Sivu 319/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Marras 2020 19:06
Kirjoittaja Vootrson
kakadu kirjoitti: 11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Mulla on Hakka 9:t ja onhan ne ihan kamalat renkaat ajaa asfaltilla kesäkumien jälkeen mut mitään värinää ei aiheuta. Ehkä aavistuksen oon ainakin tuntevinani nastojen ropinaa sisälle asti, mutta ei mitään poikkeavaa. Edellisessä mk3.5 focuksessa oli jotkin Goodyearin talvinakit alla ja ne täristi selvästi noin 80 nopeudessa molemmat talvet mitä auto mulla oli. Tasapainotuksesta ei löytynyt vikaa eikä vanteista, jotka olivat Fordin uudet auton mukana tulleet. En jaksanut asiasta sen enempää murehtia kun tärinä ei kovin suurta ollut. Olisko ollut renkaan rakenteessa jotain mätää... Mut ilman vääntämistä ei uusia kiekkoja alle tullut vaan pelkkää käsien levittelyä. Perus jälkimarkkinointia siis...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Marras 2020 19:24
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Vootrson kirjoitti: 11 Marras 2020 19:06 Mulla on Hakka 9:t ja onhan ne ihan kamalat renkaat ajaa asfaltilla kesäkumien jälkeen mut mitään värinää ei aiheuta. Ehkä aavistuksen oon ainakin tuntevinani nastojen ropinaa sisälle asti, mutta ei mitään poikkeavaa. Edellisessä mk3.5 focuksessa oli jotkin Goodyearin talvinakit alla ja ne täristi selvästi noin 80 nopeudessa molemmat talvet mitä auto mulla oli. Tasapainotuksesta ei löytynyt vikaa eikä vanteista, jotka olivat Fordin uudet auton mukana tulleet. En jaksanut asiasta sen enempää murehtia kun tärinä ei kovin suurta ollut. Olisko ollut renkaan rakenteessa jotain mätää... Mut ilman vääntämistä ei uusia kiekkoja alle tullut vaan pelkkää käsien levittelyä. Perus jälkimarkkinointia siis...
Hakka ysit mullakin ja ärsyttävän vetelä yleisfiilis. Ja suuntavakaus huomattavasti heikompi kuin kesärenkailla.
Ei täristä mitenkään havaittavasti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Marras 2020 21:30
Kirjoittaja @rsk@
kakadu kirjoitti: 11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Sitten varmaan takarenkaissa on heittoa tms.
Kattoko asentaja miten rengas pyörii koneessa?
Saahan ne ilmassa vapaasti pyörimään hyvin painojen kanssa, mutta sitten jos on muotovirhettä, heittoa vanteessa tai renkaassa runkovikaa yms, niin tuntuu ajossa. 🤷‍♂️

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 10:34
Kirjoittaja fordmagnetic
Terve kaikille,
Täällä uusi fordisti. Eilen liikkeestä haettu vm.2021 oleva diesel farkku focus. Vielä on totuttelemista uuteen automerkkiin, mutta eiköhän pikkuhiljaa tule valikot ja nappulat tutuksi.
Luovutuspäivänä webasto ei suostunut menemään päälle "alhaisen akunvarauksen takia", hieman ihmettelin tätä herjaa alta 5h sitten luovutetussa autossa :D Tein kumminkin samana päivänä pidemmän ajolenkin ja tänä aamuna webasto kyllä lähti päälle. Onko muilla tullut vastaavanlaista herjaa?
Niin ja auto kun luovutettiin, niin sovittiin että talvirenkaat ovat alla ja kesärenkaat kontissa mukana. Kotiin kun pääsin niin huomasin että kesärenkaat ovat laitettu pesemättöminä rengaspusseihin :(
Ei paras mahdollinen alku uudelle autolle, mutta katsotaan päivä kerralla miten etenee :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 18:04
Kirjoittaja kakadu
fordever kirjoitti: 11 Marras 2020 18:39
kakadu kirjoitti: 11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Alla uudet Continental ContiIceContact 2:t koossa 215/50R17. Ajotuntuma suhteellisen lähellä kesärenkaita eli enpä nyt moittisi. Painetta n. 2,6 baria tällä hetkellä.

Ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja tiukkana. Ovathan vanteet Fordin omat ja varmasti mk4 Focukseen tarkoitetut? Tosin en tiedä voisivatko ne asiaan vaikuttaa tuolla tavalla, mutta jos Fordin kanssa joutuu keskustelemaan, niin kannattaa varmistaa selusta tuossa kohdassa.
On Fordin omat mukana tulleet vanteet ja renkaat. Olin jo yhteydessä myyjäliikkeeseen ja kehotti käyttämään lähimmässä Ford huollossa. En nyt sit tiedä mitä tuolle on tehtävissä muuta kuin renkaiden uudelleen tasapainotus. Vaikka rengasliikkeen asentaja kävi koeajamassa auton ja sanoi, ettei se enää johdu tasapainotuksesta, vaan ehkä enemmän juuri itse renkaasta, pintakuviosta, nastoista, koko, paineet, kaikki yhdessä.. Jos tasapainotus ei auta niin sit kai on vaan totuttava. Toivottavasti se on vain ominaisuus eikä vika.. Onhan se vähän puuduttavaa lähteä pitemmälle reissulle, tosin eipä talvella tule yli 120 kmh ajettua kuitenkaan...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 18:46
Kirjoittaja _JPA
fordmagnetic kirjoitti: 12 Marras 2020 10:34 Luovutuspäivänä webasto ei suostunut menemään päälle "alhaisen akunvarauksen takia", hieman ihmettelin tätä herjaa alta 5h sitten luovutetussa autossa :D Tein kumminkin samana päivänä pidemmän ajolenkin ja tänä aamuna webasto kyllä lähti päälle. Onko muilla tullut vastaavanlaista herjaa?
Valitettavasti ei ollenkaan harvinaista.
viewtopic.php?f=6&t=58273&start=100

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 21:28
Kirjoittaja Mykkama
Mulla huomenna auton luovutus😃 saas nähä toimiiko webasto.. kuten edellä kirjoitettu niin 2021-mallia ja ei toimi... luulis olevan jo lastentaudit korjattu, ei näköjään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 21:30
Kirjoittaja focst
Mykkama kirjoitti: 12 Marras 2020 21:28 Mulla huomenna auton luovutus😃 saas nähä toimiiko webasto.. kuten edellä kirjoitettu niin 2021-mallia ja ei toimi... luulis olevan jo lastentaudit korjattu, ei näköjään.
Jos olisit malttanut tammikuuhun olisi voinut viat olla kunnossa.. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 22:42
Kirjoittaja Focus_2.0
fordmagnetic kirjoitti: 12 Marras 2020 10:34 Terve kaikille,
Täällä uusi fordisti. Eilen liikkeestä haettu vm.2021 oleva diesel farkku focus. Vielä on totuttelemista uuteen automerkkiin, mutta eiköhän pikkuhiljaa tule valikot ja nappulat tutuksi.
Luovutuspäivänä webasto ei suostunut menemään päälle "alhaisen akunvarauksen takia", hieman ihmettelin tätä herjaa alta 5h sitten luovutetussa autossa :D Tein kumminkin samana päivänä pidemmän ajolenkin ja tänä aamuna webasto kyllä lähti päälle. Onko muilla tullut vastaavanlaista herjaa?
Niin ja auto kun luovutettiin, niin sovittiin että talvirenkaat ovat alla ja kesärenkaat kontissa mukana. Kotiin kun pääsin niin huomasin että kesärenkaat ovat laitettu pesemättöminä rengaspusseihin :(
Ei paras mahdollinen alku uudelle autolle, mutta katsotaan päivä kerralla miten etenee :thumbup:
Tervetuloa onnellisten Fordistien joukkoon ;) Tätä ketjua kannattaa selata taaksepäin. Reilu 300 sivua tietoa auton ominaisuuksista. Toisilla enemmän ongelmia kuin toisilla.. Autosähköpuolella on tuosta virranhallinnasta myös oma ketjunsa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Marras 2020 23:35
Kirjoittaja mjasa
kakadu kirjoitti: 11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Itse olen kitka kuskeja. Edellinen 18 mallin mk4 focus vaihtui uuteen viime viikonloppuna. Edellisessä oli 17 tuuman orkkis vanteilla nokian kitkat. Niissä oli mielestäni kitkapyöriksi outo äänimaailma enkä muutenkaan pitänyt ajotuntumasta, tien epätasaisuudet/karkeus välittyi liikaa. Tähän uuteen hommasin itse tarvikevannepaketin johon otin kokeeksi tällä kertaa michelinin xi3 kitkat. Voin sanoa, että edelliseen nokian pakettiin nähden ero on huomattava ja michelinin puolesta puhun tällä kertaa. Ajotuntuma erinomainen. Toki kun kitkat niin hiljaiset ovat myös, mutta voi sanoa, että menee kuin juna eikä mitään värinöitä kovemmissakaan nopeuksissa ja ääni on miellyttävämpi kuin nokialaisissa oli.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Marras 2020 09:11
Kirjoittaja @rsk@
kakadu kirjoitti: 12 Marras 2020 18:04
fordever kirjoitti: 11 Marras 2020 18:39
Alla uudet Continental ContiIceContact 2:t koossa 215/50R17. Ajotuntuma suhteellisen lähellä kesärenkaita eli enpä nyt moittisi. Painetta n. 2,6 baria tällä hetkellä.

Ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja tiukkana. Ovathan vanteet Fordin omat ja varmasti mk4 Focukseen tarkoitetut? Tosin en tiedä voisivatko ne asiaan vaikuttaa tuolla tavalla, mutta jos Fordin kanssa joutuu keskustelemaan, niin kannattaa varmistaa selusta tuossa kohdassa.
On Fordin omat mukana tulleet vanteet ja renkaat. Olin jo yhteydessä myyjäliikkeeseen ja kehotti käyttämään lähimmässä Ford huollossa. En nyt sit tiedä mitä tuolle on tehtävissä muuta kuin renkaiden uudelleen tasapainotus. Vaikka rengasliikkeen asentaja kävi koeajamassa auton ja sanoi, ettei se enää johdu tasapainotuksesta, vaan ehkä enemmän juuri itse renkaasta, pintakuviosta, nastoista, koko, paineet, kaikki yhdessä.. Jos tasapainotus ei auta niin sit kai on vaan totuttava. Toivottavasti se on vain ominaisuus eikä vika.. Onhan se vähän puuduttavaa lähteä pitemmälle reissulle, tosin eipä talvella tule yli 120 kmh ajettua kuitenkaan...
Ei muuta kuin merkkiliikkeelle vaan liukkaasti selvittämään asiaa, niinkauan kun auton myynyt liikekkin on sitä mieltä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2020 21:51
Kirjoittaja xflex
Voi olla enempi sync asiaa mutta udellaan nyt täällä ensin.

Onko muilla alkanut systeemin kello muuttamaan aikaansa itsekseen sen jälkeen kun siirryttiin talviaikaan? :?: Tunnit siis - ikään kuin auto eläisi välillä kesäaikaa ja välillä talviaikaa. Vähän hatarat havainnot vielä mutta auton tallissa/hallissa olemisen jälkeen ulosajo saa auton siirtymään takaisin kesäaikaan... ainakin seuraavaan starttiin asti... Kuin DST-laskennassa olisi jotain pielessä... äh. Pelkkää mutua mutta tunnit ovat alkaneet mystisesti muuttumaan.

Minulla on tuossa uusin 3.4 sisällä vanhoilla kartoilla kun uusia ei saa. Edellisellä sync-versiolla ei tällaista tapahtunut - en nyt muista oliko siinä jokin manuaalinen kesäaikavalinta vai ei. Mitään kesäaikavalintaa tuossa uudessa versiossa ei ole enkä ole aikavyöhykkeenkään tuohon huomannut vaikuttavan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2020 22:02
Kirjoittaja Hot hatch
xflex kirjoitti: 15 Marras 2020 21:51 Voi olla enempi sync asiaa mutta udellaan nyt täällä ensin.

