Sivu 303/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Syys 2020 17:00
Kirjoittaja Freeze
Osa ongelmaa vaikka auto toimiikin osin kuten pitää - eli järjestelmä leikkaa aina turhia sähkönkuluttajia pois jos virtaa on rajatusti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Syys 2020 18:38
Kirjoittaja Mafordbu
Uusi Focus ollut nyt heinäkuun alusta alkaen aktiivisessa ajossa (5600 km mittarissa) ja on vaikuttanut kaikinpuolin hyvältä autolta. Tänään auto kuitenkin tepi tepposet kaupan pihasta lähtiessä, kun tuli ilmoitus seisontajarrun viasta punaisen ja keltaisen vikavalon saattelemana. Muutaman kerran uudelleen käynnistin auton, mutta se ei tällä kertaa auttanut ongelmaan. Oikeanpuolen seisontajarrun moottori kuulostaa melko omituiselta ja n. 1km mittaisella kotimatkalla jarrulevy lämpeni n. 60 asteiseksi eli siellähän se vika taitaa olla. Autoa hankkiessa hieman epäilytti, että mitenhän kestäviä sähkökäyttöiset ohjaustehostimet ja seisontajarrut ovat, joten nyt sain ainakin vastauksen toiseen vaihtoehtoon :lol:
Toivottavasti takuukorjaukseen saisi nopeasti aikoja, koska pk-seudun julkinen liikenne ei houkuttele yhtään tällä hetkellä..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Syys 2020 20:56
Kirjoittaja Sanpool
Opla kirjoitti: 04 Syys 2020 15:43 Latausongelmiin liittyen vielä. Onko muilla ilmennyt niin että takalasin ja peilien lämmitys ei toimi? Minulla oli ongelmia koko viime talvi ja kevät. Merkkihuolto sanoi että johtuu akunvalvontamoduulista...
Oli alkuvuodesta samaa ongelmaa joka poistui kun vaihdettiin akku takuuna.Alhainen jännite akussa niin alkaa pudota virtasyöppöjä pois.
Voi toki olla valvontamodulikin syyllinen. ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Syys 2020 22:23
Kirjoittaja _JPA
Askartelin kuitenkin lisävalopaneelille tukiraudat. Täytyy vieä maalata mustaksi. Poraruuvilla kiinni puskurin (säleikön aukosta käsin) yläosaan.
https://1drv.ms/u/s!ADEScMBUgIOq0D0

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Syys 2020 10:46
Kirjoittaja Mafordbu
Mafordbu kirjoitti: 04 Syys 2020 18:38 Uusi Focus ollut nyt heinäkuun alusta alkaen aktiivisessa ajossa (5600 km mittarissa) ja on vaikuttanut kaikinpuolin hyvältä autolta. Tänään auto kuitenkin tepi tepposet kaupan pihasta lähtiessä, kun tuli ilmoitus seisontajarrun viasta punaisen ja keltaisen vikavalon saattelemana. Muutaman kerran uudelleen käynnistin auton, mutta se ei tällä kertaa auttanut ongelmaan. Oikeanpuolen seisontajarrun moottori kuulostaa melko omituiselta ja n. 1km mittaisella kotimatkalla jarrulevy lämpeni n. 60 asteiseksi eli siellähän se vika taitaa olla. Autoa hankkiessa hieman epäilytti, että mitenhän kestäviä sähkökäyttöiset ohjaustehostimet ja seisontajarrut ovat, joten nyt sain ainakin vastauksen toiseen vaihtoehtoon :lol:
Toivottavasti takuukorjaukseen saisi nopeasti aikoja, koska pk-seudun julkinen liikenne ei houkuttele yhtään tällä hetkellä..
Vikailmoitus hävisi yön aikana ja seisontajarrun moottorikin kuulosti nyt taas normaalilta eikä jarrulevykään lämmennyt koeajossa muita levyjä lämpösemmäksi. :thumbup: Soitellaan kuitenkin maanantaina huoltoon tarkastusaikaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Syys 2020 07:14
Kirjoittaja VSKo
Sanpool kirjoitti: 04 Syys 2020 20:56
Opla kirjoitti: 04 Syys 2020 15:43 Latausongelmiin liittyen vielä. Onko muilla ilmennyt niin että takalasin ja peilien lämmitys ei toimi? Minulla oli ongelmia koko viime talvi ja kevät. Merkkihuolto sanoi että johtuu akunvalvontamoduulista...
Oli alkuvuodesta samaa ongelmaa joka poistui kun vaihdettiin akku takuuna.Alhainen jännite akussa niin alkaa pudota virtasyöppöjä pois.
Voi toki olla valvontamodulikin syyllinen. ;)
Nyt on aika varattu latausjärjestelmän korjaukseen, saapa nähdä onko maahantuoja löytänyt ratkaisuja. Järjestelmään asennetaan huoltoneuvojan mukaan uusi akun valvonta moduuli ja anturi. Tämä korjaustiedote tuli viime maanantaina 31.8. ainakin tälle minun korjaamolle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Syys 2020 19:51
Kirjoittaja Opla
Ohessa eilen Lohjan PP-autolta saamani viesti tiedoksi. Toivoa on (ehkä).

