Sivu 99/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 06:34
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti:2.0 hihna ui öljyssä eli oisko hihnasta irronnut öljyyn jotakin..?
Jota on sitten joka paikassa muuallakin....
Vai onko moottorissa käyneet väärät öljyt. Hups... :oops:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 07:47
Kirjoittaja HMS77
PiuhaPoikki kirjoitti: Pienempään dieseliin ei ilmeisesti ole vieläkään tullut lupailtua päivityspakettia, jolla venytetään öljyn ikää?
Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..

Mikäli ennenaikainen huoltoilmoitin syttyy, tulee autoon vaihtaa öljyt. Tehdas tutkii asiaa parhaillaan ja pyrimme saamaan ratkaisun.

Ilmoitus tulee 1500km ennen huollon tarvetta, jonka jälkeen auto ilmoittaa öljynvaihto vaaditaan.

Ford liike käsittelee asian aina tapauskohtaisesti ja on tarvittaessa yhteydessä Ford maahantuontiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 08:59
Kirjoittaja PiuhaPoikki
HMS77 kirjoitti:Lukekaa nyt edes vähän taaksepäin tätä ketjua..
Luetaan luetaan, eläpä nyt hermostu.

Se luettu tässä juuri hämmästyttääkin.
Kuinka ne nyt vieläkin sitä muka tutkii, kun jo maaliskuun alussa on laitettu liikkeelle huhu päivityspaketista ja uudesta (isommasta?) öljypohjasta.
1.5 dieseliin tulossa päivitys lyhyen huoltovälin takia. Monilla auto alkanut ilmoitella öljynvaihtotarpeesta reilusti etuajassa.
Päivitys ei ole pelkkä softa vaan myös osia vaihdetaan moottorista kuten esim. uusi öljypohja. Tämän takia maahantuoja ei halua myydä uusia pikku dieseleitä tällä hetkellä Suomeen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 12:19
Kirjoittaja dr500
Aika paljon on kyllä ollut sekalaisia ongelmia tässä mallissa varsinkin noissa pikkukoneisissa.
Toivottavasti tulevat mallit kuten Kuga saadaan vähän valmiimpina ulos..
Mielestäväni autofirmat voisivat jättää turhia tietoteknisiä härpäkkeitä pois ja keskittyä enemmän siihen, että perusasiat toimivat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 19:22
Kirjoittaja Trukki1
focst kirjoitti:Avaimettoman järjestelmän toimintaa yritettiin korjata. Välillä toimii kun ajatus toisinaan saa kaivaa avaimen esiin. Ei ollut vaikutusta päivityksellä toimii vieläkin yhtä huonosti. Radion päivitystä voin suositella kosketus näytön reagointi siirtyi nykyaikaan eikä ole enää sitä ihme viivettä kun kanavan valitsee niin oikeasti vaihtuu samantien eikä jää empimään.. :thumbup:
Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 20:32
Kirjoittaja focst
Trukki1 kirjoitti:Tuo kanavan vaihtumisen nopeus riippu radion asetuksista. Jos asetus on tietty niin kestää tovin ennenkuin kanava vaihtuu jos asetus toinen niin vaihtuu saman tien. Eli kestämisen syy on kaiketi että on pyynti etsiä kyseiseltä muistipaikalta se "vahvin signaali" niin se sitten ottaa sen tovin. Ihmettelivät tuota viivettä yhdessä tunnetussa autolehdessäkin...Itsellä ainakin toimii niin.
Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Huhti 2019 23:37
Kirjoittaja Jansku87
Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 00:15
Kirjoittaja mjasa
Jansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 03:59
Kirjoittaja focst
Jansku87 kirjoitti:Pikku vikoja on ilmennyt ajan mittaan esim. vasemman takaoven alareunan kivenisku teippi oli irtoamassa sekä apukuskin puoleinen hopeinen kynnyslista joka kuuluu titanium malliin oli osittain irti jotka vaihdettiin. Hiukkasloukku herjaan tehtiin päivitys, mutta hätäpuhelujärjestelmän vikaan ei kuulemma ole päivitystä. Uusimpana "ominaisuutena" on ilmennyt renkaiden vaihdon jälkeen tärinä yli 100km/h ajettaessa. Tärinää ei ilmaannu kiihdyttäessä tai nostaessa kaasupoljinta ylös vaan tietyssä kohtaa nopeutta ylläpitäessä. Renkaat tasapainotettu sekä huolto on kahteen kertaan koe ajanut auton huomaamatta tärinää kunnes tänään huoltomies tuli kyytiin ja ymmärsi mitä hain takaa. Renkaista ei kuulemma ainakaan johdu ja muutakaan järkevää selitystä ei tullu. Yksi asia mikä tuli mieleen, että voisikohan se johtua sylinterin lepuutustoiminnosta joka aiheuttaisi tärinää? Kävin myös ajamassa sport ajotilassa jolloin tärinää ei ilmennyt jonka jälkeen vaihdoin takaisin normaaliin jolloin tärinä ilmaantui takaisin. Tärinää ei voi kyllä olla huomaamatta. Toisaalta jos vika olisi renkaissa tai vanteissa luulisi tärinän olevan jonkin verran laajemmalta alueelta ajonopeutta katsottaessa.
Hätäpuhelujärjestelmän vikaan on päivitys tcu moduli pitää päivittää siitä on kyllä huoltotiedote fordliikkeen pitäisi asiasta tietää..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 05:59
Kirjoittaja Rusakko_
Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 08:39
Kirjoittaja jarkkoo
Jees, oma vaihto-operaatio Focukseen lie saatu päätökseen, ei kauppoja kuitenkaan. Kiva auto, jopa koeajoon löytynyt 1.0T A8 vaikutti todella mukavalta normiajoon (selkeesti pirteemmän oloinen kuin tuo allekirjoituksen Fiesta?) mutta näyttää siltä ettei myyjän ja ostajan näkemykset raha-asioista kohtaa kaupankäynnin saattamiseksi loppuun. Mistä lähtien autoissa on ollut ns. apteekin hinnat? Fiestaa ostaessa pääsi oikeasti neuvottelemaan hinnasta vaikka oli vaihtoauto, nyt ei euroakaan neuvotteluvaraa myyjän mukaan mikä kuulostaa todella erikoiselta.

