Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Tapiiri kirjoitti: 01 Tammi 2022 19:54 25min webasto vei ~7% akun varausta alaspäin, 87% -> 80%. Tai ainakin edellisiltana parkkiin jättäessä oli 87%. 20min ajo nosti 85%, en usko, että olisi 5min tuohon päälle riittänyt nostamaan 87%, noilla prosenteilla on jo niin hidas tuo lataus.
Pakkasta oli n. -10c.
Mielenkiintoista seurata jos tulee -30c pakkaset, että saako edes paria prosenttia ladattua lyhyessä ajossa.
Joskus muistan jonkun harrastelijan mittailleen autonsa akun virran vastaanottokykyä eri lämpötiloissa ja lopputulos oli, että kun akku on -20 asteinen, se ei enää olennaisesti ota virtaa vastaan auton laturilta edes kierroksia nostamalla. Akku ilmeisesti kuitenkin hitusen lämpeää startissa ja moottorin käydessä, mikä lämmittää akkua ja siten se alkaa hitaasti myös latautua. Tästä jäi mieleen, että akku on oikeasti -20 asteinen, eikä vain ulkolämpötila.
Mutta joo, vuorokausi -30 C ulkolämpötilassa kohmettaa akun varmaankin vähintään -20 asteiseksi ja siinäpä ei paljoa akku lataudu. Tuo 25 min Webstoa ja 7 % akkua ja toisaalta 20 min ajoa ja 5 % lisävirtaa kuulostaa realistiselta mun korvaan. Tuolleen mä oon aina arvoinu nuo webasto+akkuhommat autosta riippumatta...
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 01 Tammi 2022 19:54 25min webasto vei ~7% akun varausta alaspäin, 87% -> 80%. Tai ainakin edellisiltana parkkiin jättäessä oli 87%. 20min ajo nosti 85%, en usko, että olisi 5min tuohon päälle riittänyt nostamaan 87%, noilla prosenteilla on jo niin hidas tuo lataus.
Pakkasta oli n. -10c.
Mielenkiintoista seurata jos tulee -30c pakkaset, että saako edes paria prosenttia ladattua lyhyessä ajossa.
Sulla on se tavoitetila 90% ja AGM-akku.
Me tasamaan tallaajat ei päästä noihin lukemiin kovinkaan helposti.
Jos akku on -10... -15 asteinen ja webaston polton jälkeen olla vaikka 70% varauksessa niin prosentit nousevat ajossa todella hitaasti. Ihan matelemalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Tammi 2022 10:06 Sulla on se tavoitetila 90% ja AGM-akku.
Me tasamaan tallaajat ei päästä noihin lukemiin kovinkaan helposti.
Jos akku on -10... -15 asteinen ja webaston polton jälkeen olla vaikka 70% varauksessa niin prosentit nousevat ajossa todella hitaasti. Ihan matelemalla.
Pitää paikkansa, siksi olisikin mielenkiintoista saada vertailulukuja efb:stä, että onko noissa oikeasti eroa latautumisessa. Toki se on todellisuudessa aika hankalaa, pitäisi olla suunnilleen sama lämpötila ja varauksen lähtötaso, mielellään suunnilleen samanikäiset akutkin. Ihmeen vähän noista löytyy mitään mittaustuloksia.

Edit:
Sitä olen aina ihmetellyt, että miksi tuo Focus lataa 14,8V jännitteellä, vaikka Vartan omilla sivuillakin on kuvaajat missä efb:tä pitää ladata 14,4v ja agm 14,8v. Tuskin tykkää efb kesähelteillä jos ladataan 14,8v jännittellä.
https://www.varta-automotive.fi/fi-fi/v ... varaaminen

Ettei olisi koko järjestelmä suunniteltu agm:lle, mutta sitten tuotannossa viimehetkellä vaihdettukin halvempi efb tilalle..
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Efb kestää kuumaa paremmin kuin agm, Focuksessa kun akku konehuoneessa. Astrassa oli takakontissa agm akku.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Kysäisin Vartalta tuosta latausjännitteestä, vastasivat jopa näin sunnuntaina:

"Latausjännite on noin 14.4-14.5V yleensä akuille
Efb akku on ns. perusmallinen akku sisältäen separaattorit ja mahdolliset haponkierrätys kanavoinnit
Akku lataantuu paremmin suuremmalla jännitteellä mutta samalla tapahtuu myös akun kuivumista joka voi lopulta johtaa akun "turmioon"...siksi ylilataaminen on myös ongelma"

Ottaa tuosta nyt selvää sitten, mutta ei tuo ainakaan kannusta lataamaan yli 14,5v jännitteellä. Tokihan tuo järjestelmä pudottaa jännitteen 13,5v pintaan silloin kun tavoite lähestyy JOS systeemi toimii oikein. Jos ei toimi ja lataa maksimilla kokoajan niin ei suuresti yllätä akkujen lyhytikäisyys.
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Jahas, ensimäistä ongelmaa pukkaa. Mukautuvat led valot temppuilee. Tänään ajellessa pimeällä ledit toimivat ihan normaalisti ja eteen tuli sitten toinen auto ja pitkät valot suuntautuivat poispäin autosta. Tämän jälkeen edellä ajanut auto poistui edestä ja pimeä taival edessä, mutta auto ei enää laittanutkaan pitkiä päälle. Ei auttanut vaikka käytin sammuksissa koko auton. Käsin vaihdellessa meni kyllä pitkät päälle. Auto seisoi parkissa pari tuntia ja sen jälkeen valot toimivat taas normaalisti n. 10km matkan. Tämän jälkeen tuli taas sama ongelma ja mukautuvat valot ei menny pitkille ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

juzz1 kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:12 Jahas, ensimäistä ongelmaa pukkaa. Mukautuvat led valot temppuilee. Tänään ajellessa pimeällä ledit toimivat ihan normaalisti ja eteen tuli sitten toinen auto ja pitkät valot suuntautuivat poispäin autosta. Tämän jälkeen edellä ajanut auto poistui edestä ja pimeä taival edessä, mutta auto ei enää laittanutkaan pitkiä päälle. Ei auttanut vaikka käytin sammuksissa koko auton. Käsin vaihdellessa meni kyllä pitkät päälle. Auto seisoi parkissa pari tuntia ja sen jälkeen valot toimivat taas normaalisti n. 10km matkan. Tämän jälkeen tuli taas sama ongelma ja mukautuvat valot ei menny pitkille ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
On.
Olen huomannut, että talvella ja varsinkin jos puissa on tykkylunta, valoautomatiikka ei toimi.
Ilmeisesti systeemi menee sekaisin kun kamera näkee pelkkää valkoista joka suunnassa. Usein tähän liittyy myös virheilmoitus: "Etukameran näkyvyys huono. Puhdista lasi"
Talvella Lapissa todella ärsyttävää.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:18
juzz1 kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:12 Jahas, ensimäistä ongelmaa pukkaa. Mukautuvat led valot temppuilee. Tänään ajellessa pimeällä ledit toimivat ihan normaalisti ja eteen tuli sitten toinen auto ja pitkät valot suuntautuivat poispäin autosta. Tämän jälkeen edellä ajanut auto poistui edestä ja pimeä taival edessä, mutta auto ei enää laittanutkaan pitkiä päälle. Ei auttanut vaikka käytin sammuksissa koko auton. Käsin vaihdellessa meni kyllä pitkät päälle. Auto seisoi parkissa pari tuntia ja sen jälkeen valot toimivat taas normaalisti n. 10km matkan. Tämän jälkeen tuli taas sama ongelma ja mukautuvat valot ei menny pitkille ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
On.
Olen huomannut, että talvella ja varsinkin jos puissa on tykkylunta, valoautomatiikka ei toimi.
Ilmeisesti systeemi menee sekaisin kun kamera näkee pelkkää valkoista joka suunnassa. Usein tähän liittyy myös virheilmoitus: "Etukameran näkyvyys huono. Puhdista lasi"
Talvella Lapissa todella ärsyttävää.
Ahaaa, itseasiassa eilen ilmoitti tuosta etukameran näkyvyydestä mutta tänään ei tullut tuota ilmoitusta. Onkohan tähän tulossa jotain korjaavaa päivitystä?
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

