Sivu 1/2
escon nykiminen..
Lähetetty: 19 Maalis 2006 21:41
Kirjoittaja postipate
Terppas..Missä lie vika kun vm.91 1.6 efi escort nykii kiihdyttäessä ja toisinaan tasaisellakin kaasulla?!?Kaasua kun löysää niin toimii taas...
Pahin vaihe jossain 3th kierros alueen kohdalla.
Tulpat,tulpanjohdot,ruiskun poksi,lambda anturi,bensan suodatin ja sanotaan nyt että tuulilasikin vaikka se nyt ei mitään vaikutakkaan niin on vaihdettu eikäs mitään ole vaikuttanut näiden vaihto....
Lähetetty: 20 Maalis 2006 15:59
Kirjoittaja Brainstorm
Joo itellä on -91 orionissa samanlaista ongelmaa ja syypää taitaa olla sulakerasian pohjan kylmä juotoksissa.Se aiheuttaa juuri tuollaista ongelmaa.
viewtopic.php?t=1940
Tuolla on ollut puhetta sen sulakerasian korjauksesta. Itekkin ajattelin kolvata sen heti kuin vaan tulis sopivat kelit että viittis ruveta tuota sulakerasiaa irroittelemaan

Lähetetty: 22 Maalis 2006 19:11
Kirjoittaja eskors91
tere minulla itselläni oli just sama oire ja vika oli map anturissa eli se anturi johon tulee 2tai3 johtoa ja yksi alipaine letku anturi siatsee akun edessä vaihdappa se niin vika helpottaa siihen käy sierran 2.0dohc mappi
Lähetetty: 22 Maalis 2006 20:21
Kirjoittaja postipate
tänään sitten ajattelin kokeilla oikotietä onneen ja kaappasin virran bensa pumpulta ja otin suoraan akulta virran sille...Ei auttanu se kun ajattelin sitä sulake poksi juttua elikkäs siin ei sit vika varmaan ollunna..
Elikkäs huomenna hakemaan jostain map vaihtaa se...Puola on vielä kyl kokeilematta...thanks.
Lähetetty: 25 Maalis 2006 00:15
Kirjoittaja Monteonisti
Kiihdytyksessä yleisin syy tulpat, johdot tai jakajan johtoliitokset. Tasaisella EGR jos tuossa on?

Lähetetty: 26 Maalis 2006 18:20
Kirjoittaja postipate
tulpat ja johdot vaihdettu ja jne...EGR?!?!? M.A.P anturin ens vk vaihdan kun jostain suan...
Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:50
Kirjoittaja Brainstorm
Ootko keksiny ratkasua tohon ongelmaan kun meinasin itekkin ruveta korjaamaan omasta orionista samaa vikaa

Lähetetty: 30 Maalis 2006 08:25
Kirjoittaja Megado
Imuvuoto?
Lähetetty: 30 Maalis 2006 14:33
Kirjoittaja postipate
ilmavuotoja ei ole...Mappia en ole ostanu koska cvh maksaa maltaita eikä purkaamoilta löydy..Joensuun,kuopion ja Nyt olen kajaanissa ja täältäkään ei löydy...Alkaa HERMOT mennä...fordin liikkeestä voi kysäistä sitä ja maksaa vaivaiset 250€...
Muihin koneisiin taas huomattavasti halvempi...
Mut 4aikaan tänään menen fordille kun kaveri siel töissä niin katotaan mitä mahdollista ja huomenna sit vastaan lisää...
Epäili ainakin et fordin ensimmäiset efit eli mistä pistoke löytyy niin se ei antais juuri mitään tietoja...mut sekin selviää 4aikaan

Lähetetty: 02 Huhti 2006 15:26
Kirjoittaja postipate
Ei vika mapissa...Sekin vaihdettu...Fordilla epäilivät kyl et nokka olisi kulunut ja nostajat ei tarpeeksi nousisi ja se sekoittaisi systeemin,mut en sit tiedä uskoisko...
Menee kyl aika hankalaks nyt tää touhu

Lähetetty: 02 Huhti 2006 18:30
Kirjoittaja postipate
Joko joku saanu korjattua jollain poppakonstilla jolla samanlainen vika?!?

Lähetetty: 02 Huhti 2006 19:09
Kirjoittaja jaines
postipate kirjoitti:Joko joku saanu korjattua jollain poppakonstilla jolla samanlainen vika?!?

No täältä poppakonsteja

Osta STP suuttimienpuhdistusainetta, myydään lähes joka tarvikeliikkeessä ja vähä muuallaki. Myös Forte:lta on puhdistusainetta. Itse käyttäny menestyksekkäästi tota STP:tä 5-8e pullo. Mondeosta korjautu ihme sammuilu. Ja Bemarista huono kylmäkäynti ja nykiminen. Kaadetaan bensan sekaan.
Tossa ei kai ilmamäärämittaria erikseen, map hoitelee sen tarpeen?
Ilmamittari bemarista korjautu kun suihkutin mittarin anturiin elektroniikanpuhdistusainetta.
Puhdistele liitoksia. Mites se kaasuläpänasento tunnistin, vai mikä se on, siinä imusarjan välis, käytä pistoke irti, onko vaikutusta.
Paljonko pirssilläs ajettu? Tuo nokka juttu vähä ihmetyttää.
Lähetetty: 02 Huhti 2006 19:28
Kirjoittaja postipate
260 varmaankin..tai 360...Mistäs sitä tietää,heh...
Ruiskun puhdistus ainetta olen käyttänyt ja pitää käydä huomenna ostamassa kaiken maailman tököttimet ja työntää tankkiin...
Pitää varmaan järestään ruveta liitoksia puhdistamaan!!
Toivottavasti nykiminen häviäis,välillä vähemmän nykii ja välillä sit huomattavasti enemmän ja jne...
Lähetetty: 02 Huhti 2006 19:47
Kirjoittaja jaines
Niimpä. Itsellä sama vika tossa sierras. Ja eilen panin mapin tilaukseen, hitto jos ei mullakaan vika siinä

