Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hoppa69
Viestit: 67
Liittynyt: 27 Tammi 2011 18:37
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Taitaa meikäläinenkin päästä nauttimaan Mondeon TDci poltoainepuolen tai lähinnä suuttimien/pumpun kanssa :(. Aamulla kun pistin auton käymään (Oli lohkolämmittimen päässä) niin hehkun valo vilkku, vasta 4 käynistyksellä sammui eikä kylläkään enää syttynyt.

Äsken koitin lukea vika koodeja, tämä kun on papalle ihan uutta ja ihmeellistä asiaa, niin antoi koodin P0203- vika suuttimen 3 virtapiirissä (Vika suuttimen 2 virtapiirissä). Sain koodit nollattua eikä hehku ainakaan nyt vilku.
Eli voiko tuo olla jostain virtapiiristä? Vai onko nyt sitten tiedossa suutin/ pumppu jumppaa? Auto on -01 130hp TDci, mittarilukema on 296tkm
Ford M ja niistä RS mallit
:ford:
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

hoppa69 kirjoitti:T
Äsken koitin lukea vika koodeja, tämä kun on papalle ihan uutta ja ihmeellistä asiaa, niin antoi koodin P0203- vika suuttimen 3 virtapiirissä (Vika suuttimen 2 virtapiirissä). Sain koodit nollattua eikä hehku ainakaan nyt vilku.
Eli voiko tuo olla jostain virtapiiristä? Vai onko nyt sitten tiedossa suutin/ pumppu jumppaa? Auto on -01 130hp TDci, mittarilukema on 296tkm
Periaatteessa tuo tarkoittaa viallista suutinta TAI johtosarjaa tai huonoa liitosta. Mutta voi tarkoittaa myös viallista PCM- eli ohjausyksikköä (ECU).

Kilometrit huomioiden suutin voi alkaa olla tiensä päässä mutta katso nyt varmuudeksi että liitin suuttimeen on kunnolla kiinni. Suuttimen vaihto edellyttää käytännössä sen uuden suuttimen koodaamista ohjausyksikköön.

Todennäköisin veikkaus on huono suutin no. 3 eli matkustajan puolelta eli koneen etupäästä lukien kolmas sylinteri/suutin.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Poistettu

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

Tuli tuplana, poistettu
Viimeksi muokannut Mk2Cortina, 11 Tammi 2017 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

Mk2Cortina kirjoitti:

Ja nyt täytyy tarkistaa tarkoittaako testeri SYLINTERIÄ no. 3 vaiko sytytysjärjestyksen mukaista SUUTINTA no. 3

Autodatan mukaan sytytysjärjestys on 1-3-4-2 [
hoppa69
Viestit: 67
Liittynyt: 27 Tammi 2011 18:37
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Re: Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Tuo kombo milla katselin oli ELM327 ja Forscan ohjelma. En ainakaan siitä osannut katsoa että mikä on oikea sylinteri. Ei ainakaan nyt ole nollauksen jälkeen ollut mitään häiriötä.
Pitää viedä jossain vaiheessa johonkin jjossa paremmat laitteet.
Tänks tähän astisesta.
Ford M ja niistä RS mallit
:ford:
Deippa
Viestit: 490
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Vikakoodi P0203? Motikka mk3

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Jos forscanilla tutkittu niin sillon nimenomaan se on suutinnumero jonka se ilmottaa. Ainaki melko varmasti. Tuli nimittäin vasta ihmeteltyä ku forscanin antama cyl_2 nakutus oli korvin kuultavaa, niin vika löytyi kuitenkin suuttimesta kaksi. Forscanin sivujen keskusteluissa tämä varmistetaankin tuon nakutustiedon osalta joten kannattaa tuota koodia metsästää sieltä, jolloin voisi saada varmuuden että mihin suuttimeen se vikakoodi nyt fyysisesti viittaakin.

Tuossa kuvassa näkyy hyvin sylinterien ja suuttimien numerointi:
Kuva

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=2
S-MAX -10 TDCI 140hv
Vastaa Viestiin