Transit 2015 ongelmia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia uusikoppaisessa transitissa?

Alla osa viestistä jonka lähetin piruuttaan maahantuojalle. Pitkä satu mutta hankala lyhyemminkään selittää:


Autossa on tällä hetkellä n. 58tkm mittarissa ja lähes alusta asti on ollut ihme ongelmia elektroniikan kanssa.

Aiemmin varsinkin kosteilla ilmoilla kylmänä käynnistäessä luistonesto järjestelmän merkkivalo syttyi palamaan ja moottorin lämpömittari ei alkanut ollenkaan nousemaan edes 50km ajon jälkeen. Kun auton käynnisti uudelleen mittari nousi normaali lämpöön ja luistoneston valo oli sammunut.

Kävin vikaa merkkiliikkeessä näyttämässä mutta siellä nosteltiin vaan käsiä pystyyn, koska vikaa ei juuri silloin ollut päällä.
Ihmetyttää, ettei näin uudessa autossa ole vikahistoria muistia josta näkisi mitä vikoja on edellisen resetoinnin jälkeen ollut päällä.

Tätä kyseistä ongelmaa ei ole taas syksyn jälkeen ilmestynyt, mutta nyt on tullut tilalle toinen, pahempi ongelma.

Autosta saattaa yhtäkkiä hävitä alavääntö täysin ja tehoja löytyy vasta kun ahdin alkaa kunnolla ahtaa.
Sama ilmiö on nyt tullut kahdesti ja molemmilla kerroilla alavääntö on tullut takaisin taas päivän ajelemisen jälkeen.
Saman päivän aikana syttyy myös moottorivian merkkivalo sekä luistoneston merkkivalo.
Hillstart not available ilmoitus tulee myös mittaristoon ja ainakin luistonesto ja mielestäni myös abs on pois toiminnasta.

Olen käynyt nyt autoa näyttämässä kahdessa eri merkkiliikkeessä ja molemmissa on diagnoosi ollut egr venttiili vika. Ensimmäisessä liikkeessä venttiili oli kuulema puhdistettu, mutta vika tuli takaisin parin viikon kuluttua.

Toisessa paikassa tehtiin vain diagnoosi ja takuuosa tilattiin.

Nyt lähinnä ihmetyttää, että miten ihmeessä voi olla mahdollista, että likainen tai viallinen egr venttiili voisi aiheuttaa turvallisuuden kannalta varsin tärkeiden toimintojen poiskytkeytymiseen?

Kolmas ongelma joka autossa on on kokoajan ollut on ihmeellinen "pykälä" ohjauksessa.
Sopivassa loivassa kaarteessa tai suorallakin tiellä kun tiessä on sopivaa uraa niin ohjaus ikäänkuin lukittuu tiettyyn asentoon ja sitä joutuu varsin voimakkaasti nykäisemään, jotta pääsee kyseisen kohdan yli.
On varsin pelottava ilmiö varsinkin näin talviaikaan.

Tästäkin merkkiliikkeessä mainitsin, mutta asia kuitattiin vain sanomalla, että auto on väärin lastattu ja kuskin puolen jousitus makaa lähes pohjaanlyöntikumien varassa.

Tämä kyllä tuntuu varsin erikoiselta koska kymmenen vuoden yrittäjänä olo aikana kaikki omat autoni ja sen puoleen myös aikalailla muut vastaantulleet sähköyritysten pakettiautot on samalla periaatteella lastattu.

Eli kuskin puolen seinällä on hyllyt jossa pääasiassa kaikki kyydissä olevat tavarat säilytetään. Koskaan ei ole kuitenkaan vastaavaa ilmiötä tullut vastaan vaikka trasittejakin on ollut kolmea eri sukupolvea.
Kovin paljoa ei noista sähköfirman tarvikkeista kuitenkaan painoa tule
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sehlipuokas
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016 08:31

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja sehlipuokas »

Moi. Kysy Salosta Meriniityn autohuollosta.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Moro

Onko jotain perusteluja miksi kysellä juuri sieltä?

