Sivu 322/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 16:12
Kirjoittaja Rusakko_
viewtopic.php?f=6&t=58273&p=310823#p310823

Täällä käsitellään tätä aihetta. Mulla ensi viikolla aika, vaikka eipä mulla ongelmia olekaan ollut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 16:20
Kirjoittaja focst
toasti kirjoitti: 03 Joulu 2020 11:16
Opla kirjoitti: 02 Joulu 2020 21:25 Tänään tuli tieto merkkihuollosta, että Fordin tehtaalta on vihdoin tullut osat ja konfiguraatio Focuksen virtatalouden ongelman korjaukseen. Työhön kuluu aikaa noin 1,5 tuntia. Eli josko viimein ratkeaa ongelmat!
Jos viitsit, niin kysy huollossa mitä autolle tehdään. Kiinnostaisi tietää vaikka omat virtaongelmat katosivat pääosin akun vaihdolla.
Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma.. :(

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 18:56
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: 03 Joulu 2020 16:20
toasti kirjoitti: 03 Joulu 2020 11:16
Jos viitsit, niin kysy huollossa mitä autolle tehdään. Kiinnostaisi tietää vaikka omat virtaongelmat katosivat pääosin akun vaihdolla.
Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma.. :(
Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturi 😂 Oma menossa ensviikolla saamaan turhan korjauksen. Akku sentään on jo testattu 100% toimivaksi.

Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä 👍🏼

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 19:55
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: 03 Joulu 2020 18:56
focst kirjoitti: 03 Joulu 2020 16:20

Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma.. :(
Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturi 😂 Oma menossa ensviikolla saamaan turhan korjauksen. Akku sentään on jo testattu 100% toimivaksi.

Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä 👍🏼
Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 20:36
Kirjoittaja KajO
focst kirjoitti: 03 Joulu 2020 16:20
toasti kirjoitti: 03 Joulu 2020 11:16
Jos viitsit, niin kysy huollossa mitä autolle tehdään. Kiinnostaisi tietää vaikka omat virtaongelmat katosivat pääosin akun vaihdolla.
Mulle muutokset tehty ei apua. Varasin ajan akun tarkastukseen. Illalla oli laturissa ja yön jälkeen 15min kesti olla webasto päällä niin katkaisi kaikki pois virta vähissä..eli webasto ei toimi jos auto ei ole kokoajan laturissa. Toivottavasti Mulla vaan akku loppu eikä enää softa ongelma.. :(
Tänään Focus 30000 km huollossa ja sanottiin että nyt akkuongelmaan tullut ratkaisu. Katsotaan muuttuuko mikään
kun vielä talvikin tulossa, muuten kaikki toiminut hyvin maagisen 5 kuukauden huollossa olemisen jälkeen.
akku vaihdettiin uuteen silloin mutta nyt on viime kuukautena S/S lakannut toimimasta. Katsotaan herääkö toimimaan
vielä, ei tosin 80km kotiin ajon aikana muuttunut miksikään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 03 Joulu 2020 20:47
Kirjoittaja Hot hatch
focst kirjoitti: 03 Joulu 2020 19:55
AAR85 kirjoitti: 03 Joulu 2020 18:56

Että sillätavalla. Kerrassaan huikealla tasolla tämä Fordin softaosaaminen. Kai taas pistetään alihankkian piikkiin, että huono anturi 😂 Oma menossa ensviikolla saamaan turhan korjauksen. Akku sentään on jo testattu 100% toimivaksi.

Pahoittelut, että kommentoin tänne, modet siirtää tuonne oikeaan topikkiin. Jatketaan siellä 👍🏼
Joo maanantaina akun testaus on vielä alkuperäinen. Oletettavasti on ottanut itseensä kun on jatkuvasti ollut tyhjänä. Onhan näissä akku vikoja ollut toivotaan että mullakin on vaan huono akku että korjaus ois oikeesti toimiva.
Minulla on uudella AGM akulla vieläkin toiminut kaikki, jostain Maaliskuusta asti. Eikä ole päivitelty, eikä vaihdeltu mitään. Akkua ei ole ladattu ulkoisella laturilla kertaakaan, muutakuin kerran käytin syksyllä laturia kiinni ja täynnä oli.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2020 05:58
Kirjoittaja Vootrson
Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.

Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.

Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2020 13:55
Kirjoittaja Jeipii
Vootrson kirjoitti: 04 Joulu 2020 05:58 Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.

Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.

Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Facebookin Ford ryhmässä ainakin yksi tyyppi kommentoi että ei virranhallintaongelmia ja ei käytä noita Fordpassin juttuja. Minusta on ihan mahdollista että ne on just nuo uudet yhteysominaisuudet mitkä syö sen akun tyhjäksi kun auto seisoo.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Joulu 2020 19:31
Kirjoittaja Hessu81
Jeipii kirjoitti: 04 Joulu 2020 13:55
Vootrson kirjoitti: 04 Joulu 2020 05:58 Onko muuten kukaan kokeillut, vaikuttaako auton irroittaminen Ford Passista tuohon virtaongelmaan?
Tai ylipäätään tiputtamalla liitettävyys-ominaisuudet pois päältä.

Ainakin ios12:ssa passi tekee jotain taustatyötä monta tuntia vuorokaudessa ja voisi olettaa, että tällöin pitää jotain yhteyttä myös autoon. Parhaimmillaan näkyy, että kun puhelin yöllä latauksessa niin passi tekee töitä taustalla 00-06 välillä noin 15 min joka tunti. Jos tämä ”herättää” auton monta kertaa yössä tarkistaakseen öljyn käyttöiän, rengaspaineet ja sijainnin niin tuskin ainakaan helpottaa tilannetta. Pohjat puhelimen mukaan on 10h 47min yhden vrk:n aikana taustatoimintaa.

Mä kuulun niihin onnellisiin, joita virtaongelmat ei ole koskettanut. Nyt kun auto seisoi viikon ja oireet alkoi niin aloin selvittelemään tätä. Voi olla että tunnin kaupunkiajo korjaa mulla tilanteen, mutta tuli tällainen vaihtoehto mieleen kun en muista nähneeni keskustelua missä FP:ia epäiltäis syylliseksi.
Facebookin Ford ryhmässä ainakin yksi tyyppi kommentoi että ei virranhallintaongelmia ja ei käytä noita Fordpassin juttuja. Minusta on ihan mahdollista että ne on just nuo uudet yhteysominaisuudet mitkä syö sen akun tyhjäksi kun auto seisoo.
Ei virranhallintaongelmia enää ja Fordpass käytössä. Akku vaihdettu tyyliin vuosi sitten takuuseen, kun takalasinlämmitin ei toiminut. Sen jälkeen kaikki toiminut toistaiseksi

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Joulu 2020 09:24
Kirjoittaja Rusakko_
Itse käyttänyt Ford Passia ja Ford Pass Prota melkein päivittäin auton etäkäynnistykseen ja välillä muuhunkin. Ei virtaongelmia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 14:49
Kirjoittaja HMS77
EeroH kirjoitti: 30 Marras 2020 16:44
@rsk@ kirjoitti: 29 Marras 2020 13:57
Ehdottomasti kannattaa se 15tkm välein öljynvaihto.
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että samoilla öljyillä 30tkm ajaminen on millään tapaa tervettä moottorille.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 16:34
Kirjoittaja Vootrson
HMS77 kirjoitti: 06 Joulu 2020 14:49
EeroH kirjoitti: 30 Marras 2020 16:44
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että samoilla öljyillä 30tkm ajaminen on millään tapaa tervettä moottorille.
Jos valmistaja sellaisen km-määrän ilmoittaa niin mun mielestä on enemmän kuin perusteltua olettaa, että se riittää.
Maalaisjärki (perstuntuma vanhemmista moottoreista) tosin sanoo, että se on aika pitkä pätkä, mutta jos aikoo ajaa autolla sinne 100tkm nurkille niin ei noissa 15tkm välihuolloissa ole mitään järkeä ellei halua palvella toista tai kolmatta omistajaa.
Mielenkiintoista lukea TM:n kestotestistä, paljonko kulumaa on havaittavissa 60tkm jälkeen. Toivottavasti ovat testiautoa vaan huollattaneet ton 30tkm huoltovälin mukaisesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 16:58
Kirjoittaja EeroH
HMS77 kirjoitti: 06 Joulu 2020 14:49
EeroH kirjoitti: 30 Marras 2020 16:44
Oisko jotain lisätietoa miten kannattaa? Eiköhän nämä kestä paaliin saakka normi vaihdoilla.
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että samoilla öljyillä 30tkm ajaminen on millään tapaa tervettä moottorille.
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että vaihtamalla öljyt tiuhaan se käytännössä millään tapaa vaikuttaa auton elinikään. :D

Kun mainitaan että kannattaa, niin olisi kiva saada muutakin kuin arvailua kannattavuudesta.

Romutukseen kun auto menee on siinä useimmiten toimiva moottori. Auton elinkaaren päättää monesti se ettei sen elvytys leimalle enää kannata arvoon nähden, tai uusi on vaan kivempi ja turvallisempi. Moni yllättyisi kuinka "hyviä" autoja paaliin päätyy.

Meidän mk3.5 menee vaihtoon n.144tkm mittarissa. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein. Ei edes kysyneet öljynvaihdoista joten tuskin sain yhtään parempaa hyvitystä. Toki teoriassa olisihan ahdin voinut mennä näillä kilsoilla jos en olisi vaihtanut öljyjä, mutta tuskimpa.

Toivottavasti joku (ehkä se olen minä) ajaa alusta loppuun asti mk4:lla niin nähdään miten kone kestää. Epäilen A8:sin olevan heikoin lenkki ja sen korjauskustannukset katkaiseen matkan joskus 12-15v päästä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 17:23
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: 06 Joulu 2020 16:58
HMS77 kirjoitti: 06 Joulu 2020 14:49

Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että samoilla öljyillä 30tkm ajaminen on millään tapaa tervettä moottorille.
Jaa, vielä on ihmisiä jotka luulee että vaihtamalla öljyt tiuhaan se käytännössä millään tapaa vaikuttaa auton elinikään. :D

Kun mainitaan että kannattaa, niin olisi kiva saada muutakin kuin arvailua kannattavuudesta.

Romutukseen kun auto menee on siinä useimmiten toimiva moottori. Auton elinkaaren päättää monesti se ettei sen elvytys leimalle enää kannata arvoon nähden, tai uusi on vaan kivempi ja turvallisempi. Moni yllättyisi kuinka "hyviä" autoja paaliin päätyy.

Meidän mk3.5 menee vaihtoon n.144tkm mittarissa. Öljyt olen vaihtanut 10tkm välein. Ei edes kysyneet öljynvaihdoista joten tuskin sain yhtään parempaa hyvitystä. Toki teoriassa olisihan ahdin voinut mennä näillä kilsoilla jos en olisi vaihtanut öljyjä, mutta tuskimpa.

