Sivu 274/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 11:34
Kirjoittaja Juhis
Itselläni samoja havaintoja focuksessa kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Auton malli wagon, 1.0 ecoboost, manuaali, 125hv. Auto ravistaa todella ärsyttävästi pintakaasulla erityisesti moottoritie nopeuksissa 104-109 km/h vauhdissa, moottorin kierroksilla 2300-2400. Vika poistuu kun vaihtaa sport tilaan. Alla on continentalin ensiasennusrenkaat 16” 205/60. Saman kokoisilla ja merkkisillä talvirenkailla auto ei ravista lainkaan. Kävin valittamassa aiheesta autoliikkeessä. Vastaanotto oli varsin nihkeä. Onko kukaan saanut tähän mitään kelvollista vastausta?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 12:01
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Noista kulutuslukemista...

Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin. Tommonen heitto nyt syntyy siitä, että tankkia ei saa aina yhtä täyteen.
Mutta huomionarvoista on se että heitto on molempiin suuntiin eli keskimäärin lähellä totuutta.

Mutta fordpässin polttoainaraportti on alkanut näyttämään ihan ihme lukuja. Nytkin väittää edellisen kuukauden kulutukseksi 4,1.
Todellinen on noin 5.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 12:20
Kirjoittaja @rsk@
PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Touko 2020 12:01 Noista kulutuslukemista...

Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin. Tommonen heitto nyt syntyy siitä, että tankkia ei saa aina yhtä täyteen.
Mutta huomionarvoista on se että heitto on molempiin suuntiin eli keskimäärin lähellä totuutta.

Mutta fordpässin polttoainaraportti on alkanut näyttämään ihan ihme lukuja. Nytkin väittää edellisen kuukauden kulutukseksi 4,1.
Todellinen on noin 5.
Täällä ajotietokone näyttää sen pari desiä alle verrattuna aina tankkauksista laskettuna.
Polttoaineraportti on ihan puuta heinää ja näyttää ihan ihme lukemia, jotain reilun litran enemmän kuin mitä tankkauksista tulee koko ajan lähes samasta merkistä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 13:01
Kirjoittaja Freeze
PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Touko 2020 12:01Ajotietokone tuntuu ainakin mulla näyttävän hämmästyttävän tarkasti samoja lukemia kuin laskemalla saadut kulutukset. Vain desin-kahden heittoja molempiin suuntiin.
Täällä auton oma mittaus valehtelee 0-0,6 litraa satasella, ja auton oma mittaus näyttää aina liian vähän. Tietysti kallistukset, eri tankkauspaikat ja tällaiset vaikuttaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 13:06
Kirjoittaja revote
Tuo fiilis on ollut itselläkin, että ihan "riittävän" tarkkoja noi nykyautojen tietokoneet on laskemaan kulutuksia. Mulla vaan on tässä jotain feelua.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 15:40
Kirjoittaja Renee
Olisiko tuolla puolella ongelmia jossa toi kulutus lasketaan . Tuossa juttua
https://www.apu.fi/kysymykset/ajotietok ... ttauksissa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 17:30
Kirjoittaja Ishvan
Jumalaut mutta tänään meni hermot tohon lasikaton natisevaan ja nitisevään poikkirautaan, sekä verhoilupaneeliin. Ajoin suoraan kauppareissulta takaisin pihaan ja nappasin kaksin käsin verhoilupaneelista kiinni ja vedin alaspäin. Pari kolme napsahdusta ja kiinnikkeet irti, vieläpä ehjinä. Kolmeen kiinnikkeet kohtaan vähän solumuovia väliin, ettei metalli ja muovi hankaa keskenään. Avot. Jumalaare, natina on tiessään. Yhden insinöörin ja viisi vihaista minuuttia se otti että Fordin suunnittelijan moka saatiin kuntoon.

EDIT: Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut että aika yleinen vika lasikattosissa Foordeissa vähän usemmassa mallissa. Miten tuollainen menee läpi suunnittelun ja laadunvarmistuksen...ei ummarra. Seuraavaksi siirryn toiseen b-pilariin ja sitten taidan nypätä vielä ovien verhoilut irti ja käyn ne itse vielä läpi. Ei niistä muuten taida hyviä tulla ellei itse tee. Kehtaa marmorillakaan joka toinen viikko käydä, soitella tai laitella s-postia.