"Kiitos viestistäsi. Ford maahantuonnin kenttäinsinööri oli tänään meillä käymässä ja tämä aihe on pohjoismaiden laajuudella tapetilla enemmän kuin uskotkaan.

Fordilla ei vielä ole vikaan pysyvää korjausta, mutta voimme halutessasi vaihtaa autoonne uuden akun ja akun valvonta-anturin. Maahantuoja arvioi näiden pitävän viat loitolla 1-2kk ajan.

Fordin kenttäinsinöörillä on huomenna palaveri tehtaan kanssa tästä aiheesta ja myös tehdas tietää, että tämä ongelma on saatava kuntoon pikaisesti. Ehdotankin, että odotamme vielä hetken aikaa korjausta ja jos sitä ei kuulu, vaihdetaan autonne akku ja akun valvonta-anturi uusiin."

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Syys 2020 12:58
Kirjoittaja Arski57
Opla kirjoitti: 08 Syys 2020 19:51 Ohessa eilen Lohjan PP-autolta saamani viesti tiedoksi. Toivoa on (ehkä).

"Kiitos viestistäsi. Ford maahantuonnin kenttäinsinööri oli tänään meillä käymässä ja tämä aihe on pohjoismaiden laajuudella tapetilla enemmän kuin uskotkaan.

Fordilla ei vielä ole vikaan pysyvää korjausta, mutta voimme halutessasi vaihtaa autoonne uuden akun ja akun valvonta-anturin. Maahantuoja arvioi näiden pitävän viat loitolla 1-2kk ajan.

Fordin kenttäinsinöörillä on huomenna palaveri tehtaan kanssa tästä aiheesta ja myös tehdas tietää, että tämä ongelma on saatava kuntoon pikaisesti. Ehdotankin, että odotamme vielä hetken aikaa korjausta ja jos sitä ei kuulu, vaihdetaan autonne akku ja akun valvonta-anturi uusiin."
Vikaa on ollut autoissa vuoden vai ylikin eikä vieläkään ole edes ajatusta korjauksesta. Noi autothan menee paaliin ennen kuin Ford saa tuohon korjauksen :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Syys 2020 20:49
Kirjoittaja VSKo
Arski57 kirjoitti: 09 Syys 2020 12:58
Opla kirjoitti: 08 Syys 2020 19:51 Ohessa eilen Lohjan PP-autolta saamani viesti tiedoksi. Toivoa on (ehkä).

"Kiitos viestistäsi. Ford maahantuonnin kenttäinsinööri oli tänään meillä käymässä ja tämä aihe on pohjoismaiden laajuudella tapetilla enemmän kuin uskotkaan.

