Sivu 318/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 11:37
Kirjoittaja Freeze
Näin on, allekirjoitan molemmat. Joskus tuntuu siltä että pienikin valonkajo taivaanrannassa estää pitkille vaihtamisen vaikka ympäristössä olisi muuten jo lähes pimeää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 14:39
Kirjoittaja EeroH
Freeze kirjoitti: 07 Marras 2020 11:37 Näin on, allekirjoitan molemmat. Joskus tuntuu siltä että pienikin valonkajo taivaanrannassa estää pitkille vaihtamisen vaikka ympäristössä olisi muuten jo lähes pimeää.
Eikö ne mene pitkille kun viiksestä tökkää?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 15:17
Kirjoittaja Freeze
Menee käsin laittamalla, muttei anna sitä automaattilupaa (sinistä pitkien merkkivaloa) tsenäisesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 16:38
Kirjoittaja focst
EeroH kirjoitti: 07 Marras 2020 14:39
Freeze kirjoitti: 07 Marras 2020 11:37 Näin on, allekirjoitan molemmat. Joskus tuntuu siltä että pienikin valonkajo taivaanrannassa estää pitkille vaihtamisen vaikka ympäristössä olisi muuten jo lähes pimeää.
Eikö ne mene pitkille kun viiksestä tökkää?
Menee mutta automaatti pitkät putoaa pois käytöstä ja ovat toimiessaan hyvät.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 18:04
Kirjoittaja Jeipii
focst kirjoitti: 07 Marras 2020 16:38
EeroH kirjoitti: 07 Marras 2020 14:39

Eikö ne mene pitkille kun viiksestä tökkää?
Menee mutta automaatti pitkät putoaa pois käytöstä ja ovat toimiessaan hyvät.
Miten ne automaattipitkät menee sitten takasin päälle ? TS onko helppo vaihtaa manuaaliohjauksen ja automaatin välillä ?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 18:14
Kirjoittaja focst
Jeipii kirjoitti: 07 Marras 2020 18:04
focst kirjoitti: 07 Marras 2020 16:38

Menee mutta automaatti pitkät putoaa pois käytöstä ja ovat toimiessaan hyvät.
Miten ne automaattipitkät menee sitten takasin päälle ? TS onko helppo vaihtaa manuaaliohjauksen ja automaatin välillä ?
Etukamera ohjaa..mittariston valikosta saa pois päältä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 19:01
Kirjoittaja _JPA
Eikös helpoin tapa kesken ajon ole kääntää vaan se valokatkaisija ns. normaali asentoon tai automaattiasentoon? Ei tarvi missään valikoissa veivata kesken matkaa.
Käynnistäessä valokatkaisija menee aina auto-asentoon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 19:33
Kirjoittaja Freeze
Juu, se on nopein keino ehdottomasti. Nipsauttamalla hetkeksi siihen normiasentoon ja takaisin saa samalla näppärästi tavallaan resetoitua nuo automaattivalot.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Marras 2020 20:00
Kirjoittaja focst
Freeze kirjoitti: 07 Marras 2020 19:33 Juu, se on nopein keino ehdottomasti. Nipsauttamalla hetkeksi siihen normiasentoon ja takaisin saa samalla näppärästi tavallaan resetoitua nuo automaattivalot.
Pitääpä kokeilla..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2020 16:21
Kirjoittaja att5
Hessu81 kirjoitti: 01 Marras 2020 20:12
att5 kirjoitti: 24 Loka 2020 14:53 Se muutama kymmenen metriä maantiellä on jo paljon.
Mukautuvissa ledeissä pitkät saattaa olla päällä vaikka vastaan tulisi autoja. Valokeila vaan mukautuu niiden mukaan. Silloin normi ledien hieman pidempi kantama on aika merkityksetön asia. Harvoin jos koskaan valmistaja myy selvästi huonompaa varustetta kalliimmalla hinnalla. Korkeammalle hinnalle on lähes aina syynsä. Itse en ainakaan vaihtaisi mukautuvia ledejä enää muihin valoihin. Tämä silti, vaikka halogeeneissa olisi pidempikin valokeila. Sama koskee automaattivaihteita, automaatti-ilmastointia, webastoa kaukosäädöllä jne. Kaikkien varusteiden hinnalle löytyy kyllä peruste
Onhan se nyt päivän selvää että rahalla saa parempaa. En ole muuta väittänytkään. Itse olen puhunut ainoastaan omista kokemuksistani halogeeni pitkistä tässä focuksessa. Ne on yksinkertaisesti aivan onnettomat. Itse tein virheen autoni ostaessa etten ottanut niitä perus ledejä(pitkät ja lyhyet ledillä) hintaa oli se 600€ niille. Adaptiiviset oli jo muistaakseni 1500€ sisältyen johonkin pakettiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2020 16:59
Kirjoittaja EeroH
att5 kirjoitti: 08 Marras 2020 16:21 Onhan se nyt päivän selvää että rahalla saa parempaa.
Ei ole. Monesti nuo lisähinta valot ei näytä yhtään pidemmälle. Uusimmassa TM:ssä luki etteivät ole testanneet nykyisiä vakiovaloja joten ei tiedä onko esim. lisähinta ledipitkät yhtään paremmat. Naapuri ainakin kehui omansa vakiovaloja ihan riittäviksi. Aiempien testien mukaan ne kalleimmat ei näytä niin pitkälle kuin normi ledit. Jos valon kantavuus on kritteeri niin siinä menee rahat hukkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2020 17:04
Kirjoittaja EeroH
Hessu81 kirjoitti: 01 Marras 2020 20:12 Harvoin jos koskaan valmistaja myy selvästi huonompaa varustetta kalliimmalla hinnalla.
Itseasiassa aika usein. Isommat vanteet, heikentää mukavuutta ja lisää polttoaineen kulutusta. :lol: Tai kattoluukku, nostaa painopistettä heikentäen ajo ominaisuuksia ja vie pääntilaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2020 17:25
Kirjoittaja Jeipii
Minusta tuntuu että auton pitkien referenssiluku kertoo ainakin jotain niiden laadusta/kirkkaudesta. Omassa mk7.5 Fiestassani on halogeenipitkät ja lyhyet mutta nuo pitkät on ihan hyvät (halogeeneiksi). Niiden referenssiluku on 27,5.

