MK3 Mondeo 2.2 TDCi Delphin suuttimista (-05)
Lähetetty: 25 Kesä 2016 11:34
En löytänyt aiempaan juttuu aiheesta kun ite ettisin tietoa.
Oireena oli lähinnä reilu nakutus, ventiilinkopan päältä kosteata ja ehkä vähän heijaava tyhjäkäynti joskus mutta vanhoja juttuja lueskelles "pakko" oli noi tutkii.
https://db.tt/rwyqAG1T
Tuossa 2005 on Delphin suuttimet. Dieselhuolto Häkkisellä Turus uudet 350e kpl.
https://db.tt/ZdNjwJlk
http://www.dieselpojat.fi/ Tampereella tsekkas ja huolsivat noi noin parilla huntilla kpl.
Sieltä opittua, nämä mallit ei juuri koskaan vuoda alatiivisteestä. Nakutus johtui ilmeisesti et joku suuttimien tyhjäkäynti säätö tjsp. oli niin pienellä että korkeapainepumppu joutu nostaan paineet koviksi että suuttimet rupes pelittään. Märkyys suuttimien vieressä oli vain moottoriöljyä kun nuo ovat öljytilassa/venakopan sisällä.
Kilsoja siis takana 300tkm, eikä tietoo että ois joskus tehty noille mitään. Ohivuotoo oli reilusti. Kahdessa säätöarvot maksimisuositusrajalla ja toisissa tuplaten yli. Olivat siis toimivat mutta kuluneet.
Annoin tosiaan laittaa noi kuntoon jossei tarttis hetkeen ihmetellä.
Asennusohjeetki sain: Kiristysmomentti 47Nm, asennolla ei muuta väliä kuin että saa paluuputken paikkaansa.
Putket pitäis olla ehdottoman puhtaat, ite puhalsin paineilmalla ne läpi ennen asennusta.
Ekassa startissa kaasu puoleenväliin ja pidetään ainakin minuutti jonka jälkeen voi pikku hiljaa laskee. Tuolla kuulemma estetään se et jos on joku roska jääny asennuksesta niin se huuhtoutuu läpi varmemmin.
Vaatii pitkän 21mm hylsyn, normi tulppa-avain ei riitä. Mä hitsasin normi hylsyyn putkenpätkän väliin ja tein kolon kylkeen niin pysty vähän pitää suutinta oikeassa asennossa.
https://db.tt/4dQU3T4T
Oireena oli lähinnä reilu nakutus, ventiilinkopan päältä kosteata ja ehkä vähän heijaava tyhjäkäynti joskus mutta vanhoja juttuja lueskelles "pakko" oli noi tutkii.
https://db.tt/rwyqAG1T
Tuossa 2005 on Delphin suuttimet. Dieselhuolto Häkkisellä Turus uudet 350e kpl.
https://db.tt/ZdNjwJlk
http://www.dieselpojat.fi/ Tampereella tsekkas ja huolsivat noi noin parilla huntilla kpl.
Sieltä opittua, nämä mallit ei juuri koskaan vuoda alatiivisteestä. Nakutus johtui ilmeisesti et joku suuttimien tyhjäkäynti säätö tjsp. oli niin pienellä että korkeapainepumppu joutu nostaan paineet koviksi että suuttimet rupes pelittään. Märkyys suuttimien vieressä oli vain moottoriöljyä kun nuo ovat öljytilassa/venakopan sisällä.
Kilsoja siis takana 300tkm, eikä tietoo että ois joskus tehty noille mitään. Ohivuotoo oli reilusti. Kahdessa säätöarvot maksimisuositusrajalla ja toisissa tuplaten yli. Olivat siis toimivat mutta kuluneet.
Annoin tosiaan laittaa noi kuntoon jossei tarttis hetkeen ihmetellä.
Asennusohjeetki sain: Kiristysmomentti 47Nm, asennolla ei muuta väliä kuin että saa paluuputken paikkaansa.
Putket pitäis olla ehdottoman puhtaat, ite puhalsin paineilmalla ne läpi ennen asennusta.
Ekassa startissa kaasu puoleenväliin ja pidetään ainakin minuutti jonka jälkeen voi pikku hiljaa laskee. Tuolla kuulemma estetään se et jos on joku roska jääny asennuksesta niin se huuhtoutuu läpi varmemmin.
Vaatii pitkän 21mm hylsyn, normi tulppa-avain ei riitä. Mä hitsasin normi hylsyyn putkenpätkän väliin ja tein kolon kylkeen niin pysty vähän pitää suutinta oikeassa asennossa.
https://db.tt/4dQU3T4T