Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
pätkä
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Huhti 2019 17:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja pätkä »

Mulla työmatka 10km suuntaansa ja Defan 10A ylläpitolaturi. Virtaongelmia ei ole ollut.
Ford focus St-line Wagon 1.5 M6 182hp 2019
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Samoin täällä, 10km työmatka suuntaansa. Viime talvena oli ongelmia, nyt on toistaiseksi toiminut hyvin. Ei ylläpitolaturia käytössä. Työpaikalla auto puolilämpimässä parkkihallissa, kotona pihalla. Viime kevättalvella valvontamoduli ja akku vaihdettu. Akku vaihdettiin AGM:ään mikä paikallisen akkuliikkeen mukaan parempi.
En oo akun kuntoa mittauttanut tai itsekään mittaillut. Ajattelin kyllä toisinaan latailla akkua latailla kun tuli hommattua joku älykäs laturi. Pessimisti kun olen, niin odotan vielä ongelmia noilla kilometreillä :D
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
EkaFord97
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Helmi 2021 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EkaFord97 »

Sehän on nyt ihan selvä että AGM akku sopii nykyautoihin paremmin ku lähes kaikissa on Start Stoppi ja webastoa ym..
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EkaFord97 kirjoitti: 25 Joulu 2021 12:57 Sehän on nyt ihan selvä että AGM akku sopii nykyautoihin paremmin ku lähes kaikissa on Start Stoppi ja webastoa ym..
Miten se on selvää että agm parempi kuin efb akku? Mihin start stopissa tarvitaan syväpurkua? Ei kai webastollakaan ole tarkoitus joka kerta vetää akkua ihan tyhjäksi?

https://www.stryten.com/efb-vs-agm-powe ... he-future/
EkaFord97
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Helmi 2021 22:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EkaFord97 »

No en tiedä mikä on varmaa ja mikä ei. AGM akkua nyt vaan suositellaan autoihin jossa S/S. Jaa no näköjään EFB akkukin siihen soveltuu Exiden sivujen mukaan. Noh ihansama.. Joku kirjoittikin että focuksen akku on alimitoitettu ja siltä se totta tosiaan kuulostaa kun lukee näitä ongelmia webaston kanssa.
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Mulla vaihtoivat siks AGM- akun, koska lyhyitä ajoja. Kestää kuulemma pidempään. Vaihtoehtona oli exiden efb. Motorcraftin akut se haukku pystyyn :lol: en kysynyt mikä niissä on. Varmaan suosii vain oman liikkeensä edustamia akkumerkkejä. Täytyykin tästä lähtee pistää webasto tulille kun seissyt nyt kaks päivää pakkasessa. Jos lähtee.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EkaFord97 kirjoitti: 25 Joulu 2021 13:18 Joku kirjoittikin että focuksen akku on alimitoitettu ja siltä se totta tosiaan kuulostaa kun lukee näitä ongelmia webaston kanssa.
Akku on 70Ah ja ladataan maksimissaan 80% varaukseen eli 56Ah. Hyvin harvoin ollaan noissa lukemissa. Tavallisemmin 70-75% haarukassa oman seurannan mukaan.
Webaston toiminnan alaraja on 60% eli 42Ah.

Optimaalisissa olosuhteissa Webaston toiminta-ikkuna on 20% maksimivarauksesta eli 14Ah. Todellisuudessa ehkä puolet siitä.
Itse webaston lisäksi virtaa ottaa lämmityslaitteen puhallin. Tuolla 14Ah reservillä ei kauaa pöhistellä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Onko kukaan testannut toimiiko tämä BMS-reset konsti suomi-Focuksissa? Kaveri kertoi että ainakin Transitissa toimii.
Tämän jälkeen pitäisi siis Webastokin toimia taas hetken aikaa:

Kuva
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
dr500
Viestit: 152
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

Eikö sen modulin johdon voi irroittaa talven ajaksi, tällaisesta oli joskus juttua. Aika surkuhupaisa esitys kyllä tämän auton sähköpuoli.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

:evil:
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Joulu 2021 20:10
EkaFord97 kirjoitti: 25 Joulu 2021 13:18 Joku kirjoittikin että focuksen akku on alimitoitettu ja siltä se totta tosiaan kuulostaa kun lukee näitä ongelmia webaston kanssa.
Akku on 70Ah ja ladataan maksimissaan 80% varaukseen eli 56Ah. Hyvin harvoin ollaan noissa lukemissa. Tavallisemmin 70-75% haarukassa oman seurannan mukaan.
Webaston toiminnan alaraja on 60% eli 42Ah.

