Sivu 207/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 13:08
Kirjoittaja fordever
Takapenkkiläiset saavat omat tuuletussuuttimet 2020 malleissa ainakin mikäli on uskomista ilmeisesti Kiinan markkinoihin. Oheisella videolla tilanne paljastuu kohdassa 1:44.

https://www.youtube.com/watch?v=G2_rAwwydjY

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 13:14
Kirjoittaja HMS77
@rsk@ kirjoitti: 16 Joulu 2019 21:38 Taytys kattoo jokus miten tuo jäähdytysnesteiden lämpötila pelaa suhteessa tuon mittarin näyttämän kanssa. Tuossa Mk4:ssä mittari yrittää vähän näytellä lämpeämisiä verrattuna esim. Mk3:een siinä mittari vaan nousi kuudenkympin jälkeen aika nopeasti suoraan keskelle ja siinä pysyi vaikka nesteiden lämmöt eli kymmeniä asteita.
Moinen mittari oli myös mm. exän Ibizassa. Se nosti lämpömittarin aina tismalleen samassa ajassa samaan kohtaan, oli mikä keli tahansa. Koko mittari menetti mielestäni vähän merkityksensä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 17:09
Kirjoittaja TeeÄs
fordever kirjoitti: 17 Joulu 2019 13:08 Takapenkkiläiset saavat omat tuuletussuuttimet 2020 malleissa ainakin mikäli on uskomista ilmeisesti Kiinan markkinoihin. Oheisella videolla tilanne paljastuu kohdassa 1:44.

https://www.youtube.com/watch?v=G2_rAwwydjY
Tuo olisi kyllä mainio juttu :thumbup: Onko jollain faktaa 2020 mallien päästöarvoista? Jonkun huhun mukaan olisivat saaneet lukuja pienemmiksi..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 19:59
Kirjoittaja revote
Se, mikä on alkanut tympimään on farkun takapaksin mataluus. Siis se korkeus, mikä jää suojaverhon alle. Bemmissä suojaverho avautui osittain kun avasi kontin, tässä se pysyy paikallaan kuin tatti. Jos esim. on kädet täynnä kauppakasseja niin ne on vaikea työntää sinne suojaverhon alle kun perus kauppakassi on sen verran korkea että sitä ei sovi sinne työntämään yhdellä kädellä silloin, kun se pussi on täynnä evästä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 21:20
Kirjoittaja AAR85
TeeÄs kirjoitti: 17 Joulu 2019 17:09 Tuo olisi kyllä mainio juttu :thumbup: Onko jollain faktaa 2020 mallien päästöarvoista? Jonkun huhun mukaan olisivat saaneet lukuja pienemmiksi..
Siellä ne päästöt on luettavissa Fordin sivulta Focuksen hinnastosta.

Tulevassa 1.5 182 A8:ssa 1500€ pienempi autovero mitä tässä ensimmäisessä 1.0 125 A8:ssa. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 21:40
Kirjoittaja AAR85
revote kirjoitti: 17 Joulu 2019 19:59 Se, mikä on alkanut tympimään on farkun takapaksin mataluus. Siis se korkeus, mikä jää suojaverhon alle. Bemmissä suojaverho avautui osittain kun avasi kontin, tässä se pysyy paikallaan kuin tatti. Jos esim. on kädet täynnä kauppakasseja niin ne on vaikea työntää sinne suojaverhon alle kun perus kauppakassi on sen verran korkea että sitä ei sovi sinne työntämään yhdellä kädellä silloin, kun se pussi on täynnä evästä.
Omista farkuista lentäny se verkko heti ensimmäisenä päivänä varaston nurkkaan pölyyntymään. Aivan turha härpäke.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 21:57
Kirjoittaja revote
AAR85 kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:40 Omista farkuista lentäny se verkko heti ensimmäisenä päivänä varaston nurkkaan pölyyntymään. Aivan turha härpäke.
Minä pidän näkösuojasta jonka se antaa. En pidä autoa minään "työkaluna".

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Joulu 2019 23:42
Kirjoittaja AAR85
revote kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:57 Minä pidän näkösuojasta jonka se antaa. En pidä autoa minään "työkaluna".
Tummat takalasit sulla on kumminkin? Eikö ne anna tarpeeksi näkösuojaa?

