Sivu 341/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Huhti 2021 07:11
Kirjoittaja Hjesko
Ishvan kirjoitti: 08 Huhti 2021 19:12
EeroH kirjoitti: 08 Huhti 2021 11:26 Orggis kesärengaskoko 235/40-18, kukaan laittanut 225/40-18?
225/45-18 ois paree, vähän isompi, jos kapeampaa haluaa...miksei vaan toi 235/40-18 ?
Kannattaa huomata että vakiot 18’ vanteet ovat mielestäni leveämmät kuin aiempien mallien vastaavat (8’ vs 7,5’). Itse laittaisin seuraavaksi jopa 245/40/18.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Huhti 2021 10:57
Kirjoittaja EeroH
Mitä suurempi säde, sen vaikeampi muuttaa nopeutta. Pienempi pyörä kiihtyy ja hidastuu paremmin. Pieni onneton diesel ei jaksa kiihtyä isolla renkaalla. Jopa tossa isossa dieselissä huomaa eron 225/50-17 ja 225/45-17 välillä. Pienellä renkaalla kevyen tuntuinen ja pirteämmän oloinen. Ja toki hintakin halvempi. Miinuspuolena tulee enemmän km mittariin mutta ajattelin kompensoida sen isolla talvirenkaalla. Mutta nämä nyt vaan teoreettista...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Huhti 2021 18:43
Kirjoittaja pätkä
Mikäs olisi hiljainen 235/40 R18 kesärengas? Aika jäätävän meluisat auton mukana tulleet Michelin Pilot Sport 3:t. Toki näissä enää pintaa 4,5/3,6mm.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Huhti 2021 20:44
Kirjoittaja Arski57
huppumies kirjoitti: 07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.

Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.

Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 09:08
Kirjoittaja Ishvan
Arski57 kirjoitti: 09 Huhti 2021 20:44
huppumies kirjoitti: 07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.

Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.

Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.
Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 10:12
Kirjoittaja Frnz
Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.

Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 11:21
Kirjoittaja PiuhaPoikki
PiuhaPoikki kirjoitti: 10 Tammi 2021 10:35
JMH81 kirjoitti: 09 Tammi 2021 08:51 Mulla kans tippui adblue range nopeasti. Ekalla säiliöllisellä pääs n. 2600km ennen ku pyys täyttöö. 6.5l meni sisään. Nyt toisella säiliöllisessä menty 1200km ja 1/4 adbluesta mittariston mukaan kulunut. Range oli täytön jälkeen 3500km ja täl hetkel näyttää 3000km et säiliöllisellä pääsis.
Aloin kurillani seuraamaan tuota Range-näyttöä ja totesin että se elää ihan omissa maailmoissaan.
Täytin säiliön ennen lapin matkaa. Range näytti odotetusti 12000km
Perillä ja parin kauppareissun jälkeen jolloin oli ajetu 1250km se näytti enää 8500km
Sitten kotimatkalla 500km myähemmin range oli enää 6500km

Nyt äsken kun täytön jälkeen on ajettu 3000km range on taas 8000km.
Adblue mittari on ollut koko tämän ajan maksimissa.
Nyt on pakko nauraa tuolle adlue-mittarille.
Olen liikkeellä edellee samalla täytöllä kuin tuossa edellä kerron. Eli siis ennen joulua tankattu täyteen.

Kävin nyt toistamiseen lapissa. Kotona adblue range näytti 14000km. Adblue täytön jälkeen ajettu 4500km
Eilen aamulla lähdin lapista kotiinpäin. Range näytti 8000km. 500km ajon jälkeen se näytti enää 6000km.
Nyt taas yön seistyään range näyttää 10000km ja 3/4 täyttöä.
Täytön jälkeen ajettu yhteensä 7500km

