Sivu 367/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 13:26
Kirjoittaja @rsk@
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 10:01 Sinne jäi Focus Kaivokselan Teboilin pihaan odottamaan Falckin hinuria.

Aamulla kuskin oven kanssa taistelua, -1 astetta pakkasta ja kuskin ovi ei pysy kiinni.
No hetki ihmettelyä ja ovi pysyy kiinni. 10km ajoa, kaupassa käynti ja takas autolle. Auto käyntiin ja moottorin vikavalo syttyy palamaan. Jäähdytin neste ylikuumentunut.

Konalan autokeskuksella seuraava vapaa aika Fordin sähkärille 27.12, mutta soitto korjaamopäällikölle ja yrittävät ottaa työn alle vielä tänään.

Johan sitä on takuuvaihdetulla moottorilla ajettu reilu 8tkm, joten olikin aika päästä hinurin kyytiin.

kettu että vituttaa :thumbup: :thumbup:
Niin Mk4 Focus 1.0ecoboost jossa mahdollisesti toinen kone mennyt?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 14:06
Kirjoittaja huppumies
@rsk@ kirjoitti: 26 Marras 2021 13:26
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 10:01 Sinne jäi Focus Kaivokselan Teboilin pihaan odottamaan Falckin hinuria.

Aamulla kuskin oven kanssa taistelua, -1 astetta pakkasta ja kuskin ovi ei pysy kiinni.
No hetki ihmettelyä ja ovi pysyy kiinni. 10km ajoa, kaupassa käynti ja takas autolle. Auto käyntiin ja moottorin vikavalo syttyy palamaan. Jäähdytin neste ylikuumentunut.

Konalan autokeskuksella seuraava vapaa aika Fordin sähkärille 27.12, mutta soitto korjaamopäällikölle ja yrittävät ottaa työn alle vielä tänään.

Johan sitä on takuuvaihdetulla moottorilla ajettu reilu 8tkm, joten olikin aika päästä hinurin kyytiin.

kettu että vituttaa :thumbup: :thumbup:
Niin Mk4 Focus 1.0ecoboost jossa mahdollisesti toinen kone mennyt?
Pistän toivoni siihen, et kyseessä on vain sähkövika.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 17:36
Kirjoittaja huppumies
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 14:06
@rsk@ kirjoitti: 26 Marras 2021 13:26

Niin Mk4 Focus 1.0ecoboost jossa mahdollisesti toinen kone mennyt?
Pistän toivoni siihen, et kyseessä on vain sähkövika.
Jotain nokka-akselin solenoideja paskana, öljy valunut sieltä jäähdytinesteanturiin ja rikkonut sen.

Johtosarjan vaihto ja liitäntöjen putsaus takuun piikkiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 20:14
Kirjoittaja PiuhaPoikki
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 17:36
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 14:06

Pistän toivoni siihen, et kyseessä on vain sähkövika.
Jotain nokka-akselin solenoideja paskana, öljy valunut sieltä jäähdytinesteanturiin ja rikkonut sen.

Johtosarjan vaihto ja liitäntöjen putsaus takuun piikkiin.
Laatu vakuuttaa. :ford:
Ensin koko pata uusiksi ja sitten uudestakin padasta osia vaihtoon jo 8tkm jälkeen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 20:36
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Marras 2021 20:14
huppumies kirjoitti: 26 Marras 2021 17:36

Jotain nokka-akselin solenoideja paskana, öljy valunut sieltä jäähdytinesteanturiin ja rikkonut sen.

Johtosarjan vaihto ja liitäntöjen putsaus takuun piikkiin.
Laatu vakuuttaa. :ford:
Ensin koko pata uusiksi ja sitten uudestakin padasta osia vaihtoon jo 8tkm jälkeen.
Ei siinä uudessa tule kun raaka moottori. Kaikki muu tulee/ vaihdetaan vanhasta moottorista. Eli asennus virhe tai jotain vastaavaa..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 21:31
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 26 Marras 2021 20:36
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Marras 2021 20:14

Laatu vakuuttaa. :ford:
Ensin koko pata uusiksi ja sitten uudestakin padasta osia vaihtoon jo 8tkm jälkeen.
Ei siinä uudessa tule kun raaka moottori. Kaikki muu tulee/ vaihdetaan vanhasta moottorista. Eli asennus virhe tai jotain vastaavaa..
Auton omistajan näkökulmasta sillä ei liene merkitystä onko kyseessä asennusvirhe vai valmistusvirhe.
Juuri vaihdettiin moottori ja taas matka katkesi moottoriongelmiin. Syystä tai toisesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Marras 2021 22:20
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Marras 2021 21:31
focst kirjoitti: 26 Marras 2021 20:36

