Humppaava käynti Focus Cmax 2.0 -05
Lähetetty: 02 Helmi 2017 09:05
Morjens vaan kaikille!
Vuosien takaa Ford-clubilaisena ja nyt taas, kun en vanhoja tunnuksia mistään löytänyt.
Ongelma: Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kierrokset seilaavat reilummin hetken. Tyhjäynti koko moottorin lämpötila-alueella humppaava/puputtava. Lämpimänä käynti on sellaista nopeaa "kaasuttelun" omaista humphumphump tyylistä käyntiä. Kierrokset vaihtelevat lämpimänä vain max. 100rpm.
Yksilö on taloudessa uusi tuttavuus ja se on ollut käynti/vetohäiriöinen jo hankittaessa. Vetoalue löysi paikkansa, kun uusin imusarjan T-map anturin ja puhdistin likaiseksi todetun kaasuläpän. (asentotunnistin ei ollut irti) Samassa yhteydessä uusittu imusarjan alla oleva(haljennut) S-mallinen huohotusletku, ja poistettu imusarjan läpättävät läpät. Näiden toimenpiteiden jälkeen ei enää räpättänyt eikä yrittänyt sammua risteyksiin, kun painoi kytkimen pohjaan. Tuo heiluva tyhjäkäynti kuitenkin jäi vaivaamaan.
Onko raadilla ajatuksia aiheesta?
Vuosien takaa Ford-clubilaisena ja nyt taas, kun en vanhoja tunnuksia mistään löytänyt.
Ongelma: Kylmäkäynnistyksen yhteydessä kierrokset seilaavat reilummin hetken. Tyhjäynti koko moottorin lämpötila-alueella humppaava/puputtava. Lämpimänä käynti on sellaista nopeaa "kaasuttelun" omaista humphumphump tyylistä käyntiä. Kierrokset vaihtelevat lämpimänä vain max. 100rpm.
Yksilö on taloudessa uusi tuttavuus ja se on ollut käynti/vetohäiriöinen jo hankittaessa. Vetoalue löysi paikkansa, kun uusin imusarjan T-map anturin ja puhdistin likaiseksi todetun kaasuläpän. (asentotunnistin ei ollut irti) Samassa yhteydessä uusittu imusarjan alla oleva(haljennut) S-mallinen huohotusletku, ja poistettu imusarjan läpättävät läpät. Näiden toimenpiteiden jälkeen ei enää räpättänyt eikä yrittänyt sammua risteyksiin, kun painoi kytkimen pohjaan. Tuo heiluva tyhjäkäynti kuitenkin jäi vaivaamaan.
Onko raadilla ajatuksia aiheesta?