Sivu 276/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 09:37
Kirjoittaja PiuhaPoikki
dr500 kirjoitti: 26 Touko 2020 09:14 Mites johdon irroittaminen siitä akun johdon anturista, eikö joku tästä maininnut? Sivusta vain huutelen.
Kun ei viitsisi takuunalaisessa autossa sille tielle lähteä.
Kyllä se on valmistajan/maahantuojan asia saattaa nämä siihen kuntoon että tehdasvarusteet toimivat.
Mielenkiinnolla odotan omaan autoon sitä uutta valvontamodulia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 15:02
Kirjoittaja Ishvan
Ishvan kirjoitti: 24 Touko 2020 21:28
Ishvan kirjoitti: 23 Touko 2020 17:30 Jumalaut mutta tänään meni hermot tohon lasikaton natisevaan ja nitisevään poikkirautaan, sekä verhoilupaneeliin. Ajoin suoraan kauppareissulta takaisin pihaan ja nappasin kaksin käsin verhoilupaneelista kiinni ja vedin alaspäin. Pari kolme napsahdusta ja kiinnikkeet irti, vieläpä ehjinä. Kolmeen kiinnikkeet kohtaan vähän solumuovia väliin, ettei metalli ja muovi hankaa keskenään. Avot. Jumalaare, natina on tiessään. Yhden insinöörin ja viisi vihaista minuuttia se otti että Fordin suunnittelijan moka saatiin kuntoon.

EDIT: Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut että aika yleinen vika lasikattosissa Foordeissa vähän usemmassa mallissa. Miten tuollainen menee läpi suunnittelun ja laadunvarmistuksen...ei ummarra. Seuraavaksi siirryn toiseen b-pilariin ja sitten taidan nypätä vielä ovien verhoilut irti ja käyn ne itse vielä läpi. Ei niistä muuten taida hyviä tulla ellei itse tee. Kehtaa marmorillakaan joka toinen viikko käydä, soitella tai laitella s-postia.

Ite ku tekee saa sellasen ko sattuu tulemaan. Ensimmäinen uusi autoni mitä tullut itse roplattua, että saa natinat kuriina. Uskoisin myös että viimeisin.
Ei tarvinnut siirtyä b-pilariin. Pelkääjän puolen oven alareunasta / b-pilarista tulevan särinän aiheuttajaksi paljastui aukinaisesta ovesta varoittava punainen valo tai oikeastaan se punainen muovi siinä päällä. Nappasin muovin irti ja varovaisesti taitoin liitintä "kireämmäksi". Muovi takaisin pienen fyllin kera ja musiikilla kuuluva särinä oli tiessään.

Tästä intoutuneena nappasin vielä katossa olevan "valo/säädin/lasikotelo" paneelin irti. Pariin kohtaan tutkimisen jälkeen vähän ohuesti vaahtomuovia ja paneeli takaisin kiinni. Luukku tuuletusasentoon ja baanalle. Parempi, paljon parempi. Huomenna vielä pikku parannus.

Hyvä siitä vielä tulee. Ei siitä premiumia saa, mutta kummasti fiilis kohoaa kun saa nuo ylimääräiset äänet kuriin.
Itse itselleni vastaten. Tulipa tutkittua vielä tuota yläkonsolin natinaa. Oli kyllä aika tiukassa löytää mutta nyt on natinat poissa. Syyksi paljastui aurinkolasikotelon yläpuolella olevat kiinnikkeet, josta tuo "paneeli" tulee katooon kiinni. Vähän solumuovia kiinnikkeiden ympärille ja problem solved. Jännä oli vikaa etsiä...samalla tuli todettua, että ajossa kun tunkee kätensä tuonne kattoverhouksen, koripaneelien ja peltien sekaan voi tuntea, kuinka paljon runko elää ajaessa. Ei siis kovin suuri ihme, että se peltiä lähellä oleva muovi alkaa aika helposti resonoimaan kun tärinät kulkee pitkin runkoa. SIlti...vähän semmonen lapsus tuokin. Ulkomaiden foorumeilla enemmänkin juttua näistä sirisevistä kattoverhouksista koskien lasikattoisia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 21:00
Kirjoittaja PK12
Onkohan jollain tietoa että meneekö vignalen ja st-linen maskit ristiin?
Itsellä vignale ja mulle tuli kromin kanssa mitta täyteen :lol:
Haluaisin mielummin vaihtaa maskin kuin maalata nykyistä, jos vaikka kaduttaakin.
Merkkiliike Laakkonen ei osannut antaa mulle 100% vastausta ja kun itse olen googlettanut niin ei ihan löydy varmuutta.
Löysin jonkun tuning maskin jostain netistä ja siinä sanottiin että sopii st-line ja st muttei mainittu muita malleja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 22:33
Kirjoittaja Sanpool
kakadu kirjoitti: 25 Touko 2020 13:43 Lisää omia huomioita. Bensan kulutus on pudonnut nyt 6,1 litraan satasella. Edellinen focus 1,0 2017 manuaali kulutti 5,8 l, eli eroa ei ole paljoakaan. Odotin ja olin varautunut suurempaan kulutukseen.

