Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:34
focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:05 Mullakin 10A defa mutta olen tälle talvelle ladannut pari kertaa. Auto ei ole herjannut virran vähyyttä tälle talvelle kertaakaan ja webastoa käytetty vähintään 2 kertaa päivässä. Bcm moduuliin olisi uudempi päivitys ja bms anturista uudempi versio mutta en ole vienyt huoltoon koska auto nyt toimii. Ainoa murhe jäätyvä kuskin oven lukko tuli kuntoon lukon vaihdolla.
Oletko yhtään kurkannut missä lukemissa varaustila pyörii?
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka lähellä 60% alarajaa käydään silloin kun webasto on pöhissyt puolisen tuntia.
Ei ole vieläkään millä katsoa. Ja kun kerran toimii niin en ole nähnyt syytä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

Pikaisesti katsoin, niin onko tosiaan niin, että Focuksessa ei raitisilmasuodtinta saa ilman työkaluja esille?
Auto oli tänään huollossa ja nyt lämmityslaitteen puhallin pitää ihme pörinää. Kuulostaa melkein sille, että pakoputkessa olisi reikä. Katselin jo parkkipaikalla ympärilleni, että missä on joku jonne pakoputkivireisellä autolla. Mutta ääni loppuikin kun laittoi puhaltimen pois päältä.
Liekö jonkun rukkaset pudonneet puhaltimen koteloon...
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

_JPA kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:29 Pikaisesti katsoin, niin onko tosiaan niin, että Focuksessa ei raitisilmasuodtinta saa ilman työkaluja esille?
Auto oli tänään huollossa ja nyt lämmityslaitteen puhallin pitää ihme pörinää. Kuulostaa melkein sille, että pakoputkessa olisi reikä. Katselin jo parkkipaikalla ympärilleni, että missä on joku jonne pakoputkivireisellä autolla. Mutta ääni loppuikin kun laittoi puhaltimen pois päältä.
Liekö jonkun rukkaset pudonneet puhaltimen koteloon...
Hanskalokero pitää irrottaa. 2×10mm ja 2×7mm ruuvit pois niin lähtee..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:36
_JPA kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:29 Pikaisesti katsoin, niin onko tosiaan niin, että Focuksessa ei raitisilmasuodtinta saa ilman työkaluja esille?
Auto oli tänään huollossa ja nyt lämmityslaitteen puhallin pitää ihme pörinää. Kuulostaa melkein sille, että pakoputkessa olisi reikä. Katselin jo parkkipaikalla ympärilleni, että missä on joku jonne pakoputkivireisellä autolla. Mutta ääni loppuikin kun laittoi puhaltimen pois päältä.
Liekö jonkun rukkaset pudonneet puhaltimen koteloon...
Hanskalokero pitää irrottaa. 2×10mm ja 2×7mm ruuvit pois niin lähtee..
Ok. Täytyy tutkia jos vielä pitää ääntä.
Huollossa vaihdettiin suodatin, ainakin huolto-ohjelman ja laskun mukaan.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:57
PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Joulu 2021 15:34
Oletko yhtään kurkannut missä lukemissa varaustila pyörii?
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka lähellä 60% alarajaa käydään silloin kun webasto on pöhissyt puolisen tuntia.
Ei ole vieläkään millä katsoa. Ja kun kerran toimii niin en ole nähnyt syytä..
Ai niin. Olet niitä harvoja, jotka ovat pärjänneet ilman. :lol:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:16
toasti kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:11
Ei se 60 % käsittääkseni ole edellytys Webaston käymiselle, se on ainoastaan edellytys käynnistykselle. Varmasti siellä joku raja on myös itsessään webaston käymiselle.

