Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Terve,
käyntihäikän syy alkoi selvitä kun sain puristupaineet mitattua. Ykkössylinterissä oli painetta kuivana 4,5bar ja kun lisäsi tipan öljyä niin 6 bar. Muissa 11.5 - 12 bar eli alhaiset on.
Millainen operaatio tuo kannen irrotus on itse? Purkamista on jonkin verran ja jotenkin kone pitänee lukita että saa jaon aikanaan myös paikalleen. Pitääkö moottorin korvake avata, muutenhan tuonne vauhtipyörälle on vähän paha päästä käsiksi?
Onko kokemuksia Uudeltamaalta edukkaasta paikasta joka tällaisen rempan tekisi?
Kiitos vinkeistä..
käyntihäikän syy alkoi selvitä kun sain puristupaineet mitattua. Ykkössylinterissä oli painetta kuivana 4,5bar ja kun lisäsi tipan öljyä niin 6 bar. Muissa 11.5 - 12 bar eli alhaiset on.
Millainen operaatio tuo kannen irrotus on itse? Purkamista on jonkin verran ja jotenkin kone pitänee lukita että saa jaon aikanaan myös paikalleen. Pitääkö moottorin korvake avata, muutenhan tuonne vauhtipyörälle on vähän paha päästä käsiksi?
Onko kokemuksia Uudeltamaalta edukkaasta paikasta joka tällaisen rempan tekisi?
Kiitos vinkeistä..
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Muutama erityistyökalu tarvitaan, T55 muistaakseni kannenpultteihin ja E10 (kokoa en muista tarkemmin) irroitukseen.
Pasi
Pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Ja lukituskalut nokkiin ja lohkoon?
Mittasin venttiilivälykset ja ne oli liian tiukat, saako noita säädettyä ilman nokkien poistoa?
Mittasin venttiilivälykset ja ne oli liian tiukat, saako noita säädettyä ilman nokkien poistoa?
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Nokat saat lukittua vaikka lattaraudan palasella ja lohkoon tais käydä poranteräKyytsis kirjoitti:Ja lukituskalut nokkiin ja lohkoon?
Mittasin venttiilivälykset ja ne oli liian tiukat, saako noita säädettyä ilman nokkien poistoa?

säätö tapahtuu säätölevyillä. Niiden vaihtamiseksi täytyy olla erikoistyökalu (?)
tai sitten nokat irrottaa Noin kirjoittanut joku muu toisessa topikissa
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Silvertopissa hydrauliset nostajat, blacktopissa paloilla säädettävät. Nokat lukitaan 5mm lattaraudalla, blacktopissa on vielä se lukitustappi kampiakselille. Silverin Kampuran hihnapyörässä on viiva ja öljypohjassa "nuoli" niin näkee onko kohdallaan.
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
tilasin ebaystä noi lukituskalut, 18€. Aika edukkaasti saisi ehjiä kansia venttiileineen, jos hommaisi sellaisen ja pulttaisi vaan kiinni. Kyseessä blacktop.
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Kantta ei ole, mutta 196tkm ajettu moottori löytyy... On vielä kiinni -99 Mondeossa, joten koekäyttömahdollisuuskin on... Kyllähän tuon kannen irrottaa ja asentaa, mut itse kansi pitää käyttää koneistamolla tai jollain kansimiehellä... Se pitää plaanata, venttiilit hioa, seetit koneistaa, venttiilit säätää... ja koska prikkasäätö, pitää olla lajitelma prikkoja... Eikä tuo kansiremppa välttämättä riitä, vikaa voi olla myös alakerrassa...Joten, tuu ostamaan koko kone 350€:lla, tulee varmaan halvemmaksi kuin tuo korjaus...
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
on siinä koko koneen laittamisessakin hommaa, varsinkin pihalla tehtynä. Öljypohja pitäisi varmaan vaihtaa, samoin anturit sun muut himmelit että pelaa uudemmassa Tourneossa.
Eikös ehjän kannen voi vaan nakata kiinni? Toki jos tosi hyvän haluaa... mutta kun ei ehdi harrastaa.
Eikös ehjän kannen voi vaan nakata kiinni? Toki jos tosi hyvän haluaa... mutta kun ei ehdi harrastaa.
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: Kansiremontin teko itse, Zetec 1.8
Useita moottoreita vuosien varrella ostaneena voin sanoa varmuudella, että 350€ toimivasta moottorista on halpa hinta.futura68 kirjoitti:Joten, tuu ostamaan koko kone 350€:lla, tulee varmaan halvemmaksi kuin tuo korjaus...
Vasta laitoin yhden neloskoneen varalle. Tuohon moottoriin tuli uudet männänrenkaat, kiertokangenlaakerit, kiertokangenpultit, runkolaakeripultit, öljypumppu, ohjurinkumit, kannentiiviste, kannenpultit, kampiakselin etu- ja takapääntiivisteet sekä nokkaketjusarja.
Pelkille välttämättömille huolto-osille tuli hintaa yli 600€. Plus valtava määrä työtä ja tarvikkeet.