Sivu 1/1
Mondeo 2008 kaasuläppä? ongelma
Lähetetty: 29 Elo 2016 19:59
Kirjoittaja Veeve
Liekö muilla samaa murhetta, auto on 2,0 bensa, manuaalilaatikolla.
Käynnistäessä kierrokset hyppää joksikin aikaa 2500 rpm ja sitten laskee normaaliin.
Paikaltaan lähtiessä ei reagoi heti kaasuun, vaan pitää painaa "reilummin" että lähtee ilman nykimistä liikkeelle.
Vakkarilla ajellessa nykii alamäki moottorijarrutuksessa.
Onko kaasuläpän asentotieto jotenkin pielessä, vai mistä vikaa lähtisi etsimään?
Autoa pitää myös kylmänä sahata käyntiin muutamia sekunteja, lämpimänä lähtee heti.
Re: Mondeo 2008 kaasuläppä? ongelma
Lähetetty: 29 Elo 2016 20:22
Kirjoittaja NiceMan
Onko vikakoodit luettu?
Voisiko olla likainen?`Maf ehjä/likainen ?
Re: Mondeo 2008 kaasuläppä? ongelma
Lähetetty: 30 Elo 2016 18:10
Kirjoittaja 3rdford
Itsellä samalla tekniikalla oleva 2010.Nykii alamäkeen vakkarilla moottorin yrittäessä jarrutella menoa + ikäänkuin kaasupedaalissa olisi alussa kuollut kohta jossa ei tapahtuisi yhtään mitään,pitää siis olla tarkkana että antaa hanaa riittävästi liikkeelle lähdöissä tai sammuttaa koneen.Kylmästarteissa ei ongelmaa ,paremminkin jos ulkolämpötila n.25 tai yli niin vaatii pidemmän startin kuin kylmemmissä olosuhteissa.Lämpöisellä koneella ei ongelmia missään olosuhteissa.Itse olen näitä pitänyt "fordismeina".
Softautin huollossa koneen softat uudemmaksi jolloin liikkeellelähdöt helpompia ja nykiminen selvästi vähäisempää mutta vaan jonkun 100--200km softauksen jälkeen jonka jälkeen hiljalleen yhtä huono kuin ennenki,ECU oppii ilmeisesti takaisin samat huonot tavat? Saman parannuksen olis varmaan saanu ilmaiseksi ottamalla akunkengän puoleksi tunniksi irti

Re: Mondeo 2008 kaasuläppä? ongelma
Lähetetty: 31 Elo 2016 21:17
Kirjoittaja S-P-H
Kaasuläppä on helppo puhdistaa ihan parkkiksella. T-MAP anturi on kyllä niin hankalassa paikkaa, että sen DIY puhdistaminen vaatii jo jonkun verran viitseliäisyyttä. Noita kannattaa kyllä NiceManin vinkin mukaisesti poissulkea. Monet uudempien Duratec-HE koneiden nykimiset asettuu yhdistelmällä kaasuläpän puhdistus+t-map anturin puhdistus+varmistaa, että on uusin pcm versio+akun kenkä irti+ecu opetteluproseduuri lopuks.