Mitkähän mahtaa olla referenssiluvut Focuksen eri pitkien versioissa? 8-) Tosin eihän ne sitä linssin laatua kerro mutta silti..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2020 18:04
Kirjoittaja att5
EeroH kirjoitti: 08 Marras 2020 16:59
att5 kirjoitti: 08 Marras 2020 16:21 Onhan se nyt päivän selvää että rahalla saa parempaa.
Ei ole. Monesti nuo lisähinta valot ei näytä yhtään pidemmälle. Uusimmassa TM:ssä luki etteivät ole testanneet nykyisiä vakiovaloja joten ei tiedä onko esim. lisähinta ledipitkät yhtään paremmat. Naapuri ainakin kehui omansa vakiovaloja ihan riittäviksi. Aiempien testien mukaan ne kalleimmat ei näytä niin pitkälle kuin normi ledit. Jos valon kantavuus on kritteeri niin siinä menee rahat hukkaan.
Kyllähän "hyviin" valoihin kuuluu muutakin kuin testeissä mitattu metri määrä. Aika paljon olen ollut autojen kanssa tekemisissä ja en ole vielä koskaan törmännyt halogeeneihin jotka päihittäisi uudemman ja paremman tekniikan esim ledit tai xenonit. Yksi asia mikä vaikuttaa focuksen halogeeni pitkien "huonouteen" on se että lähi ja pitkienvalojen kirkkaus ero on liian iso. Lähi alue näyttää kirkkaalta jolloin tuntuu että pitkät ei valaise mitään. Se että naapuri kehuu valojansa ei tarkoita että ne valot olisivat hyvät. Ehkä hän ei aja pimeällä maantiellä syksyisin tai sitten ei vaan ole kokeillut koskaan oikeasti hyviä valoja. Ja joitakin ei vaan hirveästi kiinnosta koko asia. Olen samaa mieltä kanssasi että jos pelkkää metri määrää tuijottaa niin voi mennä rahat hukkaan. Mutta se nyt onkin että kuka mitäkin ominaisuutta painottaa itselleen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 00:26
Kirjoittaja AAR85
att5 kirjoitti: 08 Marras 2020 18:04 Yksi asia mikä vaikuttaa focuksen halogeeni pitkien "huonouteen" on se että lähi ja pitkienvalojen kirkkaus ero on liian iso. Lähi alue näyttää kirkkaalta jolloin tuntuu että pitkät ei valaise mitään.
Ja toinen on se onneton H1 polttimo.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 08:41
Kirjoittaja s_herra
Viikonlopun aikana kun auto oli yhdistettynä nettiin puhelimen hot-spotin kautta niin BCM-moduli on mahdollisesti päivittynyt tai ainakin jotenkin tsekannut itsensä etiksen mukaan. Kenties virranhallintaan liittyvää :?:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 10:17
Kirjoittaja Jon3
s_herra kirjoitti: 09 Marras 2020 08:41 Viikonlopun aikana kun auto oli yhdistettynä nettiin puhelimen hot-spotin kautta niin BCM-moduli on mahdollisesti päivittynyt tai ainakin jotenkin tsekannut itsensä etiksen mukaan. Kenties virranhallintaan liittyvää :?:
Näköjään itselläni sama, mutta ei ole ollut kyllä hot spot päällä, eli ihan itsellään päivitellyt.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 22:00
Kirjoittaja HMS77
Mistä ihmeestä tollasia tietoja Etiksestä löytää? Mä en näe muuta kun sen "ei takaisinkutsukampanjoita"-sivun.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 22:11
Kirjoittaja jarkkoo
HMS77 kirjoitti: 09 Marras 2020 22:00 Mistä ihmeestä tollasia tietoja Etiksestä löytää? Mä en näe muuta kun sen "ei takaisinkutsukampanjoita"-sivun.
Sieltä softwaren alta näkee.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2020 23:07
Kirjoittaja AAR85
Täälläkin oli päivitellyt itsekseen bcm modulin ohjelmiston. Vielä, kun näkisi mitä tuo päivitys pitää sisällään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Marras 2020 07:11
Kirjoittaja s_herra
jarkkoo kirjoitti: 09 Marras 2020 22:11
HMS77 kirjoitti: 09 Marras 2020 22:00 Mistä ihmeestä tollasia tietoja Etiksestä löytää? Mä en näe muuta kun sen "ei takaisinkutsukampanjoita"-sivun.
Sieltä softwaren alta näkee.
Ja tietenkin pitää olla jonkinlaiset tunnukset luotuna etikseen...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Marras 2020 08:48
Kirjoittaja Freeze
Näin pitää, itse väitin olevani pienkorjauksia tekevä yritys ja rekisteröin "firmani" sinne. On mennyt ihanan tyhmäksi toiminnallisuus, liekö taustalla ihan rahastamishalukkuus vai halu rajata tyhmät DIY-ihmiset ulos tekemästä vahinko autolleen :thumbup:

