-08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

anselmi kirjoitti:Meni autoplugin tilaukseen. Ilmeisesti ei saa sisäisellä antennilla jos on lämmitettävä tuulilasi. Se heikentää signaalia.
Minulla on itse yksikkö vain 2-puoleisella teipinpalalla tuossa A-pilarin juuressa ja tuulilasi on lämmitettävä lämpölasi (IR), ei ole ollut yhteysongelmia ainakaan niissä paikoissa joissa itse liikun. Kenttää on ollut aina vähintäin 1-palkki eikä tuon takia systeemi ole jäänyt toimimatta. GPS on sitten asia erikseen jos sellaisen version hankkii, sen toiminta saattaa estyä tai ainakin suuresti heikentyä. Toisaalta radion ja puhelimen GPS toimii kyllä ihan riittävästi ainakin minulla.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
anselmi
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Tammi 2017 17:45

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja anselmi »

kromo kirjoitti: Minulla on itse yksikkö vain 2-puoleisella teipinpalalla tuossa A-pilarin juuressa ja tuulilasi on lämmitettävä lämpölasi (IR), ei ole ollut yhteysongelmia ainakaan niissä paikoissa joissa itse liikun. Kenttää on ollut aina vähintäin 1-palkki eikä tuon takia systeemi ole jäänyt toimimatta. GPS on sitten asia erikseen jos sellaisen version hankkii, sen toiminta saattaa estyä tai ainakin suuresti heikentyä. Toisaalta radion ja puhelimen GPS toimii kyllä ihan riittävästi ainakin minulla.
Okei. Ottivat tilauksen jälkeen yhteyttä s.postilla ja kysyivät käykö ulkoinen antenni, perusteena että lämmitettävä tuulilasi haittaisi kuuluvuutta.
Tiedä sitten haittaako vai ei. En ottanut gps antennia.
tuskinpa tuo tuulilasi nyt niin kamalasti oikeasti haittaa. Suomessa kun on puhelinverkotkin aika hyvällä kuuluvuudella.
Itse ajattelin asentaa tuon yksikön johonkin koelaudan sisään, ehkä hansikaslokeron taakse jos löydän hyvän paikan ryöstää can-väylätieto. Antenni sitten kattoverhoilun sisään sisävalon taakse.
anselmi
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Tammi 2017 17:45

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja anselmi »

Paketti saapui tänään. Asensin yksikön obd-liittimeen. Irroitin liittimen omalta paikaltaan, jotta luukku mahtui kiinni. OBD:tä tarvittaessa on yksikön johto helppo irroittaa. Yksikön kiinnitin koelaudan sisään vaakapalkkiin nippusiteellä. Pääsee tarvittaessa yksikön luo, kun avaa kokonaan luukun, jonka takana obd sijaitsee. Antenninjohdon vedin koelaudan kyljestä a-pilarin tiivistettä raottaen, a-pilarin verhoilun sisälle ja sieltä kattoverhoilun sisällä taustapeilin luo.
Laite oli helppo ottaa käyttöön ja tuntuu myös toimivan.
Heti asennuksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, mutta johtui ilmeisesti siitä että auton sisälämpötila näytti tallin jäljiltä +18.
Myöskään auton omalla kaukosäätimellä en ole ehtinyt vielä kokeilla.
Saa nähdä kuinka aamulla käy. Ajotietokoneesta nyt viikkokello pois päältä ja puhelinsovelluksessa aamulla lämmitys.
Onko tietoa aloittaako autoplugini, ajotietokoneen lailla lähtöajan mukaan lämmityksen, vai alkaako lämmitys ajastetusta hetkestä?
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

anselmi kirjoitti: Heti asennuksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, mutta johtui ilmeisesti siitä että auton sisälämpötila näytti tallin jäljiltä +18.
Onko tietoa aloittaako autoplugini, ajotietokoneen lailla lähtöajan mukaan lämmityksen, vai alkaako lämmitys ajastetusta hetkestä?
Olikohan niin että yli +15 lämpötilassa ei lämmitys käynnisty? Lähtöajan mukaan ainakin minulla toimii, ja on toistaiseksi toiminut kuin se kuuluisa junan vessa.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
anselmi
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Tammi 2017 17:45

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja anselmi »