Optimaalisissa olosuhteissa Webaston toiminta-ikkuna on 20% maksimivarauksesta eli 14Ah. Todellisuudessa ehkä puolet siitä.
Itse webaston lisäksi virtaa ottaa lämmityslaitteen puhallin. Tuolla 14Ah reservillä ei kauaa pöhistellä.
Kaksi kertaa 30min ja etäkäynnistys. Kuinka paljon sitä pitäisi pöhistellä? Eilen sama homma ja pätkä ajoa vain välissä ja pakkasta niin ettei kylmän akun pitäisi latautua lainkaan. Hyvin silti toimii, kumma juttu.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

HMS77 kirjoitti: 26 Joulu 2021 09:48 Onko kukaan testannut toimiiko tämä BMS-reset konsti suomi-Focuksissa? Kaveri kertoi että ainakin Transitissa toimii.
Tämän jälkeen pitäisi siis Webastokin toimia taas hetken aikaa:

Kuva
Tuolla akku ketjussa oli Focukseen eri ohjeet.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

dr500 kirjoitti: 26 Joulu 2021 10:07 Eikö sen modulin johdon voi irroittaa talven ajaksi, tällaisesta oli joskus juttua. Aika surkuhupaisa esitys kyllä tämän auton sähköpuoli.
Ei ainakaan mulla toiminut ilman johtoa lainkaan.
dr500
Viestit: 152
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

EeroH kirjoitti: 26 Joulu 2021 12:58
dr500 kirjoitti: 26 Joulu 2021 10:07 Eikö sen modulin johdon voi irroittaa talven ajaksi, tällaisesta oli joskus juttua. Aika surkuhupaisa esitys kyllä tämän auton sähköpuoli.
Ei ainakaan mulla toiminut ilman johtoa lainkaan.
Joku firma voisi kehitellä tuohon ratkaisun. Digitaalinen ohjaus helv..n ja lataus vakiojännitteeseen kuten autoissa on ennenkin tehty. Tässä on kai yritetty kikkailla pienempiä päästöjä, mutta ei vaan tunnu onnistuvan.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

EeroH kirjoitti: 26 Joulu 2021 12:57 :evil:
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Joulu 2021 20:10

Akku on 70Ah ja ladataan maksimissaan 80% varaukseen eli 56Ah. Hyvin harvoin ollaan noissa lukemissa. Tavallisemmin 70-75% haarukassa oman seurannan mukaan.
Webaston toiminnan alaraja on 60% eli 42Ah.

Optimaalisissa olosuhteissa Webaston toiminta-ikkuna on 20% maksimivarauksesta eli 14Ah. Todellisuudessa ehkä puolet siitä.
Itse webaston lisäksi virtaa ottaa lämmityslaitteen puhallin. Tuolla 14Ah reservillä ei kauaa pöhistellä.
Kaksi kertaa 30min ja etäkäynnistys. Kuinka paljon sitä pitäisi pöhistellä? Eilen sama homma ja pätkä ajoa vain välissä ja pakkasta niin ettei kylmän akun pitäisi latautua lainkaan. Hyvin silti toimii, kumma juttu.
Siinäpä se onkin kun toisilla toimii ja toisilla ei toimi.

