Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Opla kirjoitti: 12 Elo 2020 21:43
Ishvan kirjoitti: 07 Elo 2020 18:07

Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.

Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
viewtopic.php?f=6&t=58273&start=25
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Opla kirjoitti: 12 Elo 2020 21:43
Ishvan kirjoitti: 07 Elo 2020 18:07

Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.

Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Olen ymmärtänyt, että tuo moduuli ongelma on nyt kai kiinni niiden toimittajassa. Oliko se Hella tms. Mutta kuitenkin.
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

@rsk@ kirjoitti: 13 Elo 2020 08:29
Opla kirjoitti: 12 Elo 2020 21:43

Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.

Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Olen ymmärtänyt, että tuo moduuli ongelma on nyt kai kiinni niiden toimittajassa. Oliko se Hella tms. Mutta kuitenkin.

Juu näin olen itsekkin ymmärtänyt. Fb:n puolella tästä olen lukenut. En vaan ymmärrä, että miten voi tämmöisen ongelman ratkomiseen mennä näin kauan.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Tuon virranhallintaongelman kanssa pärjää jos ei ole webastoa, mutta miten se alkaa ja alkaako temppuilemaan sitten enemmän kun akkukin vanhenee..
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Laittakaas kuvia lisävaloasennuksista, jos semmosia jo löytyy mk4 keulalta.
larsibald
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Elo 2015 12:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja larsibald »

Ishvan kirjoitti: 09 Elo 2020 13:09
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.
Molempiin tehtiin kulmien tarkistus. Mondeo oli erityisen levoton ensiasennuskesärenkailla. Säädöllä ei ollut juuri vaikutusta käytökseen.

Focuksessa säätö tehtiin vasta noin vuoden ikäisenä, olisiko kolahtanut johonkin sitten aikanaan.

Focus oli esittelyauto, olisikohan siihen tehty säädöt kuntoon esittelykäyttöä ajatellen ;)
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
larsibald
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Elo 2015 12:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja larsibald »

Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
larsibald
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Elo 2015 12:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja larsibald »

Moore kirjoitti: 12 Elo 2020 11:41
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.
Oma pyörii matkapainotteisessa seka-ajossa vaihtelevasti alle 7:n. Pitkälläkään maantiereissulla ei alle kutosen mennä.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

larsibald kirjoitti: 14 Elo 2020 08:52
Moore kirjoitti: 12 Elo 2020 11:41

Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.
Oma pyörii matkapainotteisessa seka-ajossa vaihtelevasti alle 7:n. Pitkälläkään maantiereissulla ei alle kutosen mennä.
Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

larsibald kirjoitti: 14 Elo 2020 08:50
Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..
Noiden "tavallisten" ledien kaveriksi kävis hyvin, kun ottaa kaukovaloautomatiikan pois päältä. Tuo keula on kyllä niin pirun pehmeä. Rekisterikilvenkin päältä kun sormenpäällä painaa, antaa periksi vaikka kuinka paljon...
birkku
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Touko 2020 13:37

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja birkku »

Mulla ei kyllä maantieajossa paljon yli 5 l / 100 km kulu. Ajotietokone, joka on yllättävän lähellä kulutuksesta laskettua näytti viimeksi 4,9 l kolmen henkilön kuormalla. Kokonaiskulutus vajaan 10000 km taipaleelta, jossa suurelta osin taajama-ajoa mutta ei juurikaan varsinaista kaupunkiajoa näyttää nyt 6,2. Kyseessä siis litrainen automaatti.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

@rsk@ kirjoitti: 14 Elo 2020 11:11
larsibald kirjoitti: 14 Elo 2020 08:52

Oma pyörii matkapainotteisessa seka-ajossa vaihtelevasti alle 7:n. Pitkälläkään maantiereissulla ei alle kutosen mennä.
Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
Sama juttu, ja vaikka automaatti onkin niin 80-100 km/h rajoituksilla maantieajo menee 5,5 ja 100-120 km/h siivut 6 litran pintaan. Tänä kesänä loma-ajot ympäri Suomen meni 6,6 l, mutta auto oli melko täynnä, ajo oli enemmän sekalaista ja maantietä sekä jokunen kaupunkipyörityskin mahtui ja katolla vielä suksiboksi. Tuo litranen kone on kyllä kulutuksen puolesta (ainakin automaatin kanssa) alamittainen.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Avatar
Whitewill
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Whitewill »