Range vaihtelee ihan käsittämättömästi mutta määrämittari tuntuu toimivan loogisesti.
Ja kulutus on hyvinkin maltillinen. Se on pääasia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 13:41
Kirjoittaja Arski57
Ishvan kirjoitti: 10 Huhti 2021 09:08 Merkkihuolloillakin on käytännössä samat hinnat uusien autojen kohdalla. Aikalailla merkistä riippumatta löytyvät normi määräaikaishuoltojen hinnat nettisivuilta. Oliskohan Mondeon 20tkm huollon hinta ollut 340:- tuolla netissä. Toteutunut sitten karvan yli 300:-. Itsellä ollut tässä nyt useampaa merkkiä alla ja aikalailla samoissa nuo normihuollot tuntuvat menevän, vähän tietty eri kilometreillä. Pikkuhuolto n.300:- ja iso 500:-. Ei tulisi mieleenkään säästää uuden auton kohdalla satasta huollossa, ihan jo sen takia ettei vian kohdatessa tarvi alkaa vääntämään huoltoleimoista. Pikkurahoja nuo huollot autoilun koko kuvassa.
Ford huolto maksaa mansikoita Helsingissä, Järvenpäässä huomattavasti edullisempi. Tampereella ihan eri hintataso. Kaikki merkkihuoltoja. Toki kyseessä pari vuotta vanhan auton huolto mutta Tampereelle kannattaisi ajaa ihan asioikseen ellei ajalle laske "palkkaa". Itse käyn työn puolesta Tampereella joka kuukausi ainakin kerran ja huollattamalla auton siellä säästän satasen joka huollossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 13:44
Kirjoittaja Hode
Frnz kirjoitti: 10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.

Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksia

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 15:39
Kirjoittaja hapelo
Hode kirjoitti: 10 Huhti 2021 13:44
Frnz kirjoitti: 10 Huhti 2021 10:12 Huollatin tässä muutama viikko sitten 2019-mallisen Focuksen. "Kilpailutin" kaksi merkkihuoltoa pk-seudulla ja hintaa perushuollolle (eka huolto 2v kohdalla) tuli noin 290 EUR. Otin tuohon päälle vielä jarrunesteiden vaihdon josta joutui maksamaan muistaakseni noin 60 EUR. Sinällänsä kohtuullinen hinta, koska saman korjaamon tekemä jarrunesteen vaihto edustamalleen Baijerilaiselle maksoi pari kymppiä enemmän muutama kk sitten. Huolto sinällänsä oli täyden kympin arvoinen.

Kysyin sähköpostitse myös hintaa toisesta merkkiliikkeestä (eri ketju) ja sain jopa hieman halvemman hinnan mutta vastasivat sen verran myöhässä että olin ehtinyt jo varata huollon.
Oman kokemuksen mukaan foordien huollot merkkikorjaamoissa ovat suht kohtuullisen hintaisia, siksi tullutkin merkkihuoltoa käytettyä. Focuksen väliöljynvaihto tosin suhteessa 2v huoltoon hintava, eli 1v öljynvaihto noin 170eur ja 2v huolto about 270eur plus jarrunesteen vaihto sen about 60eur. En ole tsekannu mitä 2v huollossa öljyjen ja öljynsuodattimen lisäksi uusitaan, raitisilmasuodatin varmaan, ehkä ilmansuodatin myös, loput ehkä vaan valohoitoa/ tarkistuksia
Pitää paikkansa,toki itse tehneenä duunia aikonaan maahantuojalla varaosissa/huollossa...se ns. valohuolto on kyllä ihan vaan legendaa,ei siellä asentajilla ollut aikaa ottaa "aurinkoa" Toki silloinkin oli "mätiä omppuja" mutta aika äkkiä duunit oli vähissä näillä viikareilla...

Paras tilanne on että et huuda ja mesoa että tää ajokki on täysi paska vaan esitä asia että miten ratkaisimme tämän asian...toki on poikkeuksia miten tietyt liikkeet suhtautuu asiaan...en nyt mainitse tiettyjä "korjaamoja",saati maahantuojia...

Kauppa se on mikä kannattaa,jälkimarkkinoinnista viis(tärkein asia kaupankäynnissä)oli sitten kyse vatkaimesta tai autosta usein unohtuu...

No se siitä

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 18:00
Kirjoittaja EeroH
Tulipa ostettua toinenkin mk4 :D

Vähän käytetty, miten saan fordpass aktivoitua. Sanoo että valtuutetun käyttäjän pitää hyväksyä pyyntöni?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 18:06
Kirjoittaja xflex
EeroH kirjoitti: 10 Huhti 2021 18:00 Tulipa ostettua toinenkin mk4 :D

Vähän käytetty, miten saan fordpass aktivoitua. Sanoo että valtuutetun käyttäjän pitää hyväksyä pyyntöni?
Jahans, onnittelut! :)

Tee Syncille tehdasasetusten palautus niin pitäisi onnistua. Edellinen omistaja ei ole tainnut muistaa poistaa autoa ”tallistaan”...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 18:26
Kirjoittaja EeroH
Jees nyt sain sen aktivointi viestin ruudulle ja kuittasin ok. Pass sanoo silti että odottaa aktivointia.

