Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EeroH kirjoitti: 08 Marras 2021 15:48
EeroH kirjoitti: 06 Marras 2021 19:52
Pitää kysyä tarjous, mutta listahinnoilla on Ocu kalliimpi. 2l diesel lähtö yli 36k€, vetokoukku webasto yms niin 40k€. Bensa mhev lähtö yli 33k€
Ocu n. 3500€ kalliimpi ja toimitusaika arvio 10kk.
Nyt tuli ilmoitus että 15. päivä tulee reilu hinnankorotus autoihin ja varusteisiin. Että vaikka kuinka tilava ja clecer Skoda onkin niin hinta kyllä rajaa valinnan ulkopuolelle.
Hjesko
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko »

Fjöördis kirjoitti: 09 Marras 2021 18:57 Nyt kun siirryttiin talviaikaan niin mun auton kello on joskus kesäajassa ja joskus talviajassa.
Millähän asetuksilla tuon saisi pysymään jatkuvasti oikeassa ajassa? Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Olen melko varma että liittyy gps-signaaliin. Töissä autopaikka maan alla ja sieltä lähdettäessä kello aina kesäajassa. Muulloin nätisti talviajassa. Mainitsin joskus huollossa, eivät olleet kuulleet ongelmaa.. Menee varmaan sarjassamme ’siihen pitää vain tottua’-kategoriaan.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Hjesko kirjoitti: 09 Marras 2021 20:46
Fjöördis kirjoitti: 09 Marras 2021 18:57 Nyt kun siirryttiin talviaikaan niin mun auton kello on joskus kesäajassa ja joskus talviajassa.
Millähän asetuksilla tuon saisi pysymään jatkuvasti oikeassa ajassa? Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Olen melko varma että liittyy gps-signaaliin. Töissä autopaikka maan alla ja sieltä lähdettäessä kello aina kesäajassa. Muulloin nätisti talviajassa. Mainitsin joskus huollossa, eivät olleet kuulleet ongelmaa.. Menee varmaan sarjassamme ’siihen pitää vain tottua’-kategoriaan.
Mulla teki viimeksi siirryttäessä samaa muutaman päivän ja sitten rauhoittui.
Nyt on taas pomppinut eestaas. Katsotaan rauhoittuuko.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Fjöördis
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Tammi 2019 14:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fjöördis »

okei, itsellä on töissä auto tallissa joten taitanee liittyä jollain tapaa tuohon GPS-signaaliin.
Eipä tuossa nyt muuta, mutta hieman hankala käyttää vaikka webaston ajastinta kun ei ikinä tiedä missä ajassa auto kulloinkin on..
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Fjöördis kirjoitti: 09 Marras 2021 22:08 okei, itsellä on töissä auto tallissa joten taitanee liittyä jollain tapaa tuohon GPS-signaaliin.
Eipä tuossa nyt muuta, mutta hieman hankala käyttää vaikka webaston ajastinta kun ei ikinä tiedä missä ajassa auto kulloinkin on..
Eikö siinä ole se asetus, että käyttääkö gps-aikaa vai ei? Muistaakseni jonkun tuommoisen ruksasin pois niin sen jälkeen ei ole koskaan ollut väärässä ajassa.
Don MC
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Toukokuussa tilattu Focus ilmoitettiin nyt että on "pudonnut pois tuotantoaikataulusta". Piti ensin valmistaa elokuussa, sitten marraskuussa ja nyt siis pois jonosta kokonaan. Lopullista tietoa ei ole vielä sille, että valmistetaanko sitä enää ollenkaan.
Vaimon Fiestalle (myös toukokussa tilattu) kävi samalla lailla, sillä erotuksella että sitä ei varmuudella enää valmisteta. Hän tulee saamaan tilalle facelift-version ensi vuoden alkukolmanneksella.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Don MC kirjoitti: 10 Marras 2021 12:31 Toukokuussa tilattu Focus ilmoitettiin nyt että on "pudonnut pois tuotantoaikataulusta". Piti ensin valmistaa elokuussa, sitten marraskuussa ja nyt siis pois jonosta kokonaan. Lopullista tietoa ei ole vielä sille, että valmistetaanko sitä enää ollenkaan.
Vaimon Fiestalle (myös toukokussa tilattu) kävi samalla lailla, sillä erotuksella että sitä ei varmuudella enää valmisteta. Hän tulee saamaan tilalle facelift-version ensi vuoden alkukolmanneksella.
Sama tilanne. Odotellaan maahantuojalta ohjeita mitä nyt tapahtuu.
Jonde
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jonde »