juzz1 kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:12 Jahas, ensimäistä ongelmaa pukkaa. Mukautuvat led valot temppuilee. Tänään ajellessa pimeällä ledit toimivat ihan normaalisti ja eteen tuli sitten toinen auto ja pitkät valot suuntautuivat poispäin autosta. Tämän jälkeen edellä ajanut auto poistui edestä ja pimeä taival edessä, mutta auto ei enää laittanutkaan pitkiä päälle. Ei auttanut vaikka käytin sammuksissa koko auton. Käsin vaihdellessa meni kyllä pitkät päälle. Auto seisoi parkissa pari tuntia ja sen jälkeen valot toimivat taas normaalisti n. 10km matkan. Tämän jälkeen tuli taas sama ongelma ja mukautuvat valot ei menny pitkille ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
Mulla kiinteät ledit, mutta niissä jää kans pitkät syttymättä toisinaan vastaantulojan kohtaamisen jälkeen. Viikseä kun tönii, niin menee manuaalisesti pitkille ja edelleen automaatti-moodiin, mikä usein auttaa pitkien syttymiseen automaattisesti. Myös valokytkimen rullasta käyttämällä yks vasemmalle ja sit palauttamalla takaisin automaati-tilaan yleensä palauttaa toiminnan ja pitkät taas pelaa. Lumipintaiset tiet ja luminen maisema sotkee jonkun verran, mutta kyllähän nuo ihmeeen pimeässä ajattaa. Vaihtaa myös lyhyelle aivan liian aikaisin, mutta sen kanssa pärjäilen.

Adaptiivisissa tapauksessasi voi tietty olla jotain oikeetakin vikaa vikaa vikaa... sensorin edessä jäätä tms?
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

juzz1 kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:12 Jahas, ensimäistä ongelmaa pukkaa. Mukautuvat led valot temppuilee. Tänään ajellessa pimeällä ledit toimivat ihan normaalisti ja eteen tuli sitten toinen auto ja pitkät valot suuntautuivat poispäin autosta. Tämän jälkeen edellä ajanut auto poistui edestä ja pimeä taival edessä, mutta auto ei enää laittanutkaan pitkiä päälle. Ei auttanut vaikka käytin sammuksissa koko auton. Käsin vaihdellessa meni kyllä pitkät päälle. Auto seisoi parkissa pari tuntia ja sen jälkeen valot toimivat taas normaalisti n. 10km matkan. Tämän jälkeen tuli taas sama ongelma ja mukautuvat valot ei menny pitkille ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
On. Mukautuvat valot ei toimi oikein talvella. Silloin kun niitä eniten tarvitsee.. :evil:
Mulla uusin IPMA päivitys ei apua ongelmaan.
Viimeksi muokannut focst, 02 Tammi 2022 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Vaikea sanoa. Ensimmäisenä talvena automatiikka toimi lähes moitteetta mutta sitten ilmeisesti tuli jotain päivityksiä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Onpas monella ongelmaa asian kanssa. Joukolla valittamaan merkkiliikkeeseen vielä kun takuunpiirissä auto on :thumbup:
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

juzz1 kirjoitti: 02 Tammi 2022 20:12Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
Tuttu ilmiö vuodesta 2018 alkaen. Yleensä itsellä korjaantuu kun ajelee manuaalivaloilla jonkin aikaa
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Tuossa eka ST-line jossa näen AGR penkit
https://m.nettiauto.com/ford/focus/12057906

Penkit on samanlaiset kuin meidän Activessa mutta erilaiset kuin meidän Titaniumissa jossa 18 suuntaan säädettävät penkit.