Vaihteiston hitaasta reagoinnista on täällä puhuttu paljon. Itselleni tuo on ensimmäinen automaatti, mutta ihan mukavan tuntuinen. Hitauden ja vaihdot huomaa, mutta kai se on silti sanottava, ettei manuaaliin ole paluuta.

Pitäisi vaan oppia ohittamaan tuolla automaatilla. Ei mitään probleemaa kun saa kiihdyttää vauhtia hieman ennen ohitettavaa kohdetta. Mutta kun piti körötellä aivan perässä ja sitten viimein kun tuli tilaisuus mennä ohi, löin kaasun pohjaan niin kierrokset pomppasi jo 6000rpm ja kiihdytys oli turhan viivyttelevä tässä tilanteessa.

Elektronisen seisontajarrun kytkeytyminen. Ohjekirja sanoo että se voi kytkeytyä automaattisesti päälle. Näin on tehnytkin, paitsi kahdessa tilanteessa. Kun olen peruuttanut ja sen jälkeen sammuttanut auton R vaihde päällä, vaihde menee P-asentoon, mutta seisontajarru täytyy laittaa manuaalisesti. Toinen tapaus kun pysäköin hyvin loivaan mäkeen, jossa auto olisi lähtenyt valumaan taakse. Seisontajarru ei mennyt päälle automaattisesti, vaan piti taas laittaa käsin. Onko tarkempia ehtoja ja tietoa, missä tilanteissa seisontajarru kytkeytyy automaattisesti ja milloin ei?
Onko kyseessä 1.0 vai 1.5l automaatti?
Omassa litran automaatissa keskikulutus huitelee 7,5l/100km tuntumassa.Itse ajanut tällä 10000km.Ei oo säästöpossu tämä :|
Mielestäni oma ajoprofiilikaan ei erityisen kuluttava ole.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 22:38
Kirjoittaja Sanpool
revote kirjoitti: 25 Touko 2020 22:44 Jos Focus menee syvään uneen vain jos pitää toista takaovea auki yön oli ja kuskin puolen aurinkolippa on alhaalla. Tämäkin tosin vain parillisina viikkoina, jos muistaa painaa ratista ok tiettyyn kellon lyömään.
Todennäköisesti juuri näin :D
Itsellä ei kovin paljoa uskoa ole siihen että S/S tai muutkaan ongelmat saataisiin takuuaikana ratkottua.
Asia Ratkeaa vain autoa vaihtamalla :shock:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Touko 2020 23:29
Kirjoittaja focst
Sanpool kirjoitti: 26 Touko 2020 22:38
revote kirjoitti: 25 Touko 2020 22:44 Jos Focus menee syvään uneen vain jos pitää toista takaovea auki yön oli ja kuskin puolen aurinkolippa on alhaalla. Tämäkin tosin vain parillisina viikkoina, jos muistaa painaa ratista ok tiettyyn kellon lyömään.
Todennäköisesti juuri näin :D
Itsellä ei kovin paljoa uskoa ole siihen että S/S tai muutkaan ongelmat saataisiin takuuaikana ratkottua.
Asia Ratkeaa vain autoa vaihtamalla :shock:
Jos sama vauhti päivityksissä jatkuu niin ei tule takuu aikana kuntoon.. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 08:22
Kirjoittaja Ishvan
Sanpool kirjoitti: 26 Touko 2020 22:33
kakadu kirjoitti: 25 Touko 2020 13:43 Lisää omia huomioita. Bensan kulutus on pudonnut nyt 6,1 litraan satasella. Edellinen focus 1,0 2017 manuaali kulutti 5,8 l, eli eroa ei ole paljoakaan. Odotin ja olin varautunut suurempaan kulutukseen.