Ite ku tekee saa sellasen ko sattuu tulemaan. Ensimmäinen uusi autoni mitä tullut itse roplattua, että saa natinat kuriina. Uskoisin myös että viimeisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 19:23
Kirjoittaja Renee
Jännä homma ettei siihen muoviin joka koskee metallia ei ole mitään huopatiivistettä kehitetty. Kumikin kuivana on sellainen narinan aiheuttaja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 19:33
Kirjoittaja Ishvan
Renee kirjoitti: 23 Touko 2020 19:23 Jännä homma ettei siihen muoviin joka koskee metallia ei ole mitään huopatiivistettä kehitetty. Kumikin kuivana on sellainen narinan aiheuttaja.
No niinpä. Ostinpa äsken netistä Foordsonin Work Shop Manualin. Osaa sitten oikein purkaa kun taas menee hermot. PDF-muodossa 2877 sivua :D. Hinta karvan alle 18e.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 20:42
Kirjoittaja @rsk@
Bass boosted testi soimaan 😁 ja ulkoa paikallistamaan sirinöitä. Täälläkin muistellakseni mainittu pelkääjän puolen oven ikkunan alareunan lista on se joka sirisee ajossakin välillä.
Ei varmaan ole pitkäikäinen korjaus kun sitä painelin ja kääntelin. En ollut varma autossa sisällä ajonaikana, että kuuluuko etu- vai takaovesta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Touko 2020 21:19
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: 23 Touko 2020 20:42 Bass boosted testi soimaan 😁 ja ulkoa paikallistamaan sirinöitä. Täälläkin muistellakseni mainittu pelkääjän puolen oven ikkunan alareunan lista on se joka sirisee ajossakin välillä.
Ei varmaan ole pitkäikäinen korjaus kun sitä painelin ja kääntelin. En ollut varma autossa sisällä ajonaikana, että kuuluuko etu- vai takaovesta.
No eihän niitä muuten löydä :D

Itsellä ovet ovat nykyään jo aika hyvät, kun tehty tuo kamppis rämiseviin oviin. Listat rämisivät mutta nekin saivat huollossa hoivaa ja ovat jo paremmat...samalla olivat kaikessa hiljaisuudessa sovittaneen bensatankinluukun uudelleen koska ei oikein istunut tasan kyljen kanssa.

Lasikaton kun avaa tuuletus asentoon alkaa napina kuulumaan katosta jostakin tuon paneelin alta missä aurinkolasikotelokin sijaitsee. Se hoidetaan kuntoon huomenna.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Touko 2020 09:39
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 22 Touko 2020 18:13 Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Sotkikohan tämä kauan odotettu korjaava päivitys monenkin ehjän auton toiminnan...
Ainakaan se ei korjannut jo ennestään viallisia.
Toivoa sopii, että tämä softa toimii kuitenkin sen modifioidun akunvalvontamodulin kanssa joka joskus saataneen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Touko 2020 21:28
Kirjoittaja Ishvan
Ishvan kirjoitti: 23 Touko 2020 17:30 Jumalaut mutta tänään meni hermot tohon lasikaton natisevaan ja nitisevään poikkirautaan, sekä verhoilupaneeliin. Ajoin suoraan kauppareissulta takaisin pihaan ja nappasin kaksin käsin verhoilupaneelista kiinni ja vedin alaspäin. Pari kolme napsahdusta ja kiinnikkeet irti, vieläpä ehjinä. Kolmeen kiinnikkeet kohtaan vähän solumuovia väliin, ettei metalli ja muovi hankaa keskenään. Avot. Jumalaare, natina on tiessään. Yhden insinöörin ja viisi vihaista minuuttia se otti että Fordin suunnittelijan moka saatiin kuntoon.

EDIT: Ulkomaisilta foorumeilta lueskellut että aika yleinen vika lasikattosissa Foordeissa vähän usemmassa mallissa. Miten tuollainen menee läpi suunnittelun ja laadunvarmistuksen...ei ummarra. Seuraavaksi siirryn toiseen b-pilariin ja sitten taidan nypätä vielä ovien verhoilut irti ja käyn ne itse vielä läpi. Ei niistä muuten taida hyviä tulla ellei itse tee. Kehtaa marmorillakaan joka toinen viikko käydä, soitella tai laitella s-postia.

