onik kirjoitti: ↑12 Loka 2019 20:50
Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla