Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PetriV
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Syys 2022 19:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PetriV »

Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
fiestafocus
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fiestafocus »

Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

fiestafocus kirjoitti: 12 Loka 2022 11:36 Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.
Miten hajosi/mikä? Paljonko kilsoja?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Loka 2022 12:05 Jatkuva pätkäajo on myrkkyä hiukkasloukulle. Välille tarvitaan pitkä siivu jolloin lämmöt nousee ja poltto ehtii mennä läpi.
Bensakoneen ongelma on vielä se, että palotapahtumassa jää hyvin niukasti jäännöshappea, toisin kuin dieselissä.
Sen takia olettaisin, että moottorijarrutukset kovemmilla kierroksilla edesauttavat puhdistustapahtumaa sen ollessa käynnissä.

Mutta tosiaan tarkastuta ne softapäivitykset.
Nykyauton ihanuutta...työmatka 5km mutta dpf vuoksi pitäis ajella sellanen 10-15km lisälenkki... :lol:

Oi niitä aikoja kun autolla voi ajaa vaikka 1km työmatkan, kulutus oli 10litraa satasella 99:ä ja pakoputken pää oli kirkkaan harmaa. :thumbup:
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Taunusautomaatti kirjoitti: 12 Loka 2022 13:52 Nykyauton ihanuutta...työmatka 5km mutta dpf vuoksi pitäis ajella sellanen 10-15km lisälenkki... :lol:

Oi niitä aikoja kun autolla voi ajaa vaikka 1km työmatkan, kulutus oli 10litraa satasella 99:ä ja pakoputken pää oli kirkkaan harmaa. :thumbup:
Eräässä firmassa hakittiin kaupunkikäyttöön pakuja, joilla ajetaan aamulla työmaalle ja illalla takaisin, joskus työmaa vaihtuu päivän aikana. Nyt onkin loukku tukkeessa koko ajan, joten pitäisi huviajella motaria muutama kymmenen kilometriä silloin tällöin putsaukseksi. Samalla kuitenkin päivittäistä autoilla ajoa seurataan koiratutkalla, ettei vaan kukaan poikkea käymään johonkin työhön liittymättömään paikkaan tai aja lounastamaan liian kauas.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
fiestafocus
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fiestafocus »

focst kirjoitti: 12 Loka 2022 13:14
fiestafocus kirjoitti: 12 Loka 2022 11:36 Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.
Miten hajosi/mikä? Paljonko kilsoja?
Vedet päästi pihalle, joku termarin vesiletku irtosi mystisesti :shock:

Auto on nyt kunnossa ja takaisin ajossa, seuraillaan tilannetta. Reilu 60tkm ajettu.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Terve,

Hetki sitten tuli 100 000 km täyteen Active Focuksella ja autolla ikää 3½ vuotta. Tyytyväinen olen edelleen. En ole foorumia aikoihin lukenut, enkä siis mitään kirjoitellut, mutta kirjoittelempa nyt jotain:
* 15 tkm öljynvaihtovälillä menty, muu huolto ohjelman mukaan (minkä sisältö edelleen seikkaperäinen)
* olen harkinnut automaatin öljynvaihtoa, mutta vielä tekemättä. Ei mitään oireita sinänsä, A8:n "ominaisuudet" tiedossa. Mulle ihan välttävä loota, enkä pidä sitä mitenkään huonona edelleenkään.
* Akun vaihdatin varmuuden vuoksi tälle tulevalle neljännelle talvelle. Akkutestin mukaan "elinkaari"-testi näytti 70 % ja 50 % kohdalla akku ei huollon mukaan ole enää kovinkaan hyvä etenkään talvella. Mullahan ei virranhallinnan ja webaston kanssa ole ollut ongelmia. Defa10A:lla virtaa talvikaudella silloin tällöin.
*kesällä asennutin vetokoukun ja sen jälkeen onkin vetoja ollut.