@rsk@ kirjoitti: 14 Elo 2020 11:11
larsibald kirjoitti: 14 Elo 2020 08:52

Oma pyörii matkapainotteisessa seka-ajossa vaihtelevasti alle 7:n. Pitkälläkään maantiereissulla ei alle kutosen mennä.
Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon). :roll:
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 13:47
@rsk@ kirjoitti: 14 Elo 2020 11:11

Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon). :roll:

Katso hintalappua uutena niin ymmärrät. Itsekin jonkun Volvon uutena D5:lla ja AWD:llä ostaneena voin todeta osallistuneeni jonkin verran verojen muodossa tämän maan "pyörittämiseen". Aina se ~12k-20ke veroihin. Jollakin litran sirkelillä vielä kotiinpäin vedetyillä päästöillä saadaan autovero ( tai oikeastaan ne päästöt ) pysymään mukavan alhaalla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Whitewill
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Whitewill »

Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 13:55
Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 13:47

Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon). :roll:

Katso hintalappua uutena niin ymmärrät. Itsekin jonkun Volvon uutena D5:lla ja AWD:llä ostaneena voin todeta osallistuneeni jonkin verran verojen muodossa tämän maan "pyörittämiseen". Aina se ~12k-20ke veroihin.
En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.

Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja :lol:
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 14:05
Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 13:55


Katso hintalappua uutena niin ymmärrät. Itsekin jonkun Volvon uutena D5:lla ja AWD:llä ostaneena voin todeta osallistuneeni jonkin verran verojen muodossa tämän maan "pyörittämiseen". Aina se ~12k-20ke veroihin.
En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.

Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja :lol:
No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot, puhumattakaan sitten muista veroista.

Jos seuraat autoalaa olisit voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Whitewill
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Whitewill »

Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 14:09
Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 14:05

En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.

Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja :lol:
No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot.

Jos seuraat autoalaa olisi voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.
Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroista :lol: Jos et ymmärrä niin et ole ainut uuden/uusien autojen ostaja tässä palstalla, Suomen valtio toivottavasti kiittää sinua joulukortilla kun olet maksanut autoveroa niin tunnollisesti jo 9 vuotta :D Eikä noilla sinun autoveroilla ole Suomen valtion kassassa mitään merkitystä, kyse on isosta kokonaisuudesta veroja joita maksaa kaikki kaikesta. Se mitä minä olen uutena ostanut ei tosiaankaan kuulu tälle palstalle ja vähiten sinulle :thumbup:
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 14:13
Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 14:09

No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot.

Jos seuraat autoalaa olisi voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.
Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroista :lol: Jos et ymmärrä niin et ole ainut uuden/uusien autojen ostaja tässä palstalla, Suomen valtio toivottavasti kiittää sinua joulukortilla kun olet maksanut autoveroa niin tunnollisesti jo 9 vuotta :D Eikä noilla sinun autoveroilla ole Suomen valtion kassassa mitään merkitystä, kyse on isosta kokonaisuudesta veroja joita maksaa kaikki kaikesta. Se mitä minä olen uutena ostanut ei tosiaankaan kuulu tälle palstalle ja vähiten sinulle :thumbup:
En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.

Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Avatar
Whitewill
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Whitewill »

Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 14:17
Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 14:13

Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroista :lol: Jos et ymmärrä niin et ole ainut uuden/uusien autojen ostaja tässä palstalla, Suomen valtio toivottavasti kiittää sinua joulukortilla kun olet maksanut autoveroa niin tunnollisesti jo 9 vuotta :D Eikä noilla sinun autoveroilla ole Suomen valtion kassassa mitään merkitystä, kyse on isosta kokonaisuudesta veroja joita maksaa kaikki kaikesta. Se mitä minä olen uutena ostanut ei tosiaankaan kuulu tälle palstalle ja vähiten sinulle :thumbup:
En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.

Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
Joo seuraan kyllä autoalaa. Eiköhän kaikki seuraa ketkä tällä palstalla ovat tavalla tai toisella. Uusi auto on huono investointi, ostaisit vuoden parin vanhan niin jää se höttö hinnasta pois.

EU painostaa autovalmistajia päästöjen alennuksiin = pienempiä ja vähäpäästöisempiä moottoreita, muuten tulee raippaa eli sakot. Oliko se keskiarvo nyt 90 g/km valmistajille EU:n toimesta. Suomen autoverotus on kohtuuton, tosin jos veroa ei kanneta myynnistä niin sitten se otetaan käytöstä. Tosiasia on että Suomalainen (autoilija) häviää aina.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ishvan
Viestit: 520
Liittynyt: 22 Helmi 2014 09:17

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ishvan »

Whitewill kirjoitti: 14 Elo 2020 15:13
Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 14:17
En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.

Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
Joo seuraan kyllä autoalaa. Eiköhän kaikki seuraa ketkä tällä palstalla ovat tavalla tai toisella. Uusi auto on huono investointi, ostaisit vuoden parin vanhan niin jää se höttö hinnasta pois.

EU painostaa autovalmistajia päästöjen alennuksiin = pienempiä ja vähäpäästöisempiä moottoreita, muuten tulee raippaa eli sakot. Oliko se keskiarvo nyt 90 g/km valmistajille EU:n toimesta. Suomen autoverotus on kohtuuton, tosin jos veroa ei kanneta myynnistä niin sitten se otetaan käytöstä. Tosiasia on että Suomalainen (autoilija) häviää aina.
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autoja


Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.

Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale

-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 18:26
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autoja


Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.

Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Mä en kyllä allekirjoita alkuunkaan väitettä yleisellä tasolla, että uusi auto on huonompi sijoitus kun käytetty. Meillä on ollut nyt toisen auton virkaa toimittamassa kolme Focusta peräkkäin joista kaksi edellistä ajettu noin 2v/70.000km. Arvo on laskenut kahdessa edellisessä noin 1000€ / 10.000 km. Kun ottaa huomioon, että en ole kohta kuuteen vuoteen ostanut pyyhkijän sulkia, renkaita, polttimoita enkä joutunut omalla rahalla korjaamaan yhtään mitään tai käymään katsastuksessa, on tonni 10.000 kilometrista mun mielestä todella hyvä diili.
Tietysti jos ostaa itselleen uutena auton, joita käytetään myös pääsääntöisesti jokaisen firman työsuhdeautoina, oli sitten palasaippuan myyntiedustaja tai pankkiiri, niin varmasti arvo laskee nopeasti kun tarjontaa pari vuotta vanhoista, alle 100tkm ajetuista on kysyntään nähden liikaa. (5-sarja, V90, E-sarja jne.)
Näissäkin arvon alennus loivenee toisen omistajan jälkeen kun päästään lähelle 20K€ hintaluokkaa missä kaiketi menee useimman suomalaisen autonostajan kipuraja...
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Itselleni merkittäviä faktoreita autossa on myös luotettavuus ja kulujen ennakoitavuus. Käytetyssä on aina suurempi riski yllättäviin korjauskuluihin ja yleisesti ottaen uudet autot käy käytettyjä vähemmän pajalla. Tähän toki löytyy poikkeuksia, mutta tässä pelataankin todennäköisyyksillä.

