vm´99 1.6 Zetec Escort pakokaasut pielessä
Lähetetty: 25 Huhti 2016 22:11
Tervehdys!
Sain sitten 99 vm 1.6 Zetec
Escollani hylsyn katsastuksessa päästöistä
. kilometrejä takana 196k km
Eli päästöt on seuraavat:
Tyhjäkäynti: CO% 0.14, CO2 9.40, HC ppm 154 ja O2 7.17
Kierroksilla: CO% 0.06, CO2 11.78, HC ppm 91 O2 3.56
Lambda 1,19
Tilanne on seuraavanlainen tällä hetkellä. PAko Keskiputki vuotaa jonkin verran. Vuosi takaperin ei ollut ongelmia arvojen kanssa ollenkaan. Bilteman tarvikekata laitetty ennen edellistä katsastusta. Esim tyhjäkäynnillä nopeasti kaasun pohjaan painettaessa auto meinaa hyytyä ja jos oikein muistan niin kojetaulun valot himmenevät, mutta kierrokset lähtevät hetken kuluttua nousuun. Tasaisessa ajossa auto kulkee suht normaalisti. Aikanaan on todettu tyhjäkäyntimoottorissa vikaa, mutta sitä ei ole vaihdettu. Siitä huolimatta aiemmin on mennyt kaasuista läpi. Paikallisessa korjaamossa kehotettiin vaihtamaan vuotava pakoputki ja lambda anturi, kun näytin pakokaasuarvoja.
Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia ja onko ratkaisua olemassa? Tarkoitus olisi tekohengittää Escoa vielä yhden kahden katsastuksen verran, jonka jälkeen voisi lähettää auton viimeiselle matkalle. Mitää kallista remppaa ei tarkoitus teettää

Sain sitten 99 vm 1.6 Zetec


Eli päästöt on seuraavat:
Tyhjäkäynti: CO% 0.14, CO2 9.40, HC ppm 154 ja O2 7.17
Kierroksilla: CO% 0.06, CO2 11.78, HC ppm 91 O2 3.56
Lambda 1,19
Tilanne on seuraavanlainen tällä hetkellä. PAko Keskiputki vuotaa jonkin verran. Vuosi takaperin ei ollut ongelmia arvojen kanssa ollenkaan. Bilteman tarvikekata laitetty ennen edellistä katsastusta. Esim tyhjäkäynnillä nopeasti kaasun pohjaan painettaessa auto meinaa hyytyä ja jos oikein muistan niin kojetaulun valot himmenevät, mutta kierrokset lähtevät hetken kuluttua nousuun. Tasaisessa ajossa auto kulkee suht normaalisti. Aikanaan on todettu tyhjäkäyntimoottorissa vikaa, mutta sitä ei ole vaihdettu. Siitä huolimatta aiemmin on mennyt kaasuista läpi. Paikallisessa korjaamossa kehotettiin vaihtamaan vuotava pakoputki ja lambda anturi, kun näytin pakokaasuarvoja.
Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia ja onko ratkaisua olemassa? Tarkoitus olisi tekohengittää Escoa vielä yhden kahden katsastuksen verran, jonka jälkeen voisi lähettää auton viimeiselle matkalle. Mitää kallista remppaa ei tarkoitus teettää