Toukokuussa tilaamaani otin myös AGR penkit. Nyt siitä tuli viestiä että menossa tuotantoon ensi maanantaina :thumbup: Super harvinainen 2022 valmistettu 2litrainen :D
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

EeroH kirjoitti: 06 Tammi 2022 13:27 Tuossa eka ST-line jossa näen AGR penkit
https://m.nettiauto.com/ford/focus/12057906

Penkit on samanlaiset kuin meidän Activessa mutta erilaiset kuin meidän Titaniumissa jossa 18 suuntaan säädettävät penkit.

Toukokuussa tilaamaani otin myös AGR penkit. Nyt siitä tuli viestiä että menossa tuotantoon ensi maanantaina :thumbup: Super harvinainen 2022 valmistettu 2litrainen :D
Nämä penkit on kyllä ainoa asia minkä tilaamatta jättäminen harmittaa. Penkin etureunaa nostaisin mielelläni hieman ylemmäs. Enkä tosin tiedä olisinko saanutkaan enää tehtyä muutosta, koska taisi tulla tilattavaksi 4/2019 kun tilasin omani 2/2019. Olisi myös aikanaan poistanut jonkin toisen tilaamani lisävarusteen mahdollisuuden.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
zimbe54
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2015 10:01

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja zimbe54 »

Penkin etureunaa nostaisin mielelläni hieman ylemmäs.
Nostin penkin etureunaa lisäämällä holkit etummaisten kiinnityspulttien alle, olikohan jotain 15mm lisää. IKH:sta hain hieman pidemmät pultit. Asento muuttui ainakin minulle sopivammaksi, vaimokaan ei valittanut vaikka pituuseroa onkin.
Focus 1.0 EcoBoost A8 Titanium 2020
EkaFord97
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Helmi 2021 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EkaFord97 »

Kannattaisko nyt ihan maalaisjärkeä käyttää. 1.0 ecoboost kun on todella pieni moottori. Kyllä se viimasuoja nykyautoissa on ihan perusteltua käyttää myös bensiinimoottoreissa, sitä tosin ei ainakaan fordissa välttämättä tarvitse kun se säätää itse sitä ilmamäärää. Nuo mittarit kojetaulussa on tosiaan vain suuntaa antavia, jos data näyttää normaalia fordin testerin mukaan niin kaikki pitäisi olla ok. Ja kyllähän sinä nyt itse tunnet nouseeko lämmöt kabiinissa :D

No damn väärä ketju, pystyykö viestin siirtämään tuohon "1.0 ecoboost lämpeneminen talvella" ketjuun? Mun moka kun puhelimella kirjoittelin..

En tiedä miten siiretään joten kopsasin tämän sinne. T: NM
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Saatiinpahan meidänkin melko harmittomaan 2019-malliseen Focukseen jotain vikaa aikaiseksi:

Radion keskinäyttö on mennyt mykäksi. Ihan kuin sitä näytön sammutuspainiketta olisi painettu. Kun autoon laittaa virrat, näytössä vilahtaa Fordin logo, mutta sitten se jää mustaksi. Radio toimi taustalla ja esim vikakoodeja auto ei anna. Ei kenelläkään olisi ideoita mistä tuollaista lähtisi selvittämään?

Varmaan marmoritiskille tästä on lopulta lähdettävä, mutta kun niilläkään ei ole nykyään koskaan aikaa "vähän vilkaista" vaan ajat menee viikkojen päähän.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Frnz kirjoitti: 08 Tammi 2022 07:41 Saatiinpahan meidänkin melko harmittomaan 2019-malliseen Focukseen jotain vikaa aikaiseksi:

Radion keskinäyttö on mennyt mykäksi. Ihan kuin sitä näytön sammutuspainiketta olisi painettu. Kun autoon laittaa virrat, näytössä vilahtaa Fordin logo, mutta sitten se jää mustaksi. Radio toimi taustalla ja esim vikakoodeja auto ei anna. Ei kenelläkään olisi ideoita mistä tuollaista lähtisi selvittämään?