Ite ku tekee saa sellasen ko sattuu tulemaan. Ensimmäinen uusi autoni mitä tullut itse roplattua, että saa natinat kuriina. Uskoisin myös että viimeisin.
Ei tarvinnut siirtyä b-pilariin. Pelkääjän puolen oven alareunasta / b-pilarista tulevan särinän aiheuttajaksi paljastui aukinaisesta ovesta varoittava punainen valo tai oikeastaan se punainen muovi siinä päällä. Nappasin muovin irti ja varovaisesti taitoin liitintä "kireämmäksi". Muovi takaisin pienen fyllin kera ja musiikilla kuuluva särinä oli tiessään.

Tästä intoutuneena nappasin vielä katossa olevan "valo/säädin/lasikotelo" paneelin irti. Pariin kohtaan tutkimisen jälkeen vähän ohuesti vaahtomuovia ja paneeli takaisin kiinni. Luukku tuuletusasentoon ja baanalle. Parempi, paljon parempi. Huomenna vielä pikku parannus.

Hyvä siitä vielä tulee. Ei siitä premiumia saa, mutta kummasti fiilis kohoaa kun saa nuo ylimääräiset äänet kuriin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 09:10
Kirjoittaja kakadu
Viikon verran ollut ajossa Focus 1,0 125hv A8 St-line wagon. Reilut 600 km mittarissa. Tyytyväinen olen ollut, miellyttävä ajaa. Kuitenkin muutama miete ja ihmetyksiä tullut.

- en saa saattovaloja toimimaan. Valojen asetuksissa on saattovalot, mutta ilmeisesti autossa ei niitä kuitenkaan ole? Vaikka laittaisin minkä tahansa viiveen, valot sammuvat heti kun lukitsen ovet. Auton myyntitekstin varustetiedoissa ei ole mainittu saattovaloja. Ei tämä ole mikään ongelma enkä varsinaisesti tee saattovaloilla mitään, kunhan ihmettelin.

- erään kerran olin pysäköinyt parkkialueen reunalle ilman ruutua. Autoa käynnistäessä näyttöön tuli "aktiivinen pysäköintiavustin vika". Ja hävisi nopeasti. Seuraavan kerran jätin ruutuun, eikä mitään virheilmoitusta tullut. Ilmeisesti tuo aktiivinen pysäköintiavustin ei olisi voinut toimia, koska en ollut missään antureiden tunnistettavassa parkkiruudussa?

Tämä minua etenkin on vaivannut, osaisiko joku vähän valaista;

- ajovalojen korkeudensäätö. Automyyjä sanoi, että kaikissa led-valoissa on automaattinen korkeudensäätö. Minulla on siis led-paketti, ne viivanmalliset ledit ja led-takavalot, ei design packia. Auton valokytkimessä on kuitenkin säätöasteikko 0-4, myyjä sanoi ettei sitä tarvitse käyttää vaan valot säätyvät itsestään kun autoa kuormaa. Vertailun vuoksi olen selaillut paljon ilmoituksia vastaavista autoista; joissakin viivaled-valollisissa autoissa on samanlainen korkeudensäätöasteikko, joissakin taas ei vaikka ledit ovat samat. Eli mikäs tässä nyt sitten on, miksi tuo säätöasteikko on toisissa autoissa mutta toisissa taas ei, vaikka ajovalot ovat samanlaiset?
Toivoin täyttä valoautomatiikkaa, siksi vähän nyppii jos valoja täytyy itse alkaa säädellä. Auton varustetiedoissa kuitenkin luki automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 09:22
Kirjoittaja jarkkoo
kakadu kirjoitti: 25 Touko 2020 09:10 Tämä minua etenkin on vaivannut, osaisiko joku vähän valaista;

- ajovalojen korkeudensäätö. Automyyjä sanoi, että kaikissa led-valoissa on automaattinen korkeudensäätö. Minulla on siis led-paketti, ne viivanmalliset ledit ja led-takavalot, ei design packia. Auton valokytkimessä on kuitenkin säätöasteikko 0-4, myyjä sanoi ettei sitä tarvitse käyttää vaan valot säätyvät itsestään kun autoa kuormaa. Vertailun vuoksi olen selaillut paljon ilmoituksia vastaavista autoista; joissakin viivaled-valollisissa autoissa on samanlainen korkeudensäätöasteikko, joissakin taas ei vaikka ledit ovat samat. Eli mikäs tässä nyt sitten on, miksi tuo säätöasteikko on toisissa autoissa mutta toisissa taas ei, vaikka ajovalot ovat samanlaiset?
Toivoin täyttä valoautomatiikkaa, siksi vähän nyppii jos valoja täytyy itse alkaa säädellä. Auton varustetiedoissa kuitenkin luki automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. :roll:
Tuosta taisi olla maininta, että Ford on suuressa viisaudessaan ruvennut tinkimään noista ja jättänyt automaattisen korkeudensäädön pois noiden halvempien ledien yhteydessä. Jos on mainittu varustelistalla kauppaa tehdessä niin eikun reklamoimaan myyjälle ja viikkaamaan hyvitys kokemastasi vääryydestä lompakkoosi. Pysy tiukkana. Ja tuollaista potaskaa puhuvalle myyjälle voisi antaa vähän palautetta muutenkin.

