Sivu 1/1

ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 13:57
Kirjoittaja Sierra20is
Elikkäs tuommonen ongelma tuli. Etujarrusatula oli jumissa (uus hommattu) ja poljinta pumppaamalla saa jarrut toimimaan. Nyt huomasin että nestepintakin on vajentunut jonni verran mutta vuotoja ei näy missään. Poljinkin valahtaa pohjaan kun pumppaa sen eka jäykäksi. Voisiko johtua ihan vaan tuosta jumittuneesta satulasta viat vai mistä etsisi vikaa? Ens viikolla vasta saa uuden satulan haettua mutta pitäisikö tilata jotain muuta lisää? Ostin siis auton projektikuntoisena ja pumppaushomma oli silloin jo mutta nyt purkaessani huomasin tuon satulan olevan jumissa.

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 14:30
Kirjoittaja -Janii-
takajarrusylinterit vuotaa monesti huomaamatta vannetta pitkin ja jää helposti huomaamatta. ne kannattaa vaihtaa vaikka ei vuotaisikaan kun eivät maksa kun alle 10e kpl motonetissä. itsellä kanssa semmonen vika päällä että jarrupolkimen kun painaa pohjaan niin se menee pikkuhiljaa ihan pohjaan asti menee ehkä 20 sekuntia kun on ihan pohjassa. vuotoja ei ole eikä nestepinta vähene.

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 14:58
Kirjoittaja Sierra20is
Ainakaan en huomannut et ois vuotanut jarrusatulosta takaa. Auto on nyt vähä aikaa seissyt kun ei oo ollu inspistä laittaa niin silloin oli vajentunut nestepinta ja lisätessäni uutta vajeni kohta uudestaan melkein samaan kohtaan. Voisiko se työntää nestettä sinne jumittuneeseen satulaan? Ainakin joku paukaus kuului etupäästä kun painoin lujaa poljinta

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 16:18
Kirjoittaja tursas
Ei se neste häviä mihinkään, eli jostain se nyt tihuttaa ulos. Jossain on siis vuoto. Auto ylös ja käy kaikki jarruputket läpi ensin. Yleensä vuotaa kaikista vaikeimmasta paikasta eli taka-akselin päältä... :D

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 16:52
Kirjoittaja Sierra20is
Pitää tsekata viel sielt. Jarrupääsylinteri näytti olevan kunnossa ja ei vuoda sisällekkään mitään.

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 19 Marras 2016 22:07
Kirjoittaja Sierra20is
Mikä mötikkä se on pääsylinterin alla mikä menee takajarruille? Joku venttiili? Näyttäisi siinä olevan vuoto. Saisiko niitä uusia tai jonkun vastaavan vai voiko vetää suoran putken siihen.

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 20 Marras 2016 00:28
Kirjoittaja anon1
Se on ilmeisesti paineensäädin. Osanumero on 6758611 end fitting brakepipe.
Luulen, että tätä tarkoitat,katso itse onko oikea osa. http://eucatparts.com

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 20 Marras 2016 11:48
Kirjoittaja Sierra20is
Taitaa olla sama osanen. Saakos tuohon jotain yleismallin paineensäädintä laittaa joku ruuvattava tietty kun en löytänyt uutta mistään. Ja mites ilmaus onnistuu takajarruilta?

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 20 Marras 2016 12:45
Kirjoittaja anon1
Kysypä http://www.miva-car.com Sieltä löytyy.

Re: ford sierran 2.0 ohc -87 jarrupoljin painuu pohjaan ja nestepinta vajenee.

Lähetetty: 21 Marras 2016 09:19
Kirjoittaja tursas
Sierra20is kirjoitti:Taitaa olla sama osanen. Saakos tuohon jotain yleismallin paineensäädintä laittaa joku ruuvattava tietty kun en löytänyt uutta mistään. Ja mites ilmaus onnistuu takajarruilta?
Se osa on pikemmin tämä 6132856 Valve - Brake Pressure Reducing ja toi edellä mainittu on se liitosmutsku.
Sierra-korjauskirja selittää, että se paineensäädin estää, ettei takajarrut(ilmeisesti rummut) mene lukkoon ennen etujarruja kovassa jarrutuksessa. En muista nähneeni ko.osaa 1,6 -88:ssa. Liekö sitten ihan välttämätön.

Se takajarrujen ilmaus sieltä jarrurumpujen takaa vaatiikin sitten pitkää pinnaa. Ilmausruuvin avaimen koko oli aika pieni (6,7 ?) ja ne on yleensä valmiiksi pyöristyneet ja jumissa, ilmata pitää molemmat puolet. Ilmausruuvit kannattaa samalla vaihtaa uusiin. Ellei ne aukea lukkopihdeilläkään, menee jarrusylinteritkin vaihtoon. Jarruputketkin on harvinaisen tiukassa siellä takana olevassa T-kappaleessa.

PS. tää korjauskirjakin lähtee halvalla tarpeettomana (15 €+postikulut), yyveetä vaan.. 8-)