Ponttini oli se, että opitimaalisissakaan olosuhteissa ei käytettävissä ole kuin tuo 14Ah
Kaikki muuttujat tekijät pudottavat reserviä entisestään. Muun muassa taju kankaalla oleva valvonta.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

HMS77 kirjoitti: 26 Joulu 2021 09:48 Onko kukaan testannut toimiiko tämä BMS-reset konsti suomi-Focuksissa? Kaveri kertoi että ainakin Transitissa toimii.
Tämän jälkeen pitäisi siis Webastokin toimia taas hetken aikaa:

Kuva
Olen testannut, toimi ainakin minulla. Forscanilla varmistin, että oli akun ikälaskurikin nollautunut.

Olen ollut siinä ymmärryksessä, että agm ottaisi kylmänä paremmin virtaa vastaan ja sietää vajaata varausta paremmin, mutta en kyllä oikein mitään varsinaista mittausdataa äkkiseltään löytänyt tämän väitteen tueksi.

Tuo webastolle käytettävissä oleva reservi on kyllä turhan pieni, siitä ei pääse mihinkään, mutta jonkin verran voi yrittää tilannetta korjata agm-akulla ja forscanilla. Meillä ajellaan vain n. 6km työmatkoja + kauppareissut ym. harrastekuskailut, käytännössä lyhyttä pätkäajoa enimmäkseen. Toistaiseksi ei ole tarvinnut kertaakaan ladata ulkopuolisella laturilla, alimmillaan on käyty jossain ~72% tasossa, mutta aika vasta oli taas 88% ja yleensä aina yli 80%.
Jos on forscan täysversio käytettävissä, niin oman kokemukseni pohjalta suosittelen nostamaan tavoitteeksi 90% jos on tuore akku. Ainakin Vartan agm:lle tuntuu toimivan hyvin, 87% kohdalla tiputtaa latausjännitteen 13,5v ja ottaa senkin jälkeen vielä pikkuhiljaa virtaa, mutta hyvin harvoin ehtii 90% nousta, sen verran hitaaksi menee lataus jo tuolla.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

EeroH kirjoitti: 26 Joulu 2021 12:58
HMS77 kirjoitti: 26 Joulu 2021 09:48 Onko kukaan testannut toimiiko tämä BMS-reset konsti suomi-Focuksissa? Kaveri kertoi että ainakin Transitissa toimii.
Tämän jälkeen pitäisi siis Webastokin toimia taas hetken aikaa:

Kuva
Tuolla akku ketjussa oli Focukseen eri ohjeet.
Kolmoskoppasessa Focuksessa resetoin hiljattain BMS:än sunuvalo/hätävilkkuyhdistelmällä. Tiedä näistä onko eri ikäsissä/malleissa eri yhdistelmät. Google osaa kertoa. Mulla ainakin vilkutti akkusybolia resetin merkiksi. Ei ole testeriä jolla vois varmistaa.

Fordin leimalla myytävät akut on Vartan tekemiä. Edellinen EFB 75Ah kesti kuus vuotta ja oli vielä tikissä kun varmuuden vuoksi iän puolesta vaihdoin. Tosin edellisessä mallissa akunvalvonta vissiin vielä toimii..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Tapiiri kirjoitti: 26 Joulu 2021 15:43 Jos on forscan täysversio käytettävissä, niin oman kokemukseni pohjalta suosittelen nostamaan tavoitteeksi 90% jos on tuore akku. Ainakin Vartan agm:lle tuntuu toimivan hyvin, 87% kohdalla tiputtaa latausjännitteen 13,5v ja ottaa senkin jälkeen vielä pikkuhiljaa virtaa, mutta hyvin harvoin ehtii 90% nousta, sen verran hitaaksi menee lataus jo tuolla.
Täytyy varmaan tehdä sama temppu sitten kun tämä nykyinen patteri menee vaihtoon.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