Tänään on koeajoja tehty. Aamulla lämmitys käynnistyi 20min ennen asetettua lähtöaikaa, niin kuin pitikin.
Päivällä käytin webastoa avaimen kaukosäädollä ja toimi loistavasti.
Kyllä voi olla tyytyväinen.
Ohjeissa oli vianhaku kohdassa että ei lähtisi tosiaan käyntiin jos yksikön saama lämpötila-arvo on +15 astetta tai enemmän.
En voi kuin suositella.
jarmo
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Huhti 2017 10:46

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Moi, aattelin kanssa tilata tämmösen. Onko vielä toiminut?
Käy varmaan 2011 mondeoon jossa converse+ ja aux heater?
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

jarmo kirjoitti:Moi, aattelin kanssa tilata tämmösen. Onko vielä toiminut?
Käy varmaan 2011 mondeoon jossa converse+ ja aux heater?
Pitäisi listan mukaa käydä Mondeoon -13 asti. Mittaristolla ei liene merkitystä. Jos lämmitin on pelkkä ajonaikainen lisälämmitin (aux heater)) ilman ajastinta (park heater) niin sieltä taitaa uupua sähköinen kiertovesipumppu eikä systeemi oikein toimi ilman, ellei sitten noissa uudemmissa asia ole toisin kuin omassa -08:ssa.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

Vaikka tuo lämmityskausi vetelee viimeisiään, niin pistän nyt tämän pikaisen ohjeen Autoplugin F4:n SIM-kortin lisäämisestä kun itsellä vaihtui juuri kortti/operaattori ja homma on tuoreessa muistissa.

1. kytke uudesta kortista PIN-koodin kysely pois päältä
2. ota SIM-kortin tekninen numero ylös tai lunttaa se korttikehyksestä (siis ei puhelinnumero vaan kortin sarjanumero, muoto/pituus vaihtelee operaattoreittain)
3. kytke purkki virrattomaksi ja vaihda/lisää kortti
4. kytke purkki takaisin ja odota että verkko löytyy ja purkki on valmis (menee muutama minuutti, jos painonappi on kytketty niin sen ledin vilkkumisesta näkee tilan)
5. lähetä tekstiviesti purkissa olevan SIMmin varsinaiseen puhelinnumeroon muodossa: TEKNINENNUMERO QUICKSTART
6. vastauksena pitäisi tulla minuutin parin sisään tekstiviesti: NOTICE: registration successfull, USERID: 1234567890, PASSWORD: 1234
7. Android-softaan lisää tuo viestissä tullut USERID kohtaan "Vehicle access / Driver identification" ja uuden kortin varsinainen puhelinnumero kohtaan "GSM subscriber number"
8. softaan pitäisi hetken kuluttua ilmaantua näkyviin jännite/lämpötila kirkkaan valkoisella tekstillä

Ja eikun lämmittelemään...
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
jarmo
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Huhti 2017 10:46

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jarmo »

kromo kirjoitti: Pitäisi listan mukaa käydä Mondeoon -13 asti. Mittaristolla ei liene merkitystä. Jos lämmitin on pelkkä ajonaikainen lisälämmitin (aux heater)) ilman ajastinta (park heater) niin sieltä taitaa uupua sähköinen kiertovesipumppu eikä systeemi oikein toimi ilman, ellei sitten noissa uudemmissa asia ole toisin kuin omassa -08:ssa.
Näyttäs olevan sähkönen kiertovesipumppu :D
TiTi
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Syys 2017 19:05

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja TiTi »

Onko muilla ollut ongelmia moduulin kanssa, jos käyttää akunkengän irti tai irrottaa OBD pistokkeen? Itse en saa laitetta toimimaan.
jarmo
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Huhti 2017 10:46

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jarmo »

Itse en saanut toimimaan Mondeossa 2011 jossa vain aux-heater toiminto. Mokkulaan saan kyllä yhteyden, thermialla, ottaa komennon vastaa, mutta ei lähde päälle. Tulee ilmoitus Failure.no response. Mietin vaan käykö tämä aux-heater malliin.
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

TiTi kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia moduulin kanssa, jos käyttää akunkengän irti tai irrottaa OBD pistokkeen? Itse en saa laitetta toimimaan.
Minulla Autoplugin on pelkästään OBD-liittimeen liitettynä, olen kyllä sen esim. huollon ajaksi irrottanut jos kuvittelen huollolla olevan tarvetta liitintä käyttää. Takaisin liittämisen jälkeen tuo muodostaa yhteyden uudestaan mikä voi kestää muutaman minuutin. Itse en ole ole akkua irrottanut, kesän korvalla tosin akku kypsyi totaalisesti ja jätti koneenkin käynnistämättä mutta uudella akulla webaston ohjauskin toimi ns. laakista.