Aina tämä focus 2021 osaa yllättää. Ilma on noin 0 seutuu lämpiää tosi hitaasti taas. Sisälle ei tule lämpöä niinkuin ennen, Ptc ei ehkä toimi? Toinen yllätys kylmä kone jo ensimmäisessä risteyksessä s&s sammuttaa moottorin eli onko lämpöanturi tai anturit ja boxi sekaisin.🙄
Edellekään suomen kielinen ohjaus puhelimeen ei ole korjauspäivitystä.😬
Olen koittanut myydä tätä 10kk vanhaa uutena 33th€ farkkua, mutta tarjoukset on verenseisauttivia😒
Onkohan uudessa navi ym. jonkun toisen tekemiä.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Jonde kirjoitti: 11 Marras 2021 09:50 Aina tämä focus 2021 osaa yllättää. Ilma on noin 0 seutuu lämpiää tosi hitaasti taas. Sisälle ei tule lämpöä niinkuin ennen, Ptc ei ehkä toimi? Toinen yllätys kylmä kone jo ensimmäisessä risteyksessä s&s sammuttaa moottorin eli onko lämpöanturi tai anturit ja boxi sekaisin.🙄
Edellekään suomen kielinen ohjaus puhelimeen ei ole korjauspäivitystä.😬
Olen koittanut myydä tätä 10kk vanhaa uutena 33th€ farkkua, mutta tarjoukset on verenseisauttivia😒
Onkohan uudessa navi ym. jonkun toisen tekemiä.
Jotain 22ke? Millanen sulla on?
Jonde
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jonde »

Tarjonneet16 ja 18th välistä hyvitystä ja heikoin 14 kait huumorilla🤣🤣
Karvalakkimallinen farkku 2 renkailla vetokoukulla, automaatti 125hv. Lohkolämmitin. Winter pack. Metalli harmaa väri😰 ajettu25 tkm.
Muihin EI foortiin.
revert
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Elo 2010 17:10

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revert »

Ei taida olla lataushybridin tulosta vielä mitään uutisia tähän faceliftiin liittyen?
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

revert kirjoitti: 11 Marras 2021 12:05 Ei taida olla lataushybridin tulosta vielä mitään uutisia tähän faceliftiin liittyen?
Ei sellaista ole tulossa tähän sukupolveen lainkaan. Akusto ei mahdu mihinkään, kun MHEV-akkukin on laitettu apukuskin penkin alle rajoittaen sen säätöjä.

Edit. Tai korjataan sen verran, että en nyt ole varma rajoittiko se säätöjä, mutta muistaakseni.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

toasti kirjoitti: 11 Marras 2021 12:58
revert kirjoitti: 11 Marras 2021 12:05 Ei taida olla lataushybridin tulosta vielä mitään uutisia tähän faceliftiin liittyen?
Ei sellaista ole tulossa tähän sukupolveen lainkaan. Akusto ei mahdu mihinkään, kun MHEV-akkukin on laitettu apukuskin penkin alle rajoittaen sen säätöjä.

Edit. Tai korjataan sen verran, että en nyt ole varma rajoittiko se säätöjä, mutta muistaakseni.
Rajoittaa ja siksi ei oikein mhev kiinnostakkaan kun repsikalla saunajakkara. Luulisi siihenkin olevan ratkaisu mutta ei ilmeisesti kiinnosta.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Jazzo kirjoitti: 02 Marras 2021 20:16 [
- Titaniumissa ei ole enää aurinkolasikoteloa katossa. Monia ei varmaan haittaa, mutta mulla oli yksi ostopäätökseen vaikuttava tekijä titanium vs. active. Vähän harmittaa.
- Em.liittyen ratin vasemmalla puolella oleva ajovalokatkaisijan vieressä olevaa lokerikkoa ei enää ole.
- Hanskalokerossa ei ole enää "piippuhyllyä" ohjekirjakansiolle.
- Digitaalinen mittaristo vs. vanha. Väriä olisi kiva saada muutettua muutenkin kuin vaihtamalla jollekin muulle asetukselle. Samaten infonäytön sisäisiä sai muokata paremmin vanhassa. Variä pystyy vaihtaa mm. mustangissa. Ei olisi luullut oleva 100k€ hintalapun "varuste".
- Takaluukun kiinnimenomekanismi muuttunut mun mielestä paremmaksi.
- Tavaratilan verho muuttunut taas taka-askelin enemmän mk3.5 suuntaan. Mun mielestä parempi. Tai näin kuvittelen, koska mun mielestä ei ole samanmoinnen lerppa.
- Ziisus, en olisi millään uskonut kuinka hidas voi olla täälläkin monesti mainittu tuo automaagin suunnanvaihto.
- Vaikka jostain mielestäni luin, että tähän ei saa DLR:n kanssa takavaloja palamaan, niin kyllä ne sieltä vain sai. Tämä on tämä mun "tavaramerkki": takavalot aina päälle. Päiväajovalot ajatuksena muuten on mielestäni aivan loistava, mutta ei tuo ettei takavalot pala.
- Vanha tuli Michelin Primacy 195/65, niin tämä tuli Goodyearin 205/60.

Oliskohan siinä isoimmat ja nopeimmat huomiot.

Edit:typoja
Onko lattialla ovikoteloissa sisäkahvoissa yms valot vielä? Vai onko nekin riivitty pois?

Sen huomasin sijaisautolla että bensa automaatin suunnanvaihto on hitaampi kuin dieselissä.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Löytyi uusi bugi. Kun laittaa Webastolle "Jatka lämmitystä", istuu parkissa muutaman minuutin ja käynnistää auton, niin herjaa ettei lämmitintä voi käyttää alhaisen polttoainemäärän johdosta. Ja tankki oli aivan täysi tässä tilanteessa :D
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Tapiiri kirjoitti: 13 Marras 2021 10:14 Löytyi uusi bugi. Kun laittaa Webastolle "Jatka lämmitystä", istuu parkissa muutaman minuutin ja käynnistää auton, niin herjaa ettei lämmitintä voi käyttää alhaisen polttoainemäärän johdosta. Ja tankki oli aivan täysi tässä tilanteessa :D
Näitä ongelmia on raportoitu nyt pikkuhiljaa enemmänkin. Vika ei ole rajoittunut tuohon "jatka lämmitystä" -toimintoon vaan Webastoon yleisesti.

Itsellä teki samaa vaikka oli kaukosäätimellä käynnistetty. Lopputulemana koko Webasto uusittiin takuuseen, eikä ole sen jälkeen ongelmaa näkynyt. Jollain muulla tällä foorumilla taidettiin tehdä vain jotain ohjelmointia asiaan liittyen, mutta en muista miten se tarina päättyi.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Minulla tehtiin ohjelmointia mutta ei auttanut, tänä syksynä sama vikailmoitus tuli jälleen.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Mulla webaston käyttö tai etäkäynnistys siirtää varoitusäänet mittaristoon. Vaikka oli kolme viikko pajalla päivitettävänä ei auttanut mitään.
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Tietääkö joku, että käynnistyykö myös webasto kun auton käynnistää etänä? Siis silloin jos se on ajotietokoneesta ruksattuna ja ulkona on riittävän kylmä. Kaiken järjen mukaan luulisi käynnistyvän, mutta jotenkin en kuitenkaan yllättyisi vaikka ei käynnistyisikään :D
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Tapiiri kirjoitti: 14 Marras 2021 18:19 Tietääkö joku, että käynnistyykö myös webasto kun auton käynnistää etänä? Siis silloin jos se on ajotietokoneesta ruksattuna ja ulkona on riittävän kylmä. Kaiken järjen mukaan luulisi käynnistyvän, mutta jotenkin en kuitenkaan yllättyisi vaikka ei käynnistyisikään :D
Ei käynnisty webasto. On kyllä harmi.
EeroH kirjoitti: 13 Marras 2021 12:12 Mulla webaston käyttö tai etäkäynnistys siirtää varoitusäänet mittaristoon. Vaikka oli kolme viikko pajalla päivitettävänä ei auttanut mitään.
Mulla saivat kaikki virranhallinnan ongelmiin liittyvät oireilut korjattua. Kirjoitin tästä enempi tuolla ”focus mk4 latausongelmat” topicissa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

focst kirjoitti: 24 Loka 2021 13:51
toasti kirjoitti: 24 Loka 2021 13:25

90 tkm huollossa sanoivat, että seuraavassa huollossa voisi miettiä takapalojen vaihtoa, eli ainakin sen 105 tkm kestävät itsellä.
Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
75tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Unto7
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Marras 2021 09:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Unto7 »

Hei.
Itsellä vuoden 19 focus ja ilmastointi repsikan puolella renkkaa. Puhaltaa vain kuumaa asetuksista riippumatta. Se on menossa huoltoon,mutta kysyisin sellaista mistä mahtaa johtua että repsikan puolen kuuma ilma tulee repsikan penkin ja keskikonsolin välistä. Se on tullut sieltä aina. Eli penkin alta?
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa »

EeroH kirjoitti: 15 Marras 2021 09:31
focst kirjoitti: 24 Loka 2021 13:51

Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
75tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Onko jostain maahantuojalta tai liikkeestä saatua ihan faktatietoa, että aktivinen vakkari käyttäisi takajarruja nopeuden säätelyyn? Jotenkin en meinaan jaksa siihen uskoa…aktiivivakkari tekee aika koviakin jarrutuksia varsinkin jos toinen auto vaihtaa kaistaa eteen ja sanoisin, että sitä ei kyllä takajarruilla hoideta. Aika hasardia liukkaalla kelillä jos näin olisi.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

mjasa kirjoitti: 17 Marras 2021 22:48
EeroH kirjoitti: 15 Marras 2021 09:31

75tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Onko jostain maahantuojalta tai liikkeestä saatua ihan faktatietoa, että aktivinen vakkari käyttäisi takajarruja nopeuden säätelyyn? Jotenkin en meinaan jaksa siihen uskoa…aktiivivakkari tekee aika koviakin jarrutuksia varsinkin jos toinen auto vaihtaa kaistaa eteen ja sanoisin, että sitä ei kyllä takajarruilla hoideta. Aika hasardia liukkaalla kelillä jos näin olisi.
Ei muuta kun oma tuntuma. Etujarrut uutta vastaavassa kunnossa. Isommissa jarrutuksissa varmasti molemmat päät mukana. Mutta nopeuden pieneen säätelyyn ilmeisesti vaan takajarruja uskoisin nopeuden vaikuttavan tähän. Jos käyttää aktiivivakkaria vaan maantie ajossa kulumis ongelmaa tuskin tulee.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti: 18 Marras 2021 06:24 Ei muuta kun oma tuntuma. Etujarrut uutta vastaavassa kunnossa. Isommissa jarrutuksissa varmasti molemmat päät mukana. Mutta nopeuden pieneen säätelyyn ilmeisesti vaan takajarruja uskoisin nopeuden vaikuttavan tähän. Jos käyttää aktiivivakkaria vaan maantie ajossa kulumis ongelmaa tuskin tulee.
Sama tuntemus täällä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Vastaa Viestiin