Ei siinä uudessa tule kun raaka moottori. Kaikki muu tulee/ vaihdetaan vanhasta moottorista. Eli asennus virhe tai jotain vastaavaa..
Auton omistajan näkökulmasta sillä ei liene merkitystä onko kyseessä asennusvirhe vai valmistusvirhe.
Juuri vaihdettiin moottori ja taas matka katkesi moottoriongelmiin. Syystä tai toisesta.
Eipä kyllä.. enpä toivo omalle kohdalle..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Marras 2021 01:19
Kirjoittaja huppumies
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Marras 2021 21:31
focst kirjoitti: 26 Marras 2021 20:36

Ei siinä uudessa tule kun raaka moottori. Kaikki muu tulee/ vaihdetaan vanhasta moottorista. Eli asennus virhe tai jotain vastaavaa..
Auton omistajan näkökulmasta sillä ei liene merkitystä onko kyseessä asennusvirhe vai valmistusvirhe.
Juuri vaihdettiin moottori ja taas matka katkesi moottoriongelmiin. Syystä tai toisesta.
Tämä juuri. En jaksaisi kokea tätä jännitystä joka päivä kun joutuu aina "start-stop"-nappia painaessa miettimään, et mikä nyt hajoaa vai voinko käydä Lidl ilman ongelmia ja pääsenkö kotiin autolla vai yangolla.

Kuulemma näitä kyseisiä johtosarjoja vaihdettu useita, joten laatu vaikuttaa.

Autosta pidän muuten, mut nää isommat ja pienemmät (esim nyt -6 astetta ja juuri venasin 10min jotta kuskinovi pysyy kiinni) alkaa vähitellen vituttamaan aika rankasti ja se hetki kun tää kyseinen auto, sekä merkki, lähtee kiertoon tai syttyy tuleen, lähenee uhkaavasti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Marras 2021 05:13
Kirjoittaja focst
huppumies kirjoitti: 27 Marras 2021 01:19
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Marras 2021 21:31
Auton omistajan näkökulmasta sillä ei liene merkitystä onko kyseessä asennusvirhe vai valmistusvirhe.
Juuri vaihdettiin moottori ja taas matka katkesi moottoriongelmiin. Syystä tai toisesta.
Tämä juuri. En jaksaisi kokea tätä jännitystä joka päivä kun joutuu aina "start-stop"-nappia painaessa miettimään, et mikä nyt hajoaa vai voinko käydä Lidl ilman ongelmia ja pääsenkö kotiin autolla vai yangolla.

Kuulemma näitä kyseisiä johtosarjoja vaihdettu useita, joten laatu vaikuttaa.

Autosta pidän muuten, mut nää isommat ja pienemmät (esim nyt -6 astetta ja juuri venasin 10min jotta kuskinovi pysyy kiinni) alkaa vähitellen vituttamaan aika rankasti ja se hetki kun tää kyseinen auto, sekä merkki, lähtee kiertoon tai syttyy tuleen, lähenee uhkaavasti.
Ymmärrän kyllä että rupeaa järki lähtemään. 2 viikkoa aina kun liikkeelle lähtee joutuu ovea pitämään käsin kiinni. Torstaina aika varattuna kuskinoven lukkolaitteen vaihtoon. Toivottavasti sen jälkeen saa vihdoin ajaa normaalisti normaalisti töihin ja kauppaan. Onneksi tekniikka on mulla muuten pelannut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Marras 2021 11:44
Kirjoittaja huppumies
Sehän oli hyvin korjattu purkalla ja jesarilla.

kettu sama vika ja taas kaupan pihassa :thumbup: :thumbup:

Laatu näkyy :ford:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Marras 2021 12:49
Kirjoittaja huppumies
Sylinterikannen lämpötila-anturi vaihdettu ja tällä pitäisi ongelman poistua. No puoli kolmen aikaan hakemaan autoa ja sit voi taas alkaa jännäkakka housussa painelemaan "start-stop"-nappia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Joulu 2021 10:15
Kirjoittaja huppumies
huppumies kirjoitti: 30 Marras 2021 12:49 Sylinterikannen lämpötila-anturi vaihdettu ja tällä pitäisi ongelman poistua. No puoli kolmen aikaan hakemaan autoa ja sit voi taas alkaa jännäkakka housussa painelemaan "start-stop"-nappia.
Hain auton tiistaina klo 14 ja kahdeksan (8) kertaa sain painettua "start-stop"-nappia ennen kuin vika uusiutui.

