Sivu 250/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 01:43
Kirjoittaja toasti
AAR85 kirjoitti: 03 Huhti 2020 23:20 Niin muuten. Eiköstäs ensimmäisten mk4:en kohdalla ala piakkoin olemaan se 2vuotta ikää? Auton oma nettihän oli sen 2vuotta ilmainen. Onko tämän jatkosta tullut mitään hintaa tietoon? Miten se maksetaan ym?
Auton oma netti (wifi hotspot) ei ole missään vaiheessa ollut ilmainen. Jonkun määrän dataa saa kokeiltavaksi, kun ekan kerran aktivoi.

Fordpass Connect etäominaisuudet on kaksi vuotta ilmasta. Suomen Fordin sivuilta ei löydy hintaa, mutta briteillä kaksi vuotta maksaa £ 89 + vero.

Sitten on vielä live traffic, joka on myös kaksi vuotta ilmainen. Live traffic seuraavat kaksi vuotta maksaa briteissä £ 60 + verot.

Eiköhän näistä voi päätellä jotain suuntaa Suomen hinnoille. Jännä kyllä, että Suomen hintoja ei löydy netistä. Maksutavasta ei tietoa, mutta uskoisi vuonna 2020 olevan jokin nettipalvelu, jossa saa maksaa tilauksen haluamalleen valmistenumerolle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 07:36
Kirjoittaja Frnz
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 01:43
AAR85 kirjoitti: 03 Huhti 2020 23:20 Niin muuten. Eiköstäs ensimmäisten mk4:en kohdalla ala piakkoin olemaan se 2vuotta ikää? Auton oma nettihän oli sen 2vuotta ilmainen. Onko tämän jatkosta tullut mitään hintaa tietoon? Miten se maksetaan ym?
Auton oma netti (wifi hotspot) ei ole missään vaiheessa ollut ilmainen. Jonkun määrän dataa saa kokeiltavaksi, kun ekan kerran aktivoi.
Käyttääkö kukaan foorumilainen tätä ominaisuutta? Yritin itse aktivoida tuon testijakson auton saatuani, ja onnistuin jotenkin keskeyttämään tilin luomisen. En muista mitä tapahtui, mutta olisikohan ollut niin, että yritin avata ensin sitä puhelimen selaimella ja sen pieneltä ruudulta oli vaikea tehdä tätä loppuun. Keskeytin prosessin ja hain läppärin avuksi. Sen jälkeen uudelleen yrittäessäni auto (tai Ford tai operaattori, who knows) totesi, että testijakso on jo käytetty. Muistaakseni Elisan, joka palvelun tuottaa, pyytämä hinta liittymästä oli sen verran korkea suhteessa sen tuomaan lisäarvoon, että totesin vain pärjäämäni jatkossa ilmankin wifi-hotspottia ja internettiä autoon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 08:55
Kirjoittaja Jon3
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 01:43
AAR85 kirjoitti: 03 Huhti 2020 23:20 Niin muuten. Eiköstäs ensimmäisten mk4:en kohdalla ala piakkoin olemaan se 2vuotta ikää? Auton oma nettihän oli sen 2vuotta ilmainen. Onko tämän jatkosta tullut mitään hintaa tietoon? Miten se maksetaan ym?
Auton oma netti (wifi hotspot) ei ole missään vaiheessa ollut ilmainen. Jonkun määrän dataa saa kokeiltavaksi, kun ekan kerran aktivoi.

Fordpass Connect etäominaisuudet on kaksi vuotta ilmasta. Suomen Fordin sivuilta ei löydy hintaa, mutta briteillä kaksi vuotta maksaa £ 89 + vero.

Sitten on vielä live traffic, joka on myös kaksi vuotta ilmainen. Live traffic seuraavat kaksi vuotta maksaa briteissä £ 60 + verot.

