Sivu 277/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 23:34
Kirjoittaja Motorcade
Hakeeko Focus karttadatapohjaisen nopeusrajoituksen aina väkisinkin Fordin omasta karttadatasta, vai pystyykö tämän ohittamaan yhdistämällä puhelimen ja käyttämällä jonkin (minkä?) appin nopeusrajoitusdataa?

Kyselen vaan, koska käyn jatkuvasti vakionopparia älykkäällä asetuksella, ja koska karttapäivityksiä ei näemmä näy eikä kuulu, niin varmaan nopeusrajoitusdatakin alkaa jossain historian vaiheessa heittää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Touko 2020 08:24
Kirjoittaja Trukki1
Motorcade kirjoitti: 27 Touko 2020 23:34 Hakeeko Focus karttadatapohjaisen nopeusrajoituksen aina väkisinkin Fordin omasta karttadatasta, vai pystyykö tämän ohittamaan yhdistämällä puhelimen ja käyttämällä jonkin (minkä?) appin nopeusrajoitusdataa?

Kyselen vaan, koska käyn jatkuvasti vakionopparia älykkäällä asetuksella, ja koska karttapäivityksiä ei näemmä näy eikä kuulu, niin varmaan nopeusrajoitusdatakin alkaa jossain historian vaiheessa heittää.
Tällä tietämyksellä hakee. Ja siksi ei uskalla pitää tuota älykästä asetusta päällä koska saattaa kiihdyttää juuri sopivasti kameratolppaan! Läheltä on pitänyt ja lopetin älykkäään käytön ja käytän nyt vaan omaa älyä 8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Touko 2020 10:24
Kirjoittaja Freeze
Motorcade kirjoitti: 27 Touko 2020 23:34 Hakeeko Focus karttadatapohjaisen nopeusrajoituksen aina väkisinkin Fordin omasta karttadatasta, vai pystyykö tämän ohittamaan yhdistämällä puhelimen ja käyttämällä jonkin (minkä?) appin nopeusrajoitusdataa?
Hakeehan se, täällä mainittu tyyppivioissa:
viewtopic.php?f=2&t=56412

Pudottamalla vakkarilta täysälyn pois, kyllä. Pelkkä adaptiivinen ilman nopeusrajoitusten tunnistusta.

Kartta- ja nopeusdatan lähde on luullakseni OSM.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Touko 2020 11:09
Kirjoittaja Hode
Freeze kirjoitti: 28 Touko 2020 10:24
Motorcade kirjoitti: 27 Touko 2020 23:34 Hakeeko Focus karttadatapohjaisen nopeusrajoituksen aina väkisinkin Fordin omasta karttadatasta, vai pystyykö tämän ohittamaan yhdistämällä puhelimen ja käyttämällä jonkin (minkä?) appin nopeusrajoitusdataa?
Hakeehan se, täällä mainittu tyyppivioissa:
viewtopic.php?f=2&t=56412

Pudottamalla vakkarilta täysälyn pois, kyllä. Pelkkä adaptiivinen ilman nopeusrajoitusten tunnistusta.

Kartta- ja nopeusdatan lähde on luullakseni OSM.
Minun 2020 focus pudotti tuon vakkarin pois päältä kun ajoin tietyömaalle jossa nopeusrajoitus putosi 80km/h -> 40km/h, eli ensin laski nopeuden tuohon 40km/h ja jonkin matkan päästä vakkari tipahti pois päältä, omasta mielestäni en itse tehnyt tuossa tilanteessa mitään mutta voihan se olla että ajattelemattani hipaisin jarrupoljinta ym. pitää joskus oikein ajatuksen kanssa testata asiaa kun sattuu tietyömaa kohdalle

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 28 Touko 2020 18:33
Kirjoittaja TDdi 03
Sanpool kirjoitti: 26 Touko 2020 22:38
revote kirjoitti: 25 Touko 2020 22:44 Jos Focus menee syvään uneen vain jos pitää toista takaovea auki yön oli ja kuskin puolen aurinkolippa on alhaalla. Tämäkin tosin vain parillisina viikkoina, jos muistaa painaa ratista ok tiettyyn kellon lyömään.
Todennäköisesti juuri näin :D
Itsellä ei kovin paljoa uskoa ole siihen että S/S tai muutkaan ongelmat saataisiin takuuaikana ratkottua.
Asia Ratkeaa vain autoa vaihtamalla :shock:
Taitaa vaatia merkin vaihdon... ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 01:34
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 25 Touko 2020 19:23
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Touko 2020 19:17

Sehän siinä onkin kun se auttoi ennen. Mutta nyt päivtyksen jälkeen ei.
Joo niin mullakin jos ei pelannut niin tiesi että pitää käyttää laturissa ja taas pelas..nyt vaikka lataa niin seuraavana päivänä ei toimi..nyt pitäis kesälläkin pitää laturissa jatkuvasti. Jos tähän ei tule korjausta ennen talvea niin hyvästi webasto..ei varmasti toimi.
Tein ihan kurillani niin, että otin akunkengän irti ja laitoin akun lataukseen yöksi.
Aamulla sitten laturi irti ja akunkenkä kiinni.
Ja kappas. Järjestelmä kertoi akun varaustilaksi 100%. Lähdin ajamaan mutta s/s ei toiminut. Syynä akun latautuminen.
Sitten auto seisoi parkissa muutaman tunnin ja tämän jälkeen akun varaus oli 88% ja s/s heräsi toimimaan. Ilmeisesti järjestelmä oli kalibroitunut.

Nyt lataus käyttäytyi kuten suunniteltu. Kiihdytyksissä ja tyhjäkäynnilla ei ladata vaan akun annetaan purkautua ja moottorijarrutuksissa akkuun työnnetään parhaimmillaan 70A.

Seuraavaksi auto seisoi taas muutaman tunnin. Tämän jälkeen varaustila olikin enää 66%. Ensimmäisissä valoissa s/s ei toimi totutusta syystä mutta seuraavissa varaustila oli noussut 70%een ja taas s/s toimii.

On tämä ihme värkki. Jä käsittämätöntä on sekin, että akun varaustila laskee muka 88% > 66% muutamassa tunnissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 09:54
Kirjoittaja Mon85
Itse olen seuraillut akun varaustilaa Ctecillä ja 100km moottoritie ajo lataa akkua noin 10%. Yön aikana akku purkautuu 10-15%. Nyt akun varaustila on 26% joten ei toimi ovienavaukset, s/s yms kun akku on oikeasti todella tyhjä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 10:18
Kirjoittaja Jeipii
Mitä jos joku antais tästä virranhallinta-asiasta juttuvinkkiä vaikka iltalehdelle tai Ilta-Sanomille. Sais ehkä Fordin toimintaan vähän vauhtia. En jaksa uskoa, että olis kyse siitä etteikö Ford saisi tuota korjattua, eivät vain viitsi pistää hommaan resursseja kun asia koskee varmaan niin harvaa Focuksen omistajaa suhteessa autojen myyntimäärään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 10:23
Kirjoittaja revote
Samaa mieltä, varmasti on kyvykkyys korjata viat jos vain on tarpeeksi tahtoa. Kuussa on käyty ja satelliitit uinuvat avaruudessa vuosikaudet ja sitten käynnistyvät muuttamaan rataa, ottamaan planeetoista kuvia jne.

Mulla on ilmennyt uusi vika, kartturin puolen ovi ei aina aukea muutoin kuin kakella avaamalla.

Upea auto.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 10:26
Kirjoittaja fordever
Viittaan noihin viesteihin joissa on mitattu akun varaustilaa eri tilanteissa.

Heitän ihan lonkalta: Ilmeisesti akkua varataan nyt vain moottorijarrutuksessa. Ongelma on siinä, että akkua ei ladata jos varaus putoaa alle tietyn rajan ja se raja ei varmaan voi olla esimerkiksi 20 % varausta jäljellä.

Toinen ongelma on lepovirta. Jokin toiminto tai laite kuluttaa nyt liikaa virtaa kun auto ei käy ja ovet lukittu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 10:38
Kirjoittaja jarkkoo
Jeipii kirjoitti: 29 Touko 2020 10:18 Mitä jos joku antais tästä virranhallinta-asiasta juttuvinkkiä vaikka iltalehdelle tai Ilta-Sanomille. Sais ehkä Fordin toimintaan vähän vauhtia. En jaksa uskoa, että olis kyse siitä etteikö Ford saisi tuota korjattua, eivät vain viitsi pistää hommaan resursseja kun asia koskee varmaan niin harvaa Focuksen omistajaa suhteessa autojen myyntimäärään.
Mä epäilen ettei auta, kun ei KKV:n kannoistakaan välitetä jälleenmyjätasolla/maahantuojalla. Todellinen vaikutus myyntimääriin marginaalinen kuitenkin, veikkaisin. Mutta toisaalta, jossei palautetta tule ei homma voi kehittyä, eli painetta vaan sinne oman myyjän/huollon ja maajantuojan aspan suhteen, tai sitten KKV mukaan kuvioihin ja asia lautakunnan käsittelyyn. Mikä ei toki sekään takaa vielä mitään.