Toimiiko tuo millään tavalla? Vilkkuuko painonapin ledi vai palaako yhtämittaa, toimiiko tekstiviestiohjaus tai ohjaus avaimesta lukitusnappia painamalla (olikos se 3x lukitus 2s sisään tms)?
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

jarmo kirjoitti:Itse en saanut toimimaan Mondeossa 2011 jossa vain aux-heater toiminto. Mokkulaan saan kyllä yhteyden, thermialla, ottaa komennon vastaa, mutta ei lähde päälle. Tulee ilmoitus Failure.no response. Mietin vaan käykö tämä aux-heater malliin.
Tuolla manuskassa on seuraava kohta: "RCP module needs that direct start / stop function for heater control are present in
the CIP. Therefore it may be necessary to change configuration of the CIP by the means of Ford dealer equipment."

Käsittäisin niin että systeemi vaatii että ajotietokoneessa tulee olla suora käynnistyskomento lämmittimelle, eli se ns. park heater toiminto. Onko tuo sitten pelkästään softalla saatavissa vai vaatiiko rautaa, sitä en tiedä.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
jarmo
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Huhti 2017 10:46

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jarmo »

kromo kirjoitti: Tuolla manuskassa on seuraava kohta: "RCP module needs that direct start / stop function for heater control are present in
the CIP. Therefore it may be necessary to change configuration of the CIP by the means of Ford dealer equipment."

Käsittäisin niin että systeemi vaatii että ajotietokoneessa tulee olla suora käynnistyskomento lämmittimelle, eli se ns. park heater toiminto. Onko tuo sitten pelkästään softalla saatavissa vai vaatiiko rautaa, sitä en tiedä.
Tässä saattas olla syy. Tosin kun kokeilin tänään (10c) lähteekö Aux-heater toiminnolla pihisemään, niin ei lähtenyt. Liekkö liian lämmintä vielä vai onko sillekkin raja 15c. Jostain luin että pelkkä softaaminen riittäs, webastolle löytyy kiertovesipumppu. Niin ja kiitos vastauksesta :)
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

jarmo kirjoitti: Tässä saattas olla syy. Tosin kun kokeilin tänään (10c) lähteekö Aux-heater toiminnolla pihisemään, niin ei lähtenyt. Liekkö liian lämmintä vielä vai onko sillekkin raja 15c. Jostain luin että pelkkä softaaminen riittäs, webastolle löytyy kiertovesipumppu. Niin ja kiitos vastauksesta :)
Ainakin yhden netistä löytyvän korjaamomanuskan mukaan aux-heater vaatii alle +5C jotta käynnistyisi, ja lakkaa toimimasta jos käynnissä ollessaan lämpö nousee yli +11C.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
jarmo
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Huhti 2017 10:46

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jarmo »

No eipa vielä heitetä kirvestä kaivoon. Täytyypä ootella sitten kylmempiä ilmoja ja kattoon lähtiskö pöhisemään. Ja sit käydä jossai päivittämässä park-moodiin :thumbup:
TiTi
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Syys 2017 19:05

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja TiTi »

kromo kirjoitti: Minulla Autoplugin on pelkästään OBD-liittimeen liitettynä, olen kyllä sen esim. huollon ajaksi irrottanut jos kuvittelen huollolla olevan tarvetta liitintä käyttää. Takaisin liittämisen jälkeen tuo muodostaa yhteyden uudestaan mikä voi kestää muutaman minuutin. Itse en ole ole akkua irrottanut, kesän korvalla tosin akku kypsyi totaalisesti ja jätti koneenkin käynnistämättä mutta uudella akulla webaston ohjauskin toimi ns. laakista.

Toimiiko tuo millään tavalla? Vilkkuuko painonapin ledi vai palaako yhtämittaa, toimiiko tekstiviestiohjaus tai ohjaus avaimesta lukitusnappia painamalla (olikos se 3x lukitus 2s sisään tms)?
Ledi palaa himmeästi koko ajan, tekstariohjausta en kokeillu, mutta Therminal saa yhteyden laitteeseen ja 3xlukitus eikä nappi toimi. Lisäksi antaa radioon häiriötä. Olen käynyt myyjän kanssa pitkän s-posti keskustelun ja lähetti minulle johtosarjaan uuden osan "RCP Light". Nyt jännätään toimiiko.
panjoke
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Touko 2017 19:24

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja panjoke »

Minkä "toimitustavan" noista kolmesta ootte te tilauksen tehneet valinneet? Ja onko joutunut maksaaman tullimaksuja?