Kai sitte sama viiä vaikka ammattikoululle, jossa saavat mittailla joka nippelin, onneksi kakkosauto ja joutaa seisoon välil yli viikonki. Tai sit kaivas ison montun.
Lähetetty: 04 Huhti 2006 14:10
Kirjoittaja jaines
Sierra kuntoon mapin vaihdolla.
Kirjoitit ettei ilmavuotoja... Itse löysin pikku vuodon kaasuläpän alapuolella olevasta tehtaalla jo tulpatusta alipaineliittimestä. Käsi vain hipaisi tulppaa ja jäi riekaleina kouraan ja auto sammu ku saunalyhty.
Lähetetty: 12 Huhti 2006 12:21
Kirjoittaja postipate
Poppa konstit eli ruiskun ja jne puhdistus aineet eivät toimineet...
Taidan seuraavaks vaihtaa koko koneen jos se nykiminen sillä häviää
Ratkaisu sekin,mutta katsellaan ja koetellaan ratkoa vielä pulmaa...
Ei enää kehtais hävittääkkään kultaa kun vanteet sai eilen hommattua alle,paitsi et renkaiden metsästys on menossa...16"
Lähetetty: 14 Huhti 2006 00:45
Kirjoittaja Monteonisti
Pelkät vanteet alla?

Lähetetty: 18 Huhti 2006 23:29
Kirjoittaja Brainstorm
Hmm ite kyllä korjasin vastaavasta orionista sen sulakerasian ni tuntu nykimiset sun muut menneen menojaan 8) kannattaa nyt se varmistaa ennen kuin meet koko koneen vaihtamaan

Lähetetty: 19 Huhti 2006 11:55
Kirjoittaja bildo-
Itellä samanlaista vikaa sierrassa aiheutti virranjakaja. En tiiä pääseekö sinne kosteutta vai mikä on, mutta aina ku käy tökkimässä ja heiluttelemassa tulpanjohtoja virranjakajassa nii hyvin alkaa taas toimimaan.
Lähetetty: 22 Huhti 2006 12:44
Kirjoittaja TK2
Kattosin vielä sen sulakerasian pohjalevyn ja releet.
Meille tuli kans keväällä tommonen nykivä escortti (-90) 1.6 EFI. Tinasin pääsiäisen aikaan relekortin ja putsasin R26:sen(ilmeisesti joku ruiskun rele, en tiedä kun ei ole mitään korjaamomateriaalia) oli hapettunu ja on ainaki toistaiseksi pelannut. Ei tarvii olla kun joku kylmä liitos ruiskun syöttö jännitteissä niin varmaan nykii.
Lähetetty: 22 Huhti 2006 15:54
Kirjoittaja postipate
pitää kattoa sulakepoksi viel..Jossain sen vian on oltava ja epäilen että siellä se piilee,pakko olla...kunhan tästä pajalle ensiks selviää!!!

Lähetetty: 07 Touko 2006 21:18
Kirjoittaja postipate
juups...Irroittelin sulakeboxin ja kyljessä olikin txt kirjoitettu express 1.8d eli kerran vaihdettu ja romikselta ostettu...Mut minkä takia diesel auton ja jne...Elikkä vk ostamaan oma boxi siihen...Olisko sitten 1.8diesel sama box...Vertasin 1.6efi orioniin niin releitä oli niin perk...enemmän ja jne...
Lähetetty: 07 Touko 2006 22:33
Kirjoittaja Brainstorm
Mullakin oli sulakerasia päivätty 20/2/1995 että kai se multakin joskus oli sitten vaihdettu, kyllä sieltä silti niitä kylmäjuotoksia löyty

Lähetetty: 07 Touko 2006 23:32
Kirjoittaja postipate
aika kivaa...Mut elämä on...Mut 1.8d...mut kait se sit on käyny sinne ja toiminu joskus...mut pätkii jo niin pahasti et 100 on melkein maksimi ajaa...Mut harvoinhan sitä tulee käytyä etelässä että sais ajaa 120

Lähetetty: 10 Touko 2006 16:00
Kirjoittaja postipate
nyt on hyvä mieli kun autokin toimiii ja taivaspaikka on lunastettu!!
Tiedä kehtaako täällä vikaa ees sanoa tai iletä...
Kun siihen jo kertaalleen oli tulpat ja jne vaihdettu niin ajattelin että vaihdan itse kerran vielä isän autosta entiset ja minkä sitten huomasinkaan niin kärki väli oli 1/3 tai milteen puolet isommat ja mitkä oli paikallaan ja nykiminen johtui siitä...
Kuka lie antanu väärät tulpat tai jotn...Mut hyvä että nyt toimii kun kesäkin on jo kovaa vauhtia tulossa...