Ei mullakaan auto ole minään työkaluna. Se verho on tiellä ihan kauppareissuillakin. Niikuin itsekkin mainitsit. Itse olen todennut helpoimmaksi poistaa se verho tieltä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2019 10:17
Kirjoittaja Rusakko_
Minä kans heitin kontin näkösuojan varastoon. Jälkiasenteiset tummennokset, vähän tummemmat kuin tehtaan, estää näköyhteyden konttiin tehokkaasti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2019 11:42
Kirjoittaja HMS77
Se verho toimii myös eristäjänä, kovilla pakkasilla ihan turha tuhlata lämmitystehoa jonkun takakontin lämmitykseen kun sillä verholla voit eristää lämmitettävän tilan pienemmäksi ja vastavuoroisesti estää kylmän ilman tulon takaluukun kautta.
Pienistä asioista voi tehdä itselleen ongelman, Mondeossa pidin sen verhon aina paikallaan eikä se ollu mikään ongelma raapasta sivuun kaupasta tullessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2019 12:41
Kirjoittaja revote
HMS77 kirjoitti: 18 Joulu 2019 11:42 Pienistä asioista voi tehdä itselleen ongelman, Mondeossa pidin sen verhon aina paikallaan eikä se ollu mikään ongelma raapasta sivuun kaupasta tullessa.
Totta, minulla on ongelma. On vain kaksi kättä, toivon toki useampaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2019 21:09
Kirjoittaja EeroH
Mk4:sen verho on naurettava kötöstys mk3sen verhoon verrattuna.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 18 Joulu 2019 21:49
Kirjoittaja toasti
EeroH kirjoitti: 18 Joulu 2019 21:09 Mk4:sen verho on naurettava kötöstys mk3sen verhoon verrattuna.
No tämä on totta. Ikävä on vanhaa verhoa. Kyllä tällä nykyiselläkin pärjää, mutta jännä miten tässä asiassa otettiin iso askel taaksepäin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 14:01
Kirjoittaja Ekopuusti
AAR85 kirjoitti: 17 Joulu 2019 21:20 Siellä ne päästöt on luettavissa Fordin sivulta Focuksen hinnastosta.

Tulevassa 1.5 182 A8:ssa 1500€ pienempi autovero mitä tässä ensimmäisessä 1.0 125 A8:ssa. :lol:

Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 15:49
Kirjoittaja Ishvan
Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Tuskin paljoakaan eroa normiajossa. Korvien välissä sen sijaan lämmittää. Hintaerokaan ei kummoinen ole.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 16:11
Kirjoittaja Ekopuusti
Tota mä vähän ajattelinkin :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 17:10
Kirjoittaja Kaizer
30 tkm huolto tehty. Raidetangon päässä väljyyttä, vaihdetaan vuoden alusta kun varaosa saatavilla.
-1 kampanja päivitys tehty, vilkkujen ääni muuttui kyllä hiljaisemmaksi ja olisko vain kuvittelua että jarrupolkimen tuntunma on erinlainen, jotenki herkempi / ottaa ylempää. Rapeat 12 tkm meni ettei tullut "huono öljynlaatu" ilmoitusta. Kun kysyin asiasta niin sanoivat että se edellinen päivitys tosiaan korjasi jotain mittaukseen liittyvää, Öljyn laatu ei sii olekkaan ollut ikään huono (kuten aiemmin annettiin ymmärtää eka 6500 km kohdilla tehdyn huollon jälkeen).

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 17:21
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Kaizer kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:10 30 tkm huolto tehty. Raidetangon päässä väljyyttä,
Paluu 70-luvulle?
Kaizer kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:10 Rapeat 12 tkm meni ettei tullut "huono öljynlaatu" ilmoitusta. Kun kysyin asiasta niin sanoivat että se edellinen päivitys tosiaan korjasi jotain mittaukseen liittyvää, Öljyn laatu ei sii olekkaan ollut ikään huono (kuten aiemmin annettiin ymmärtää eka 6500 km kohdilla tehdyn huollon jälkeen).
Mikähän tässäkin taas on totuus?
a) Valvotaanko öljyn laatua oikeasti vai laskennallisesti.
b) Miksi öljyjä sitten vaihdeltiin takuuseen jos todellista ongelmaa ei ollutkaan.
c) Onko joku havainnut öljyn määrän lisääntymistä? (Polttoainetta öljyn joukossa)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 17:40
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:21 Paluu 70-luvulle?