Mistä pidän autossa:
*edelleen hyvä ajaa, melko hiljainen (kitkat talvella) ja tilava sekä nykyaikaiset varusteet
*kulutus on pysynyt maltillisena. Työmatkat 80/100 km/h rajoituksilla menee 5,0-5,2 litran pintaan, 120 km/h motarilla 5,5-5,8 l/100km. Jännä juttu, että tavallisen 750 kg kantavuuden avokärryn vetäminen tyhjänä (perälevy paikallaan) kuluttaa maantiellä saman kuin täysi kuorma (400-500 kg) maa-ainesta tai laitoja myöten täytetty polttopuukuorma. Hyvin näkyy ilmanvastuksen vaikutus kulutuksen nousuun ja toisaalta tasaisen nopeuden vaikutus maltilliseen kulutukseen. Täydellä kuormalla satoja kilometrejä ajettu kulutuksella 6,5-7,0 litraa/100 km. Muutaman kilometrin pätkäajo nostaa kulutuksen ihan minne sattuu 8-15 l/100 kulutuslukemiin, mutta mulla nämä on täysin marginaaliajoja. Toisaalta pari kertaa on auto näyttänyt yli 1000 km rangea!
* toistaiseksi pahemmat viat ovat pysyneet poissa:
-apukuskin puoleinen lämppärin kenno vaihdettiin keväällä takuuseen.
-hätäpuhelujärjestelmä vilahti nyt syksyllä ensimmäisen kerran ikinä mutta hävisi 10 sekunnin ajon jälkeen.
-sähköinen takaluukku kettuilee harvemmin kuin kerran kuussa. Luukku ei aukea ja sisältä kuuluu vain ping pong tai sitten ei kuulu edes sitä. Veikkaan, että liittynee korin vääntymiseen/asentoon, koska ilmennyt pari kertaa mökillä, missä auto on pyäsköitynä takapää alamäkeen ja itse asiassa vieläpä niin että toinen takarengas lievässä notkossa. On se kyllä tasamaallakin joskus oireillut.

Mistä en pidä autossani:
-kuskin ja apukuskin penkit säädöiltään vajavaiset ja reisituki vaatimaton. Lisäksi ohjauspyörä jää vähän turhan kauas. Olen 187 cm ja mallia pitkät jalat, lyhyet kädet. Sama ongelma tosin monessa muussakin autossa.
-FordPass sovellus oikeuttelee satunnaisesti. Välillä pitää uudelleen kirjautua ja määrittää lupia ym. Olen sen tehnyt varmaan jo 50 kertaa omistuksen aikana. Lisäksi webasto olisi mukava saada appilla käyntiin.
-peruutuskameran puuttuminen. Tämä jäi ruksimatta osin vahingossa mutta myös hintavuuden takia, mutta nyt sen ruksaisin.
-Sync 3 (vai 4?)-järejstelmä on käytöltään hivenen hidas ja jotkut perustoiminnot ärsyttävästi monen klikkauksen takana
-kaukovalojen automatiikka kytkee pitkät pois liian aikaisin ja päälle turhan myöhään. Olen siirtynyt manuaaliseen valojen vaihteluun.
- karvaiset sisälokarit talvella kerää kaaret täyteen loskaa ja jos nämä päästää jäätymään, niin kusessa olet. Olen oppinut ajon päätteeksi ajamaan viimeiset metrit kääntämällä renkaita ääriasennosta toiseen, jotta pyörivä rengas lopuksi poistaa loskan kaarista. Silti niitä pitää ajon päätteeksi puhdistella.
-voisihan tuossa olla tehoa ja vääntöä enemmänkin ja pari vetävää pyörää lisää.