Vaihteiston hitaasta reagoinnista on täällä puhuttu paljon. Itselleni tuo on ensimmäinen automaatti, mutta ihan mukavan tuntuinen. Hitauden ja vaihdot huomaa, mutta kai se on silti sanottava, ettei manuaaliin ole paluuta.

Pitäisi vaan oppia ohittamaan tuolla automaatilla. Ei mitään probleemaa kun saa kiihdyttää vauhtia hieman ennen ohitettavaa kohdetta. Mutta kun piti körötellä aivan perässä ja sitten viimein kun tuli tilaisuus mennä ohi, löin kaasun pohjaan niin kierrokset pomppasi jo 6000rpm ja kiihdytys oli turhan viivyttelevä tässä tilanteessa.

Elektronisen seisontajarrun kytkeytyminen. Ohjekirja sanoo että se voi kytkeytyä automaattisesti päälle. Näin on tehnytkin, paitsi kahdessa tilanteessa. Kun olen peruuttanut ja sen jälkeen sammuttanut auton R vaihde päällä, vaihde menee P-asentoon, mutta seisontajarru täytyy laittaa manuaalisesti. Toinen tapaus kun pysäköin hyvin loivaan mäkeen, jossa auto olisi lähtenyt valumaan taakse. Seisontajarru ei mennyt päälle automaattisesti, vaan piti taas laittaa käsin. Onko tarkempia ehtoja ja tietoa, missä tilanteissa seisontajarru kytkeytyy automaattisesti ja milloin ei?
Onko kyseessä 1.0 vai 1.5l automaatti?
Omassa litran automaatissa keskikulutus huitelee 7,5l/100km tuntumassa.Itse ajanut tällä 10000km.Ei oo säästöpossu tämä :|
Mielestäni oma ajoprofiilikaan ei erityisen kuluttava ole.
Aika jännä, itse ajellut nyt lähemmäs 11tkm ja keskikulutus varsin reippaassa ajossa auton mukaan 7.2l/100km. Ajot aikalailla puolet kaupungissa ja puolet taajamassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 08:44
Kirjoittaja @rsk@
Ishvan kirjoitti: 27 Touko 2020 08:22
Sanpool kirjoitti: 26 Touko 2020 22:33

Onko kyseessä 1.0 vai 1.5l automaatti?
Omassa litran automaatissa keskikulutus huitelee 7,5l/100km tuntumassa.Itse ajanut tällä 10000km.Ei oo säästöpossu tämä :|
Mielestäni oma ajoprofiilikaan ei erityisen kuluttava ole.
Aika jännä, itse ajellut nyt lähemmäs 11tkm ja keskikulutus varsin reippaassa ajossa auton mukaan 7.2l/100km. Ajot aikalailla puolet kaupungissa ja puolet taajamassa.
Käyttääkö litrasen ja automaatin yhdistelmä sitten turhan korkeita kierroksia?
Reagoi herkemmin tiputtamaan pienemmälle...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 09:29
Kirjoittaja Renee
Millaiset välitykset autoissanne on. Onko välitetty hengettömäksi vai liian tiheäksi missä ne kierrokset on kun nopeus on 80km/h. Näyttääkö kierrokset 2000 vai miissä mennään. Jo 7.5 litran kulutus nykyaikana aika kova. Oman Volvon lukemissa mennään jo mitä itse ajelen. Mitenkä mahdettu saada ne lukemat että päästöt on pienet.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 10:32
Kirjoittaja Rusakko_
Oma arvioni sekakulutuksesta tässä kohtaa on motaria, maantietä, taajamaa ja kaupunkia jota kuinkin tasaisin. Tämmöstä ajoa kun itselle sattuu, niin oikeastaan vuoden ajasta riippumatta ajotietokoneen mukainen kulutus pyörinyt siinä päälle seiskan. 1.5 litraiselle farkkuautomaatillehan ilmoitetaan 7.0-7.1, ja 1.0:lle pari desiä pienempi kulutus eli ei Ford tässä pahasti kuseta, mutta varmaan litranen syö enemmän pienemmän väännön takia ja etenkin jos kuski tykkää autolta vaatia isomman koneen suorituskykyä, niin äkkiä pikkukone käy janoisemmaksi.

