Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Kesä 2019 10:46
Mulla automaatti ilmastointi toiminut moitteetta. En tiedä minkälaisia odotuksia teillä, on mutta aina siinä aikaa menee että kuumana hohkaavat pinnat jäähtyy..
Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Valmistunut syyskuun puolessa välissä ja otettu täällä ajoon lokakuun lopussa. Ehkä olen vain onnekas mutta meillä on molemmat autot olleet harvinaisen ongelmattomia. Tällä uudella Focuksella aion ajaa pitkään - toimii tosi loistavasti ja siinä on kaikki mitä tarvitsen. Ehkä vähän enemmänkin.toasti kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 10:55
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Zaijaijaii,Mexico...no kai ne osaa muttereita pyöritellä mutta mentaliteetti työn tekoon tuskin Eurooppalaista tasoa...focst kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut ( ), mutta väittäisin, että kolme pykälää automaatilla on suurimmillaan noin puolet maksimipuhalluksesta. Olen kokeillut max ac -asetuksen toiminnan ja silloin puhkuu kyllä oikein tosissaan. Tuleva ilma on ihan kunnolla kylmää automaatillakin.Peksi. kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 12:09 Ongelma tuossa tuntuu olevan nimenomaan puhalluksen heikko teho, tuleva ilma on kyllä kylmää. Automaatin suuri teho vastaa manuaalipuolen tehoa 2-3 jos pyyntönä on 21 astetta. Vasta joku 17 asteen pyyntö herättää automaatinkin töihin. Pitää lämpömittarin kanssa katsoa todelliset lämmöt kun tuntuu että ei se saavuta 21 astetta millään. Ulkolämpö +25. Miten teillä jotka olette tyytyväisiä, kuinka tehokkaasti automaatin suuri teho puhaltaa jos vertaa manuaalipuolen asetuksiin?
Kätevä toiminto ainakin ST-Fiestassa on se että painaa kerran avaimesta ja sitten pitkä painallus,aukeaa lasit ja panoraamakatto kun kävelee autolle!calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 17:59 En ole manuaalipuolen asetuksiin edes tutustunut ( ), mutta väittäisin, että kolme pykälää automaatilla on suurimmillaan noin puolet maksimipuhalluksesta. Olen kokeillut max ac -asetuksen toiminnan ja silloin puhkuu kyllä oikein tosissaan. Tuleva ilma on ihan kunnolla kylmää automaatillakin.
Tehokkain tapa saada auringossa seissyt auto viilennettyä nopeasti on kyllä ajaa suunnilleen ensimmäiset 500 m ikkunat auki, jolloin sisällä oleva 50-60-asteinen ilma vaihtuu normaaliin helleilmaan (25-30 astetta) ja sitten ikkunat kiinni ja ilmastoinnilla onkin paljon helpompi tehtävä ja energiaa säästyy.
Tilattiin auto 15.1. ja luovutus oli maaliskuun lopussa.
Niin lähinnä toi kolmipyttyinen kierroksilla kuulostaa lähinnä ahtamattomalta Porschen kutos-boxerilta...calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 18:19 Suorituskyvystä sen verran, että ainakin manuaalilaatikolla ja sport-asetuksella auto reagoi kaasuun lähes välittömästi. Jos haluaa oikein kunnolla reipasta kulkua, niin 1.5 bensalle pitää antaa kierroksia, jolloin soppaa varmaan palaa, mutta moottorin soundi on kyllä yläkierroksilla allekirjoittaneen korville mukavan rouhea. Joku toinen saattaa pitää sitä epämiellyttävänä, mutta omaan korvaan taas nelipyttyisen kierrättäminen kuulostaa yleensä rääkkäämiseltä.
Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.
Itseasiassa en kyllä hirveästi haluaisi "kyykyttää" kanssa-autoilijoita vaikka olisi se 182hv/230nm 8,5s 0-100kmh,normi perheauton lukuja!calculus kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 18:19
Kotkasta Helsinkiin ajaessa oli muutama tietyö, joiden jälkeen rajoitus nousi 50->120 km/h. Neljän hengen kuormalla Focus kiihtyi sen verran hyvin, että muutama perustason BMW- ja Volvo-kuski joutui lopulta vetämään reippaalla ylinopeudella ohi kiihdytyksen jälkeen, koska Ford on nyt vain pakko ohittaa.