Suunnitelmissa oli aikoinaan, että ajan tällä sen 100 000 km tai 4-5 vuotta, mutta eipä ole pienintäkään aikomusta vielä vaihtaa. Auto toimii ja vastaa käyttötarkoitusta hyvin. Pitkää ikää on haettu tihennetyllä huoltovälillä ja korin ruostesuojauksella. Hybridit ei kiinnosta ja täyssähköt vielä turhan kalliita, eikä sieltäkään oikein mieluista ole löytynyt. Lisäksi 98E5 aika kohtuuhintaista mielestäni. Jos vikoja ilmenee, polttoaineen hinnat nousee rajusti tai jotain muuta polttisrajoituksia tulee, niin mietitään sitten. Edelleenkin siis vain kovaa ajoa Focuksella ->
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Mites muilla toimii A8 kylmänä? Mulla on sellaista ominaisuutta, että haaleana, eli sen jälkeen kun luistatusmoodi loppuu ja turbiini lukittuu, tulee seuraava oire:
Jos antaa S/S:n sammuttaa auton valoihin ja lähtee sitten suoraan startista liikkeelle, lähes poikkeuksetta 3-4 ja 4-5 vaihdot ovat todella tönkköjä, jotenkin luistaa tai ei irroita tai jotain outoa, en osaa sanoa mitä, mutta selvästi epänormaalia. Aivan kuin vaihde ei menisi päälle heti.
Jos taas ei anna sammua valoihin, niin silloin ei ole mitään oiretta ja myöskään lämpimänä ei mitään hämminkiä.
95tkm ajettu, takuuta olisi vielä hetken.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Rraiver
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Touko 2022 17:37

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rraiver »

Onko Webaston ohjausyksikkö asennettu sisälle sulakeboksin luokse, joka on...missä? Kurkkasin hanskalokeron taakse mutta siellä oli vain muovisuojus? Fiestassa näkyi heti sulakkeet joten joutuuko tuossa purkamaan vielä enemmän? Manuaalia selailin pikaisesti edestakaisin mutta ei sekään tuonut ratkaisua ongelmaan. Oikenpuolen maton takana oli vain jotain johtosarjoja.

Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Rraiver kirjoitti: 29 Loka 2022 17:26 Onko Webaston ohjausyksikkö asennettu sisälle sulakeboksin luokse, joka on...missä? Kurkkasin hanskalokeron taakse mutta siellä oli vain muovisuojus? Fiestassa näkyi heti sulakkeet joten joutuuko tuossa purkamaan vielä enemmän? Manuaalia selailin pikaisesti edestakaisin mutta ei sekään tuonut ratkaisua ongelmaan. Oikenpuolen maton takana oli vain jotain johtosarjoja.

Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Eikös sen saa ajotietokoneesta ohjelmoitua? Jos ei, niin sitten varmaan forscanilla saa aktivoitua ohjelmointivalikon.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Tapiiri kirjoitti: 29 Loka 2022 18:06
Rraiver kirjoitti: 29 Loka 2022 17:26 Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Eikös sen saa ajotietokoneesta ohjelmoitua? Jos ei, niin sitten varmaan forscanilla saa aktivoitua ohjelmointivalikon.
Minulla saa halutun päivän ja lähtöajan ohjelmoitua.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
JanneL
Viestit: 19
Liittynyt: 13 Elo 2017 20:03

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JanneL »

Tavaratilan välipohjan alla on kaksi paikkaa muoviselle poikittaistukipalkille. Kuuluisiko palkkeja olla yksi vai kaksi? Minulla on yksi ja toisen kiinnityspaikan huomattuani mietin puuttuuko minulta toinen palkki.
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Täällä kävi oma Focus sillon joskus pari kk sitten pajalla kun vaihdelaatikko laski öljyt pihalle.
Päivittivät laatikkoon sillon uusimman softan ja muuttui kyllä entistä pehmeämmäksi vaihdoiltaan.

Focus kävi myös ensimmäisellä leimalla, huomautuksitta läpi kuten odottaa saattaa, seuraavan kerran sitten 2024.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
teppo teppo
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja teppo teppo »

Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.
Ffford
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Helmi 2022 10:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ffford »

teppo teppo kirjoitti: 05 Joulu 2022 18:32 Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.

Kuulostaa tutulta ominaisuudelta. Kuskin ovi ei joskus aukea ulkoapäin. Hantin puolelta kun menee sisälle, niin kuskinpuoleinenkin ovi aukeaa sisältä ihan normaalisti. En tiedä mistä johtuu, ei ole lukko jäässäkään… Sitten taas toimii ihan normaalisti.
teppo teppo
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja teppo teppo »

Onkohan näissä miten toimittu (kokemuksia) tuntuu että huoltoliike ei ole halukas toimimaan mitenkään. Huolto tiskillä todettiin vain että yleinen ongelma mutta katsotaan nyt. Autoon kuitenkin olisi mukava päästä sisälle helpottaa autolla ajamista huomattavasti.
Ecoboost150
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Huhti 2016 19:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecoboost150 »

Omassa -18 1.5 3pyttynen ecoboostissa tuo dpf poltto lähtee herkästi päälle parin päivän töissä käynnin jälkeen vaikka olisi juuri polttanut. Tätä tapahtuu tosin vain talvella, kesällä voi ajella miten tahansa eikä koko kesänä tullut poltto ilmoitusta. Epäilen että loukku tai paineanturi vain jäätäisi näillä keleillä, kun lyhyttä ajoa.

Mutta sitten itse kysymys, minkälaisia hintoja on ollut asennuttaa lohkolämppäriä kyseiseen automalliin? Ja onko asennettu ihan Defaa vai jotain letkulämppäreitä? Jokin ohjelmointihan noihin ilmeisesti pitää tehdä ettei herjaa ylikuumemisesta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost -18
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Ecoboost150 kirjoitti: 07 Joulu 2022 21:11 Omassa -18 1.5 3pyttynen ecoboostissa tuo dpf poltto lähtee herkästi päälle parin päivän töissä käynnin jälkeen vaikka olisi juuri polttanut. Tätä tapahtuu tosin vain talvella, kesällä voi ajella miten tahansa eikä koko kesänä tullut poltto ilmoitusta. Epäilen että loukku tai paineanturi vain jäätäisi näillä keleillä, kun lyhyttä ajoa.

Mutta sitten itse kysymys, minkälaisia hintoja on ollut asennuttaa lohkolämppäriä kyseiseen automalliin? Ja onko asennettu ihan Defaa vai jotain letkulämppäreitä? Jokin ohjelmointihan noihin ilmeisesti pitää tehdä ettei herjaa ylikuumemisesta.
Ihan lohkoon kierteellä tulevan vastuksen saa ainakin defalta. PCM päivitys tuli jo 2019 talvella jos ei ole sen jälkeen päivitetty niin vaatii päivityksen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PetriV
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Syys 2022 19:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PetriV »

PetriV kirjoitti: 11 Loka 2022 16:52 Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
Ei ihan kahta kuukautta kerennyt ajella, kun pakokaasusuodatin tukossa softapäivityksen jälkeen. Huolto kysyi ajotottumuksia ja kehotti maantielenkille, 50-100km ajoa pitäisi puhdistaa.
Ihan vitun kätevää.
fiestafocus
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fiestafocus »

Webasto herjaa akun jännitettä juuri sopivasti kun on lunta ja pakkasta. Kai sitä maantielenkille joutuu myös.. :lol:
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

fiestafocus kirjoitti: 09 Joulu 2022 09:11 Webasto herjaa akun jännitettä juuri sopivasti kun on lunta ja pakkasta. Kai sitä maantielenkille joutuu myös.. :lol:
Melko optimistinen näkemys, että tuo auttaisi ongelmaan :D
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

PetriV kirjoitti: 08 Joulu 2022 13:39
PetriV kirjoitti: 11 Loka 2022 16:52 Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
Ei ihan kahta kuukautta kerennyt ajella, kun pakokaasusuodatin tukossa softapäivityksen jälkeen. Huolto kysyi ajotottumuksia ja kehotti maantielenkille, 50-100km ajoa pitäisi puhdistaa.
Ihan vitun kätevää.