Toivottavasti joku (ehkä se olen minä) ajaa alusta loppuun asti mk4:lla niin nähdään miten kone kestää. Epäilen A8:sin olevan heikoin lenkki ja sen korjauskustannukset katkaiseen matkan joskus 12-15v päästä.
Kannattaa tai ei itse maksoin öljyistä ja suodattimesta noin 40e en pidä sitä kalliina sijoituksena 15tkm välein.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 22:00
Kirjoittaja Frnz
focst kirjoitti: 06 Joulu 2020 17:23 Kannattaa tai ei itse maksoin öljyistä ja suodattimesta noin 40e en pidä sitä kalliina sijoituksena 15tkm välein.
Jos työlle ei tarvitse laskea hintaa niin melko edullistahan tuo on. Itse kuitenkin edustan sitä 2v/30tkm näkökulmaa jo pelkästään siksi, että autoa meille myytäessä sitä käytettiin Fordin myyjän puolelta argumenttina auton eduista. Ajetaan sitten sen mukaan, vaikka järki joskus sanoisi toisin. Toisaalta, en edes odota 1.0 Ecoboostin olevan mikään "isältä pojalle" tai puolen miljoonan kilsan vehje. Ajelen itse varmaan 3-4 max 5 vuotta ("takuu"/protect) huollattaen merkkiliikkeessä sen pari kertaa mitä tuossa ehtii tulla. Seuraava sitten tekee mitä tekee, kolmas omistaja sitten laittaa jo paaliin..? (Tosi ekologista nämä nykyajan kertakäyttöautot, toisin oli ennen vanhaa mersuilla jne)

Toisaalta, meillä on nyt korona-aikana tullut poikkeuksellisen vähän kilometrejä (etätyö pääosin syynä) ja heinäkuussa 2019 rekisteröidyssä Focuksessa on vasta alle 8tkm mittarissa. :D Öljyt sanoo Ford passissa noin 35% joten se menee luultavimmin juurikin siihen kahden vuoden ikään vaikka kilsoja olisi vielä jäljellä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Joulu 2020 22:12
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Siteeraan itse itseäni liittyen öljynvaihtoväleihin. Aisia ei mielestäni ola aivan mustavalkoinen....
PiuhaPoikki kirjoitti: 05 Loka 2020 18:37 Noista öljynvaihtoväleistä:
En nyt tiedä mika on "silkkaa hulluutta" ja mikä tervejärkisten hommaa mutta vaikuttaahan siihen öljyn vanhenemiseen muutkin asiat kuin puhdas kilometrilukema.

Joku tahkoaa ympäri vuoden pari kolme kertaa päivässä lyhyttä väliä esilämmittämättömällä koneella. Moottori ei välttämättä saavuta koko talvena normaalia käyntilämpötilaa, jolloin polttoainetta ja vettä päätyy öljyn sekaan ohipuhalluksen vuoksi käytönnössä koko ajan eikä vesi pääse matalan lämpötilan takia haihtumaan. Dieselpolttoaineen haihtumisesta nyt puhumattakaan.

Toinen taas esilämmittää moottorin talviolosuhteissa aina ja ajaa pelkästään pitkiä siivuja moottori lähes koko ajan normaalissa käyntilämpötilassa.
Ohipuhallus on vaatimatonta ja vesi haihtuu korkean lämpötilan johdosta pois.

Ensin mainitussa tapauksessa öljyjä tosiaan kannattaa vaihtaa vähän tiheämmin mutta jälkimmäisessä tapauksessa en sitä valmistajan suosittelemaa pitkää vaihtoväliä pitäisi aivan hullujenhuoneella laadittuna.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Joulu 2020 10:22
Kirjoittaja focst
Hienoa..akku todettu huonoksi mutta ei niin huonoksi että menis takuuseen. Että näin pakkasia odotellessa.. :evil:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Joulu 2020 18:18
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: 07 Joulu 2020 10:22 Hienoa..akku todettu huonoksi mutta ei niin huonoksi että menis takuuseen. Että näin pakkasia odotellessa.. :evil:
Mitä se testeri näytti? Saitko testistä tulosteen?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Joulu 2020 19:10
Kirjoittaja focst
Ei testilappuja. Se Fordin akkutesteri antaa koodin joka syötetään ids testeriin joka antaa tai ei anna lupaa vaihtoon. Testasivat useampaan kertaan mutta ei lupaa vaihtoon. 2vuotta tulee 10.12 täyteen sen jälkeen saa itse maksaa akun. Harmi että ei ehtinyt tulla kunnon pakkasia ois voinut saada vielä takuuseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Joulu 2020 22:39
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: 08 Joulu 2020 19:10 Ei testilappuja. Se Fordin akkutesteri antaa koodin joka syötetään ids testeriin joka antaa tai ei anna lupaa vaihtoon. Testasivat useampaan kertaan mutta ei lupaa vaihtoon. 2vuotta tulee 10.12 täyteen sen jälkeen saa itse maksaa akun. Harmi että ei ehtinyt tulla kunnon pakkasia ois voinut saada vielä takuuseen.
Okei outoa. Omani oli myös akkutestissä ja sain siitä testeristä tulosteen jossa ilmeni testin tiedot. Akku tosin oli 100% kunnossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Joulu 2020 10:51
Kirjoittaja Jon3
Tekniikan maailman käyttötestin tulokset olivat nyt tulleet nettilehteen. Oikein positiivinen juttu oli.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Joulu 2020 11:19
Kirjoittaja Ishvan
Jon3 kirjoitti: 09 Joulu 2020 10:51 Tekniikan maailman käyttötestin tulokset olivat nyt tulleet nettilehteen. Oikein positiivinen juttu oli.
Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.

Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Joulu 2020 12:55
Kirjoittaja Vootrson
Ishvan kirjoitti: 09 Joulu 2020 11:19
Jon3 kirjoitti: 09 Joulu 2020 10:51 Tekniikan maailman käyttötestin tulokset olivat nyt tulleet nettilehteen. Oikein positiivinen juttu oli.
Tuo yhteenveto osion moottorista/vaiheistosta saatu "välttävä" arvosana ei oikein minusta mairittele.

Mm. "Laatikon venttiilikoneista vaihtoon" ja "sylinterinseinämästä löytyneellä melko syvällä naarmulla on muutakin vaikutusta kuin pelkkä ulkonäkö. Naarmu on pitkittäinen, mutta se ei yllä aivan sylinterin yläosaan saakka. Se on syntynyt siten, että männän mukana on liikkunut jokin kova partikkeli, joka on päässyt naarmuttamaan sylinteriä. Itse männässä ei juuri naarmuja ole, joten partikkeli on liikkunut sylinterissä männän mukana."
Toi välttävä arvosana voimansiirrossa kyllä vähän ihmetyttää. Vaihteistossa oli vika, joka meni takuutyönä maaliin ja sen jälkeen toimi moitteetta. Sitten oli toi naarmu. Muutenhan kaikki oli priimaa ja vääntöä oli jopa ilmestynyt 9 Nm lisää. Eihän tollanen naarmu hyvää tee pitkässä juoksussa (jos ajaisi vaikka tli 300 tkm), mutta todennäköistä kuitekin, että sen olemassaoloa ei koskaan kukaan huomaisi ellei pura koko moottoria.
Tosin jos kriteerit on että mitään poikkeavaa ei saa löytyä niin silloin varmasti linjassaan vaikka suorituskyky säilyisi uuden veroisena.
Se, että kirjoitetaan että on muutakin vaikutusta kuin ulkonäkö, jäi perustelematta täysin eikä missään julkaistussa mittauksessa vaikuttanut tulokseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Joulu 2020 14:22
Kirjoittaja _JPA
TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Joulu 2020 14:54
Kirjoittaja Ishvan
_JPA kirjoitti: 09 Joulu 2020 14:22 TM:n käyttötestien vakiokommentti voimansiirron osalta on: vaihteiston purkamista ei katsottu tarpeelliseksi, koska käytössä ei ilmennyt mitään vikoja tai häiriötä.
Viimeksi varmaan ensimmäisissä klonkswaagen-konsernin dsg-laatikoissa ollut maininnan arvoista vikaa.
Eipä tuo toiminnaltaankaan ylistystä ansaitse.
Minusta edellisen Focuksen automaatin toiminta oli ihan linjassa kilpailijoihin. Ei pahaa sanaa siitä, kuten ei moottoristakaan. Automaatin oudot vaihtokohdat isommilla vaihteilla tosin olivat outoja ominaisuuksia.