joka suostuu korvausta vastaan tulemaan paikan päälle (auton luo) ja ohjelmoi uudet siruavaimet.
Googleta ja soittele!

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 15:39
Kirjoittaja Mk2Cortina
yritäedes kirjoitti: Sellainen vaihtoehto on, että etsit lähiseudulta autonavaimia valmistavan liikkeen, joka suostuu korvausta vastaan tulemaan paikan päälle (auton luo) ja ohjelmoi uudet siruavaimet.
Googleta ja soittele!
Tuossa saattaa olla ongelmia koska ainakin mk3 Mondeossa (PATS immobiliser)
tarvitaan avaimen ohjelmointiin kaksi toimivaa avainta, testeriohjelmisto sekä lisäksi pääsy PATS-koodiin(incode/outcode) joita tarvitaan avainten ohjelmointiin.

Olen pari-kolme kertaa koodannut avaimet toiseen PCM:ään (Power Control Module) mutta niissä tapauksissa on ollut kaksi toimivaa siruavainta käytössä.
Pelkän keskuslukituksen saa ohjelmoitua ilman testereitäkin mutta ei siitä paljoa iloa jos pystyy vaan rämppäämään ovia auki ja kiinni kun auto ei käynnisty.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 16:06
Kirjoittaja yritäedes
Mk2Cortina kirjoitti:Tuossa saattaa olla ongelmia
Saattaahan niitä ongelmia tulla. Tarkoitin kuitenkin lukkoliikettä, jolla on siis tiedot ja taidot ja laitteet ohjelmoida uudet avaimet PATS-koodin kautta, samalla vanhat avaimet poistetaan käytöstä. Eihän se tietenkään joka kirkonkylän pikasuutarilta onnistu. Meinaat siis, että testerillä/ohjelmalla ei PYSTY ohjelmoimaan uusia avaimia PATSiin, jos vanhat siruavaimet ovat kadonneet???

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 21:34
Kirjoittaja focst
yritäedes kirjoitti: Saattaahan niitä ongelmia tulla. Tarkoitin kuitenkin lukkoliikettä, jolla on siis tiedot ja taidot ja laitteet ohjelmoida uudet avaimet PATS-koodin kautta, samalla vanhat avaimet poistetaan käytöstä. Eihän se tietenkään joka kirkonkylän pikasuutarilta onnistu. Meinaat siis, että testerillä/ohjelmalla ei PYSTY ohjelmoimaan uusia avaimia PATSiin, jos vanhat siruavaimet ovat kadonneet???
Ei mitään ongelmaa vaikka kaikki avaimet ois hukassa..ids.llä ainakin onnistuu koodaus. Teetä Suutarilla kaksi avainta valmiiksi ja viet merkkihuoltoon koodaukseen pelkkä koodaus ei maksa paljon..

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 22:21
Kirjoittaja Mk2Cortina
focst kirjoitti: Ei mitään ongelmaa vaikka kaikki avaimet ois hukassa..ids.llä ainakin onnistuu koodaus. Teetä Suutarilla kaksi avainta valmiiksi ja viet merkkihuoltoon koodaukseen pelkkä koodaus ei maksa paljon..
Oletko kokeillut?

Kovasti noissa ohjelmistoissa korostetaan sitä että pitää olla toimivia avaimia koodaukseen.

Esim. Toyotan kohdalla avainten hukkuminen aiheuttaa ajonestolaitteen, ECU:n, virtalukon ja avainten uusimisen. Plus työt tietenkin ja ajonesto sijaitsee kojelaudan keskellä heti tuulilasin alapuolella joten koko kojelauta kaikkineen pitää purkaa. Edes Toyotan merkkihuolto ei pääse ajonestolaietta ohittamaan ilman toimivaa avainta. Saati sitten kyläsuutari.
Hintaa hukatuille avaimille tulee enemmän kuin 2000€ Toyotan kohdalla.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 16 Helmi 2017 22:56
Kirjoittaja focst
Olen koodannut useita noin puolen tunnin homma..mahtaa maksaa korkeintaan 150e+avaimet ja jyrsintä..

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 17 Helmi 2017 09:48
Kirjoittaja Mk2Cortina
focst kirjoitti:Olen koodannut useita noin puolen tunnin homma..mahtaa maksaa korkeintaan 150e+avaimet ja jyrsintä..
Tuo on hyvä asia Fordin omistajien kannalta. Hintaa ei siis tule yhteensä kuin noin 500€ kun hakee Fordilta kaksi siruavainta. Tuo on suorastaan edullinen verrattuna Toyotan reilu 2000€ hintaan.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 03 Maalis 2021 22:11
Kirjoittaja sepalex47
Onnistuuko mekaanisten avaimien tilaaminen valmistenumeron perusteella, mulla on yhteen sopiva siru ja ecuboxi toisesta 156 hv TDCI ja sama 2006 mallinen mutta eipä käy. Huijausmaasta brrexitlandista sain pumpun jossa oli aivan eri numerot JMC autosalvage ei suostunut mihinkään eikä apua ebaystä,Pelkään että ruiskuissa metallisiruja kuin tonttu Ford-liikkeen huoltomies tuntikausia sahasi starttimoottorilla ja ruiskut ymmärtääkseni pitää ohjelmoida että työ ylittä sinändsä siistin auton arvoa.

Re: Avain hukassa connectista

Lähetetty: 04 Maalis 2021 12:06
Kirjoittaja Renee
Kuules ota autonpaperit ja henkkarit ja marssi Fordin varaosatiskille sieltä saat avaimeen tarvittavat tiedot eli avainkoodin. Noita kun ei voi netissä tilailla oikein.