Fordilla ei vielä ole vikaan pysyvää korjausta, mutta voimme halutessasi vaihtaa autoonne uuden akun ja akun valvonta-anturin. Maahantuoja arvioi näiden pitävän viat loitolla 1-2kk ajan.

Fordin kenttäinsinöörillä on huomenna palaveri tehtaan kanssa tästä aiheesta ja myös tehdas tietää, että tämä ongelma on saatava kuntoon pikaisesti. Ehdotankin, että odotamme vielä hetken aikaa korjausta ja jos sitä ei kuulu, vaihdetaan autonne akku ja akun valvonta-anturi uusiin."
Vikaa on ollut autoissa vuoden vai ylikin eikä vieläkään ole edes ajatusta korjauksesta. Noi autothan menee paaliin ennen kuin Ford saa tuohon korjauksen :lol:
Mun autoon tehtiin eilen korjaus, meni 7h. Tehtailtiin ja tehtiin vian määrityksiä, vaihdettiin uusi - kaapeli, jossa jännitteen mittaus? ja uusittiin akunvalvontamoduli. Tänään start/stop pelasi koko päivän, ennen korjausta ei ikinä. Akkua ei vaihdettu, eikä ladattu. Tamperelainen huoltoliike hoiti homman. Lohjalla käynyt kenttäinsinööri ei tainnut tietää viimeisiä korjauksia mitä on julkaistu??? Tamperelaiselle firmalle tietoo tuli 31.8.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Syys 2020 21:04
Kirjoittaja PiuhaPoikki
VSKo kirjoitti: 09 Syys 2020 20:49 Tehtailtiin ja tehtiin vian määrityksiä, vaihdettiin uusi - kaapeli, jossa jännitteen mittaus? ja uusittiin akunvalvontamoduli.
Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Minä olen ymmärtänyt, että akunvalvontamoduli on juuri se mötikkä siinä akun maakaapelissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Syys 2020 21:55
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Syys 2020 21:04
VSKo kirjoitti: 09 Syys 2020 20:49 Tehtailtiin ja tehtiin vian määrityksiä, vaihdettiin uusi - kaapeli, jossa jännitteen mittaus? ja uusittiin akunvalvontamoduli.
Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Minä olen ymmärtänyt, että akunvalvontamoduli on juuri se mötikkä siinä akun maakaapelissa.
Se on juuri siinä - kengässä se moduli/anturi. Uskoisin että se on laturin nokassa ollut sen 7tuntia mitä sitä on tutkittu..eli pelaa nollauksella ja anturilla täyteen ladattuna 3-5 päivää. Sitten paluu arkeen :cry:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Syys 2020 18:59
Kirjoittaja Teppu
Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Syys 2020 08:55
Kirjoittaja @rsk@
Teppu kirjoitti: 10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Esim. Levoranta asentaa sellasia heti uusiin St-line malleihinkin. Tuon etuoven muoto on semmonen ja yleensä kylki, että kannattaa kyllä laittaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Syys 2020 12:12
Kirjoittaja AAR85
@rsk@ kirjoitti: 11 Syys 2020 08:55
Teppu kirjoitti: 10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Esim. Levoranta asentaa sellasia heti uusiin St-line malleihinkin. Tuon etuoven muoto on semmonen ja yleensä kylki, että kannattaa kyllä laittaa.
Molemmat ST-lineni ostin levorannalta. Molempiin laittoivat läpät. Ensimmäiseen ne istuivat suoraan sanottuna hirveästi. Tähän uudempaan ne istuvat jo hyväksyttävästi, mutta eivät aivan 100%. Myyjä ei osanut sanoa, että oliko niihin tullut jotain muutoksia. Noh paljon paremmin ainakin istuvat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Syys 2020 19:14
Kirjoittaja Viikkus
Teppu kirjoitti: 10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Mä kyselin viime vuonna paikallisesta huollosta, mutta myivät ei-oota. Jossain huollossa on kuulemma Mondeon läpät saatu istumaan ST-line Focukseen. Virallisesti ST-line Focukseen ei tosiaan ole omia läppiä Fordilta.

