Sivu 1/1

Powershift fail

Lähetetty: 25 Syys 2016 17:32
Kirjoittaja saukat
Galluppi kuinka monta on poksahtanut ja millä kilometreillä. Korviini kantautui että nyt on mennyt useita lootia tuossa noin 150tkm ja allekin, eli eipä paljon poikkea WAG konsernin DSG tuotteesta kuitenkaan sitten hyvin pitkälti.

Re: Powershift fail

Lähetetty: 26 Syys 2016 07:46
Kirjoittaja jmm79
Tehdastakuun aikaan 160tkm kohdalla venttiilipöytä meni.. nyt ajettu 266tkm ei ongelmia mondeo -10 tdci

Re: Powershift fail

Lähetetty: 26 Syys 2016 23:08
Kirjoittaja mika_j
~200tkm nelosvaihde katosi. Galaxy tcdi 2011.

Re: Powershift fail

Lähetetty: 06 Loka 2016 22:42
Kirjoittaja ranttila
85tkm vaihteisto hajosi.Samalla meni jakolaatikko .....onneksi meni vehon takuuseen.toinen vaihteisto vaihdettiin ja koeajon jälkeen todettiin
vuotavan öljyä jostain saumasta.Nyt sitten odolellaan taas toista tehdaskunnostettua laatikkoa......5 viikko menossa :oops:

Re: Powershift fail

Lähetetty: 25 Maalis 2017 23:15
Kirjoittaja til88
Auto ostettu 245tkm ajettuna.
Luisti vaihdoissa/muutenkin epämääräiset vaihdot. Viive alasvaihdoissa jne
Mekatroniikka(venttiilipöytä) ja kytkinpaketti vaihdettu. Ilmeisesti venttiilipöytä hajonnut jossain vaiheessa ja kuluttanut kytkimet loppuun.

Re: Powershift fail

Lähetetty: 03 Huhti 2017 15:20
Kirjoittaja JPK84
Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...

Re: Powershift fail

Lähetetty: 07 Touko 2017 19:25
Kirjoittaja Ford77
Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?

Re: Powershift fail

Lähetetty: 17 Touko 2017 10:53
Kirjoittaja til88
JPK84 kirjoitti:Tätä ketjua lainaan; onko PowerShift laatikoilla varustetuissa Fordeissa kaksoismassavauhtipyörää? Toisen merkkihuollon mukaan on ja toisen taas ei...
Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/

Re: Powershift fail

Lähetetty: 17 Touko 2017 11:02
Kirjoittaja til88
Ford77 kirjoitti:Uusi Fordilainen ilmoittautuu:) Fordit ja myös automaatti minulle uutta ja ihmeellistä. til88 kirjoitti luistosta vaihdoissa ym. Osaako joku kuvailla minkä verran luistaa normaalisti ja mikä taas on epänormaalia? Auto on Mondeo 2.0tdci 140hv powershift -12. Kun pienillä nopeuksilla kiihdyttää vaihto ei tapahdu niin siististi kun isommilla vaihteilla ja kierrokset hyppää vähän ylöspäin kunnes isompi vaihde kytkeytyy, normaalia...?
Moi. Eipä se oikeastaan luista vaihteen vaihdossa sillon kun se on kunnossa. Tosin ainakin mulla kylmänä laatikko saattaa pienemmillä vaihteilla hieman luistaa/nykäistä ja tuntuu hitaammalle. Mulla nosti noin 300rpm kierroksia vaihdoissa kun se oli rikki. Nyt vaihto tapahtuu aika huomaamattomasti eikä kierrokset "kiekaise" vaihdossa. Sport asennolla vaihdot on aika raakan tuntuisia mutta jos ajaa pitemmän matkan niin ne vaihdot hieman tasoittuu. Käsivaihdoilla laatikko tuntuu parhaimmalle.
Tossa lisää kuvailuja mun tapauksesta. viewtopic.php?f=3&t=52824

Paljonko sulla on ajettu ja ostitko autoliikkeestä? Jos ostit liikkeestä niin kannattaa ilmaista asia sinne suuntaan, on nimittäin kallis laatikko korjata.

Re: Powershift fail

Lähetetty: 18 Touko 2017 13:41
Kirjoittaja Ford77
Liikkeestä ostettu kk sitten. Ajettu nyt 134t. Oireet aika lieviä mutta tosiaan luistaa vähän varsinkin kylmänä 2-3,3-4 vaihdoissa. Jos kiihdyttää voimakkaammin tai hyvin rauhallisesti, vaihdot sujuu paremmin. Maantiellä kierrosmittari elää hieman, töyssyissä enemmän. D kytkettäessä veto alkaa pienellä viiveellä.

Re: Powershift fail

Lähetetty: 18 Touko 2017 14:59
Kirjoittaja JPK84
til88 kirjoitti: Mitä oon tutkinut asiaa niin siellä kytkinpaketin sisällä on kaksoismassavauhtipyörä tyylinen paketti.
http://www.talkford.com/community/topic ... -problems/
Tämäkin selvisi, tosin merkkihuollollakin meni aikaa selvittämisessä; vauhtipyörä on kiinteä 2.0 103kw duratorqissa, ainakin facelift mallissa. Ilmeisesti suurimassa osassa kuitenkin on kaksoismassa...