Onko sulla tiedossa, että heillä olisi ennakkotapauksia vastaavista ongelmista?

Ei siinä. Voinhan mä sinnekin soitella, mutta ei viitteisi autoa sinne asti ajella tutkittavaksi ja jos ei heillä nyt juuri näistä ongelmista mitään erityistä kokemusta ole niin sinne he pyytävät auton tuomaan töpselin päähän niinkuin muutkin merkkiliikkeet.

Hulluksi on muuten menny merkkihuoltojenkin kanssa kun eivät ole kaikki saman ketjun liikkeitä niin ei ilmeisesti oo mitään yhteistä databasea mistä löytyy auton huoltohistoria. :(
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sehlipuokas
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016 08:31

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja sehlipuokas »

Moi. Jotain samanlaisia ongelmia kyseisen firman omistajan transitissa oli.. sai muistaakseni uuden auton tilalle.. soita sinne ..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ok. Pitääpä tiedustella.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo kyllä tää vinkki paikkansa piti, että auto on vaihtoon mennyt. Sitä en viittiny enempää tentata, että menikö takuuseen vai onaan piikkiin, mutta ilmeisesti fordilla on jo aika hyvä tieto olemassa mistä vika/viat johtuu, mutta päämajaa ei ole vielä saatu asiasta vakuutettua.

Ilmeisesti eberin kanssa yhteydessä ongelmat.

Toki voi olla että oman auton murheet johtuu jostain muustakin.

Brittifoorumeilla oli kaikenlaista juttua. Muun muassa moottorinohjaus boksi sijaitsee ilmeisesti pistokepuoli ylöspäin jossain syylärin paisarin alla. Ovat jotain trattiviritelmiä tehneet ohjaamaan vesiä pois boksista.

On kaikenlaisia takaisinkutsukampanjoita briteissä jo ollut mukaan lukien taka kallistuksenvakaajan vaihto kun tehtaalla asennettu ei ole täyttänytkään specsejä ja on murtunut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sehlipuokas
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016 08:31

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja sehlipuokas »

Mulla auttoi egr johdon irroitus tohon turbon alavääntö ongelmaan ja nykimiset loppui muutenkin.. Transit 2010 2.2l
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Tuliko TeroK:n auto koskaan kuntoon? Itsellä vähän samanlaista vaivaa nyt.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei tämä kyllä koskaa itellä selvinnyt.

Sen egr puhdistuksen jälkeen toimi jonkin aikaa mutta alko taas oireilemaan ja tilattiin takuuna uus egr venttiili jota odottelin varmaan toista kuukautta kun ei hyllyssä olevaa voinut käyttää takuutyössä.
Lopulta vaihdoin auton pois.

Niin ne kovasti väitti liikkeessä, että nuo kaikki kuvatut oireet olisi vaan siitä egr:stä johtuneet kun menee "limp home " tilaan jossa tehot on rajoitettu ja ilmeisesti luiston esto pois kytketty.
Vähän skeptinen ite olen kyllä diagnoosille, mutta en nyt sulje sitäkään mahdollisuutta kokonaan pois.

Kyllähän se enemmän johonkin kosteus ongelmaan vaikutti viittaavan kun aina määrätyllä kelillä sitä teki.