Eiköhän näistä voi päätellä jotain suuntaa Suomen hinnoille. Jännä kyllä, että Suomen hintoja ei löydy netistä. Maksutavasta ei tietoa, mutta uskoisi vuonna 2020 olevan jokin nettipalvelu, jossa saa maksaa tilauksen haluamalleen valmistenumerolle.
Vuodenvaihteessa lueskelin englannin kielisistä lähteistä, että Fordpass olisi tulevaisuudessa ilmainen. Ei toki mitään tietoa, että myös Suomessa näin olisi. Logiikkana taisi olla, että aika harvan tuon kuitenkin hankkisi tuohon hintaan ja kannattavampaa olisi markkinoida eri palveluita sovelluksen kautta. Sovellus kun kerran on rakennettu, niin kulut eivät enää ole niin suuret.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 09:55
Kirjoittaja toasti
Jon3 kirjoitti: 04 Huhti 2020 08:55
Vuodenvaihteessa lueskelin englannin kielisistä lähteistä, että Fordpass olisi tulevaisuudessa ilmainen. Ei toki mitään tietoa, että myös Suomessa näin olisi. Logiikkana taisi olla, että aika harvan tuon kuitenkin hankkisi tuohon hintaan ja kannattavampaa olisi markkinoida eri palveluita sovelluksen kautta. Sovellus kun kerran on rakennettu, niin kulut eivät enää ole niin suuret.
No tämähän olisi hyvä ja järkevä päätös. Jos pitää paikkansa, niin mielenkiintoista nähdä, miten kuluja tultaisiin jatkossa käytännössä kattamaan. Tuskin se data ilmaiseksi kulkee mobiiliverkon yli.

Voi olla, että oma auto ehtii mennä vaihtoon ennen kuin kaksi vuotta tulee täyteen, mutta olen kuitenkin ehtinyt miettiä noita tilauksia.
Live Trafficia tuskin tulisin ostamaan, sillä kartatkin on vanhentuneita. Muutaman kerran live traffic on säätänyt reittiä ruuhkan takia. Yhdellä kertaa se toimi niin hienosti, että laskin reitin uudestaan siten, että saavuin tukossa olevana risteykseen vain eri suunnasta. Hyöty oli olematon.
Etäkäynnistystä tulee käytettyä, mutta en usko, että pelkästään sen takia ostaisin etäominaisuuksia. Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 10:19
Kirjoittaja revote
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 09:55 Etäkäynnistystä tulee käytettyä, mutta en usko, että pelkästään sen takia ostaisin etäominaisuuksia. Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.
Samoilla linjoilla. Aika huonosti oikeasti käyttökelpoisia ominaisuuksia nykyisessä sovelluksessa, joten on vaikea nähdä että tuosta tulisi kukaan koskaan mitään maksamaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 14:06
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: 04 Huhti 2020 10:19
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 09:55 Etäkäynnistystä tulee käytettyä, mutta en usko, että pelkästään sen takia ostaisin etäominaisuuksia. Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.
Samoilla linjoilla. Aika huonosti oikeasti käyttökelpoisia ominaisuuksia nykyisessä sovelluksessa, joten on vaikea nähdä että tuosta tulisi kukaan koskaan mitään maksamaan.
Etäkäynnistys, se on loisto ominaisuus. Kaikki muu oikeastaan turhaa.

Tulipa metsästettyä autotallissa ovien räminöitä, jotka alkavat kun oikein kunnolla popittelee. Syyllinen löytyi, se ei tullutkaan ovien sisältä vaan ikkunan alareunan tiiviste alkaa napsumaan lasia vasten kovilla volyymeillä. Ulkona kuuluu myös tuo ääni selvästi, kromilistaa painaessa ääni loppuu. Aika paljon tuo lista / tiiviste liikkuu ikkunaa vasten painaessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 16:19
Kirjoittaja Peksi.
revote kirjoitti: 04 Huhti 2020 10:19
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 09:55 Etäkäynnistystä tulee käytettyä, mutta en usko, että pelkästään sen takia ostaisin etäominaisuuksia. Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.
Samoilla linjoilla. Aika huonosti oikeasti käyttökelpoisia ominaisuuksia nykyisessä sovelluksessa, joten on vaikea nähdä että tuosta tulisi kukaan koskaan mitään maksamaan.
Ehkä huvittavin ominaisuus on reitit, se ei suinkaan tallenna auton gps tietoja vaan paikantaa matkapuhelinta, eli kaikki bussimatkat yms näkyy siellä :D