EkaFord97 kirjoitti: 25 Joulu 2021 13:18 No en tiedä mikä on varmaa ja mikä ei. AGM akkua nyt vaan suositellaan autoihin jossa S/S. Jaa no näköjään EFB akkukin siihen soveltuu Exiden sivujen mukaan. Noh ihansama.. Joku kirjoittikin että focuksen akku on alimitoitettu ja siltä se totta tosiaan kuulostaa kun lukee näitä ongelmia webaston kanssa.
Kyllä se on tää Fordin Smart Carger joka on syyline eikä akku
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Terve. Tuli liityttyä tänne tänään tehdyn autokaupan johdosta. Tulossa siis emännän käyttöön ford focus farmari 1.0 125hv eb vm2019. Ajettu 55tkm yhdeltä omistajalta. Titanium varustetaso ja manuaali laatikolla. Onko näin että tämä uudempi malli on jakopään osalta toteutettu ketjulla? Kyseisessä autossa on myös webasto. Onko arvon foorumilaisilla ollut paljon ongelmia näiden kanssa? Ainakin paljon keskustelua ja iltalukemista tässä ketjussa näyttää olevan 8-)
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Joskus kirjoitellut tänne omia kokemuksia webastosta ja virran riittävyydestä. Kolmas talvi menossa ja aina toiminut webasto (vaikkakaan ei tunnu 5 kW, ennemmin 3 kW). Ajan edelleen työajoa 25 km suuntaansa, auto aina taivas alla, kestää lämmittää webastoa aamuin illoin 20-30 min (edellisen testasin marraskuun viikon pakkasjaksolla), mutta muutoin käytän Defaa 10 A:sta melkein joka yö. Harkitsin akun vaihtoa syksyllä, mutta näkyy olevan kunnossa. En epähuomiota lukuunottamatta käytä SS:ia, mutta sähkölämppäreitä käytän usein 2 minuuttia startin alussa. Akun valvonta-anturi ja softa päivitettiin aikoinaan varuiksi. Versioita en muista, mutta olisi ollut yksi uudempikin (softa+päivitys), mutta siitäkin huolto sanoi, että sekään ei ole ongelma-autojen kohtaloa korjannut. Mutta koska kaikki toimii, niin ajellaan vaan.
Defaa käytän siksikin, että saan mielenrauhan, mutta myös siksi, että se pitää akun paremmassa ja varmemmassa kunnossa. Lisäksi en ole vakuuttunut tuosta valmistajan filosofiasta jättää akku lataamatta lähemmäs täyteen, millä varmistettaisiin webaston käyttökapasiteetti. Defa toki maksaa muutaman satasen ja sotii joidenkin ajatusmaailmaa, mutta autoilun kustannuksissa ei tunnu missään ja se mielenrauha 😊
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Rusakko_ kirjoitti: 28 Joulu 2021 11:13 Joskus kirjoitellut tänne omia kokemuksia webastosta ja virran riittävyydestä. Kolmas talvi menossa ja aina toiminut webasto (vaikkakaan ei tunnu 5 kW, ennemmin 3 kW). Ajan edelleen työajoa 25 km suuntaansa, auto aina taivas alla, kestää lämmittää webastoa aamuin illoin 20-30 min (edellisen testasin marraskuun viikon pakkasjaksolla), mutta muutoin käytän Defaa 10 A:sta melkein joka yö. Harkitsin akun vaihtoa syksyllä, mutta näkyy olevan kunnossa. En epähuomiota lukuunottamatta käytä SS:ia, mutta sähkölämppäreitä käytän usein 2 minuuttia startin alussa. Akun valvonta-anturi ja softa päivitettiin aikoinaan varuiksi. Versioita en muista, mutta olisi ollut yksi uudempikin (softa+päivitys), mutta siitäkin huolto sanoi, että sekään ei ole ongelma-autojen kohtaloa korjannut. Mutta koska kaikki toimii, niin ajellaan vaan.
Defaa käytän siksikin, että saan mielenrauhan, mutta myös siksi, että se pitää akun paremmassa ja varmemmassa kunnossa. Lisäksi en ole vakuuttunut tuosta valmistajan filosofiasta jättää akku lataamatta lähemmäs täyteen, millä varmistettaisiin webaston käyttökapasiteetti. Defa toki maksaa muutaman satasen ja sotii joidenkin ajatusmaailmaa, mutta autoilun kustannuksissa ei tunnu missään ja se mielenrauha 😊