Myönnettäkööt sen verran, etten jaksanut vaivautua kysymään tarjousta kuin yhdestä liikkeestä, kun en jaksa ajella sinne tänne neuvottelemaan ja sähköpostin käyttö tuntuu olevan vielä melko vaikeeta automyyjille, noin yleistäen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 09:05
Kirjoittaja mjasa
Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
Kulutushyötyä en ainakaan itse ole huomannut. Itselläni se tuntuu aktivoituvan esim. kun kiihdyttää nollasta 40-60 vauhtiin ja jatkaa siitä pintakaasulla. Sen värinän ainakin omassa litrasessa huomaa tuossa nopeudessa selkeästi. Samalla olen kiinnittänyt huomiota, että kun lähtee esim. neljästäkympistä pintakaasulta kiihdyttämään niin välillä laatikko nykäisee selvästi. Pohtinut, että liittyy todennäköisesti tilanteeseen missä sylinterin deaktivointi loppuu ja automaatti samalla vaihtaa pienemmälle niin korostuuko automaatin vaihto enemmän kuin normaalisti jos tapahtuvat samaan aikaan. Tiedä sitten olisko tuokin ominaisuus päivitettävissä joskus parempaan suuntaan. Noh, mutta kokonaisuutena voimapaketti tuntuu kuitenkin toimivan todella hienosti ja pääasiassa miellyttävä ajella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 09:48
Kirjoittaja calculus
Rusakko_ kirjoitti:Huomaako sylinterin lepuutusta mahdollisen värinän lisäksi hetkellisen kulutuksen lukemista? Vai kuuluuko samaan sarjaan start/stop-järjestelmän lähes olemattoman kulutushyödyn kanssa?

Missä tilanteissa olette lepuutuksen aktivoitumisen havainneet?
En ole oikeastaan huomannut mitenkään lepuutuksen toimintaa tai toimimattomuutta 1,5-litraisessa. Tosin kulutus kuudenkympin vauhdissa tasaisella maalla pintakaasulla on alle 3 litran luokkaa, mikä on mielestäni todella vähän.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 11:26
Kirjoittaja Viikkus
focst kirjoitti: Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 12:19
Kirjoittaja Arski54
mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.
Ihme homma että Ford selittää kaikki huonot ratkaisut ominaisuuksiksi ja kyllä kansa sietää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 13:23
Kirjoittaja Luigi
jarkkoo kirjoitti:Myönnettäkööt sen verran, etten jaksanut vaivautua kysymään tarjousta kuin yhdestä liikkeestä, kun en jaksa ajella sinne tänne neuvottelemaan ja sähköpostin käyttö tuntuu olevan vielä melko vaikeeta automyyjille, noin yleistäen.
2015 Mondeon kun vaihdoin pois nykyiseen Focukseen niin huonoimman ja parhaan välirahan/hyvityksen välillä oli 3800€ ja korkokin saatiin puristettua prosentilla alaspäin

Kaupat olen aina tehnyt sähköpostitse. Hyvät kuvat nettiin ja useampi tarjouspyyntö vetämään. Nytkin pystyin kahden eri myyjän välillä nostamaan hyvityshintaa reippaasti ylöspäin. Aikaa ja kärsivällisyyttä tuo vaatii ja auton jouduin hakemaan 400km mikä on pikku seikka jos hyvityksiä katsoo

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 13:36
Kirjoittaja Pajari
Miten teillä tuo litrasen 125Hv moottori A8:lla lämpenee näillä ulkolämpötiloilla (+15-20C)? Tuntuu, että sillä rintamalla joku on muuttunut sen hiukkasloukkupäivityksen jälkeen.
Nyt saa kihnuttaa kaupunkinopeuksissa kymmenkunta km, että viisari liikahtaa muutaman millin. Vai onko termostaatti jo palasina? Ei tuo talvellakaan kovimpien pakkasten aikaan ollut noin hidas lämpenemään. Kestää tosi pitkään että lämmöt nousee normaaliin, paljonko se sitten lieneekään viisarin pönöttäessä keskellä asteikkoa? Luulisi nyt kun nesteet/moottori on startissa jo n. 40C lämpimämpiä verrattuna talviaikaan, lämpöjen nousevan paljon nykyistä nopeammin. Omituista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 13:55
Kirjoittaja Trukki1
focst kirjoitti:Kyllä se empiminen päivityksellä loppui..onko sulla saatavilla uudempaa päivitystä radiolle?
Itsellä jos radion asetuksissa "Vaihtoehtoinen taajuus" on päällä (1) niin kanavan vaitamisessa on silloin viivettä. Muuten ei ole mitään viivettä noiden kanavien vaihtojen kanssa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 14:06
Kirjoittaja Viikkus
Pajari kirjoitti:Miten teillä tuo litrasen 125Hv moottori A8:lla lämpenee näillä ulkolämpötiloilla (+15-20C)? Tuntuu, että sillä rintamalla joku on muuttunut sen hiukkasloukkupäivityksen jälkeen.
Nyt saa kihnuttaa kaupunkinopeuksissa kymmenkunta km, että viisari liikahtaa muutaman millin. Vai onko termostaatti jo palasina? Ei tuo talvellakaan kovimpien pakkasten aikaan ollut noin hidas lämpenemään. Kestää tosi pitkään että lämmöt nousee normaaliin, paljonko se sitten lieneekään viisarin pönöttäessä keskellä asteikkoa? Luulisi nyt kun nesteet/moottori on startissa jo n. 40C lämpimämpiä verrattuna talviaikaan, lämpöjen nousevan paljon nykyistä nopeammin. Omituista.
Juuri totesin tänään aamupäivällä, että todella nopeasti lämpenee nyt kun on kelit taas kesäiset. 6-7km kaupunkiajoa riittää nostamaan viisarin keskelle, mitä se sitten tarkoittaakaan. Kyllä termaria epäilisin, jos tosiaan kestää kymmeniä kilometrejä, että näillä keleillä lämpenee. Mulla on aina S/S pois päältä ja ajoasetus sportilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 14:23
Kirjoittaja AAR85
mjasa kirjoitti:Värinä johtuu juurikin tuosta sylinterinlepuutustoiminnosta. Epäilin tuota toimintoa syyksi ja kysyin tätä aikanaan myös maahantuojalta ja tästä siis kyse. Itselläni 1,0 ecoboost A8 automaatilla ja tuon värinän huomaan ainakin tossa automaatissa selkeimmin 40-60kmh nopeuksilla pintakaasulla ajellessa. Kovemmissa nopeuksissa ei niinkään erotu ehkä osin siksi, että kovemmissa nopeuksissa kuormitus on suurempaa jolloin toiminto poistuu ainakin useammin käytöstä. Tuo toiminto on koodattu pois nimenomaan tuossa sport ajotilassa, mutta oletuksena aina oleva normaali ajotila pitää tuon toiminnon päällä johtuen päästöjen hallinnasta jolla autolle on nuo tietyt päästölukemat hyväksytty. Hieman ärsyttävä piirre, mutta eipä tuolle minkään mahda. Poiskaan sitä ei voi koodata, koska muuten auto ei täyttäisi päästöluokitusta. Mutta viasta ei siis ole kyse
Täällä täysin samat. 40-60kmh nopeudessa välillä täristää. Eli ihan ominaisuus siis kyseessä. Eikä tuo nyt ainakaan itselle ole kovinkaan häiritsevää. Hyvin pieni tärinä kumminkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 15:23
Kirjoittaja focst
Viikkus kirjoitti:Kokeile laittaa asetuksista päälle ”vaihtoehtoinen taajuus”, niin huomaat, ettei Syncin päivityksellä ole kanavien vaihtumisen nopeuden kanssa mitään tekemistä. Toki päivitys on saattanut muuttaa asetuksia, sitä se joskus tekee. Minulla tämä uusin Sync päivitys ei kyllä muuttanut mitään.
En ole synckkiä päivittänyt vaan päivitettiin huollossa itse radio moduli..pitää testata muuttaa taajuutta näkee mitä vaikuttaa..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 19:16
Kirjoittaja calculus
No niin, 18-tuumaiset kesäkiekot alla.