Edit: nyt toimii kun teki reset uudestaan.

Hb koirakalterit tuli mukana jos tarvitsee ja orggis 16 titanium vanteilla nastarenkaat. Mulle ylimääräiset.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Huhti 2021 20:31
Kirjoittaja EeroH
PiuhaPoikki kirjoitti: 10 Huhti 2021 11:21
Range vaihtelee ihan käsittämättömästi mutta määrämittari tuntuu toimivan loogisesti.
Ja kulutus on hyvinkin maltillinen. Se on pääasia.
Jep sama homma, taidan ottaa pois näytöstä koko rangen. Kulutuskin on kohtuullinen pari-kolme litraa tonnille. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Huhti 2021 07:56
Kirjoittaja EeroH
Alkuun en innostunut MK4:sta, mutta kun vanhempi mk3.5 tuli vaihdettua uudempaan niin kummasti alkoi kiinnostamaan myös toisen vaihtaminen :D Täytyy toivoa että on yhtä hyviä kuin vanhakoriset. Pitää hiukan tuunata uudempaa tulokasta niin kehtaa laittaa kuvia jossain vaiheessa :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Huhti 2021 08:25
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: 11 Huhti 2021 07:56 Alkuun en innostunut MK4:sta, mutta kun vanhempi mk3.5 tuli vaihdettua uudempaan niin kummasti alkoi kiinnostamaan myös toisen vaihtaminen :D Täytyy toivoa että on yhtä hyviä kuin vanhakoriset. Pitää hiukan tuunata uudempaa tulokasta niin kehtaa laittaa kuvia jossain vaiheessa :thumbup:
Reilu 2 vuotta tapellut mk4 kanssa nyt vihdoin alkaa toimimaan kunnolla. Tästä johtuen tilattiin vaimolle mk3 focuksen tilalle mk8 fiesta niissä kun ei juuri vikaa ole ollut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Huhti 2021 11:55
Kirjoittaja Rusakko_
Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?

Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Huhti 2021 06:43
Kirjoittaja AAR85
Rusakko_ kirjoitti: 13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?

Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Tää kiinnostais itseäkin. Tuolla fb:n puolella tämä fordilla työskentelevä heppu mainitsi asiasta, ettei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä suodatinta voi vaihtaa ilman laatikon irrottamista ja mainitsiko vielä, että hän itse vaihdattaisi 100tkm kohdilla. Tuo 60-80tkm kuullostaisi omaan korvaan paremmalta jos meinaa autoa pitää kauan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 14 Huhti 2021 16:48
Kirjoittaja Jonde
Käytössäni oleva 1.0 trend autom. on nyt pääsemässä huoltoon. Taas vaihdetaan termostaatti, toimii välillä ok mutta mm. 0 keleillä vasta 15 km jälkeen normaalilämpö ja välillä 5-6km normaalilämmössä, kylmästä käyntiin.
Lämpö sisälle oikealle edelleen huomattavasti huono. On kuulemma tulossa uusi kenno lämmityslaitteelle. Tulisi vaan ennen joulua🤣🤣. Oisko automaatti-ilmastoinnilla ollut parempi
Ei oikein pelitä huolto hopan piirimyyjällä.🤔
No pitää seuraava auto jos saa päättää valita joku muu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 17:31
Kirjoittaja huppumies
Arski57 kirjoitti: 09 Huhti 2021 20:44
huppumies kirjoitti: 07 Huhti 2021 18:58 On huollettu ajallaan, mutta huolto tehty muualla kuin merkkiliikkeessä. Tietenkin huolto-ohjelman mukaisesti ja ihan oikeilla öljyllä, mutta tiedän tän varmasti aiheuttavan maahantuojan kanssa ongelmia.

Öljyt hävinneet koneesta ja puristukset kadonneet yhdestä pytystä. Enempää eivät kertoneet tässä vaiheessa.

Parin päivän sisään pitäisi kuulua autokeskuksesta lisää.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ford ja kaikki muutkin maahantuojat pyrkivät kaikin keinoin välttämään vastuutaan. Siksi ei kannattaisi heille mahdollisuutta tähän antaa huollattamalla muualla kuin merkkiliikkeessä. Hinta-ero kun on pieni jos ollenkaan kun valitsee merkkihuollon oikein.
Tässä kohtaa tuli itsellä vain hätä käteen ja huolto jäi viime tinkaan. Ei ollut vapaita aikoja oikeastaan missään ja oli pakko valita joku, koska seuraavana päivänä piti lähteä vähän pidemmälle pelireissulle autolla.