Tuo ohjausboksin kuivana pysyminen kannattaa kyllä tsekata. Ei olis eka kerta kun foortissa pääsee kosteutta sinne.
Yjdessä merkkihuollossa puhui myös jonkun takasumuvalon kosteuden tms. mahdollisesti liittyvän ongelmaan, mutta alko olemaan jo aika tornihuhun tasolla se teoria :D

Myös tuo aiemmin mainittu mahdollinen yhteys eberiin kyllä täsmäisi kun muistaakseni itellä yleensä sen jälkeen tuli kun oli eberillä autoa lämmitellyt.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Mulla ei ole tehdasasenteista eberiä, vaan jälkiasennus Binar (=ryssän webasto), joka ei ole missään yhteydessä auton elektroniikan kanssa.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
feelu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Huhti 2020 20:14

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja feelu »

Tere,

Viestiketju on jo muutaman vuoden vanha, mutta aihe mulle nyt ajankohtainen. Mitenköhän mtalon ongelman kanssa kävi? Saitko asian ratkaistua?
Eli oma kulkine on Transit Custom 2015 ja ongelma on juurikin aiemmin kuvailtujen kaltainen. Kaukosäätimestä eber(tehdasasenteinen) pöhisemään, tovin kuluttua ebrin sammumisen jälkeen liikkeelle. Ajaa ehtii alle kilometrin kunnes mittaristoon syttyy luistonestovalo. Samalla näyttöön piirtyy "Hill start assist not available"-teksti ja flekti huutaa kuin viimeistä päivää. Auto parkkiin, käyttää virrat pois ja takaisin -> matka jatkuu kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Eber itsessäänkin oikuttelee välillä. Tuuppaa sinistä usvaa kuin savukone konsanaan. Vikakoodit luettu tänään Raision Laakkosella:

U0401:68-48-ABS ___________Lukkiutumaton jarrujärjestelmä: ECM/PCM lähettänyt vääriä tietoja
B1D26:13-48-AHCM _________Lisälämmittimen ohjausmoduuli: ilmapuhaltimen piiri
U3003:16-08-AHCM _________Lisälämmittimen ohjausmoduuli: akkujännite (hupiakku vaihdettu vuosi sitten ja voi olla vanha vika)
B10AC:83.08-BCMii _________ Korin ohjausmoduuli: vakionopeussäädön kytkin
B13AE:64-28-BCMii __________Korin ohjausmoduuli: Akun seurantamoduuli B
U0401.64-28-IPC ____________Kojetaulun ohjausmoduuli: ECM7PCM lähettänyt vääriä tietoja


Aikas ympäripyöreitä lauseita sain näistä "vioista". Eivätkä olleet milloinkaan kuulleet em.häiriöistä.
Yhdyn ketjun aloittajaan siitä, että viat/oireet ilmaantuu vain eberin käytön yhteydessä, eli jokin yhteys sillä on. Vaikuttaako kenties imuilman anturin arvoihin tai mapin tai tai tai tai. Paljon kysymysmerkkejä ilmassa. Olisiko foorumilla asiaan perehtyneitä?
foordimake
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Loka 2019 15:52

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja foordimake »

Moikka. Täs uus transit mies ja mulla 2014 vuoden transit. Mulla sytty kans moottorin ja luistonestovalo, mäkilähtöavustin pois pelistä, vikakoodit:EGR jumissa kiinni ABS herjaa . Otin ja puhdistin EGR venttiilin .Auto käyntiin luistonestovalo sammu, mäkilähtöavustin toimi. Moottorinvikavalo paloi mut vähänaikaa ajettua sekin sammui. Nyt toimii normaalisti, elikkä putsakkaa EGR, niin uskomattomat viatkin korjaantuu :D
oske
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2019 21:42

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja oske »

Monella nuo "viat" ilmaantuu eberin käytön yhteydessä. Voisiko johtua akun huonosta varaustilasta?
Itsellä ainakin lähes loppui tuonkaltaiset outoudet siihen kun laitatin ylläpitoakkulaturin hupiakulle.
Toki pitää muistaa ladata myös kesällä, jos ei lataile niin kulku on jotenkin heijaavaa jos ei ole ollut latauksessa. Latauksen jälkeen ei mitään ihme nykimistä/heijaustakaan ole. Ihme viritelmä tuo Fordin smart charge järjestelmä akuille. -oske
Petama71
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Marras 2020 19:02

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Petama71 »