Kaikken paras palaute on tottakai äänestää jaloillaan. Mutta tiedä sitten onko se ruoho kuitenkaan sen vihreämpää siellä aidan toisellakaan puolella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 11:56
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mon85 kirjoitti: 29 Touko 2020 09:54 Itse olen seuraillut akun varaustilaa Ctecillä ja 100km moottoritie ajo lataa akkua noin 10%. Yön aikana akku purkautuu 10-15%. Nyt akun varaustila on 26% joten ei toimi ovienavaukset, s/s yms kun akku on oikeasti todella tyhjä.
Ctecillä? Siis akkutesterillä?

Hmm. Se käyttäytyy sitten juuri päinvastoin kuin itsellä.
Mulla taas akku on oikeasti hyvässä latingissa mutta auto luulee sen olevan tyhjä.

Mutta nyt kun se edellämainittujen toimenpiteiden seurauksena on taas hetkellisesti selveystilassa niin varaus pysyy 80% kieppeillä.
Pitkissä moottorijarrutuksissa se saattaa nousta 82%:iin mutta ei laske alle 79%.
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kohta se taas menettää otteen todellisuudesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 12:35
Kirjoittaja KajO
Pajari kirjoitti: 27 Touko 2020 11:43
Fixu kirjoitti: 25 Touko 2020 18:46

Ei ole täällä ainakaan S/S herännyt henkiin moduulin vaihdon jälkeen. Kohta viikko ajeltu. En omista laturia, joten en sillä pääse testaamaan.
Onkohan tätä sähköpulaa Trend-mallissa? Näyttäisi ongelmat olevan etupäässä paremminvarustelluissa malleissa, josa on avaimeton käynnistys ja ovien avaus.
Paljonkohan auton "varpaillaan" olo vie virtaa, eli kottero odottaa, että joku tulisi ja avaisi ovet? Itselläni ainakin joskus ne ovet ei aukea ilman kaukosäädintä, ja silloin samalla on muutkin ongelmat, kuten S/S, Webasto, lasien- ja penkkien lämmitys päällä, sekä ilmoitus akun varaustilasta.
Minulla nyt käytössä tämä vuokra-auto joka on focus stw M6 1.0 vuosimallia 2019 trend ja ei mitään ongelmia sähköpuolella eikä muutenkaan
kaikki toimii jopa ärsyttävä S/S. Verrattuna tähän surkuhupaisaan focus st- line -18 josta löytyi kaikki sähköviat ym.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 15:34
Kirjoittaja fordever
KajO kirjoitti: 29 Touko 2020 12:35
Pajari kirjoitti: 27 Touko 2020 11:43

Onkohan tätä sähköpulaa Trend-mallissa? Näyttäisi ongelmat olevan etupäässä paremminvarustelluissa malleissa, josa on avaimeton käynnistys ja ovien avaus.
Paljonkohan auton "varpaillaan" olo vie virtaa, eli kottero odottaa, että joku tulisi ja avaisi ovet? Itselläni ainakin joskus ne ovet ei aukea ilman kaukosäädintä, ja silloin samalla on muutkin ongelmat, kuten S/S, Webasto, lasien- ja penkkien lämmitys päällä, sekä ilmoitus akun varaustilasta.
Minulla nyt käytössä tämä vuokra-auto joka on focus stw M6 1.0 vuosimallia 2019 trend ja ei mitään ongelmia sähköpuolella eikä muutenkaan
kaikki toimii jopa ärsyttävä S/S. Verrattuna tähän surkuhupaisaan focus st- line -18 josta löytyi kaikki sähköviat ym.
Paljonko tuolla vuokra-autolla on kaikkiaan ajettu? Paljonko olet sillä nyt itse ajanut? Mitä sähkövermeitä siitä puuttuu omaasi verrattuna?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 16:33
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Ei näissä sähkövioissa siitä ole kyse etteikö laturi jaksaisi ruokkia sähkölaitteita.
Laturi tuuppaa jo tyhjäkäyntikierroksilla ihan tarpeeksi ampeereita.

Akun varaustilan hallinta ja sitäkautta latauksen ohjaus on vaan ihan kuutamolla suurimman osan ajasta.
Siis joissain yksilöissä. EIhän tämä kaikkia koske.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 29 Touko 2020 17:37
Kirjoittaja Mon85
PiuhaPoikki kirjoitti: 29 Touko 2020 11:56
Mon85 kirjoitti: 29 Touko 2020 09:54 Itse olen seuraillut akun varaustilaa Ctecillä ja 100km moottoritie ajo lataa akkua noin 10%. Yön aikana akku purkautuu 10-15%. Nyt akun varaustila on 26% joten ei toimi ovienavaukset, s/s yms kun akku on oikeasti todella tyhjä.
Ctecillä? Siis akkutesterillä?

Hmm. Se käyttäytyy sitten juuri päinvastoin kuin itsellä.
Mulla taas akku on oikeasti hyvässä latingissa mutta auto luulee sen olevan tyhjä.

Mutta nyt kun se edellämainittujen toimenpiteiden seurauksena on taas hetkellisesti selveystilassa niin varaus pysyy 80% kieppeillä.
Pitkissä moottorijarrutuksissa se saattaa nousta 82%:iin mutta ei laske alle 79%.
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kohta se taas menettää otteen todellisuudesta.
Siis Ctec battery sense, akkuanalysaattorilla. Näkee kännykkä appilla nuo tiedot

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 08:46
Kirjoittaja kakadu
Ishvan kirjoitti: 27 Touko 2020 08:22
Sanpool kirjoitti: 26 Touko 2020 22:33

Onko kyseessä 1.0 vai 1.5l automaatti?
Omassa litran automaatissa keskikulutus huitelee 7,5l/100km tuntumassa.Itse ajanut tällä 10000km.Ei oo säästöpossu tämä :|
Mielestäni oma ajoprofiilikaan ei erityisen kuluttava ole.
Aika jännä, itse ajellut nyt lähemmäs 11tkm ja keskikulutus varsin reippaassa ajossa auton mukaan 7.2l/100km. Ajot aikalailla puolet kaupungissa ja puolet taajamassa.
1.0 automaatti kyseessä. Nyt kulutus pudonnut 5,9 litraan satasella. Keskinopeus 65 km/h. Ajan pääasiassa moottoriteitä ja maanteitä, ehkä 1/3 ajosta on taajama ajoa muutamilla pysähdyksillä. Matkamittarissa 900 kilsaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 09:51
Kirjoittaja PiuhaPoikki
kakadu kirjoitti: 30 Touko 2020 08:46
Ishvan kirjoitti: 27 Touko 2020 08:22

Aika jännä, itse ajellut nyt lähemmäs 11tkm ja keskikulutus varsin reippaassa ajossa auton mukaan 7.2l/100km. Ajot aikalailla puolet kaupungissa ja puolet taajamassa.
1.0 automaatti kyseessä. Nyt kulutus pudonnut 5,9 litraan satasella. Keskinopeus 65 km/h. Ajan pääasiassa moottoriteitä ja maanteitä, ehkä 1/3 ajosta on taajama ajoa muutamilla pysähdyksillä. Matkamittarissa 900 kilsaa.
Moottoritie nostaa kulutusta yllättävän paljon. 120km/h moottoritiellä verrattuna 80km/h maaseututie tekee kulutukseen dieselissäkin toista litraa.
Voisin kuvitella että litran bensakone on moottoritiellä vastatuulessa jo itseasiassa aika kovalla kuormitusprosentilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 09:54
Kirjoittaja Hode
Peruutusvaloista, rouva tuossa lähti peruuttelemaan ja samalla kiinnitin huomion että vain vänkärin puolella takana siis peruutusvalo loisti, ilmeisesti siis ei vika kyseessä vaan peruutusvaloa ei ole kuskin puolella muillakaan?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 10:09
Kirjoittaja Frnz
Hode kirjoitti: 30 Touko 2020 09:54 Peruutusvaloista, rouva tuossa lähti peruuttelemaan ja samalla kiinnitin huomion että vain vänkärin puolella takana siis peruutusvalo loisti, ilmeisesti siis ei vika kyseessä vaan peruutusvaloa ei ole kuskin puolella muillakaan?
En tiedä onko kaikissa autoissa näin, mutta ainakin hyvin yleisesti näin on merkistä riippumatta. Samaten sumuvalo.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 11:11
Kirjoittaja smestari
Tällainen Oma Ford -tilillä ja FordPassissa. Onko tullut muille ja mikä mahtaa olla kyseessä?