Itse laitoin uuteena tähän ST-line focukseen kiveniskukalvoa etukaarien taakse siihen pahiten hittiä ottavaan kohtaan. Läpät olis toki paremmat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Syys 2020 21:25
Kirjoittaja hke
En tiedä mk4 st-line focuksesta mutta mk3 st autoon tilasin etuläpät USA:sta 2017 ja toimitin myyjälle asennukseen
Pienet, istuvat hyvin

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 09:20
Kirjoittaja VSKo
focst kirjoitti: 09 Syys 2020 21:55
PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Syys 2020 21:04

Sanot, että vaihdettiin kaapeli ja valvontamoduli.
Minä olen ymmärtänyt, että akunvalvontamoduli on juuri se mötikkä siinä akun maakaapelissa.
Se on juuri siinä - kengässä se moduli/anturi. Uskoisin että se on laturin nokassa ollut sen 7tuntia mitä sitä on tutkittu..eli pelaa nollauksella ja anturilla täyteen ladattuna 3-5 päivää. Sitten paluu arkeen :cry:
Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
https://photos.app.goo.gl/WNmwtkLoouBuKv2SA

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 09:31
Kirjoittaja kakadu
Mitä mahtaa tarkoittaa, kun huoltokirjassa annetaan ymmärtää että autossa olisi moottorin lohkolämmitin? Luvussa Moottorin käynnistys ja pysäytys. Onko näissä siis valmiina jonkinlainen lohkolämmitin? En ole ainakaan mitään pistokkeita löytänyt... Talveksi jonkinlaista lämmitintä pitäisi nimittäin saada.

Autoa ostaessa tarjosivat lämpöpakettia säteily+sisätila, mutta jätin sen silloin kustannussyistä ottamatta ideana hommata myöhemmin. Tuo huoltokirjan teksti kuitenkin näyttää koskeva ihan eri asiaa kuin tuota jälkikäteen asennettavaa lämpöpakettia?
Lämmitin lämmittää moottorin jäähdytysnesteen. Tällöin ilmastointijärjestelmä voi reagoida nopeasti. Laitteisto koostuu moottorin sylinteriryhmään asennetusta lämmityselementistä ja johdinsarjasta. Järjestelmän voi liittää maadoitettuun 220–240 voltin (AC) sähkönsyöttöön.

Moottorin lohkolämmittimen käyttö
Moottorin lohkolämmittimen pistoke on jossain seuraavista paikoista:

konepellin alla
etusumuvalon kehyksessä
etusäleikön alaosassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 09:42
Kirjoittaja Freeze
Siis tässähän on tuo koko sivu käyttöohjeesta, josta mainitsit - tältä se näyttää oman, 2018 -mallin kohdalla selaimessa:

Kuva

Eli kyllä tuosta puhutaan ainoastaan siitä tilanteesta, että autoon on asennettu lohkolämmitin (tai nykyään se pannulämmitin). Lohkolämppäriä ei käsittääkseni nykyisiin moottoreihin juuri voida edes asentaa. Ei muuta kuin asennuskaupoille, jos autossa ei ole Webastoa.

Itsellä valitsin autoa ostaessa Webaston ja lämpöpaketin ihan akun säästämiseksi, ettei tarvi sitä Webastoa kurnuttaa kokoa ajan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 09:51
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Freeze kirjoitti: 12 Syys 2020 09:42 Lohkolämppäriä ei käsittääkseni nykyisiin moottoreihin juuri voida edes asentaa.
Kyllä Defalta löytyy ihan perinteinen lohkolämmitin kaikkiin moottoriversioihin.
Asennus edellyttää tiettyä versiota uudempaa moottorisoftaa mutta lienee kaikissa jo päivitetty huolloissa.

Olisin itse halunnut auton kauppaan mukaan lohkolämmittimen mutta eivät suostuneet asentamaan kuin säteilylämmitintä.
Varmistin kuitenkin, että lohkolämmittimen voi asentaa.