Ne softaversiot näkee kirjautumalla sisään (jossain välissä kysytään auton VIN), sitten menet Ajoneuvo -> Auton ohjelmisto -> Yhteenveto

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Marras 2020 18:21
Kirjoittaja FFocus-18
Oikean etuoven ikkuna tai sen tiiviste resonoi välillä ärsyttävästi. Onko muilla tullut samaa vastaan? Onkohan tälle jo korjaus olemassa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Marras 2020 18:26
Kirjoittaja kakadu
Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Marras 2020 18:39
Kirjoittaja fordever
kakadu kirjoitti: 11 Marras 2020 18:26 Minkä merkkisiä nastarenkaita muilla on ja miten toimii auton alla? Autoon vaihdettiin Goodyear Ultragrip Ice Arctic 215/50R17 -nastarenkaat, joiden tasapainotus oli alunalkaen vinksallaan, täristi ja rattikin vapisi melkoisesti. Tasapainotettiin uudestaan. Tärinät loppui ja rattikaan ei liiku milliäkään, mutta.. nyt auto värisee. Kaikilla nopeuksilla tuntuu värinää, polkimien ja ratin kautta tuntee joka ikisen nastan hiertymän asfalttiin. Tämä värinä saa raajat tuntumaan puutuneilta. Kaikista eniten tuon tuntee 120kmh ja sitä kovemmissa nopeuksissa. Paineet olivat ensin 2,7,ne laskettiin 2,4, jolloin värinä ehkä hieman parani. Nyt ne nostettiin 2,5 enkä osaa sanoa onko tilanne sama. Sitä kuitenkin miettii, millainen värinä on nastarenkaalle vielä ominaista ja mikä on epänormaalia. Kesärenkailla mitään värinöitä ei ollut ja auto kulkee suoraan, eli oletan että rengasperäistä on. Nämä renkaat ja vanteet on tutkittu ehjiksi ja ovat ekaa kertaa auton alla. Autokin on vasta 6kk vanha.
Alla uudet Continental ContiIceContact 2:t koossa 215/50R17. Ajotuntuma suhteellisen lähellä kesärenkaita eli enpä nyt moittisi. Painetta n. 2,6 baria tällä hetkellä.

Ei muuta kuin rengasliikkeeseen takaisin ja tiukkana. Ovathan vanteet Fordin omat ja varmasti mk4 Focukseen tarkoitetut? Tosin en tiedä voisivatko ne asiaan vaikuttaa tuolla tavalla, mutta jos Fordin kanssa joutuu keskustelemaan, niin kannattaa varmistaa selusta tuossa kohdassa.