Sivu 1/1

Ford C-Max 2008 2.0 tdci starttaa, ei pysy käynnissä

Lähetetty: 08 Helmi 2017 08:18
Kirjoittaja NiXuFin
Otsikon mukaisessa kulkineessa esiintyy seuraavaa vikaa: starttaa pirteästi, lähtee käyntiin mutta ajoittain "tukehtuu" käynnistyttyään. Moottori sammuu joko itsestään vähän ajan kuluttua tai välittömästi jos painaa kaasua. Parin startin jälkeen lähtee yleensä käyntiin.

Vika on jättänyt jo kerran kaupan pihaan josta lavetilla merkkipajalle. Tällöin polttoaineen lisäaine loppunut (tuontiauto) ja tämän jälkeen toimi pari viikkoa hyvin. Nyt pakkasilla ongelma palasi.

Miltä suunnalta vikaa kannattaisi lähteä perkaamaan? Syksyllä vaihdettu kaikki suodattimet ja koneremontin yhteydessä suuttimet säädetty uusiksi.

Re: Ford C-Max 2008 2.0 tdci starttaa, ei pysy käynnissä

Lähetetty: 08 Helmi 2017 17:59
Kirjoittaja Deippa
Villi arvaus: voiskohan auki jumittuva egr tehdä tuommoista?

Re: Ford C-Max 2008 2.0 tdci starttaa, ei pysy käynnissä

Lähetetty: 09 Helmi 2017 16:18
Kirjoittaja NiXuFin
Nyt lisää ongelmaa. Korkeammin kierroksilla tukehtuu jos painaa kaasun pohjaan ja ei reagoi kaasuun. Poljin ylös ja varovasti kaasua niin taas pelaa.

Vikakoodit puhtaat. Live dataa seurasin puhelimella ja egr ei tee mitään toimintaa. Kuitenkin sen jälkeen kun hyytyi tien varteen ja käytin virrat kiinni niin alkoi käppyrää piirtymään. Auto toimi normaalisti tämän jälkeen.

Egr:n vaihto onnistuu ymmärtääkseni vain merkkihuollossa, koska venttiili pitää koodata autoon. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Mutta egr vialta tämä nyt haiskahtaa.

Re: Ford C-Max 2008 2.0 tdci starttaa, ei pysy käynnissä

Lähetetty: 09 Helmi 2017 19:55
Kirjoittaja focst
Kyllä sen voi vaihtaa itsekkin.. nollataan vaan opitut arvot pystyy ajamaan ilman nollaustakin..

Re: Ford C-Max 2008 2.0 tdci starttaa, ei pysy käynnissä

Lähetetty: 20 Huhti 2018 10:27
Kirjoittaja KKam
Saman tyyppistä ongelmaa oli S-Max 2009:ssä (automaatti). Ensioireina reagoi huonosti kaasuun kiihdytyksissä pitkän tasavauhtisen ajon jälkeen, sitten jo paikaltaan lähtiessä ja pari kertaa sammui, kun oli lähdössä liikkeelle. EGR:ää voideltiin mutta oireet palasivat pian. Lopulta auto hyytyi suoraan ajosta, vaivoin pysyi käynnissä tieltä pois siirtymisen ajan. EGR-venttiilistä oli venttiililautanen kokonaan irti. Vaihdettiin ja oireet katosi.