Mondeo nykii
Lähetetty: 28 Loka 2016 15:34
Auto on 2004 1,8CSI (Flexifuel), 6vaiht. manuaali. Ajettu 236tkm.
Oireet:
- moottorissa selvästi 'kuollut kohta' siinä 1500-1800rpm välissä (tämä juuri kaupunkiajossa yleisin alue, joten ajamisesta tulee nykivää)
(eli ensin kun lähtee liikkeelle ei tunnu tapahtuvan mitään ja sitten yhtäkkiä alkaakin kiihtymään 'rivakasti')
- maantienopeudessa tasaisella nopeudella pääsääntöisesti toimii hyvin, mutta välillä tuntuu että tehoa hukkuisi ihan niin kuin yksi pytty putoisi pois
- kun painaa esim. tasaisesta ajosta 80km/h nopeudesta kytkimen pohjaan auto aika useasti sammuu tai ainakin kierrokset laskevat todella alas
- moottorijarrutuksessa noin 2000-1500rpm kuuluu jostain moottorin suunnasta ihmeellinen vihellys (ainakin 2- ja 3 -vaihteella)
- kylmällä moottorilla tosi tarkka kaasunkäytöstä ettei vaan paina liikaa taikka sitten 'booaa' (saattaa olla myös ominaisuus, ei vika).
Nämä kaikki ovat siis normibensalla ja jos ajat pelkällä etanolilla niin näiden ongelmien lisäksi vielä erittäin huonosti lähtee käyntiin.
Autoon on juuri tehty huoltoja:
- Öljyt+suodatin
- ilmansuodatin
- tulpat
- polttoainesuodatin
- kaadettu Masinolit tankkiin (ajettu 400km)
- puhdistettu ilmamääräanturi.
Näillä ei ollut mitään vaikutusta edellämainittuihin ongelmiin.
Mitä seuraavaksi? Olisiko puolat? Miten ne pystyy mittaamaan että toimiiko? Tässä ei ole tulpanjohtoja lainkaan vaan jokaisen tulpan päässä on oma puolansa, ei viitsisi alkaa arpomaan, että mikä on rikki.
T, Juuso
Oireet:
- moottorissa selvästi 'kuollut kohta' siinä 1500-1800rpm välissä (tämä juuri kaupunkiajossa yleisin alue, joten ajamisesta tulee nykivää)
(eli ensin kun lähtee liikkeelle ei tunnu tapahtuvan mitään ja sitten yhtäkkiä alkaakin kiihtymään 'rivakasti')
- maantienopeudessa tasaisella nopeudella pääsääntöisesti toimii hyvin, mutta välillä tuntuu että tehoa hukkuisi ihan niin kuin yksi pytty putoisi pois
- kun painaa esim. tasaisesta ajosta 80km/h nopeudesta kytkimen pohjaan auto aika useasti sammuu tai ainakin kierrokset laskevat todella alas
- moottorijarrutuksessa noin 2000-1500rpm kuuluu jostain moottorin suunnasta ihmeellinen vihellys (ainakin 2- ja 3 -vaihteella)
- kylmällä moottorilla tosi tarkka kaasunkäytöstä ettei vaan paina liikaa taikka sitten 'booaa' (saattaa olla myös ominaisuus, ei vika).
Nämä kaikki ovat siis normibensalla ja jos ajat pelkällä etanolilla niin näiden ongelmien lisäksi vielä erittäin huonosti lähtee käyntiin.
Autoon on juuri tehty huoltoja:
- Öljyt+suodatin
- ilmansuodatin
- tulpat
- polttoainesuodatin
- kaadettu Masinolit tankkiin (ajettu 400km)
- puhdistettu ilmamääräanturi.
Näillä ei ollut mitään vaikutusta edellämainittuihin ongelmiin.
Mitä seuraavaksi? Olisiko puolat? Miten ne pystyy mittaamaan että toimiiko? Tässä ei ole tulpanjohtoja lainkaan vaan jokaisen tulpan päässä on oma puolansa, ei viitsisi alkaa arpomaan, että mikä on rikki.
T, Juuso