Saattovaloista, nehän ei taida toimia kuin valojen ollessa A-asennossa, voisiko olla siitä kiinni?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 10:37
Kirjoittaja kakadu
Kiitos vastauksesta! Onneksi harvemmin tulee kuormattua autoa sen enempää. Pitää selvittää milloin noita säätöjä pitää oikeasti tehdä. Vaatiiko säädön jo parista matkalaukusta ja kahdesta 40kg koirasta takakontissa... :x

Valot on aina automaattiasennossa. Hmm.. Täytyy vielä testailla sitä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 11:36
Kirjoittaja s_herra
Juhis kirjoitti: 23 Touko 2020 11:34 Itselläni samoja havaintoja focuksessa kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Auton malli wagon, 1.0 ecoboost, manuaali, 125hv. Auto ravistaa todella ärsyttävästi pintakaasulla erityisesti moottoritie nopeuksissa 104-109 km/h vauhdissa, moottorin kierroksilla 2300-2400. Vika poistuu kun vaihtaa sport tilaan. Alla on continentalin ensiasennusrenkaat 16” 205/60. Saman kokoisilla ja merkkisillä talvirenkailla auto ei ravista lainkaan. Kävin valittamassa aiheesta autoliikkeessä. Vastaanotto oli varsin nihkeä. Onko kukaan saanut tähän mitään kelvollista vastausta?
Sylinterinlepuutuksesta on kyse. Ford kyllä tietää että sylinterilepuutus aiheuttaa tärinää joissain autoissa. Asiasta usemman kerran olen tivannut saamatta tyydyttävää vastausta. Tuskin tulee mitään korjausta olemassa oleviin autoihin. Pistä kuitenkin maahantuojallekin reklamaatiota asiasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 12:01
Kirjoittaja HMS77
Itekin ihmetellyt noiden saattovalojen logiikkaa, ne toimii kunhan ei pistä autoa lukkoon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 13:18
Kirjoittaja revote
Hyvin toimii saattovalot. Saisi olla vain useampi optio, aika on joko superlyhyt tai superpitkä, siihen väliin voisi olla pari vaihtoehtoa myös.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 13:43
Kirjoittaja kakadu
Lisää omia huomioita. Bensan kulutus on pudonnut nyt 6,1 litraan satasella. Edellinen focus 1,0 2017 manuaali kulutti 5,8 l, eli eroa ei ole paljoakaan. Odotin ja olin varautunut suurempaan kulutukseen.

Vaihteiston hitaasta reagoinnista on täällä puhuttu paljon. Itselleni tuo on ensimmäinen automaatti, mutta ihan mukavan tuntuinen. Hitauden ja vaihdot huomaa, mutta kai se on silti sanottava, ettei manuaaliin ole paluuta.

Pitäisi vaan oppia ohittamaan tuolla automaatilla. Ei mitään probleemaa kun saa kiihdyttää vauhtia hieman ennen ohitettavaa kohdetta. Mutta kun piti körötellä aivan perässä ja sitten viimein kun tuli tilaisuus mennä ohi, löin kaasun pohjaan niin kierrokset pomppasi jo 6000rpm ja kiihdytys oli turhan viivyttelevä tässä tilanteessa.

Elektronisen seisontajarrun kytkeytyminen. Ohjekirja sanoo että se voi kytkeytyä automaattisesti päälle. Näin on tehnytkin, paitsi kahdessa tilanteessa. Kun olen peruuttanut ja sen jälkeen sammuttanut auton R vaihde päällä, vaihde menee P-asentoon, mutta seisontajarru täytyy laittaa manuaalisesti. Toinen tapaus kun pysäköin hyvin loivaan mäkeen, jossa auto olisi lähtenyt valumaan taakse. Seisontajarru ei mennyt päälle automaattisesti, vaan piti taas laittaa käsin. Onko tarkempia ehtoja ja tietoa, missä tilanteissa seisontajarru kytkeytyy automaattisesti ja milloin ei?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 16:16
Kirjoittaja Freeze
Automaattisesta käsijarrusta: Muistaakseni joku sanoi, että Auto hold -toiminnon ollessa päällä se kytkeytyy aktiivisemmin päälle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 17:42
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 22 Touko 2020 18:13 Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Iski kikkailuvietti päälle kun sattui olemaan luppoaikaa.