Kerran olen ostanut päivän wifipaketin. Osto tapahtui ihan kätevästi luottokortilla Elisan/Vodafone sivujen kautta. Tosin Suomen mobiilidatan hinnoilla tuolle ei juurikaan käyttöä ole, ehkäpä muualla Euroopassa hinnoittelu ja tarve on eri.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 16:59
Kirjoittaja Frnz
Peksi. kirjoitti: 04 Huhti 2020 16:19 Kerran olen ostanut päivän wifipaketin. Osto tapahtui ihan kätevästi luottokortilla Elisan/Vodafone sivujen kautta. Tosin Suomen mobiilidatan hinnoilla tuolle ei juurikaan käyttöä ole, ehkäpä muualla Euroopassa hinnoittelu ja tarve on eri.
Joo, muualla maailmassa tilanne voi olla eri. Ja tietysti kaikki roaming eri maihin. EU:n sisällähän ei ole niin väliksi nykyään, mutta jos vaikka Sveitsissä reissasi Keski-Euroopan kesälomareissulla. Tuolloin voisi olla auton hotspot ihan hyödyllinen jotta mobiilidata ei vie konkurssiin. Käsittääkseni (voin olla toki väärässä kun en ole testannut) tämä hotspot ei katso maata missä se on ostettu ja lakkaa toimimasta muualla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 17:17
Kirjoittaja revote
Ishvan kirjoitti: 04 Huhti 2020 14:06Etäkäynnistys, se on loisto ominaisuus. Kaikki muu oikeastaan turhaa.
Totta, etäkäynnistys on hyvä mutta siihenpä se jää. Enkä saaatana ala kyllä etäkäynnistyksestä mitään maksamaan :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 21:46
Kirjoittaja @rsk@
Tuosta Fordpassista vielä. Normi versio on siitä hyvä, että siitä näkee milloin lukitus on avattu viimeksi.. Siitä voi seurata omasta kännykästä esim. milloin huollossa yms ovat ottaneet auton työn allem ajaneet ehkä auton halliin sisään ja onko ollut välillä jossain ulkona vaikka ovet lukittuna jne jne.... :lol: 🙊

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 04 Huhti 2020 21:58
Kirjoittaja Ishvan
Ishvan kirjoitti: 04 Huhti 2020 14:06
revote kirjoitti: 04 Huhti 2020 10:19

Samoilla linjoilla. Aika huonosti oikeasti käyttökelpoisia ominaisuuksia nykyisessä sovelluksessa, joten on vaikea nähdä että tuosta tulisi kukaan koskaan mitään maksamaan.
Etäkäynnistys, se on loisto ominaisuus. Kaikki muu oikeastaan turhaa.

Tulipa metsästettyä autotallissa ovien räminöitä, jotka alkavat kun oikein kunnolla popittelee. Syyllinen löytyi, se ei tullutkaan ovien sisältä vaan ikkunan alareunan tiiviste alkaa napsumaan lasia vasten kovilla volyymeillä. Ulkona kuuluu myös tuo ääni selvästi, kromilistaa painaessa ääni loppuu. Aika paljon tuo lista / tiiviste liikkuu ikkunaa vasten painaessa.
Itse itselleni vastaten. Lisäksi kattoikkunan reunoilta on kuulunut uudesta asti ärsyttävä pieni natina. Ääni kuuluu vain jos radio on poissa päältä eli varsin hiljainen ääni. Tulipa nypittyä tuo kattoverhoilu osin irti kiinnikkeistään, vähän taiteltua sitä sieltä sun täältä ja takaisin kiinni. Avot, ääni on nyt tipotiessään.

Mitähän noille rämiseville ikkunalistoille saa tehtyä, sen saa huolto selvittää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Huhti 2020 18:24
Kirjoittaja revote
Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Huhti 2020 18:36
Kirjoittaja HMS77
Ishvan kirjoitti: 04 Huhti 2020 14:06
Etäkäynnistys, se on loisto ominaisuus. Kaikki muu oikeastaan turhaa.

Tulipa metsästettyä autotallissa ovien räminöitä, jotka alkavat kun oikein kunnolla popittelee. Syyllinen löytyi, se ei tullutkaan ovien sisältä vaan ikkunan alareunan tiiviste alkaa napsumaan lasia vasten kovilla volyymeillä. Ulkona kuuluu myös tuo ääni selvästi, kromilistaa painaessa ääni loppuu. Aika paljon tuo lista / tiiviste liikkuu ikkunaa vasten painaessa.
Ne "kromi"muovilistat on ne mitkä alkaa napsumaan ainakin itellä kun bassoa on tarpeeksi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Huhti 2020 21:53
Kirjoittaja Hode
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Ehlä hyvä että en raskinu automaattilootaa ruksia rouvan focukseen (joka muuten ehti valmistua ennen tehtaan sulkemista, luovutus ensiviikolla), TM kestotestissä myös jotain häikkää focuksen automaattilootassa, auto pitänyt toimittaa huoltoon, loppuraportista voinee sitten lukea mikä oli syy&korjaus...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Huhti 2020 22:44
Kirjoittaja Ishvan
Hode kirjoitti: 05 Huhti 2020 21:53
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Ehlä hyvä että en raskinu automaattilootaa ruksia rouvan focukseen (joka muuten ehti valmistua ennen tehtaan sulkemista, luovutus ensiviikolla), TM kestotestissä myös jotain häikkää focuksen automaattilootassa, auto pitänyt toimittaa huoltoon, loppuraportista voinee sitten lukea mikä oli syy&korjaus...
Itsellä kohta 6000km takana ja laatikko on toiminut kerrassaan mainiosti. Ei mitään omituisuuksia, nykimisiä jne.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 05 Huhti 2020 22:57
Kirjoittaja onik
revote kirjoitti:Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Täällä kans vastaavia ongelmia laatikon kanssa, tiistaina huoltoaika missä koittavat päivitystä vaikka pääasiana on ovien massaus jo kolmatta kertaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 06:06
Kirjoittaja Rusakko_
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Mulla vaihdot olleet ihan asialliset aina, mutta jokunen viikko sitten voimansiirron linkutusmoodien vuoksi vein huoltoon ja päivittivät... laatikon älyn (?). Virallista raporttia odotan muuten edelleen, missä lie kuppaavat. Joka tapauksessa mulla hitautta oli enemmänkin D:ltä R:lle ja toisin päin, eli juuri suunnanvaihdoissa (en ymmärrä tekstissäsi miksi Dltä Plle ja takaisin Dlle.). Päivitys auttoi tähän ja paransi vähän yleisesti laatikon toimintaa, mutta hitautta on edelleen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 06:38
Kirjoittaja AAR85
En ymmärrä miten jollain inssillä on edes tullut suunnitteluvaiheessa mieleen, että tehdäämpäs tää vaihteiden vaihto tuskallisen hitaaksi :?

Muutoin on molemmissa tää automaatti toiminut hyvin. Tuohon vaihteen siirron hitauteenkin jotenkin välillä tottuu tai oppii tietoisesti odottelemaan tovin ennen kuin painaa kaasua, että vaihde ehtii vaihtua..

Edellisellä tuli kerran tuo voimansiirron vika / alennettu teho virheilmo FordPassiin, muttei vaikuttanut toimintaan millään tavalla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 08:37
Kirjoittaja revote
Rusakko_ kirjoitti: 06 Huhti 2020 06:06 ...Joka tapauksessa mulla hitautta oli enemmänkin D:ltä R:lle ja toisin päin, eli juuri suunnanvaihdoissa (en ymmärrä tekstissäsi miksi Dltä Plle ja takaisin Dlle.).
Ajatusvirhe/typo. D:ltä R:lle ja takas D:lle piti kirjoittamani.

Milloin autosi on valmistettu, olisikohan mullekin uutta softaa. Mulla on tehty viime syyskuussa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 14:00
Kirjoittaja Motorcade
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 09:55 Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.
Pystytkö tarkentamaan? Tämä kiinnostaisi kovasti, ettei tule turhaan ostettua ThermoConnect-moduulia (jonka hinta asennettuna on kai 500-600e?).

Viimeisin tieto, minkä olen itse onnistunut jokunen kuukausi sitten asian tiimoilta onkimaan, oli jonkun FordPass-kehitystiimin jäsenen kommentti norjankielisessä Play Storessa. Sen mukaan Webasto-ohjaus olisi teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, mutta ei kuitenkaan ole kehityssuunnitelmissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 14:40
Kirjoittaja toasti
Motorcade kirjoitti: 06 Huhti 2020 14:00
toasti kirjoitti: 04 Huhti 2020 09:55 Tilanne voisi muuttua, jos yli vuoden tulevaksi huhuttu webaston ohjaus tulisi FordPassiin.
Pystytkö tarkentamaan?
No juuri noita play-kaupan arvostelujen vastauksessa olleita viestejä, että teknisesti mahdollista, mutta eivät voi luvata mitään. Näitä on ihan suomenkielisenäkin play-kaupassa. Lisäksi myös tämän klubin Facebookissa joku mainosti "varmana tietona", että ohjaus tulee viime syystalvena. No eipä tullut.
Ja on tästä jossain muuallakin netissä ollut puhetta, että tulossa on, mutta kyseessä on tosiaan vaan netissä ollut keskustelu ei-viralliselta taholta.

