Ford Focus EGR vikakoodia pukkaa
Lähetetty: 19 Syys 2016 22:48
Moro!
Elikkä vm. 2005 Ford Focus 279tkm ajettu 100kw 2.0TDCI (G6DA) koneella löi moottorinvikavalon tauluun (pitkä ajo takana, lämmin kone) ja luin sitten vikakoodit.
P0490 - Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri
- Virtapiirin ylijännite
- Jatkuva
P1412 - Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili jäätynyt (niin ohjelma sanoo
)
- Jatkuva
Mittasin EGR venttiilin liittimen, maadoitus ja virransyöttö liittimeen ok. Liitin 5 johtoinen
EGR otettu irti reilu puol vuotta takaperin ja puhistettu kunnolla ( myös se putkenpätkä imusarjan ja EGR venttiilin välillä) Silloin ei ollut juuri lainkaan likainen niin tuskin on nytkään, että siitä johtuis, mutta puretaan ja tarkistetaan kun keritään. Autolla ajetaan pitkää matka-ajoa päivittäin ja välillä kaupunki ajoa, mutta kumminkin aina suht reippaalla kaasulla, että ei ajotavasta johtuisi "tukkeutuminen"
Auto ei ole toistaiseksi mennyt kertaakaan "nilkutus moodiin"
Poistin vikakoodit, mutta ne palas muutaman kymmenen kilometrin jälkeen joka sisälsi 2 uudelleen käynnistystä (tankkaaminen ja kaupassa käynti)
Mistäs vika mahtais johtua? Onko EGR-venttiilin sähköpuoli mennyt paskaksi eli uus EGR venttiili tilalle?
Toinen kyssäri. Osaako joku sanoa suoraan onko tässä kyseisessä autossa DPF suodatin? FordEtis näyttää päästötietojen kohalla: 2000 EEC (EEC 7)
ja pakoputken ulostulo osottaa maahanpäin. Olettaisin, että ei ole, mutta enpä ole auton alle vielä kunnolla kurkannu ( erottaako sen siellä edes vai onko piilotettu äänenvaimentimen sisään tms.)
Elikkä vm. 2005 Ford Focus 279tkm ajettu 100kw 2.0TDCI (G6DA) koneella löi moottorinvikavalon tauluun (pitkä ajo takana, lämmin kone) ja luin sitten vikakoodit.
P0490 - Pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri
- Virtapiirin ylijännite
- Jatkuva
P1412 - Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiili jäätynyt (niin ohjelma sanoo

- Jatkuva
Mittasin EGR venttiilin liittimen, maadoitus ja virransyöttö liittimeen ok. Liitin 5 johtoinen
EGR otettu irti reilu puol vuotta takaperin ja puhistettu kunnolla ( myös se putkenpätkä imusarjan ja EGR venttiilin välillä) Silloin ei ollut juuri lainkaan likainen niin tuskin on nytkään, että siitä johtuis, mutta puretaan ja tarkistetaan kun keritään. Autolla ajetaan pitkää matka-ajoa päivittäin ja välillä kaupunki ajoa, mutta kumminkin aina suht reippaalla kaasulla, että ei ajotavasta johtuisi "tukkeutuminen"
Auto ei ole toistaiseksi mennyt kertaakaan "nilkutus moodiin"
Poistin vikakoodit, mutta ne palas muutaman kymmenen kilometrin jälkeen joka sisälsi 2 uudelleen käynnistystä (tankkaaminen ja kaupassa käynti)
Mistäs vika mahtais johtua? Onko EGR-venttiilin sähköpuoli mennyt paskaksi eli uus EGR venttiili tilalle?
Toinen kyssäri. Osaako joku sanoa suoraan onko tässä kyseisessä autossa DPF suodatin? FordEtis näyttää päästötietojen kohalla: 2000 EEC (EEC 7)