Takaisinkutsuilmoitus
HUOLTOKAMPANJANUMERO ON AKTIIVINEN, MUTTA SEN KUVAUS EI OLE VIEL# SAATAVILLA. KATSO LIS#TIETOJA KAMPANJAKIRJEEST#.

Löydä lähin jälleenmyyjäsi

2019 wagon ST-line 1.5 (150) bensa automaatti kyseessä.

Pakko myös mainita tuosta peruutusvalosta; onpahan aivan onneton tuikku, jarruvalotkin on kirkkaammat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 12:00
Kirjoittaja Hode
smestari kirjoitti: 30 Touko 2020 11:11 Tällainen Oma Ford -tilillä ja FordPassissa. Onko tullut muille ja mikä mahtaa olla kyseessä?

Takaisinkutsuilmoitus
HUOLTOKAMPANJANUMERO ON AKTIIVINEN, MUTTA SEN KUVAUS EI OLE VIEL# SAATAVILLA. KATSO LIS#TIETOJA KAMPANJAKIRJEEST#.

Löydä lähin jälleenmyyjäsi

2019 wagon ST-line 1.5 (150) bensa automaatti kyseessä.

Pakko myös mainita tuosta peruutusvalosta; onpahan aivan onneton tuikku, jarruvalotkin on kirkkaammat.
Ei näy ford passissa ilmoitusta takaisinkutsusta 1.5 ecoboost 150hp manuaali 2020 wagon titanium

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 12:33
Kirjoittaja Rusakko_
Mulla kans FordPassissa tuo ilmoitus, mutta siis vaan tiedotteena, eikä takaisinkutsuilmoitus. Vai liekö niillä joku ero.

Huoltotoimenpidenumero:
19S50

No, mikä lie... 27 000 km alkaa olla ajettuna ja 12 kk ikää. Lähiaikoina 2. Öljynvaihto, niin jos tuon hoitais samalla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 12:48
Kirjoittaja Jon3
Rusakko_ kirjoitti: 30 Touko 2020 12:33 Mulla kans FordPassissa tuo ilmoitus, mutta siis vaan tiedotteena, eikä takaisinkutsuilmoitus. Vai liekö niillä joku ero.

Huoltotoimenpidenumero:
19S50

No, mikä lie... 27 000 km alkaa olla ajettuna ja 12 kk ikää. Lähiaikoina 2. Öljynvaihto, niin jos tuon hoitais samalla.
Tuossa katsotaan onko jotkut johdot ehjiä ja laitetaan menemään jotain toista kautta, ilmeisesti joku pultti tms. voisi niitä hiertää. Itse tuon joku viikko sitten käytin huollossa, kun silloin näkyi jo etisissä nimellä "19S50 - PCM WIRING CHAFE" Ilmeisesti jonkun verran tarvitsee purkaa, että pääsee käsiksi, eikä välttämättä ihan nopea homma.
Minulla ei ollut johdoissa ongelmaa ja laitettiin vaan kulkemaan toista kautta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 30 Touko 2020 12:52
Kirjoittaja smestari
Jon3 kirjoitti: 30 Touko 2020 12:48 Tuossa katsotaan onko jotkut johdot ehjiä ja laitetaan menemään jotain toista kautta, ilmeisesti joku pultti tms. voisi niitä hiertää. Itse tuon joku viikko sitten käytin huollossa, kun silloin näkyi jo etisissä nimellä "19S50 - PCM WIRING CHAFE" Ilmeisesti jonkun verran tarvitsee purkaa, että pääsee käsiksi, eikä välttämättä ihan nopea homma.
Minulla ei ollut johdoissa ongelmaa ja laitettiin vaan kulkemaan toista kautta.
OK, kiitoksia selvennyksestä. Samalla koodilla toi munkin kutsu. Mikä muuten on tuo "kampanjakirje", joku lappu mikä tulee postissa? Ei kuulosta niin kriittiseltä, etteikö voisi odottaa seuraavaan huoltoon.