Eli siis vaan huhuja. Kukaan ei ole vahvistanut suuntaan tai toiseen mitään.

Hieman kyllä ihmetyttää, että tätä ei vielä ole toteutettu, jos se kerran on teknisesti mahdollista. Kaikenlaista polttoaineraporttia ja ajotavan seurantaa on kehitetty viimeisen vuoden aikana, mutta paljon hyödyllisempiä ominaisuuksia ei lisätä. Ominaisuuksien hyödyllisyys on toki subjektiivista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 15:22
Kirjoittaja Rusakko_
revote kirjoitti: 06 Huhti 2020 08:37
Rusakko_ kirjoitti: 06 Huhti 2020 06:06 ...Joka tapauksessa mulla hitautta oli enemmänkin D:ltä R:lle ja toisin päin, eli juuri suunnanvaihdoissa (en ymmärrä tekstissäsi miksi Dltä Plle ja takaisin Dlle.).
Ajatusvirhe/typo. D:ltä R:lle ja takas D:lle piti kirjoittamani.

Milloin autosi on valmistettu, olisikohan mullekin uutta softaa. Mulla on tehty viime syyskuussa.
Olikohan se nyt huhtikuuta 2019, luovutus touko-kesäkuun taitteessa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 15:58
Kirjoittaja Ishvan
toasti kirjoitti: 06 Huhti 2020 14:40
Motorcade kirjoitti: 06 Huhti 2020 14:00

Pystytkö tarkentamaan?
No juuri noita play-kaupan arvostelujen vastauksessa olleita viestejä, että teknisesti mahdollista, mutta eivät voi luvata mitään. Näitä on ihan suomenkielisenäkin play-kaupassa. Lisäksi myös tämän klubin Facebookissa joku mainosti "varmana tietona", että ohjaus tulee viime syystalvena. No eipä tullut.
Ja on tästä jossain muuallakin netissä ollut puhetta, että tulossa on, mutta kyseessä on tosiaan vaan netissä ollut keskustelu ei-viralliselta taholta.

Eli siis vaan huhuja. Kukaan ei ole vahvistanut suuntaan tai toiseen mitään.

Hieman kyllä ihmetyttää, että tätä ei vielä ole toteutettu, jos se kerran on teknisesti mahdollista. Kaikenlaista polttoaineraporttia ja ajotavan seurantaa on kehitetty viimeisen vuoden aikana, mutta paljon hyödyllisempiä ominaisuuksia ei lisätä. Ominaisuuksien hyödyllisyys on toki subjektiivista.
Tuo Webaston käynnistys kännykkällä olisi kyllä nykyaikaa. Tuo palikka avaimenperänä alkaa olla museohommia. Volvoissa ehti tottua tuohon Webaston etäkäynnistykseen jo vuosia sitten.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 06 Huhti 2020 22:35
Kirjoittaja Motorcade
Muistan täältä lukeneeni, että ainakin Laakkonen asentaa ThermoConnecteja. Tampereen Autokeskuksella eivät osanneet minulle sanoa vehkeestä mitään. Weban avainkakella pärjään kyllä kotioloissa (ok-talo), mutta työpaikallani ainoastaan pomojen parkkipaikoille on kätevästi näköyhteys ikkunasta. Oma auto on kymmenien metrien päässä parin betoniseinän takana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 07 Huhti 2020 05:36
Kirjoittaja @rsk@
Ishvan kirjoitti: 06 Huhti 2020 15:58 Tuo Webaston käynnistys kännykkällä olisi kyllä nykyaikaa. Tuo palikka avaimenperänä alkaa olla museohommia. Volvoissa ehti tottua tuohon Webaston etäkäynnistykseen jo vuosia sitten.
Mitä tästä opimme?
Älä osta Foordia.. 😁