Fiesta 1,3 1998 tehot katoaa kaasun polkaisulla
Lähetetty: 06 Elo 2016 18:39
Uusi täällä ja yritän epätoivoisesti päästä kärryille kaverini Fiestan sielunelämästä. Kyseessä vm 1998, 1,3 litraisella Endura-E bensakoneella oleva malli. Muuten pelittää ongelmattomasti, mutta siinä on jo kauan ollut ihan käsittämätön käyntihäiriö, jolle ei ole mitään selitystä löytynyt.
Kiihdyttäessä kaasun pohjaan polkaisemalla yksinkertaisesti katoaa tehot kokonaan. Ihan niinku se ei sais bensaa. Kun kaasua nostaa jonkun verran, niin veto palautuu. Tuo on todella ärsyttävä ongelma kaupunkiajossa ja moottoritielle kiihdytellessä, tavallisilla maanteillä ohittamisista ei kannata edes haaveilla.
Tähän mennessä tehtynä: tulpat uusittu, moottorin ilmansuodatin uusittu, polttoainesuodatin uusittu, kaikki mahdolliset löytyneet liittimet konepellin alta putsattu ja rasvattu - akun napoja myöten. ECU ainakin yritetty resetoida, lieneekö sitten ollut oikeat ohjeet, mene ja tiedä. Ilmamääräanturi tsekattu, puhdas on. Ilmavuotoja ei imupuolelta löytynyt pitkälliselläkään etsinnällä. Myös moottorin ja rungon väliset maakaapelien liitännät tsekattu. Jäähdytysnestekin tuli vaihdettua siinä samalla ja termostaatti, niin ja syylärin puhaltimen kosketushäiriökin poistui liittimiä putsailemalla. Oma järki ja Ford-tuntemus ei enää riitä..... Englanninkielisestä korjausoppaasta ei löydy minkäänlaista järkevää ratkaisua, eikä kukaan tuttukaan ole osannut neuvoa.
Löytyiskö siis täältä jotain vinkkiä, mikä tuohon auttais? Rukousmyrsky, vihkiveden pirskottelu pellin alle, Jessefiguuri taustapeiliin, vai pitääkö kääntyä woodoopapin puoleen?
Kiihdyttäessä kaasun pohjaan polkaisemalla yksinkertaisesti katoaa tehot kokonaan. Ihan niinku se ei sais bensaa. Kun kaasua nostaa jonkun verran, niin veto palautuu. Tuo on todella ärsyttävä ongelma kaupunkiajossa ja moottoritielle kiihdytellessä, tavallisilla maanteillä ohittamisista ei kannata edes haaveilla.
Tähän mennessä tehtynä: tulpat uusittu, moottorin ilmansuodatin uusittu, polttoainesuodatin uusittu, kaikki mahdolliset löytyneet liittimet konepellin alta putsattu ja rasvattu - akun napoja myöten. ECU ainakin yritetty resetoida, lieneekö sitten ollut oikeat ohjeet, mene ja tiedä. Ilmamääräanturi tsekattu, puhdas on. Ilmavuotoja ei imupuolelta löytynyt pitkälliselläkään etsinnällä. Myös moottorin ja rungon väliset maakaapelien liitännät tsekattu. Jäähdytysnestekin tuli vaihdettua siinä samalla ja termostaatti, niin ja syylärin puhaltimen kosketushäiriökin poistui liittimiä putsailemalla. Oma järki ja Ford-tuntemus ei enää riitä..... Englanninkielisestä korjausoppaasta ei löydy minkäänlaista järkevää ratkaisua, eikä kukaan tuttukaan ole osannut neuvoa.
Löytyiskö siis täältä jotain vinkkiä, mikä tuohon auttais? Rukousmyrsky, vihkiveden pirskottelu pellin alle, Jessefiguuri taustapeiliin, vai pitääkö kääntyä woodoopapin puoleen?