Moro,onkohan kukaan saanut tohon ongelmaan ratkaisua?Ittellä Transit 2016 ja samat viat ilmennyt ja käynyt kaks kertaa Ford huollossa,ekalla kertaa päivitti lisälämmittimen softan.Kaks päivää meni ja sama vika uudestaan.Kävin toisen kerran tän viikon maanantaina,jotakin päivityksiä tekivät mutta vika ilmenee edelleen.
Petama71
feelu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Huhti 2020 20:14

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja feelu »

moi, mullahan oli tuo ongelma enkä kesällä paneutunut siihen laisinkaan. Nyt kylmien kelien tultua asia oli taas ajankohtainen. Eber ei toiminut enää oikeastaan ollenkaan. Vein auton "lekurille" ja vaihtokunnossa on totesi lääkäri. Nyt uusi eber ja se kyllä pelittää, mutta tuo aiemmin ilmennyt -Hill assistant-vika muuttui -Service engine now- ongelmaksi. Hetken ajon jälkeen tuo teksi näytölle ja tehot pois moottorista. Sammutus ja uudelleenkäynnistys poistaa tilan ja voi taas jatkaa matkaa. Auto pihalle ja vikakoodien lukua. Antaa P00BD-vian, eli Mass Air Flow (MAF) A Circuit Range/Perf Flow Too High. Nettiä kahlatessani tuli esille vian mahdolliseksi aiheuttajaksi imuilman tunnistin (ford 2006019).
Täytyy hakea ko. anturi ja katsoa kuinka käy.
Vielä tuohon eberin nopeahkoon porsimiseen ( 5v.) ,niin lämppärikorjaajan mielestä ei kannata pitää varsinkaan pätkäajossa lisälämmitintä ajotietokoneen valikosta päälle kytkettynä.
Petama71
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Marras 2020 19:02

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Petama71 »

Moro,no joo otin tämän ensimmäisen viestin jälkeen oikein asiaksi selvittää vian,kun missään ei oikein otettu kantaa kyseiseen vikaan,vaikka näyttää olevan yleinen vaiva.No,asiaan muuten tulee pitkä stoori.Kävin Seinäjoella Rinta-Joupin Ford huollossa ja sanoivat että näitä oli paljon yhdessä välissä ja päivittivät moottorin ohjelmiston.Vika ilmeni vielä,pyysivät tuoda auton sinne pariksi päiväksi😅.Termostaatin olivat vaihtaneet ja nyt on ainakin vielä pysynyt häiriöt pois.🤔
feelu
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Huhti 2020 20:14

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja feelu »

Nyt on välijäähdyttimen jälkeen oleva anturi vaihdettu. Vertasin vanhan ja uuden vastusarvoja, todeten niissä olleen huomattava ero. Täytyy seurailla auton käyttäytymistä ja toivoa , että tämä viheliäinen 17€ osa olisi se syypää. :thumbup:
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Oon ollu pitkään poissa palstalta, joten jäänyt vastaamatta kysymykseen.

Mulla tuli silloin 2018 keväällä ongelma, että yhtäkkiä tuli kaikki mahdolliset viat päälle: muuttui tehottomaksi, luistonesto, ajonvakautus, mäkilähtöavustin heitti toimimasta. Olin varma, että jotain todella fataalia sähköongelmaa oli tullut. Nilkuttelin kärryn kanssa Lapista kotiin noin 750km. Oli välistä haasteellista mönkiä mäet ylös. Tasasella pääsi 80km/h.

Soitin huoltoon, jossa sanottiin, että vika luultavasti jossain moottorin anturissa. Kun moottorin ohjauksessa on häikkää, auto menettää kyvyn laskea vääntömomentteja, joita tarvitaan sutimisen estoon yms. Jotain tällaista selitti. Yksiselitteistä vikakoodia ei tullut.