Laatu näkyy :ford: :ford:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Joulu 2021 12:37
Kirjoittaja Renee
Huppumies missäs noi pätevää korjailua harrastetaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Joulu 2021 14:24
Kirjoittaja huppumies
Renee kirjoitti: 02 Joulu 2021 12:37 Huppumies missäs noi pätevää korjailua harrastetaan.
Autokeskus Konala. Palvelu on ihan ok, mitä nyt sijaisautoista joutunut taistelemaan, mutta se taitaa enemmän olla myös :ford: ongelma, kun eivät niitä hevillä tahdo antaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Joulu 2021 15:19
Kirjoittaja Tapiiri
Onko tuo ihan normaalia, että -10c pakkasella saa ajella melkein 10km ennen kuin vaihteisto alkaa lukitsemaan turbiinia? Ymmärrän kyllä, että varmaan tarkoituksella "luistatetaan", että öljyt lämpenee, mutta nousee kaupunkipyörittelyn kulutukset aika järkyttäviin lukemiin tuolla luistattamisella.
Turbiinin lukituksen voi todeta sillä, että kun nostaa jalan kaasulta ja jos kierrokset laskevat selvästi, on turbiini lukitsematta. Jos taas kierrokset ei juurikaan tipahda, niin turbiini on lukittu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 02 Joulu 2021 18:55
Kirjoittaja EeroH
EeroH kirjoitti: 05 Marras 2021 17:13
EeroH kirjoitti: 02 Marras 2021 13:36

Nyt tuli viestiä että autoa ei tod näk valmisteta. :(
Tähänkään ei ole vielä tullut vahvistusta että tuleeko uusi auto vai ei. No sinänsä sama kun nykyinen seisoo pajalla niin eipä sekään kulu.

Näiden tapusten johdosta olenkin katsellut muita merkkejä, mites Octavia?
Nyt tuli viesti että koska 2l ei enää saa faceliftinä, tehdas ehkä tekee erän vanhan mallisia ensi vuonna niille jotka odottavat autoaan. Odotan innolla.

Tällävälin katselin jo Golffiakin, mutta kalliiksi sekin menee kuten Ocu. Focuksessa kyllä hinta laatu suhde on kohdallaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 09:05
Kirjoittaja Rusakko_
Tapiiri kirjoitti: 02 Joulu 2021 15:19 Onko tuo ihan normaalia, että -10c pakkasella saa ajella melkein 10km ennen kuin vaihteisto alkaa lukitsemaan turbiinia? Ymmärrän kyllä, että varmaan tarkoituksella "luistatetaan", että öljyt lämpenee, mutta nousee kaupunkipyörittelyn kulutukset aika järkyttäviin lukemiin tuolla luistattamisella.
Turbiinin lukituksen voi todeta sillä, että kun nostaa jalan kaasulta ja jos kierrokset laskevat selvästi, on turbiini lukitsematta. Jos taas kierrokset ei juurikaan tipahda, niin turbiini on lukittu.
Minun automaattivaiheiset autot ovat kaikki olleet turbiiniautomaatteja (Focus on nyt kolmas) ja olen niiden toimintaa seuraillut juurikin tästä näkökulmasta, että milloin vaihteisto lakkaa luistattamasta etenkin siis talvikelillä. Kaikkien näiden omistamieni autojen laatikot luistattavat luonnollisesti sitä pidempään mitä kylmempää, mutta kaikki ovat turbiinin lukinneet suunnilleen samassa kohtaa.
Reitti siis ollut sama: ensin taajamaa 3 km (0-2 pysähdystä, muuten 40-60 km/h), loput 80 km/h maantiellä. Maantien alkupätkästä loiva pitkä ylämäki, missä pikkupakkasilla laatikko vielä luistaa, mutta mäen päällä (n. 5 km kohdalla) lukittuu. Jos on kylmempää tai oikein laiska ajotyyli, niin mäen päältä joutuu alamäen takia ajamaan toista kilometriä ennen lukittumista. En ole tosiaan olennaisia eroja eri autojen välillä huomannut tässä suhteessa.