Onko muilla alkanut systeemin kello muuttamaan aikaansa itsekseen sen jälkeen kun siirryttiin talviaikaan? :?: Tunnit siis - ikään kuin auto eläisi välillä kesäaikaa ja välillä talviaikaa. Vähän hatarat havainnot vielä mutta auton tallissa/hallissa olemisen jälkeen ulosajo saa auton siirtymään takaisin kesäaikaan... ainakin seuraavaan starttiin asti... Kuin DST-laskennassa olisi jotain pielessä... äh. Pelkkää mutua mutta tunnit ovat alkaneet mystisesti muuttumaan.

Minulla on tuossa uusin 3.4 sisällä vanhoilla kartoilla kun uusia ei saa. Edellisellä sync-versiolla ei tällaista tapahtunut - en nyt muista oliko siinä jokin manuaalinen kesäaikavalinta vai ei. Mitään kesäaikavalintaa tuossa uudessa versiossa ei ole enkä ole aikavyöhykkeenkään tuohon huomannut vaikuttavan.
On

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2020 22:13
Kirjoittaja xflex
No niin - olisi pitänyt jättää se päivitys tekemättä. Rouvakin moittii kun tykkäsi enemmän vanhasta lookista ja nyt on vielä kellokin persiillään... :roll:

Liittyy jotenkin DST-päättelyyn ja GPS-signaalin puutteeseen käynnistyksessä. Ehkä, tai sitten ei. Kun nyt saisi sen pysymään jommassa kummassa ajassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2020 22:30
Kirjoittaja @rsk@
xflex kirjoitti: 15 Marras 2020 21:51

Minulla on tuossa uusin 3.4 sisällä vanhoilla kartoilla kun uusia ei saa.
F8 nyt?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Marras 2020 23:47
Kirjoittaja pajatso
Joo, kello sekoilee.
Välillä parkkitutkat herää tällä uudella softalla niin hitaasti, että auto on jo lähellä estettä kun alkaa piippailu. Erittäin ärsyttävä.
Muistitikku katoilee.
Muutenkin jumittaa.
Ja pakko käyttää yöasetusta päällä, kun se päiväversio on niin hirveän näkoinen.

P

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 06:54
Kirjoittaja Rusakko_
pajatso kirjoitti: 15 Marras 2020 23:47 Ja pakko käyttää yöasetusta päällä, kun se päiväversio on niin hirveän näkoinen.
Samoin. Näin pimeän aikaan ei haittaa tuo yöasetus, mutta saas nähdä kun valoisa aika taas koittaa...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 08:41
Kirjoittaja xflex
@rsk@ kirjoitti: 15 Marras 2020 22:30
xflex kirjoitti: 15 Marras 2020 21:51
Minulla on tuossa uusin 3.4 sisällä vanhoilla kartoilla kun uusia ei saa.
F8 nyt?
Raikas tuulahdus viime vuosikymmeneltä, F7. Uudempaa ei lataa mitään kautta ilmoittaen kaiken olevan ajantasalla.

Mutta en minä noiden karttojen perään ole; siitä on kumminkin vierähtänyt aikaa kun kello ei pysy ajassa. Aika peruspelijuttu olisi auton kellon ajassa pysyminen talvellakin...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 08:48
Kirjoittaja Rusakko_
Viime viikolla vaihdoin moottoriöljyt 41 000 km kohdalla (edellinen vaihto n. 28 500 km ajettuna). Uudesta asti öljyn väriä seurannneena näyttää siltä, että aivan 12 500 km välein ei kannattane öljyjä vaihtaa, 15 tkm vois olla fiksu, niin menis nätisti huoltovälitkin. Kovin paljoa väri ei ehdi muuttua noilla vaihtoväleillä.

Tuosta allekirjoituksestani pääsee näkemään kuvia aiheesta (ja muustakin).

Olisi mielenkiintoista nähdä minkäväriseksi öljy menee teillä jotka vaihdatatte esim. 30 tkm välein.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 09:06
Kirjoittaja _JPA
xflex kirjoitti: 16 Marras 2020 08:41 Aika peruspelijuttu olisi auton kellon ajassa pysyminen talvellakin...
Voisin vaihtaa ajassaan pysyvän kellon toimivaan Webastoon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 11:18
Kirjoittaja @rsk@
xflex kirjoitti: 16 Marras 2020 08:41
@rsk@ kirjoitti: 15 Marras 2020 22:30

F8 nyt?
Raikas tuulahdus viime vuosikymmeneltä, F7. Uudempaa ei lataa mitään kautta ilmoittaen kaiken olevan ajantasalla.