Kun vikakoodit nollasi, tuli yksi koodi aina takaisin virrat kytkettäessä. Käynnistäessä tuli kourallinen lisää. Tämä koodi viittasi imusarjan paineanturiin. Virrat päälle laittaessa tarkistaa, että arvo vastaa normaali-ilmanpainetta. Arvon pystyi myös lukemaan forscanilla ja se oli puutaheinää. Huollon mukaan ei kyseistä osaa oo koskaan mennyt ja epäilivät jotain muuta. Kumminkin sen vaihtamalla, kaikki viat poistui.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Itseasiassa tulin tänne palstalle, kun tänään syttyi moottorin häiriövalo. Vikakoodeista löytyi mm. P204F polttoaineen lisäainejärjestelmän toiminta. Tämä varmaan viittaa adblue-systeemiin. Vikavalo ja vikakoodi poistui Forscanilla ja eivät tulleet takaisin käynnistäessä.

Pahoin pelkään, että voi putkahtaa kohta uudestaan sama ongelma. Auto kyllä toimi ihan normaalisti, vaikka vikavalo paloi. Tosin ajoin vain 4km. Muuttuukohan jossain vaiheessa keltaisesta punaiseksi, jolloin ajokin toppaa?

Lueskelin, että adblue-suutin voi tukkeutua, minkä sais putsaamalla kuntoon. Toivottavasti ongelma ei tule takaisin.

Aika vähillä vioilla omani on mennyt Fordiksi :) Tosin vieläkin ajomäärä alle 90tkm. Edellisten lisäksi menny vasemmasta takapyörästä abs-hammaskehä.

OT: Tänä syksynä hajos lömpötila-anturi ryssän webastosta. Tilasin just uuden piirikortin antureineen hintaan 103€.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Noniin vika palo pläsähti näyttöön heti seuraavalla kerralla. Viime kerralla oli roppakopallinen vikakoodeja, kun oli joitain vanhojakin mahdollisesti poistuneita vikojakin. Nyt oli 3 vikakoodia:
Moduli / koodi - selite
DCU / P20BA:00-EC - polttoaineen lisäaineen lämmittimen A ohjauksen toiminta
PCM / P204F:00-AF - polttoaineen lisäjärjestelmän toiminta, rivi1
OBDII / P204F-C - polttoaineen lisäjärjestelmän toiminta, rivi1

Soittelin merkkihuoltoon ja siellä meinattiin, että vikakoodista ei välttämättä voi tehdä varmaa johtopäätöstä vikapaikasta. Kuulemma nämä adblue-viat on aika mutkikkaita. Meinasi, että diagnosointiin pitää varata kaksi tuntia aikaa. Ilmeisesti heidän testerissä on testiohjelma, joka tutkii livedataa ja pääsee siitä paremmin kartalle vikapaikasta.

Aikaisemmin olin jo tutkinut livedataa Forscanista ja sieltä silmään pisti DCU-modulissa IAT-arvo (intake air temperature} , joka oli -40c. Tästä innostuneena Fordilla myytiin mulle uusi lämpötilasensori välijäähdyttimeen. Ostin sen heti, kun ei maksanutkaan kuin 19€. Mutta eihän sillä ollutkaan mitään merkitystä. Uudella anturillakin ja vaikka nyppäs piuhan irti arvo pysyi samassa -40c. Sitten vasta huomasin, että IAT-arvo löytyy myös PCM ja OBDII-moduleista. Niissä se näytti ihan järjellistä lukemaa.

Samalla selvisi, että näiden kahden modulin IAT-lukemaankaan piuhan irrottamisella ei ollut vaikutusta. Sitä vastoin piuhan irrottamalla ACT-lukema (air charge temperature) nousi +20c asteeseen. Eli tässä on mennyt vähän anturit sekaisin ja ilmeisesti nämä lämpötila-anturit on kunnossa.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Jostain jenkkifoorumilta löytyi tietoa, että tuo vikakoodi P20BA viittaisi adblue-säiliön lämmirysvastukseen. Livedatan mukaan säiliön lämmittimeen ja putken lämmittimeen menee virtaa 100-300mA. Eli ei ne pitäisi olla ainakaan kokonaan poikki.