Sun kuvaamassa tilanteessa en pitäisi mitenkään epänormaalina, että joudut noinkin pitkään ajamaan etenkin kaupunkityyppistä ajoa. Varsinkin jos jonossa vielä hiiviskelee, niin eihän siinä laatikkoa paljoa kuormiteta, eikä myöskään liikettä ja lämpöä synny. Veikkaan, että luistava laatikko nostaa kulutusta 20-50 %. Tämähän kulutuspuoli kylmänä on yksi turbiinilaatikon miinuspuoli, muutoin tykkään kyllä tosi paljon turbiinilaatikoista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 11:34
Kirjoittaja EeroH
EeroH kirjoitti: 02 Joulu 2021 18:55
EeroH kirjoitti: 05 Marras 2021 17:13

Tähänkään ei ole vielä tullut vahvistusta että tuleeko uusi auto vai ei. No sinänsä sama kun nykyinen seisoo pajalla niin eipä sekään kulu.

Näiden tapusten johdosta olenkin katsellut muita merkkejä, mites Octavia?
Nyt tuli viesti että koska 2l ei enää saa faceliftinä, tehdas ehkä tekee erän vanhan mallisia ensi vuonna niille jotka odottavat autoaan. Odotan innolla.

Tällävälin katselin jo Golffiakin, mutta kalliiksi sekin menee kuten Ocu. Focuksessa kyllä hinta laatu suhde on kohdallaan.
Jos molemmat 150hv mhev ja dct sekä kutakuinkin samat varusteet niin Golf n.7k€ kalliimpi. Eroa tekee rahoituskulut ja vaihtoauton hyvitys sekä Golfissa kalliit varusteet. Jos vertaa viime toukokuussa tilaamaani 2l diesel vs samanlainen 2l tupaöljy kolopallo, eroa 13k€!

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 12:13
Kirjoittaja HMS77
Ford Passiin tuli joku voimansiirron ohjausmoduulin uudelleenpäivitys. Ilmeisesti joku kampanja Etisin mukaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 16:40
Kirjoittaja Freeze
Sama täällä, en ole käynyt vielä Etis'ssä kurkkaamassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 18:01
Kirjoittaja Tapiiri
Toiselta foorumilta joku osasi sanoa, että Nox päästöt kasvaisi moottorin ikääntymisen myötä ja tämä päivitys korjaisi sitä. Olispa kiva tietää, että pudotetaanko siinä tehoja vai miten tuo korjataan..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2021 23:08
Kirjoittaja AAR85
Niin oudolta, kun se kuullostaakin, mutta juuri kun saatiin Focus toimimaan virranhallinnan osalta niin pistän auton kiertoon ja siirryn toiseen merkkiin.

2x mk4 focusta. Yhteensä matkaa taittui vähän reilu 40tkm. Yllättävän paljon näissä oli kaikkea pientä mutta pitää sanoa, että on tää hyvä auto ajaa.

Ei kellään ole tarvetta mountunen filtterille ja throttlebody elbowille? 🙂

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2021 07:31
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: 03 Joulu 2021 23:08 Niin oudolta, kun se kuullostaakin, mutta juuri kun saatiin Focus toimimaan virranhallinnan osalta niin pistän auton kiertoon ja siirryn toiseen merkkiin.

2x mk4 focusta. Yhteensä matkaa taittui vähän reilu 40tkm. Yllättävän paljon näissä oli kaikkea pientä mutta pitää sanoa, että on tää hyvä auto ajaa.

Ei kellään ole tarvetta mountunen filtterille ja throttlebody elbowille? 🙂
Näitä olen suunnitellut. Onko missä päin Suomea?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2021 07:40
Kirjoittaja focst
Kuskin ovenlukko rupesi kunnollisella vuorokauden kuivattelulla pelaamaan. Vaihdettiin silti uusi torstaina, ulkoisesti oli saman näköinen eli tuskin pelaa yhtään paremmin kuin ensimmäinen. Onneksi lukot menee vielä 5 vuoteen asti takuuseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2021 08:44
Kirjoittaja Renee
No mitä ne huollossa teki muuta kuin vaihtoivat uuden lukon. Rasvaus kunnon aineilla joka kestää Suomen pakkaset. Rasva kun estää kosteuden pääsyyn metallipinnoille.