Mullakin 10A defa mutta olen tälle talvelle ladannut pari kertaa. Auto ei ole herjannut virran vähyyttä tälle talvelle kertaakaan ja webastoa käytetty vähintään 2 kertaa päivässä. Bcm moduuliin olisi uudempi päivitys ja bms anturista uudempi versio mutta en ole vienyt huoltoon koska auto nyt toimii. Ainoa murhe jäätyvä kuskin oven lukko tuli kuntoon lukon vaihdolla.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:05 Mullakin 10A defa mutta olen tälle talvelle ladannut pari kertaa. Auto ei ole herjannut virran vähyyttä tälle talvelle kertaakaan ja webastoa käytetty vähintään 2 kertaa päivässä. Bcm moduuliin olisi uudempi päivitys ja bms anturista uudempi versio mutta en ole vienyt huoltoon koska auto nyt toimii. Ainoa murhe jäätyvä kuskin oven lukko tuli kuntoon lukon vaihdolla.
Oletko yhtään kurkannut missä lukemissa varaustila pyörii?
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka lähellä 60% alarajaa käydään silloin kun webasto on pöhissyt puolisen tuntia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Terve. Tuli liityttyä tänne tänään tehdyn autokaupan johdosta. Tulossa siis emännän käyttöön ford focus farmari 1.0 125hv eb vm2019. Ajettu 55tkm yhdeltä omistajalta. Titanium varustetaso ja manuaali laatikolla. Onko näin että tämä uudempi malli on jakopään osalta toteutettu ketjulla? Kyseisessä autossa on myös webasto. Onko arvon foorumilaisilla ollut paljon ongelmia näiden kanssa? Ainakin paljon keskustelua ja iltalukemista tässä ketjussa näyttää olevan 8-)
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:34
focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:05 Mullakin 10A defa mutta olen tälle talvelle ladannut pari kertaa. Auto ei ole herjannut virran vähyyttä tälle talvelle kertaakaan ja webastoa käytetty vähintään 2 kertaa päivässä. Bcm moduuliin olisi uudempi päivitys ja bms anturista uudempi versio mutta en ole vienyt huoltoon koska auto nyt toimii. Ainoa murhe jäätyvä kuskin oven lukko tuli kuntoon lukon vaihdolla.
Oletko yhtään kurkannut missä lukemissa varaustila pyörii?
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka lähellä 60% alarajaa käydään silloin kun webasto on pöhissyt puolisen tuntia.
Ei se 60 % käsittääkseni ole edellytys Webaston käymiselle, se on ainoastaan edellytys käynnistykselle. Varmasti siellä joku raja on myös itsessään webaston käymiselle.

Vai mitä mieltä olet tilanteesta, jossa akun varaus 61 % ja Webasto käynnistyy vielä, mutta sammuisi käytännössä saman tien? Tuskin Fordin insinöörit niin tyhmiä on ettei tuossa olisi mitään hystereesiä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

toasti kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:11
Ei se 60 % käsittääkseni ole edellytys Webaston käymiselle, se on ainoastaan edellytys käynnistykselle. Varmasti siellä joku raja on myös itsessään webaston käymiselle.

Vai mitä mieltä olet tilanteesta, jossa akun varaus 61 % ja Webasto käynnistyy vielä, mutta sammuisi käytännössä saman tien? Tuskin Fordin insinöörit niin tyhmiä on ettei tuossa olisi mitään hystereesiä.
En menisi vannomaan.
Silloin kun mulla oli virtaongelmia niin muutamana aamuna kävi niin, että webasto käynnistyi ja sammui melkein heti. Tämä ainakin kerran siitä huolimatta, että laturi oli kytkettynä!!
Syynä akun varaustila. Mulla ei ollut vielä silloin toimivaa forscan/lukija-yhdistelmää joten prosentteja en päässyt katsomaan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin