Sivu 1/1
Lukkoperä
Lähetetty: 17 Maalis 2006 08:42
Kirjoittaja Qtka
Mitä mallia mahtaa olla Nuo Sierroissa ja Scorpioissa käytetyt lukkoperät.... Koitin haulla etsiä mutta ei löytyny... tai sitten en vaan osannu....
Lähetetty: 17 Maalis 2006 17:12
Kirjoittaja jaska74
siis...?
mitä mallia tarkotat?
kitkalukkojahan ne on...
Lähetetty: 17 Maalis 2006 17:47
Kirjoittaja Jaakko85
Taitaa olla aikapitkälle viskolukollisia..
Lähetetty: 17 Maalis 2006 17:47
Kirjoittaja Mikko R.
Eikös suurin osa Sierrojen ja Scorpioiden lukollisista takamuksista ole viskolukkoja. IS-Sierroissa on ollut optiona kitkalukollista.
Edit. Myöhästyin...
Lähetetty: 18 Maalis 2006 16:25
Kirjoittaja Qtka
Pystyykö tuon viskolukon olemassa olon tai olemattomuuden toteamaan renkaita pyörittelemällä niin kuin kitkalukon...........
Lähetetty: 18 Maalis 2006 16:32
Kirjoittaja janzamar
Eikö oo enää autossa kiinni että ajamalla vois kokeilla?
Lähetetty: 18 Maalis 2006 16:47
Kirjoittaja cossu2
no eipä ole iso vaiva ottaa takakilpeä pois perästä. samassa vaihtaa uudet öljyt.

Lähetetty: 18 Maalis 2006 17:07
Kirjoittaja Qtka
Lähetetty: 18 Maalis 2006 19:51
Kirjoittaja JuHo^
heitetäänkä lukolliseen perään samat öljyt sisälle ku lukottomaan?
Lähetetty: 18 Maalis 2006 20:17
Kirjoittaja jaska74
lukkon piti laittaa jotain lisäainetta (muistaakseni)
Lähetetty: 18 Maalis 2006 21:26
Kirjoittaja Bootsi
JuHo^ kirjoitti:heitetäänkä lukolliseen perään samat öljyt sisälle ku lukottomaan?
Sierran "viskolukolliseen" ihan normaali öljyt.
Tasauspyörästö umpinainen paketti, jossa sisällä visko öljyt.
Lähetetty: 19 Maalis 2006 10:24
Kirjoittaja Qtka
Masentava kohtalo... Ei lukkoa.....
Lähetetty: 20 Maalis 2006 09:42
Kirjoittaja country sedan
Jos murikka on kiinni autossa, niin vaihde päälle, repsikan takapyrä ilmaan ja pyöritystä. Jos on (ehjä)lukko, niin pyörä ei pyöri ihan pikku punnerruksella. Irto murikasta voi asian tutkia pyörittämällä vetarin laippoja/vetareita vastakkaisiin suuntiin. Jos ei pyöri on lukko.
Nopealla mulkaisulla viskollinen perä saattaa vaikuttaa lukottomalta koska tasauspyörästö on näkyvillä.
Lähetetty: 20 Maalis 2006 12:02
Kirjoittaja Qtka
Onkos kellään kuvaa tuosta viskolukosta..... Ei sielllä kyllä mitään lukkoon viittaavaa näkynyt..... Eli siis viskolukkokin ahdistaa käsin pyöritettäessä samanlailla kuin kitkalukkokin?
Lähetetty: 20 Maalis 2006 12:45
Kirjoittaja country sedan
Siinäpä se just onkin, kun se visko jemmassa mutta tasauspyörästö näkyy.
Kyllä ahistaa, siis viskokin.
Ehjään semmoseen en oo irrallaan saanu minkäänlaista luistoa. Fordin ohjekin tasi olla yli 75Nm pitää kestää tolla pyörä ilmaan tyylillä.
Lähetetty: 20 Maalis 2006 13:32
Kirjoittaja Jaakko85
Taisi olla 70 tai 75Nm perän viskolle, sama arvo oli myös 4x4 malleissa keskiviskolle yksi pyörä ilmaan tunkattuna (ilmassa olevan renkaan napamutterista kokeiltuna)
Keskiviskon testauksessa eturengas ilmassa.
Lähetetty: 01 Loka 2007 20:13
Kirjoittaja riesa-reising
lukkohan on että renkaat pyörii kokoajan samaa tahtia, ni siis kertokaas nyt hitaalle, että mitkä on visko ja kitka? ja yksinkertaisesti kiitos