Nyt mulla on asennettuna defan perinteinen lohkolämmitin ja hyvin pelaa.
Ja onneksi on, koska webasto ei juuri ole suostunut toimiaan latausvian takia. Ilman lohkolämppäriä olisi viime talvi ollut kylmä.

edit: Otetaas sen verran takaisin, että uudessä defan luettelossa onkin eri koodit 1.0 moottorille 2020 alkaen. Olisko lohko muuttunut?

Omaan 2,0 ecoblue koneeseenkaan defan luettelo ei tarjoa kuin säteilylämmitintä mutta kun kysyin asiaa defalta niin antoivat oikeat koodit lohkikselle. Lohkisesta ei ole tehty asennussuositusta, koska asennsupaikka on niin hankala. Ja sitä se onkin. Sinne se kuitenkin käy ja saa asentaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 11:31
Kirjoittaja focst
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20
focst kirjoitti: 09 Syys 2020 21:55

Se on juuri siinä - kengässä se moduli/anturi. Uskoisin että se on laturin nokassa ollut sen 7tuntia mitä sitä on tutkittu..eli pelaa nollauksella ja anturilla täyteen ladattuna 3-5 päivää. Sitten paluu arkeen :cry:
Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
https://photos.app.goo.gl/WNmwtkLoouBuKv2SA
Tosta kuvasta ei erottanut osa numeroa. Kehtaisitko tarkastaa onko sama kun mulla vai onko tullut vielä uudempi malli? Mulla tämmönen JX6T-10C679-CA

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 15:23
Kirjoittaja VSKo
focst kirjoitti: 12 Syys 2020 11:31
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 09:20

Ehkä niin, mutta uutta tavaraa ilmestyi ainakin tämän auton pellin alle. Loppui myös releiden naksuttelu, ovien avaamisen yhteydessä.
https://photos.app.goo.gl/WNmwtkLoouBuKv2SA
Tosta kuvasta ei erottanut osa numeroa. Kehtaisitko tarkastaa onko sama kun mulla vai onko tullut vielä uudempi malli? Mulla tämmönen JX6T-10G679-CA

Toki, tässä parempi kuva. Mikä SW sun mokkulassa on?
https://photos.app.goo.gl/eoRXNGWGjDexoQMa7

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 16:49
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mulla on sama mokkula samalla versiolla.
Huollossa sanoivat, että moduuleihin pääsee etänä kiinni.
Silloin ehkä softakin voi päivittyä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Syys 2020 16:55
Kirjoittaja focst
VSKo kirjoitti: 12 Syys 2020 15:23
focst kirjoitti: 12 Syys 2020 11:31

Tosta kuvasta ei erottanut osa numeroa. Kehtaisitko tarkastaa onko sama kun mulla vai onko tullut vielä uudempi malli? Mulla tämmönen JX6T-10G679-CA

Toki, tässä parempi kuva. Mikä SW sun mokkulassa on?
https://photos.app.goo.gl/eoRXNGWGjDexoQMa7
On ne samat. Oli vähän kärsinyt toi mun tarra piti arvata toi keskimmäinen kirjain. Toivotaan että saisivat ennen talvea oikeasti toimivan korjauksen valmiiksi. Webaston käyttö jää muuten vähälle jos ei ole jatkuvasti laturissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Syys 2020 13:33
Kirjoittaja _JPA
Teppu kirjoitti: 10 Syys 2020 18:59 Onko kukaan löytänyt ST-Line Fokukseen sopivia roiskeläppiä? Kyselin autoa tilatessa myyjältä mutta OEM ratkaisua siihen ei kuulema ole saatavana. Korisarja ilmeisesti häiritsee istuvuutta. Olisi kuitenkin kivempi ajaa soratiellä jos kivisuihku ei suoraan pyyhkisi pitkin kylkiä.
Ei suuri konkurssi, jos ei sata aivan priimaa olemaan.
https://www.ebay.co.uk/itm/New-Set-Spla ... Swzhxdgp7m
Vai oliko farmari?