Vai mitä mieltä olet tilanteesta, jossa akun varaus 61 % ja Webasto käynnistyy vielä, mutta sammuisi käytännössä saman tien? Tuskin Fordin insinöörit niin tyhmiä on ettei tuossa olisi mitään hystereesiä.
En menisi vannomaan.
Silloin kun mulla oli virtaongelmia niin muutamana aamuna kävi niin, että webasto käynnistyi ja sammui melkein heti. Tämä ainakin kerran siitä huolimatta, että laturi oli kytkettynä!!
Syynä akun varaustila. Mulla ei ollut vielä silloin toimivaa forscan/lukija-yhdistelmää joten prosentteja en päässyt katsomaan.
Lisälämmitin (tai järjestelmä) mittaa jännitettä ja jos se pysyy määrätyn ajan (kai pari minuuttia) sopivassa lukemassa, käynnistyminen jatkuu edelleen. Jos jännite on juuri ja juuri rajalla, yrittää se muutaman sekunnin tai sitten kymmenen, jos hehkun kuorma pudottaa jännitteen juuri sen hivenen. Oma kokemus.
muoks. siis systeemissä, jossa ei mittailla varausta, joka voi tehdä omia päätelmiään.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

ynjevi kirjoitti: 28 Joulu 2021 20:30
PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:16
En menisi vannomaan.
Silloin kun mulla oli virtaongelmia niin muutamana aamuna kävi niin, että webasto käynnistyi ja sammui melkein heti. Tämä ainakin kerran siitä huolimatta, että laturi oli kytkettynä!!
Syynä akun varaustila. Mulla ei ollut vielä silloin toimivaa forscan/lukija-yhdistelmää joten prosentteja en päässyt katsomaan.
Lisälämmitin (tai järjestelmä) mittaa jännitettä ja jos se pysyy määrätyn ajan (kai pari minuuttia) sopivassa lukemassa, käynnistyminen jatkuu edelleen. Jos jännite on juuri ja juuri rajalla, yrittää se muutaman sekunnin tai sitten kymmenen, jos hehkun kuorma pudottaa jännitteen juuri sen hivenen. Oma kokemus.
muoks. siis systeemissä, jossa ei mittailla varausta, joka voi tehdä omia päätelmiään.
Tässä MK4 tapauksessa en oikein usko jännitemittaukseen, koska webasto vinkui virran vähyyttä vaikka 10A Defa oli kytkettynä.
Jännite siis vähintäin 13V tai ylikin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

juzz1 kirjoitti: 28 Joulu 2021 16:10 Terve. Tuli liityttyä tänne tänään tehdyn autokaupan johdosta. Tulossa siis emännän käyttöön ford focus farmari 1.0 125hv eb vm2019. Ajettu 55tkm yhdeltä omistajalta. Titanium varustetaso ja manuaali laatikolla. Onko näin että tämä uudempi malli on jakopään osalta toteutettu ketjulla? Kyseisessä autossa on myös webasto. Onko arvon foorumilaisilla ollut paljon ongelmia näiden kanssa? Ainakin paljon keskustelua ja iltalukemista tässä ketjussa näyttää olevan 8-)
Hei. Onnea hankinnasta. Ketjukone käsittääkseni on näissä uudemmissa. Webaston kanssa on paljon ongelmia. Mutta toisilla toimii toisilla ei. Itselläni oli myös viime talvena, mutta akunvaihdon, virranhallintamodulin ja päivitysten myötä on nyt pelannut.

Tämä talvi on mennyt melkein murheitta. Parkkitutkan äänet kuuluu piipityksenä mittariston takaa toisinaan. Kulutus on kova talvikelillä. Kaupungissa hörppää n. 9-9,5 sataselle. Maantiellä menee kutosen pintaan. Riippuu tietysti paljon tieprofiilista tms. tekijöistä.
Niin, ja tuulilasi pamahti rikki. Tämähän on todettu laadultaan aika surkeaksi. Alareunasta keskeltä lasia molempiin suuntiin kunnon halkeamat. Jännä ettei mitään kiveniskua josta olisi lähtenyt. Lämpötilojen muutokset sai aikaan noi. Menisköhän vielä takuuseen kun sitä kevääseen saakka jäljellä? Onneksi on lasivakuutus niin se helpottaa.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Kiitos! Aika kovalle kuulostaa tuo kulutus äkkiseltään :D kokemusta onko isompaa eroa automaatin ja manuaalin välillä kulutuksessa? Tuo lasivakuutus on kyllä pakko ottaa, ilmeisen kallis lasi kun on lämmitettävä. Pääasia olisi, että autolla pääsee luotettavasti päivittäin töihin, eikä tartteis olla pajalla joka viikko. Aika näyttää 8-)
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

juzz1 kirjoitti: 29 Joulu 2021 10:00 Kiitos! Aika kovalle kuulostaa tuo kulutus äkkiseltään :D kokemusta onko isompaa eroa automaatin ja manuaalin välillä kulutuksessa? Tuo lasivakuutus on kyllä pakko ottaa, ilmeisen kallis lasi kun on lämmitettävä. Pääasia olisi, että autolla pääsee luotettavasti päivittäin töihin, eikä tartteis olla pajalla joka viikko. Aika näyttää 8-)
Kaupunkikulutusta nostaa automaateissa sen perinteinen tekniikka. Itse en kaupungissa ajele, mutta väittäisin, että se voi olla etenkin talvella mitä vaan 8-20 l/100 km riippuen siitä että ajaako vain parin kilometrin siivuja vai pidempiä. Muutoin automaatti on suunnilleen yhtä taloudellinen kuin manuaali. Webaston pariksi suosittelen Defa 10 amppeerista ylläpitolaturia, se olis sitä luotettavuutta. Myös lasivakuutus on hyvä olla. Mulla halkesi lasi jossain 1000 km tuntumassa ja halkoo näkökenttää, mutta yllättävän vähän haittaa. Lasin lämmitys ei kuitenkaan toimi. Ajettu nyt 76 000 km ja olen kyllä tyytyväinen autoon.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Itsellä ollut webastollisten autojen ja itseasiassa melkein kaikkien autojen kanssa ollut tapana ladata akkua talvisin noin viikon / kahden välein niin ei ole ollut ongelmia. Oma 11vm land cruiseri on kahdella akulla ja siinä on webasto pyörinyt tosi tiuhaan ja ei ole ulkoista latausta vielä tarvinnut. Pitää tuon foordin kanssa katsoa miten webasto alkaa pelittää ja tarviiko tehdä toimenpiteitä. Onko jtn ohjelmapäivityksiä siis tullut tuohon akkuongelmaan/webaston toimimattomuuteen?
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Meillä nyt molemmissa toiminut webasto yms tosi hyvin vaikkei mitään ole tehty. Kovillakin pakkasilla ja pätkäajossa niin kaikki toimii. Diesel menee kaupungissa kutosella ja maantiellä nelosella.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

juzz1 kirjoitti: 29 Joulu 2021 11:19Onko jtn ohjelmapäivityksiä siis tullut tuohon akkuongelmaan/webaston toimimattomuuteen?
On tullut päivityksiä rautaan ja softiin. Alla ne päivitykset, joiden itse tiedän liittyvän lataukseen / Webastoon:

Akun miinusnavassa on kiinni valvontapalikka, jonka uusin versio taitaa olla omassanikin oleva C95YW SW:5.5 JX6T-10C679-CB
Lisälämmittimen ohjausmoduulin (AHCM) softaversio on itselläni nyt JX61-14C080-AC
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Eka päivä fordilla takana ja täytyy sanoa että mahtava auto kaikinpuolin. Tässä on kuitenkin viime vuosina ollut käytössä uusi mitsu outlander phev, vm12 volvo xc70, vm11 toyota land cruiser, mb e w212 vm11 ym. Mielestäni kohtuu hiljainen vaikka rengasmelua enemmän kuin mersussa. Ajossa käyttäytyy todella loogisesti ja jämäkästi. Ruutia tuossa 1.0 125hv padassa on ihan riittämiin ja olettamusta enemmän. Webaston kakesta näköjään patteri loppu kun yritin laittaa päälle punainen valo vilahtaa tosi himmeästi kaukosäätimessä. Auton asetuksista lähti pöhisemään heti. Nuo led ajovalot on tosi hyvät ja niiden automatiikka toimii hyvin. Manuaalilaatikko on helppo ajaa ja adaptiivivakkari toimii myös tuon manuaalin kanssa hyvin ja pysyy päällä vaikka vaihteita hämmentäisikin. Hyvin lyhyen kokemuksen myötä erittäin tyytyväinen autoon. :thumbup: :ford: Edellinen ford oli mk5 farkku escortti. ”Hiukan” on menty fordillakin eteenpäin asioissa. :D
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

juzz1 kirjoitti: 30 Joulu 2021 23:04 ”Hiukan” on menty fordillakin eteenpäin asioissa. :D
Vielä kun muutkin merkit menisivät eteenpäin niin ei tarvitsisi loppuikää ajaa Fordilla vaan voisi kokeilla muitakin.
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Muista vaihtaa siihen 1.0 turboon se remmi ennen 120tkm täyttymistä niin säästyt paljolta pahalta.... :thumbup:
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Taunusautomaatti kirjoitti: 31 Joulu 2021 12:26 Muista vaihtaa siihen 1.0 turboon se remmi ennen 120tkm täyttymistä niin säästyt paljolta pahalta.... :thumbup:
Ee oo remmiä tässä uudemmassa enää vaan ketju. No sekään ei varmaan 200tkm kestä :D
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

_JPA kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:45
focst kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:36

Hanskalokero pitää irrottaa. 2×10mm ja 2×7mm ruuvit pois niin lähtee..
Ok. Täytyy tutkia jos vielä pitää ääntä.
Huollossa vaihdettiin suodatin, ainakin huolto-ohjelman ja laskun mukaan.
Olihan siellä koivunlehti siipipyörän sisällä.
Raitisilmasuodattimen luukun ruuvit oli joku heivannut mäkeen. Näyttääpä tuo pysyvän pelkillä muovikynsillä kiinni.

Hanskalokeron valon katkaisija ei toimi tai toimii sinänsä jos kantta painaa sisään sen mitä menee. Jos ei siinä katkaisijan tapissa ole säätö, niin täytyy jotain jatkoa laittaa. Muuten on valo koko ajan päällä. Polttimo olikin jo aivan mustunut.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Onko hanskalokerossa katkaisija?
Jossain malleissa on ollut valo siellä aina...sitä ei vaan näe kun luukku on kiinni. :D


Mistäs vuosimallista alkaen se remmi on vaihtunut ketjuun siellä öljykylvyssä?
Myyjien puheisiin ei aina kannata uskoa...jokunen ketjumies on löytänyt rikkinäisen remmin sieltä vaikka myyjä muuta kertoikin myyntipuheessaan. ;)
juzz1
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Joulu 2021 19:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja juzz1 »

Taunusautomaatti kirjoitti: 31 Joulu 2021 14:04 Onko hanskalokerossa katkaisija?
Jossain malleissa on ollut valo siellä aina...sitä ei vaan näe kun luukku on kiinni. :D


Mistäs vuosimallista alkaen se remmi on vaihtunut ketjuun siellä öljykylvyssä?
Myyjien puheisiin ei aina kannata uskoa...jokunen ketjumies on löytänyt rikkinäisen remmin sieltä vaikka myyjä muuta kertoikin myyntipuheessaan. ;)
Ei ole tapana myyjien puheita kuunnella muutenkaan.

Esim wikipedia kertoo näin; ”Ford lanseerasi sylinterin lepuutusteknologian 1.0 litran EcoBoost-moottorille alkuvuonna 2018. Uudet moottorin kiinnitykset, vetoakselit ja jousituksen puslat on myös viritetty erityisesti hienostuneisuutta silmällä pitäen. 1.0 litran EcoBoostin kestävyyttä on parannettu, jotta se sietää sylinterin lepuutuksesta johtuvat erilaiset kuormitusvoimat. Siinä on mm. uusi nokka-akselin ketju sekä edistyneellä ruiskuvalutekniikalla tehdyt venttiilinnostimet”

Youtubesta löytyi kans muutama arvostelu kyseisestä autosta ja kerrottiin hihnan vaihtuneen ketjuksi. Huolto-ohjelmaan ei myöskään sisälly jakohihnan vaihtoa.
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

eli tuo kettinki on tullut 10/2018 valmistuksesta alkaen...eli rekisteröinnit joskus 2019 alusta alkaen kait....
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

_JPA kirjoitti: 31 Joulu 2021 13:07
_JPA kirjoitti: 28 Joulu 2021 19:45
Ok. Täytyy tutkia jos vielä pitää ääntä.
Huollossa vaihdettiin suodatin, ainakin huolto-ohjelman ja laskun mukaan.
Olihan siellä koivunlehti siipipyörän sisällä.
Raitisilmasuodattimen luukun ruuvit oli joku heivannut mäkeen. Näyttääpä tuo pysyvän pelkillä muovikynsillä kiinni.

Hanskalokeron valon katkaisija ei toimi tai toimii sinänsä jos kantta painaa sisään sen mitä menee. Jos ei siinä katkaisijan tapissa ole säätö, niin täytyy jotain jatkoa laittaa. Muuten on valo koko ajan päällä. Polttimo olikin jo aivan mustunut.
Siihen kanteen laitetaan ruuvit vasta kun muovikynnet hajoaa..ei ole ruuveja tehtaalta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Taunusautomaatti kirjoitti: 31 Joulu 2021 14:04 Onko hanskalokerossa katkaisija?
Jossain malleissa on ollut valo siellä aina...sitä ei vaan näe kun luukku on kiinni. :D


Mistäs vuosimallista alkaen se remmi on vaihtunut ketjuun siellä öljykylvyssä?
Myyjien puheisiin ei aina kannata uskoa...jokunen ketjumies on löytänyt rikkinäisen remmin sieltä vaikka myyjä muuta kertoikin myyntipuheessaan. ;)
Mk4 focukseen tuli uusi ecoboost 1.0 ja 1.5 jotka on ketjukoneita. Mk4 mallia ei ole saanut missään vaiheessa sillä öljykylpyhihna koneella.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
_JPA
Viestit: 277
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

focst kirjoitti: 31 Joulu 2021 16:40
_JPA kirjoitti: 31 Joulu 2021 13:07

Olihan siellä koivunlehti siipipyörän sisällä.
Raitisilmasuodattimen luukun ruuvit oli joku heivannut mäkeen. Näyttääpä tuo pysyvän pelkillä muovikynsillä kiinni.

Hanskalokeron valon katkaisija ei toimi tai toimii sinänsä jos kantta painaa sisään sen mitä menee. Jos ei siinä katkaisijan tapissa ole säätö, niin täytyy jotain jatkoa laittaa. Muuten on valo koko ajan päällä. Polttimo olikin jo aivan mustunut.
Siihen kanteen laitetaan ruuvit vasta kun muovikynnet hajoaa..ei ole ruuveja tehtaalta.
Simply clever.
Eikun se olikin Skodan juttuja.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

25min webasto vei ~7% akun varausta alaspäin, 87% -> 80%. Tai ainakin edellisiltana parkkiin jättäessä oli 87%. 20min ajo nosti 85%, en usko, että olisi 5min tuohon päälle riittänyt nostamaan 87%, noilla prosenteilla on jo niin hidas tuo lataus.
Pakkasta oli n. -10c.
Mielenkiintoista seurata jos tulee -30c pakkaset, että saako edes paria prosenttia ladattua lyhyessä ajossa.
Vastaa Viestiin