Sivu 1/1

S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 14:11
Kirjoittaja Ruhis
Eli jos jollain on esim. Työn kautta pääsy selaamaan sähkökaavioita niin olisin todella kiitollinen jos löytyisi 2011 2.0 tdci s-maxista sähkökuva , jossa näkyisi pa-siirtopumpun johdot,releet ja sulake.

Epäily että tankissa oleva siirtopumppu ei toimi kun ei virrat päällä nosta ainetta suotimelle eikä surinaa kuulu tankin suunnalta.

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 15:07
Kirjoittaja focst
Ei varmaan kuulu kun siellä ei ole siirtopumppua.. :D

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 19:07
Kirjoittaja Ruhis
Paikallinen merkkiliike väitti, että olisi pumppu ja löytyy saksankielisestä ohjekirjasta oikein sulakekin ko. Aparaatille.

Katsoin varaosanumerolla, jonka merkkiliikkeestä sain : 1500998 googlesta kuvia niin sellainen muovipalikka jossa myös polttoaineen tasoanturi ja yhdestäkään kuvasta en näe kun kaksi sähköjohtoa ja nehän on pakko mennä tuolle anturille.

Tiedä sitten miten on...

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 20:01
Kirjoittaja focst
Saahan ne väittää mitä haluaa..ei siellä ole kun se tasoanturi..jos vaihdat polttoaine suodatinta niin kotelo täyteen diisseliä tai käsipumpulla ilmaus..vai miksi kyselit?

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 20:17
Kirjoittaja Ruhis
Hieman käyntiinlähtö ongelmaa ollut ...

Viime talvena hehkujen virtapiirissä oli vikaa ja antoi vikakoodinkin kun teki delphin "kopio" testerillä sellaisen itsetestin, missä tietokone pyörittelee flektejä ja ajelee sammutusläppää yms. testaa siinä samalla hehkut.
Normi käytössä ei vikakoodia tullut koskaan.

Ajattelin että vika selätetty, mutta nyt kun tuli viileät kelit noin -8 niin kangertelee käyntiinlähdössä.

Vaihdettu :

-hehkut
-startti
-tehty ohivuototesti suuttimille -> kaikki vuotaa mutta todella vähän (eli ihan hidasta tiputusta)
-startatessa testeri näyttää että rail paineet nousee 350-400bar <- ilmeisesti pitäisi riittää.


Lämpöisenä vekotin lähtee hyvin käyntiin.

Oliko näissä ollut jotain häikkää pa-putkien o-renkaiden kanssa , että hörii sieltä ilmaa välistä?

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 20:40
Kirjoittaja focst
Sammutusläppä liikkuuko kevyesti eikä tartu sulku asennossa kiinni? Siinä pa-suodattimen päällä on sähköliitin lämmityselle käytäppä se irti monessa palanut vastus sulattanut liittimen ja saa ilmaa sitä kautta..ei sieltä suutimien paluu puolelta pitäis niin paljoa ilmaa päästä kiertoon yleensä suutin poterot ui naftassa jos o-renkaat vuotaa..

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 20:42
Kirjoittaja focst
Egr venttiili voi myös aiheuttaa käynnistys vaikeuksia..

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 12 Tammi 2017 21:40
Kirjoittaja Ruhis
Tarkoitin tuolla pa-putkien o-rekaiden vuotamisella suodatin-cr pumppu väliä / tankin päästä letkujen pikaliittimien o-renkaita. Muistelin jostain lukeneeni , että niissä olisi ollut hapertumia jollain.

Suuttimien paluuletkut on uudet eli niissä ei vikaa...

Re: S-max 2011 sähkökaaviolle olisi tarvetta...

Lähetetty: 26 Tammi 2017 17:34
Kirjoittaja Ruhis
Tsekkailin pa-putkien o-renkaat silmämääräisesti läpi kaikki näytti ok:lta.

Ainoa mikä oli hieman mutrullaan oli o-rengas, joka on pa-suodattimen kannessa 《-vaihdettu uusi suodattimineen.

Jännä piirre minkä huomasin oli , kun laitoin auton käyntiin ja aukaisin suotimen kannessa olevaa ilmausruuvia niin käsittääkseni sieltä pitäisi tulla löpöä ulos päin , mutta tämä hörikin ilmaa suotimelle päin ja kaikki cr-pumpun putkeen.