- Mark the declaration as a gift (20 Eur) and remove the receipt
- Mark the declaration as commercial and attach the receipt for 20 Eur
- Mark the declaration as commercial and attach the full receipt
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

panjoke kirjoitti:Minkä "toimitustavan" noista kolmesta ootte te tilauksen tehneet valinneet? Ja onko joutunut maksaaman tullimaksuja?

- Mark the declaration as a gift (20 Eur) and remove the receipt
- Mark the declaration as commercial and attach the receipt for 20 Eur
- Mark the declaration as commercial and attach the full receipt
Jossen nyt ihan väärin muista niin valkkasin tuon keskimmäisen, ei tullut tullimaksuja. Toimitus vähän kesti, mutta tuli kumminkin perille. Ja kaikki toimii edelleen.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja antsa »

Noniin.
Kesä meni ja webastolle tuli taas käyttöä.
Webasto toimii ajotietokoneen kautta moitteettomasti, mutta kauko-ohjaus ei enää toimikkaan.
Mikä avuksi?

Ei lähde avaimesta, ei napista, ei puhelimen appilla, ei soittamalla, ei tekstiviestillä..
Puhelin liittymä toimii.

Lähettämällä tekstiviesti:1234 HEATER ON
saa vastauksen: HEATER ON : accepted, STATUS:h.U, VOLT: 12.4, TEMP:+11, BALANCE:n/a, LAT:n/a, LONG:n/a, CELL:6.244.05.0BEA.0D13, NET:2/5
ja hetken päästä: NOTICE:Heater start error (no response), STATUS:h.U, VOLT: 12.4, TEMP:+11, BALANCE:n/a, LAT:n/a, LONG:n/a, CELL:7.244.05.0BEA.0D13, NET:2/5

Kauko-ohjainyksikön yhdessä johdossa oleva punainen valo vilkkuu 2 välähdyksellä monta kertaa peräkkäin.

Jos läettää lämmityskäskyn puhelimen sovelliksella vaihtuu tilaksi noin minuutin kohdalla: heater is starting up, jonka jälkeen: Failure: no response
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja antsa »

Ja ratkaisu edelliseen: useampi uudelleen käynnistys ja käyttäjän salasanan vaihto adminin salasanaan.
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

antsa kirjoitti:Ja ratkaisu edelliseen: useampi uudelleen käynnistys ja käyttäjän salasanan vaihto adminin salasanaan.
Hyvä että selvisi. Oman Mondeo oli tässä taannoin huollossa, vaihtoivat laturin vapaakytkimen. Oli ollut sen verran jumissa että joutuivat irrottamaan laturin jotta saivat vanhan irti. Autoplugin oli kytkettynä koko ajan, ja otti ilmeisesti virtakatkosta tms nokkiinsa koska ei herännyt toimimaan ennenkuin käytin sen OBD-liitintä irti minuutin ajan.

Tuolla on muuten täysi manuskakin ladattavissa, http://www.autopluginstore.com/en/ford/ ... _2016.html
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Minkäslainen liittymä teillä noissa vehkeissä on, ja paljonko siinä on dataa liikkunut?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja kromo »

jaska74 kirjoitti:Minkäslainen liittymä teillä noissa vehkeissä on, ja paljonko siinä on dataa liikkunut?
Minulla on nyt Moi-simmi sisässä, ja näemmä lokakuussa dataa on mennyt vajaat 30Mt liki jokapäiväiseen käyttöön. Periaatteessa mikä hyvänsä simmi jossa 2G data liikkuu kelvannee, 3G tai 4G on tarpeeton.

"2G network with GPRS technology support is demanded. If the operator supports 3G/4G phones only, a SIM-card from the operator can’t be used in Therminal."
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: -08 Mondeo Webaston kauko-ohjaus kännykällä

Viesti Kirjoittaja antsa »

Eikä taaskaan toimi.
Kun laittaa lämmityksen joko sovelluksella tai tekstiviestillä tulee seuraavat 2 viestiä:
HEATER ON: accepted, STATUS:h,U ....
NOTICE: Heater start up error (no response), STATUS:h, U ....

Palautin tehdasasetuksetkin jo, mutta ei auttanut mitään.

Lämmitin toimii ajotietokoneen kautta täysin.
Eikä lämmittimen moduulissa ole vikakoodeja.
Vastaa Viestiin