Tänään tuli lisäinfoa. Maahantuoja nyt analysoi tilannetta. 1.sylinteristä hävinnyt puristus. Männänrenkaat päästäneet öljyn läpi palotilaan ja kun olivat ottaneet jäljellä jääneet öljyt ulos, oli öljyn seassa metallia. Toivottavasti huomenna tulisi joku päätös maahantuojalta, sillä autokeskus on jo tilannut uuden moottorin ja jos "osa" tulee ma-ti, saisivat auton ke alle ja torstaina se olisi ajossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 18:04
Kirjoittaja PiuhaPoikki
huppumies kirjoitti: 15 Huhti 2021 17:31 1.sylinteristä hävinnyt puristus. Männänrenkaat päästäneet öljyn läpi palotilaan ja kun olivat ottaneet jäljellä jääneet öljyt ulos, oli öljyn seassa metallia.
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 18:27
Kirjoittaja HMS77
Rusakko_ kirjoitti: 13 Huhti 2021 11:55 Onkos kukaan ehtinyt vaihdattamaan automaattivaihteiston öljyjä?
Kokemuksia siitä:
-"huuhtelemalla"/ropusta valuttamalla muutama litra?
-mitä maksoi?
-millä kilometreillä vaihdettu?
-muuttuiko vaihteiston toiminta?
-mikä moottori (jos allekirjoitus ei kerro)?

Mulla nyt 53 000 km täynnä ja ajattelin, että vaihdattais n. 60 tkm tai sitä seuraavassa huollossa. Vähän riippuu siitäkin, että paljonko sitä öljyä oikeasti vaihtuis käytännössä.
Ei niitä ny 60tkm välein tartte kuitenkaa vaihtaa, ei tää mikää Powershift ole. :D
Joskaan se ny ei tietenkää haittaakaan..

Ite ajattelin vaihdattaa jossain 90tkm korvilla. Ja joo, ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta se ei suinkaan tarkoita sitä etteikö niitä tarttis koskaa vaihtaa, koska näitäkin sankareita tuntuu tulevan välillä vastaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 18:43
Kirjoittaja pätkä
PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Huhti 2021 18:04
huppumies kirjoitti: 15 Huhti 2021 17:31 1.sylinteristä hävinnyt puristus. Männänrenkaat päästäneet öljyn läpi palotilaan ja kun olivat ottaneet jäljellä jääneet öljyt ulos, oli öljyn seassa metallia.
Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 19:09
Kirjoittaja PiuhaPoikki
pätkä kirjoitti: 15 Huhti 2021 18:43
PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Huhti 2021 18:04

Jos arvata saa niin siellä on koko mäntä kappaleina eikä pelkästään rengasvaivaa.
Ei olisi ensimmäinen laatuaan.
Onko tämä ollut pelkästään 1.0 ecoboostin ongelma?
Ei ainakaan minulla mtään tilastoa ole.
Mutta sellainen mutu-käsitys on, että kyseinen moottori kuuluu siihen kategoriaan moottoreita, jossa kestävyyden kanssa on otettu tietoista riskiä.
Koneesta otetaan kokoon nähden suhteellisen paljon tehoa ja ennenkaikkea vääntöä matalilla kierroksilla.
Moottoria kuormitetaan normaalissakin ajossa melko isolla prosentilla ja vedätetään nakutuksen rajalla. Mekaainsen kestävyyden turvamarginaalit ovat pienet. Kone tuntuu kestävän melko hyvin niin kauan kun kaikki on kunnossa mutta toisaalta särkyykin sitten herkästi häiriöiden sattuessa.
Nuo mainitut mäntävauriot kielivät mielestäni juuri niistä mekaanisen lujuuden olemattomista turvamarginaaleista. Perinteisesti mäntävaurioita on syntynyt juuri nakutus-ilmiön johdosta.

Jostain luin,että joissan tapauksissa syynä saattaa olla jopa väärän tyyppinen öljy, joka palotilaan joutuessaan heikentää polttoaineseoksen nakutuksenkestävyyttä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Huhti 2021 20:50
Kirjoittaja EeroH
Onneksi dieselissä ei ole tuota ongelmaa.