Jokainen sitten vielä laskee tai on laskematta oman ajankäytön hinnan tähän yhtälöön. Itse inhoan kaikkia korjaamo- ja katsastuskäyntejä ja näihin käytettävän ajan pyrin minimoimaan. Tähän samaan kategoriaan menee mulla myös rengaskaupat jne. Siksi olen omalla kohdalla havainnut hyväksi taktiikaksi vaihtaa auto uuteen ennen kuin ekat rengas-sarjat kuluu vaihtokuntoon. Joskus olen huollon tai pari tehnyt ennen vaihtoa, joskus en. Varmasti tämä maksaa enemmän kuin ostaa käytetty jne. mutta suhteellisen vähällä vaivalla ja lähes täysin ilman vikoja olen päässyt. Tämän ”sijoituksen” arvoa ei siis omalla kohdalla mitata pelkästään rahalla.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Mahti
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Syys 2019 18:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mahti »

Kulutuskeskusteluun omalta osaltani 1.0 M6 5ov.

Arvio 80% matka-ajoa, 20% kaupunki:
17" kesävanteilla keskikulutus n. 5.7 l/100km.
16" talvivanteilla ja rajoituksilla n. 5.2l/100km.

Alin mitattu (talvi) 4.9l/100km ja ylin mitattu (kesä) 6.15l/100km.
Kaikki lukemat tankkauksien perusteella. Ajotietokone näyttää 0.3-0.4L vähemmän.

Moottori on kyllä mielestäni täysin riittävä, ohikin pääsee hyvin helposti. (3:lle ja lätty pohjaan :D)
Focus ST-Line 1.0 M6 5ov 2019
Fiesta SportVan 1.6 TDCi 2014
Avatar
Whitewill
Viestit: 96
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Whitewill »

Vootrson kirjoitti: 14 Elo 2020 18:59
Ishvan kirjoitti: 14 Elo 2020 18:26
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autoja


Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.

Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Mä en kyllä allekirjoita alkuunkaan väitettä yleisellä tasolla, että uusi auto on huonompi sijoitus kun käytetty. Meillä on ollut nyt toisen auton virkaa toimittamassa kolme Focusta peräkkäin joista kaksi edellistä ajettu noin 2v/70.000km. Arvo on laskenut kahdessa edellisessä noin 1000€ / 10.000 km. Kun ottaa huomioon, että en ole kohta kuuteen vuoteen ostanut pyyhkijän sulkia, renkaita, polttimoita enkä joutunut omalla rahalla korjaamaan yhtään mitään tai käymään katsastuksessa, on tonni 10.000 kilometrista mun mielestä todella hyvä diili.
Tietysti jos ostaa itselleen uutena auton, joita käytetään myös pääsääntöisesti jokaisen firman työsuhdeautoina, oli sitten palasaippuan myyntiedustaja tai pankkiiri, niin varmasti arvo laskee nopeasti kun tarjontaa pari vuotta vanhoista, alle 100tkm ajetuista on kysyntään nähden liikaa. (5-sarja, V90, E-sarja jne.)
Näissäkin arvon alennus loivenee toisen omistajan jälkeen kun päästään lähelle 20K€ hintaluokkaa missä kaiketi menee useimman suomalaisen autonostajan kipuraja...
Minusta pyyhkijäsulat, renkaat ja polttimot ovat ihan normi kulutustavaraa autossa. Eihän kukaan nyt niiden takia uutta autoa osta, saahan käytettyyn tingittyä nuo samat heti kättelyssä. Minulla on ollut pakasta vedettyjä autoja ja sitten vähän käytettyjä, mitään eroa ei ole korjausmäärissä ollut. Kun säästää 5000-10000 euroa jo ostaessa vähän käytetyn niin siihen saa korjata aikalailla että tulisi takkiin. Ikiliikkujaa ei ole. Totta on se että edullisemmat autot yleensä pitävät hinnan paremmin kuin kalliimmat. VAG-konserni menestyi jenkkien listalla arvonalennuksessa huonoimmasta päästä. 2 vuoden "premium" :lol:
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Sanpool
Viestit: 86
Liittynyt: 11 Kesä 2012 22:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Sanpool »

Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Vastaa Viestiin