Ford S-Max 2006 Termostaatti ja lämmöt
Lähetetty: 26 Loka 2016 12:42
Löytyiskö neuvoja...
Fordini (2.0 bensakone, 135 000km) käy jatkuvasti hiukan kylmänä. Näillä lokakuun lopun 0-5 aste keleillä 80-nopeudessa lämpömittari näyttää hiukan vajaa suoraan alas (näin oikeastaan se on aina ollutkin), mutta 120 nopeudessa jo huomattavasti vähemmän - jotakuinkin "kello 7:ään" (aikaisemmin aina pysynyt vakaasti tuossa "normaalissa"). Sisälämpöä tulee heikosti koko ajan. Viimeisen kuukauden aikana - siis kun nämä ongelmat alkoivat - muutamiin otteisiin moottorin "vikavalo" on palanut - ei siis vilkkunut, vaan palanut yhtenäisesti; mutta ei niin kauaa, että olisin kerennyt huoltoon tsekkaamaan vikakoodin. Mitään "Messages" ei ole jäänyt. Juuri tehdyllä 900km:n matkalla varoitusvalo ei palanut kertaakaan, mutta nämä lämpötilaongelmat mm. pari litraa normaalia suuremman keskikulutuksen myötä haittasivat matkanteon riemua. Auto oli keväällä isossa huollossa, jossa mm. tulpatkin vaihdettiin.
a) Voisiko näillä asioilla siis olla jotain yhteyttä? Voisiko vika ollakin Lämpötilan anturissa, eikä Termostaatissa (termostaatti on ilmeisesti vielä alkuperäinen, ja sähköinen sellainen(?)).
b) Miten termostaatin vaihto onnistuu "homemade korjaajalta" - löytyykö jostakin osoitteesta moottorin hajoituskuva tmv.?
c) Miten puolestaan tuon lämpötilan anturin vaihto...?
Kiitollisena neuvoja odotellen...
Fordini (2.0 bensakone, 135 000km) käy jatkuvasti hiukan kylmänä. Näillä lokakuun lopun 0-5 aste keleillä 80-nopeudessa lämpömittari näyttää hiukan vajaa suoraan alas (näin oikeastaan se on aina ollutkin), mutta 120 nopeudessa jo huomattavasti vähemmän - jotakuinkin "kello 7:ään" (aikaisemmin aina pysynyt vakaasti tuossa "normaalissa"). Sisälämpöä tulee heikosti koko ajan. Viimeisen kuukauden aikana - siis kun nämä ongelmat alkoivat - muutamiin otteisiin moottorin "vikavalo" on palanut - ei siis vilkkunut, vaan palanut yhtenäisesti; mutta ei niin kauaa, että olisin kerennyt huoltoon tsekkaamaan vikakoodin. Mitään "Messages" ei ole jäänyt. Juuri tehdyllä 900km:n matkalla varoitusvalo ei palanut kertaakaan, mutta nämä lämpötilaongelmat mm. pari litraa normaalia suuremman keskikulutuksen myötä haittasivat matkanteon riemua. Auto oli keväällä isossa huollossa, jossa mm. tulpatkin vaihdettiin.
a) Voisiko näillä asioilla siis olla jotain yhteyttä? Voisiko vika ollakin Lämpötilan anturissa, eikä Termostaatissa (termostaatti on ilmeisesti vielä alkuperäinen, ja sähköinen sellainen(?)).
b) Miten termostaatin vaihto onnistuu "homemade korjaajalta" - löytyykö jostakin osoitteesta moottorin hajoituskuva tmv.?
c) Miten puolestaan tuon lämpötilan anturin vaihto...?
Kiitollisena neuvoja odotellen...