Hetkellistä kulutuslukemaa tulee välillä seurattua ja kyllä, tässä mielessä ainakin omani ajattaa liian isolla vaihteella. Jos on pienikin ylämäki, vastatuuli, sadekeli, lunta, katolla boksia tms, niin oikeastaan aina pykälää pienemmälle vaihtaminen pitää kulutuksen samassa tai jopa laskee sitä. Terveet RPM:t vielä kulutustakin silmällä pitäen on jossain 2000 tuntumassa ainakin maantiellä. Sen yli kierrättäminen varmaan alkaa taas nostattamaan kulutusta. Jos on myötätuuli ja ajelee pohjanmaan lakeuksilla, niin D:llä ajelleen saavuttanee ne pienimmät lukemat.

Nämä ihan omia kokemuksia.

Jos pitää olla automaatti ja kulutus ja päästöjen myötä kovemmat verot ahdistaa, niin kannattaa katsella lähtökohtaisesti muita merkkejä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 11:43
Kirjoittaja Pajari
Fixu kirjoitti: 25 Touko 2020 18:46
focst kirjoitti: 25 Touko 2020 17:47

Eli se uusittu akunvalvontamoduli vois korjata tämän..ehkä.. :shock:
Ei ole täällä ainakaan S/S herännyt henkiin moduulin vaihdon jälkeen. Kohta viikko ajeltu. En omista laturia, joten en sillä pääse testaamaan.
Onkohan tätä sähköpulaa Trend-mallissa? Näyttäisi ongelmat olevan etupäässä paremminvarustelluissa malleissa, josa on avaimeton käynnistys ja ovien avaus.
Paljonkohan auton "varpaillaan" olo vie virtaa, eli kottero odottaa, että joku tulisi ja avaisi ovet? Itselläni ainakin joskus ne ovet ei aukea ilman kaukosäädintä, ja silloin samalla on muutkin ongelmat, kuten S/S, Webasto, lasien- ja penkkien lämmitys päällä, sekä ilmoitus akun varaustilasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 13:19
Kirjoittaja Hode
Renee kirjoitti: 27 Touko 2020 09:29 Millaiset välitykset autoissanne on. Onko välitetty hengettömäksi vai liian tiheäksi missä ne kierrokset on kun nopeus on 80km/h. Näyttääkö kierrokset 2000 vai miissä mennään. Jo 7.5 litran kulutus nykyaikana aika kova. Oman Volvon lukemissa mennään jo mitä itse ajelen. Mitenkä mahdettu saada ne lukemat että päästöt on pienet.
Kyllä bensa-autot vaan kuluttaa oli se volvo tai ford tai mikä hyvänsä, sama tekniikka siellä sanelee lainalaisuudet. Esim uudessa TM testissä pienet kaupunkikatumaasturit, ford puma oli taajaamassa pienin kulutukseltaan 6,7l/100km (manuaali 1.0ecoboost kevythybridi) kun taas janoisin oli Nissan Juke (1.0 turbo) 7,7l/100km kulutuksella ja muut siitä väliltä.

Meillä rouvan ajossa tuo focus 1.5 ecoboost 150hp manuaali wagon näyttää tietokone 7,5l/100 km lukemaa, taajaama ajoa pääasiassa. Käytännössä Kulutus siis about samaa luokkaa kuin aiempi grand c max 1.6 bensa vaikka siinä ei ollut turboa, s/s tai sylinterien lepuutusta...bensamoottorin hyötysuhde on mikä on

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 13:33
Kirjoittaja Renee
En muuten viittaisi kulutukseen mutta oma 25 vuotinen Volvo jossa on ihan 2.5 litranen moottori niin ei paljon kulutuksessa häviä. Luulisi tekniikan parantuneen ja tuossa on painoa varmaan enemmän kuin Focuksessa. Eipä muuta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 14:57
Kirjoittaja hapelo
Ishvan kirjoitti: 26 Touko 2020 15:02
Ishvan kirjoitti: 24 Touko 2020 21:28

Ei tarvinnut siirtyä b-pilariin. Pelkääjän puolen oven alareunasta / b-pilarista tulevan särinän aiheuttajaksi paljastui aukinaisesta ovesta varoittava punainen valo tai oikeastaan se punainen muovi siinä päällä. Nappasin muovin irti ja varovaisesti taitoin liitintä "kireämmäksi". Muovi takaisin pienen fyllin kera ja musiikilla kuuluva särinä oli tiessään.

Tästä intoutuneena nappasin vielä katossa olevan "valo/säädin/lasikotelo" paneelin irti. Pariin kohtaan tutkimisen jälkeen vähän ohuesti vaahtomuovia ja paneeli takaisin kiinni. Luukku tuuletusasentoon ja baanalle. Parempi, paljon parempi. Huomenna vielä pikku parannus.

Hyvä siitä vielä tulee. Ei siitä premiumia saa, mutta kummasti fiilis kohoaa kun saa nuo ylimääräiset äänet kuriin.
Itse itselleni vastaten. Tulipa tutkittua vielä tuota yläkonsolin natinaa. Oli kyllä aika tiukassa löytää mutta nyt on natinat poissa. Syyksi paljastui aurinkolasikotelon yläpuolella olevat kiinnikkeet, josta tuo "paneeli" tulee katooon kiinni. Vähän solumuovia kiinnikkeiden ympärille ja problem solved. Jännä oli vikaa etsiä...samalla tuli todettua, että ajossa kun tunkee kätensä tuonne kattoverhouksen, koripaneelien ja peltien sekaan voi tuntea, kuinka paljon runko elää ajaessa. Ei siis kovin suuri ihme, että se peltiä lähellä oleva muovi alkaa aika helposti resonoimaan kun tärinät kulkee pitkin runkoa. SIlti...vähän semmonen lapsus tuokin. Ulkomaiden foorumeilla enemmänkin juttua näistä sirisevistä kattoverhouksista koskien lasikattoisia.
Moro!

Itselläni ei mitään ongelmia ollut panoraama katon kanssa,toki se kitisee pienellä pakkasella...jokainen joka ottaa sen option pitäisi tietää!Mutta Focus,täysin keskeneräisenä liikenteeseen...paria kokeillut,lähipiiristä jo kolme lähtenyt...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 18:10
Kirjoittaja revote
Renee kirjoitti: 27 Touko 2020 09:29Mitenkä mahdettu saada ne lukemat että päästöt on pienet.
Tässä on hyvää pohdintaa. Väkisin hiipii mieleen ajatus jonkin sortin huijauksesta, mitä muutkin ovat harrastaneet. Tuskin Ford mikään poikkeus on.

Mun rauhallisella ajoprofiililla, pääosin 60-70km/h alueella näyttää jopa yli 11 litran kulutuslukemia. Ajotietokone siis, en vielä tiedä paljon todellinen kulutus on, eka tankillinen on vielä kesken.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 18:29
Kirjoittaja PiuhaPoikki
revote kirjoitti: 27 Touko 2020 18:10
Renee kirjoitti: 27 Touko 2020 09:29Mitenkä mahdettu saada ne lukemat että päästöt on pienet.
Tässä on hyvää pohdintaa. Väkisin hiipii mieleen ajatus jonkin sortin huijauksesta, mitä muutkin ovat harrastaneet. Tuskin Ford mikään poikkeus on.

Mun rauhallisella ajoprofiililla, pääosin 60-70km/h alueella näyttää jopa yli 11 litran kulutuslukemia. Ajotietokone siis, en vielä tiedä paljon todellinen kulutus on, eka tankillinen on vielä kesken.
Esite sanoo 2,0 dieselille M6 laatikolla yhdistetyksi kulutukseksi 4,9-5,1l/100km
Pitää täsmälleen paikkansa. Noihin lukemiin pääsee helposti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:05
Kirjoittaja Renee
Kyseessä kun bensapeli ei sotketa dieselin kulutusta. Diesel on väännön suhteen vähän eriviivalla .