Tultiin mökille ja sopivasti jälkikiristys osui 100 kilsan jälkeen mökin pihaan.

Ensivaikutelmat design-vanteista: todella hyvän näköiset, ajettavuus todella tarkka ja muutenkin erinomainen tuntuma, mutta...

Mukavuus kärsii aika paljon. Aktiivinen melunvaimennus tai ei, rengasmeteliä on liikaa maantie/moottoritienopeuksissa. Jos pystyy ajamaan urien vieressä, niin ihan ok, mutta muuten melkoisen äänekkäät kiekot.

Rengasliikkeessä oli näköjään laitettu 3,2 bar paineet renkaisiin, joka on virallisesti liikaa, eli mukavuutta saanee jonkun verran parannettua, kun pudottaa paineet suositusten mukaisiksi.

Ristiriitaiset fiilikset. :?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 19:45
Kirjoittaja mjasa
Arski54 kirjoitti:No onhan se vika jos auto tärisee/värisee. Ei 30 t€ auton pidä olla mikään munanvatkauslaite.
Ihme homma että Ford selittää kaikki huonot ratkaisut ominaisuuksiksi ja kyllä kansa sietää.
No osasin tätä jo ihan itsekin ilman maahantuojaa epäillä syyksi kun tuppaa olemaan tyypillistä tuommoinen käytös moottorilta kun sylinterit vähenee. Ei tuo tosiaan niin häiritsevää ole, että maailma siihen kastuu. Eri asia jos se olisi jatkuvaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 20:18
Kirjoittaja Pelimiäs
calculus kirjoitti:No niin, 18-tuumaiset kesäkiekot alla.

Rengasliikkeessä oli näköjään laitettu 3,2 bar paineet renkaisiin, joka on virallisesti liikaa, eli mukavuutta saanee jonkun verran parannettua, kun pudottaa paineet suositusten mukaisiksi.

:?
Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Huhti 2019 23:57
Kirjoittaja AAR85
Pelimiäs kirjoitti:Pistähän rengaspaineet vaan ohjeistuksen mukaisiksi niin kyllä ne äänet siitä vaimenevat.
Edellisessä mk3,5 focuksessa käytin ohjeistuksen mukaisia paineita 18” Nokian Hakka Black renkaissa ja ne kului ensimmäisen kesän (n6000km) aikana lähes silmissä sinne viiden millin paikkeille. Nostin seuraavana kesänä paineet 2.8bar ja holtiton kuluminen loppui siihen. Samat paineet laitoin suosiolla tähän nykyiseenkin 8-)