Ei ollut itsellä lähteet näköjään lähteet kohdillaan tuon Dragonin kanssa. On tuo silti itselle yllätys, että 1.5 ei mene kaupaksi, tuo on mielestäni kuitenkin ihan peruskone, eikä mikään tehoversio. Ehkä se ero 1.0 ja 1.5 välillä ei sitten ajossa ole niin suuri, kuin miltä paperilla vaikuttaa. Täten helppo päätyä pienempään koneeseen. Toki Ford varmasti tällä tempulla ajaa markkinaa vahvasti tuohon 1.0 ja varsinkin 1.0+sähkön suuntaan.focst kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 16:10 https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/for ... i-kysynta/
Tästä oli aiemmin puhe..
Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.toasti kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 10:55 Kuten itse olen koittanut tuoda ilmi niin odotukset on että olisi edes samalla tasolla kuin MK3.5 Focuksen automaatti-ilmastointi.
Kyseisen auton omistaneena vahva mielipiteeni on, että automaatti-ilmastointi on huomattavasti huonompi uudessa mallissa. Lisäksi aiemmin linkkaamani pressimateriaali lupaa parempaa tehoa, joten sen puolesta voisi olla korkeammatkin odotukset.
Milloin teidän auto on valmistettu, joilla ilmastointi toimii hyvin mielestänne? Oma auto rullannut lokakuun alussa tehtaalta ulos. Oman auton ilmastointiin olisi ohjelmistopäivitys saatavilla, joten mietin josko teillä, kenellä ilmastointi toimii hyvin, olisi uudempi auto ja siten myös uudempi ohjelmisto.
Hyvä tietää! Edellisessä mallissa tuo vaihto oli todella pirullinen operaatio.
Juu näin oli. Sormet verillä sai tapella . Tässä uudessa menee tosiaan niin, että hanskalokeron luukun oikealta puolelta luukun avautumista jarruttava naru varovasti pois, luukun sisäreunoja painetaan varovasti sisään niin, että luukun stopparit lähtee koloistaan jolloin luukku aukeaa täysin alas jolloin noihin koko hanskalokeroa paikallaan pitäviin pultteihin pääsee käsiksi. Pultit irti, ja kammetaan hanskalokero varovasti molemmista päistään pois ja avot. Sekä puhallinmoottori, että sen yläpuolella oleva suodatin täysin näkyvillä ja tosi helposti vaihdettavissa. Itsellä tosiaan oli yllättävän paljon puista tulevaa nöyhtää ja siitepölyä.
Mitä itse suodatin maksoi?mjasa kirjoitti: ↑27 Kesä 2019 21:40 Itse sain omani loka-marraskuun taitteessa. Mielestäni toimii viilennys oikein hyvin tosin jos aiempaan focukseen vertaa niin ehkä noilla automaatti toiminnoilla puhallin teho ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa. Auringon paahtama auto saisi ehkä nopeammin viilentyä, mutta toisaalta mielestäni tässä uudessa focuksessa on omaan makuun paljon miellyttävämpää se, ettei tuo automaatilla puhalla niin että tukka lähtee päästä. Edellinen focus puhalteli vaikka kuinka pitkään hullunlailla. Vaihdoin tähän uuteen nyt ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen kun 10t tuli täyteen. Suosittelen muillekin ettei odottele tuota 2v/30tkm huoltoväliä. Ainakin omassani oli jo tässä kympin kohdalla rojua riittävästi. Tässä uudessa Focuksessa raitsikan vaihto on huomattavasti helpompi. Hanskalokero lähtee 4 pultilla irti ja suodatin helposti vaakatasossa muoviluukun takana. Meni 5-10 minuuttia eikä tarvinnut survoa ja kikkailla suodattimen kanssa ahtaassa paikassa.
Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.
calculus kirjoitti: ↑28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.
Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi.
calculus kirjoitti: ↑28 Kesä 2019 16:31 Mun viestin pointti oli siinä, että mua huvittaa, kun normi perheautolla reippaasti kiihdyttäminen herättää muissa autoilijoissa voimakkaitakin tunnereaktioita. Valitettavan usein se tulkitaan -jopa keskustelupalstalla - että haluaa haastaa tai "kyykyttää"... Mun mielestä myös esimerkiksi se 520d on ihan normi tilava ja hyvin viimeistelty perheauto.
Mä kiihdytän jatkossakin reippaasti silloin, kun siltä tuntuu ja järkevässä paikassa. Jos joku siitä provosoituu, niin se on hänen oma ongelmansa. Tykkään tuon koneen soundista ja haluan antaa sille välillä enemmän happea muuten taloudellisen ajotavan vastapainoksi.