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:17
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Renee kirjoitti: 27 Touko 2020 19:05 Kyseessä kun bensapeli ei sotketa dieselin kulutusta. Diesel on väännön suhteen vähän eriviivalla .
Kyse olikin siitä, ettei ne mainostetut kulutukset aina ole kaukana totuudesta.
Onhan se kumma jos auton todellinen kulutus on kymmeniä prosentteja suurempi kuin esitteessä ilmoitettu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:21
Kirjoittaja @rsk@
1.5ecoboosti manuaali.
Tehtaan lupaus on kaupunkiajossa 6.8-7.8L/100km.
Itsellä sekalaisessa ajossa on kulutus ollut 6.8-7.5L/100km.
Keskinopeus vaihdellut haarukassa 30-45km/h.
Matka-ajossa pääsee lähelle viittä litraa talvirajotuksilla. Kesärajotuksilla ei ole vielä tullut testattua pitempää matkaa.
Ehkä vähän säästäis jos ei pitäisi sporttia päällä koko ajan ja ajaisi alkaen 1500rpm aina.
Mutta tuntuu aivan järjettömältä antaa s/s systeemin rääkätä moottoria. 🤔

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:22
Kirjoittaja Renee
Hyvä että Fordi puhuu totta toiset autotehtaat vähän vedättää.
https://yle.fi/uutiset/3-10591971

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:25
Kirjoittaja @rsk@
Ei tuollakaan pääse tehtaan lupauksiin.
Sekalainen ajo luvatuilla kaupunkikulutuksilla jne.
No sekalaisestakin on monta käsitystä....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:37
Kirjoittaja Rusakko_
Juu, itsekin juuri totesin osaltani että hyvinki tarkkaan seka-ajoni vastaa ilmoitettua. Ja tietenkin dieselit kuluttaa vähemmän... aina en ymmärrä näitä itkuposteja kulutuksesta. En tiedä miten Focuksen lukemista etenkin bensapuolella ollaan niin yllättyneitä. Mielestäni Ford ei ole kusettanut kulutuksessa ja päästöissä. Moni vastaava kombo esim Astra bensamehutomaatilla kuluttaa samoja lukemia ku Focus ja muistaakseni ilmoitetut lukemat aika samat. Golffit yms ilmoittaa litran pienempiä lukemia ja todennut että näin asia myös on ja loota dsg. Eipä juuri kusetusta sielläkään suunnalla. Nykyinen mittausstandardi on aika hyvä, ku puhutaan näinki mutu-tyyppisestä asiasta ku juuri se oman auton kulutus omalla ajotyylillä. Viikko sitten mökkeilin ja tuli ajeltua mökkiteitä ja muutenkin lyhyitä siivuja: kulutus siellä 25 l/100 km.

Vaan eipä sillä, keskusteluahan tämä vain ja saahan sitä asioita kokea eri tavalla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 19:51
Kirjoittaja revote
Otahan happea välissä, vaikka voorttia kritisoimmekin niin auto se vain on.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 20:09
Kirjoittaja Rusakko_
revote kirjoitti: 27 Touko 2020 19:51 Otahan happea välissä, vaikka voorttia kritisoimmekin niin auto se vain on.
Olen ihan rauhallinen ja hapekkaassa ilmassa muutenkin :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Touko 2020 21:44
Kirjoittaja mjasa
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Touko 2020 09:37
dr500 kirjoitti: 26 Touko 2020 09:14 Mites johdon irroittaminen siitä akun johdon anturista, eikö joku tästä maininnut? Sivusta vain huutelen.
Kun ei viitsisi takuunalaisessa autossa sille tielle lähteä.
Kyllä se on valmistajan/maahantuojan asia saattaa nämä siihen kuntoon että tehdasvarusteet toimivat.
Mielenkiinnolla odotan omaan autoon sitä uutta valvontamodulia.
Minä tuosta anturijohdon irroittamisesta joskus kirjoittelin. Oltu nyt läpi talven/kevään ilman anturia ja ei mitään ongelmia, webasto toiminut sen jälkeen ilman murheita. Start stop ei toimi, mutta en sitä kaipaa muutenkaan, on erittäin ärsyttävä automaatin kanssa