Varmaan marmoritiskille tästä on lopulta lähdettävä, mutta kun niilläkään ei ole nykyään koskaan aikaa "vähän vilkaista" vaan ajat menee viikkojen päähän.
Reboot tehty?
Press the Volume / Power knob and the "next track" button at the same time for 5 seconds. The SYNC unit will power down and restart.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz »

_JPA kirjoitti: 08 Tammi 2022 08:27 Reboot tehty?
Press the Volume / Power knob and the "next track" button at the same time for 5 seconds. The SYNC unit will power down and restart.
Kiitos vinkistä mutta noiden kahden painaminen ei muuta tilannetta. Jos näyttö on pimeä niin pitäisikö tuon rebootin näkyä jossain (esim mittaristo tai radion nappulat) jollain tavalla? Ajattelen vain että mistään ei näytä saavan vahvistusta että olisi reboot-pyyntö edes mennyt perille.

Jos vaikka ottaisi seuraavaksi sulakkeen irti tai vaikka akun. Sillähän sitä reboottia tulisi kerrakseen. Jos ei auta niin sitten varmaan sinne marmorille varaamaan aikaa vikaselvitykseen ja sen jälkeen uutta aikaa kun varaosa on joskus tullut... :D
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Frnz kirjoitti: 08 Tammi 2022 14:55
_JPA kirjoitti: 08 Tammi 2022 08:27 Reboot tehty?
Press the Volume / Power knob and the "next track" button at the same time for 5 seconds. The SYNC unit will power down and restart.
Kiitos vinkistä mutta noiden kahden painaminen ei muuta tilannetta. Jos näyttö on pimeä niin pitäisikö tuon rebootin näkyä jossain (esim mittaristo tai radion nappulat) jollain tavalla? Ajattelen vain että mistään ei näytä saavan vahvistusta että olisi reboot-pyyntö edes mennyt perille.

Jos vaikka ottaisi seuraavaksi sulakkeen irti tai vaikka akun. Sillähän sitä reboottia tulisi kerrakseen. Jos ei auta niin sitten varmaan sinne marmorille varaamaan aikaa vikaselvitykseen ja sen jälkeen uutta aikaa kun varaosa on joskus tullut... :D
Käytä akunkenkä irti. Tulee ainakin buutti koko keksinnölle.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Varmaan kannattaa antaa auton seistä varttitunti ovet lukittuna, nokkapelti salpa avattuna ennen sitä, että ehtii ECU ja kumppanit jutella viestinsä loppuun turvallisesti.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Käyttöohjeesta kopsattuna:

To disconnect or remove the battery, do the following:
Apply the parking brake and switch the ignition off.
Switch all electrical equipment off, for example lights and radio.
Wait a minimum of two minutes before disconnecting the battery.
Note: The engine management system has a power hold function and remains powered for a period of time after you switch the ignition off. This is to allow diagnostic and adaptive tables to be stored. Disconnecting the battery without waiting can cause damage not covered by the vehicle Warranty.
Disconnect the negative battery cable terminal.
Disconnect the positive battery cable terminal.
Remove the battery securing clamp.
Remove the battery.
To install, reverse the removal procedure.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

On joo ohjeessa 2 minuuttia, foorumeilla on tullut vastaan kommentteja että osat saattaa kommunikoida keskenään jopa vartin.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Olen monta kertaa käyttänyt akun irti ilman ongelmia, jonkun 3min olen odotellut. 2min kohdalla muistaakseni kuuluu ihan releiden naksumistakin kun sammuttelee vehkeitä.
Vastaa Viestiin