Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 09 Huhti 2021 07:11
Kannattaa huomata että vakiot 18’ vanteet ovat mielestäni leveämmät kuin aiempien mallien vastaavat (8’ vs 7,5’). Itse laittaisin seuraavaksi jopa 245/40/18.
Kannattaa huomata että vakiot 18’ vanteet ovat mielestäni leveämmät kuin aiempien mallien vastaavat (8’ vs 7,5’). Itse laittaisin seuraavaksi jopa 245/40/18.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.Arski57 kirjoitti: ↑09 Huhti 2021 20:44Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Nyt on pakko nauraa tuolle adlue-mittarille.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Tammi 2021 10:35Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.JMH81 kirjoitti: ↑09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km
Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Ford huolto maksaa mansikoita Helsingissä, Järvenpäässä huomattavasti edullisempi. Tampereella ihan eri hintataso. Kaikki merkkihuoltoja. Toki kyseessä pari vuotta vanhan auton huolto mutta Tampereelle kannattaisi ajaa ihan asioikseen ellei ajalle laske "palkkaa". Itse käyn työn puolesta Tampereella joka kuukausi ainakin kerran ja huollattamalla auton siellä säästän satasen joka huollossa.Ishvan kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 09:08 Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.
Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksiaFrnz kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Pitää paikkansa,toki itse tehneenä duunia aikonaan maahantuojalla varaosissa/huollossa...se ns. valohuolto on kyllä ihan vaan legendaa,ei siellä asentajilla ollut aikaa ottaa "aurinkoa" Toki silloinkin oli "mätiä omppuja" mutta aika äkkiä duunit oli vähissä näillä viikareilla...Hode kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 13:44Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksiaFrnz kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.
Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Jahans, onnittelut!
Jep sama homma, taidan ottaa pois näytöstä koko rangen. Kulutuskin on kohtuullinen pari-kolme litraa tonnille.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑10 Huhti 2021 11:21
Range vaihtelee ihan käsittämättömästi mutta määrämittari tuntuu toimivan loogisesti.
Ja kulutus on hyvinkin maltillinen. Se on pääasia.
Reilu 2 vuotta tapellut mk4 kanssa nyt vihdoin alkaa toimimaan kunnolla. Tästä johtuen tilattiin vaimolle mk3 focuksen tilalle mk8 fiesta niissä kun ei juuri vikaa ole ollut.EeroH kirjoitti: ↑11 Huhti 2021 07:56 Alkuun en innostunut MK4:sta, mutta kun vanhempi mk3.5 tuli vaihdettua uudempaan niin kummasti alkoi kiinnostamaan myös toisen vaihtaminen Täytyy toivoa että on yhtä hyviä kuin vanhakoriset. Pitää hiukan tuunata uudempaa tulokasta niin kehtaa laittaa kuvia jossain vaiheessa
Tää kiinnostais itseäkin. Tuolla fb:n puolella tämä fordilla työskentelevä heppu mainitsi asiasta, ettei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä suodatinta voi vaihtaa ilman laatikon irrottamista ja mainitsiko vielä, että hän itse vaihdattaisi 100tkm kohdilla. Tuo 60-80tkm kuullostaisi omaan korvaan paremmalta jos meinaa autoa pitää kauan.Rusakko_ kirjoitti: ↑13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Tässä kohtaa tuli itsellä vain hätä käteen ja huolto jäi viime tinkaan. Ei ollut vapaita aikoja oikeastaan missään ja oli pakko valita joku, koska seuraavana päivänä piti lähteä vähän pidemmälle pelireissulle autolla.Arski57 kirjoitti: ↑09 Huhti 2021 20:44Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.huppumies kirjoitti: ↑07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.
Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.
Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei niitä ny 60tkm välein tartte kuitenkaa vaihtaa, ei tää mikää Powershift ole.Rusakko_ kirjoitti: ↑13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?
Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:04Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Ei ainakaan minulla mtään tilastoa ole.pätkä kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:43Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑15 Huhti 2021 18:04
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.