Mikähän tässäkin taas on totuus?
a) Valvotaanko öljyn laatua oikeasti vai laskennallisesti.
b) Miksi öljyjä sitten vaihdeltiin takuuseen jos todellista ongelmaa ei ollutkaan.
c) Onko joku havainnut öljyn määrän lisääntymistä? (Polttoainetta öljyn joukossa)
B) todennäköisesti vaihdettiin öljyjä varalta kun tutkinta syystä oli vielä kesken.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 17:46
Kirjoittaja toasti
Alla oleva koskee vain 1.5 EcoBlueta.
Kyllä ne öljyt ihan oikeasti laimenivat. Moottorinohjausta muutettiin tämän seurauksena, ei (ainakaan pelkästään) laskentaparametreja. Tästä mulla on maahantuojan sähköposti olemassa.

Lisäksi tuotannossa kasvatettiin öljypohjan kokoa, jotta laimeneminen ei tapahtuisi niin nopeasti. Tämäkin on maahantuojan vahvistama tieto.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 17:55
Kirjoittaja @rsk@
Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Liikahtaa lappu pohjaan painettaessa selkeästi ripeämmin. Varsinkin automaatin kyseessä ollessa kun kierrättlee siellä ylemmillä kierroksilla mieluusti jos haluaa ripeästi edetä.
Eli miksi säästää muutama satanen tämmöisessä tapauksessa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 21:37
Kirjoittaja AAR85
Ekopuusti kirjoitti: 19 Joulu 2019 14:01 Minuakin kiinnostaa ko. 182/A8 yhdistelmä. Onko merkittävää eroa havaittavissa käytännön ajossa vs. 150/A8 -versio? Miksi kannattaisi valita 182hp?
Molemmissa sama 240nm vääntö. 182hp versiossa maksimiväännöt 1500-5250rpm. 150hp versiossa 1500-4250rpm. Ero on aika pieni, mut ei se hintaerokaan ollut, kuin jotain 700euroa muistaakseni.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 21:58
Kirjoittaja PiuhaPoikki
AAR85 kirjoitti: 19 Joulu 2019 21:37 Molemmissa sama 240nm vääntö. 182hp versiossa maksimiväännöt 1500-5250rpm. 150hp versiossa 1500-4250rpm. Ero on aika pieni, mut ei se hintaerokaan ollut, kuin jotain 700euroa muistaakseni.
En yleensä ole näistä numeroista niin piitannut mutta on toi iso naku vaan mukava ajella numeroidenkin valossa:
1000 rpm: 181.2 Nm
1200 rpm: 249.2 Nm
1700 rpm: 353 Nm
2000 rpm: 370 Nm

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 22:03
Kirjoittaja Arski54
toasti kirjoitti: 19 Joulu 2019 17:46 Alla oleva koskee vain 1.5 EcoBlueta.
Kyllä ne öljyt ihan oikeasti laimenivat. Moottorinohjausta muutettiin tämän seurauksena, ei (ainakaan pelkästään) laskentaparametreja. Tästä mulla on maahantuojan sähköposti olemassa.

Lisäksi tuotannossa kasvatettiin öljypohjan kokoa, jotta laimeneminen ei tapahtuisi niin nopeasti. Tämäkin on maahantuojan vahvistama tieto.
Eli tuo ohjelmistokorjaus on vain purkkapaikka. Sillä päästään takuuajan yli ilman kustannuksia. Sen jälkeen kun kone poksahtaa ennen aikojaan huonon öljyn aiheuttaman kulumisen takia se on vain normaalia kulumista.
En voi käsittää miksi ihmiset tyytyy tällaiseen ja antaa valmistajien/ maahantuojien jatkaa samaa rataa. Maahantuoja jopa myöntää vian mutta kukaan ei vaadi oikeasti korjausta/ kaupan purkamista.
Ford ei varmasti ole ainoa, mutta yksi mukana joukossa.
Niin kauan kuin tällainen sallitaan ei mikään muutu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 19 Joulu 2019 22:10
Kirjoittaja AAR85
PiuhaPoikki kirjoitti: 19 Joulu 2019 21:58 En yleensä ole näistä numeroista niin piitannut mutta on toi iso naku vaan mukava ajella numeroidenkin valossa:
1000 rpm: 181.2 Nm
1200 rpm: 249.2 Nm
1700 rpm: 353 Nm
2000 rpm: 370 Nm
Reiluhko vääntö tekee ajamisesta todella vaivatonta.