Mutta en minä noiden karttojen perään ole; siitä on kumminkin vierähtänyt aikaa kun kello ei pysy ajassa. Aika peruspelijuttu olisi auton kellon ajassa pysyminen talvellakin...
Ei ala siis lataamaan mitään, vaikka auto olis suoraan wifi verkossa tai kännykän tms kautta? 🤔
F9 karttoja kyllä on jaossa, jos vaan pää kestää niitä vanhaan modeemivauhtiin keräillä. 🤔

Edit. Mutta nekin on niitä karttoja jo valmiiksi mitä jeesus käytti vanhalla Taunuksella ajellessaan. 🤭

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 12:20
Kirjoittaja Fixu
@rsk@ kirjoitti: 16 Marras 2020 11:18
xflex kirjoitti: 16 Marras 2020 08:41

Raikas tuulahdus viime vuosikymmeneltä, F7. Uudempaa ei lataa mitään kautta ilmoittaen kaiken olevan ajantasalla.

Mutta en minä noiden karttojen perään ole; siitä on kumminkin vierähtänyt aikaa kun kello ei pysy ajassa. Aika peruspelijuttu olisi auton kellon ajassa pysyminen talvellakin...
Ei ala siis lataamaan mitään, vaikka auto olis suoraan wifi verkossa tai kännykän tms kautta? 🤔
F9 karttoja kyllä on jaossa, jos vaan pää kestää niitä vanhaan modeemivauhtiin keräillä. 🤔

Edit. Mutta nekin on niitä karttoja jo valmiiksi mitä jeesus käytti vanhalla Taunuksella ajellessaan. 🤭
Mulla on sama ongelma, ettei lataa mitään mistään. Yhden tiedoston latasi (ääniopastukseen liittyvä tiedosto), mutta siihen se jäi, kartat edelleen F7. Tulisi edes modeemivauhtia, mutta nyt ei tule mitenkään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 13:01
Kirjoittaja xflex
Yritetty on vaikka miten. Liittämällä sync nettiin kännykän hotspotin ja erillisen 4G-mokkulan kautta. Muita päivityksiä on tippunut mutta ei karttoja. Ja sitten tietysti olisin kantamalla yrittänyt jos se asennuspaketti olisi tarjolla syncin päivityspalvelusivuston kautta mutta kun ei anna. Ei tää mua pahasti haittaa - aina muutenkin iFöönin carplay käytössä niin ihan sama. Tietty ne kameratolpat olisi kiva saada kartalle mutta muuten yks hailee.

Webasto toiminut kuin junan vessa yli kaksi vuotta - muistaa vaan kerta viikkoon laittaa Defan laturin töihin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 13:30
Kirjoittaja Sanpool
Sama kuin muutamalla muullakin. Ei tipu karttoja,F7 edelleen.
En jaksa tämän kanssa tapella.
Kahdesta pk-seudun huoltolafkastakin tuli asiaa kyseltyä mutta minkäänlaista apua ei sieltä tullut.Olkoon, iphonessa on kartat.
:ford: ja softaosaaminen :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Marras 2020 17:38
Kirjoittaja Hessu81
Sanpool kirjoitti: 16 Marras 2020 13:30 Sama kuin muutamalla muullakin. Ei tipu karttoja,F7 edelleen.
En jaksa tämän kanssa tapella.
Kahdesta pk-seudun huoltolafkastakin tuli asiaa kyseltyä mutta minkäänlaista apua ei sieltä tullut.Olkoon, iphonessa on kartat.
:ford: ja softaosaaminen :thumbup:
Meillä ihan ensimmäisiä mk4 farmareita. Webasto ja muut sähköt toimii, mutta kartat F7) ja sync ei päivity sitten millään. Tai no ainakaan päivityksiä hakemalla auton näytön kautta. Ja on jaettu yhteys puhelimesta