Onko tossa sama pata kuin 2018 Fiesta ST:ssä?
Itselläni herjasi kerran alussa kun käytin pitkään normimodea ja välillä kahdella pytyllä...

Ei ole enää herjannut kun ajan ainoastaan sportmodella,ss:ääkään ei tarvi napista delata sportmodella

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
PetriV
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Syys 2022 19:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PetriV »

hapelo kirjoitti: 09 Joulu 2022 18:53
PetriV kirjoitti: 08 Joulu 2022 13:39

Ei ihan kahta kuukautta kerennyt ajella, kun pakokaasusuodatin tukossa softapäivityksen jälkeen. Huolto kysyi ajotottumuksia ja kehotti maantielenkille, 50-100km ajoa pitäisi puhdistaa.
Ihan vitun kätevää.

Onko tossa sama pata kuin 2018 Fiesta ST:ssä?
Itselläni herjasi kerran alussa kun käytin pitkään normimodea ja välillä kahdella pytyllä...

Ei ole enää herjannut kun ajan ainoastaan sportmodella,ss:ääkään ei tarvi napista delata sportmodella

Harri
Litrainen kolmipyttyinen 125-heppainen mylly on omassa.

Eilen päästelin 60km ihan turhaa ajoa, valo sammui reilun kymmenen kilsan ajon jälkeen. Ajoin lähes kokoajan pykälää liian pienellä vaihteella, kierrokset reilussa parissatonnissa. En tiedä oliko tuosta mitään hyötyä, mutta voisko isommat kierrokset puhdistaa suodatinta tehokkaammin?

Saattaisi kyllä tuossa sporttimodella ajamisessa olla jotain ideaa. Ecolla en ole ajanut oikeastaan ollenkaan, sen verran nuhaiseksi muuttuu.
voimavokus
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja voimavokus »

HMS77 kirjoitti: 04 Joulu 2022 23:46 Täällä kävi oma Focus sillon joskus pari kk sitten pajalla kun vaihdelaatikko laski öljyt pihalle.
Päivittivät laatikkoon sillon uusimman softan ja muuttui kyllä entistä pehmeämmäksi vaihdoiltaan.

Focus kävi myös ensimmäisellä leimalla, huomautuksitta läpi kuten odottaa saattaa, seuraavan kerran sitten 2024.
Mulla vaihtaa A8 tosi nykivästi varsinkin sen jälkeen kun laatikosta hajosi vapaakytkin 8tkm kohdalla ja laatikko korjattiin. Oiskohan samalla päivitetty buginen softa laatikkoon, kun alko nykimiset sen jälkeen (alkuun vaihto tosi pehmeästi). Tutkittu useampaan kertaan huollossa ja kuulemma normaali ja johtuu huollon mukaan litrasen koneen huonosta väännöstä ja momentinmuuntimen luistoista. :lol:

Täytyypä kysyä voisko sen version tarkistaa ja päivittää, kun auto menee taas tutkintaan alhaisen akun varauksen takia.
s_herra
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja s_herra »

teppo teppo kirjoitti: 05 Joulu 2022 18:32 Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.
Tuttu ominaisuus ainakin minulle. Välillä ei pääse autoon sisälle ja välillä ovet taas ei mene kiinni. Tänä aamunakin meni 5 min töihin lähtiessä kuskin ovea paiskoessa että sai sen jäämään kiinni. On tämä melkonen talvipeli. Ja tähän päälle vielä kun pyörän kaaret ja takavanteet kerää kaiken lumen/jään itseensä. Weba onneksi on pelittänyt.
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Vastaa Viestiin