Lisäksi adblue-säiliön lämpötila ja täyttöaste näytti ihan järkeviä lukemia. Lisäksi adbluehen näytti olevan parametrit reduct_lvl1_v, reduct_lvl2_v ja reduct_lvl3_v. Ei hajuakaan, mitä nämä on, mutta jostain näin, että nämä arvot pitäisi olla nollaa ja välistä nousta peräjälkeen ylemmäksi ja taas tippua nollaan. Sillä tavalla nämä käyttäytyivätkin.

Ainut tutkittava asia, joka tässä vaiheessa tulee enään mieleen on se, että pystyykö pumppu tekemään virtausta ja painetta. Ilmeisesti paine pitäisi olla luokkaa 5bar. Tätä en pystynyt vielä kokeilemaan, kun säiliö oli pakkasten takia jäässä ja silloin adblue-pumppu ei lähde päälle. Se pitää vielä tsekataa, laitoin nyt auton talliin sulamaan.

Kuulemma merkkiliikkeessä säiliön lämmitim maksaa noin 400€ ja pumppu saman mokoman. Jos vika paikallistuu sinne, tulee kyllä mieleen käväistä ohjelmointipajalla... Autoon on tehty jo pieni tehonlisäys ja ohjelmallinen egr:n sulkeminen. Nämä tehtiin onnettoman alaväännön vuoksi, kun auto sammui helposti liilkkeellelähtiessä. Luultavasti ei kauheasti maksaisi samalla pajalla adbluen poistaminen. Samalla houkuttaisi dpf:n tyhjäys ja ohjelmallinen poisto. Mutta vähän askarruttaa, jos katsastuksessa keksivät konstin näitten valvomiseen...
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
TriplaKoo
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Maalis 2021 07:20

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TriplaKoo »

Onkos tähän alkuperäiseen ongelmaan tullut vastausta vai luinko ohitse :roll:

Ongelma tullut satunnaisesti, MAF-anturi ja toi imuilman lämpötilatunnistin menossa vaihtoon. Mietin vaan et onkohan jotain muuta.

Auto on 2013 Custom, eli ihan ensimmäisiä.
Petama71
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Marras 2020 19:02

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Petama71 »

En oo huomannut että kukaan olisi vikaa paikallistanut,mulla tekee välillä samaa edelleenkin paitsi että flekti ei enää huuda.Jotakin ne teki Fordin huollossa mut eihän ne sitä sano mitä tekivät kun eivät itsekkään pysty vikaa paikallistamaan.Ilmoittele paraniko antureiden vaihdolla yhtään👍
TriplaKoo
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Maalis 2021 07:20

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja TriplaKoo »

Korjataan siis sen verran että MAF en vaihda, teen putsauksen ensin. Joku oli MAFn vaihtanu tääl forumilla, eikä se ollu auttanu yhtään
JanneK
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Syys 2021 14:50

Re: Transit 2015 ongelmia

Viesti Kirjoittaja JanneK »

Transit 2014 Mk8
Samansuuntainen vika on mullakin. Vika tulee kun painan voimakkaasti jarrua. " Engine service now" Hill start not available. Autosta lähtee tehot ja kun käytän virran pois niin taas mennään.

Välillä syttyy moottorin vika valo, mutta sammuu yleensä noin kymmenen minuutin jälkeen. Hanttimiehen puolen takajarru palasta oli pinta irronnut ja kun vaihdettiin uudet vika oli muutaman päivän pois.

Nyt antoi tänään vikakoodin P0048. Ahtopaineen solenoidin virtapiiri. Se tässä hulluinta on kun vika tulee jarruttaessa, ei muuten.
Vastaa Viestiin