Auto seisoi pihassa koskematta viikonlopun yli. Järjestelmä luonnollisesti virransäästötilassa tänään aamulla.
Katsoin mielenkiinnosta mitä forscan sanoo akun tilasta: Jäljellä 39%
Jätin livedatan päälle ja läksin liikkeelle.
Aluksi latausjännite 15V josta laski hetkenpäästä 14,7 volttiin.
Latausvirta ensin 30A ja melko pian laskee ensin 7-8A tietämille ja asettuu lopulta 3-4A lukemiin.
Edellämainitut normaaleja lukemia kohtuullisessa kunnossa olevalle akulla, joka ei lähtötilanteessa ole kovinkaan vajaa.

Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 17:47
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Touko 2020 17:42
focst kirjoitti: 22 Touko 2020 18:13 Nyt ei pelaa enää ollenkaan S&S jatkuvasti ilmoittaa että akkua ladataan..ilmeisesti aika varata huoltoaika..hyviä OTA päivityksiä. Toimiva auto meni vituiksi..uutta päivitystä on varmaan turha odotellla ihan heti. :twisted:
Iski kikkailuvietti päälle kun sattui olemaan luppoaikaa.

Auto seisoi pihassa koskematta viikonlopun yli. Järjestelmä luonnollisesti virransäästötilassa tänään aamulla.
Katsoin mielenkiinnosta mitä forscan sanoo akun tilasta: Jäljellä 39%
Jätin livedatan päälle ja läksin liikkeelle.
Aluksi latausjännite 15V josta laski hetkenpäästä 14,7 volttiin.
Latausvirta ensin 30A ja melko pian laskee ensin 7-8A tietämille ja asettuu lopulta 3-4A lukemiin.
Edellämainitut normaaleja lukemia kohtuullisessa kunnossa olevalle akulla, joka ei lähtötilanteessa ole kovinkaan vajaa.

Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.
Eli se uusittu akunvalvontamoduli vois korjata tämän..ehkä.. :shock:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 18:09
Kirjoittaja revote
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Touko 2020 17:42 Mutta sitten se ongelman ydin. Varaustilan mittari oli siis aluksi 39% josta se nousi 20min ajon aikana 49%:iin. Mutta ei tästä yli vaikka ajo jatkui.
Takaisin kotiin tultuani laitoin vielä ulkoisen laturin lataamaan. Kytkentä niin, että virta menee valvonta-anturin läpi.
Tunnin päästä laturi ilmoittaa akun olevan täynnä mutta forscan väittää edelleen varaustilaksi 50%. Tästä se ei nouse vaikka mitä tekisi ja roikottaisi laturissa.

Tämä on villakoiran ydin. Akku on täynnä mutta auton mielestä 50% varaustilassa.
Hmm, mutta siis. Eikö ongelma ole myös tuossa että lataus ei noussut 49% yli vaikka ajo jatkui?

Edit: ja onko akkukaan oikeasti kunnossa vai onko tuo ulkoinen laturi joku superlaturi joka lataa tunnissa tuon 50%?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Touko 2020 18:44
Kirjoittaja Quattra
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Touko 2020 09:39 Sotkikohan tämä kauan odotettu korjaava päivitys monenkin ehjän auton toiminnan...
Ainakaan se ei korjannut jo ennestään viallisia.
Toivoa sopii, että tämä softa toimii kuitenkin sen modifioidun akunvalvontamodulin kanssa joka joskus saataneen.
Itsellä kanssa alkoi tuon OTA päivityksen jälkeen ongelmat S&S toiminnassa. Vaimo kuitenkin ajoi huomattavan pitkän maantiepätkän viikko sitten (800km) jonka jälkeen S&S toiminut joka kerta ilman ongelmia. Eli olisiko tässä joku ongelma akun tilan kalibroinnissa tms. Lyhyessä pätkäajossa tuo ei tosiaan muuttunut miksikään vaan S&S oli latauksen vuoksi pois käytöstä. Talvella mitään ongelmia ei ollut ennen tuon OTA päivityksen tuloa.