Paljon ABS-vikoja ja Transmission limited Function
Lähetetty: 05 Huhti 2016 12:56
Enpä olisi toivonut, että ensimmäinen postaukseni tänne olisi tämmöinen, mutta minkäs mahtaa.
39tkm ajettu 2.0 tdci S-max Powershift teki eilen melkoisen tempun. Syy on toivottavasti kuskissa, eikä huolta toivottavasti ole, mutta kyselenpä silti mielipiteitä.
Ajelin reilua satasta maantiellä... siinä oli kännykkä kädessä ja oikealla polvella yritin ohjata samalla, kun vielä paimensin lapsia... liikenne edessä jarrutti ja raajojen puutteesta johtuen auton hidastaminen hoidettiin erittäin poikkeuksellisesti vasemmalla jalalla. Olikohan vähän vielä toisella jalalla veto päällä, koska lopputulos oli melkoisen veret seisauttava.
-ABS valo
-Luiston eston valo
-Moottorin vikavalo
-Käsijarrun valo
-Nopeusmittari näytti nollaa, vaikka vauhtia vielä vaikka kuinka...
-Trasmission limited function paistoi näytössä
Ajelin rauhassa 5km kotiin mittaristo joulukuusena. Ajelin niin hiljaa, etten voi olla edes varma, että menikö limp home-modeen vai ei.
Kotona forscan tulille ja 12 eri vikakoodia.
Kaikki liittyivät jotenkin ABS-järjestelmään jarruihin, renkaiden pyörintänopeuteen tai luistonestoon. Vaihteiston moduulista ei vikoja löytynyt.
Otin koodit talteen, nollasin koodit ja lähdin katsomaan, että uusivatko.
Ajoin noin 20 km kaikenlaista sekavalaista ajoa, täysjarrutuksia ja täyskiihdytyksiä... ei vikakoodeja... ei ainakaan vielä.
Olisko kenelläkään muuta analyysiä?
Hajosikohan jotain, vai menikö vaan hetkellisesti vikatilaan, kun jarru ja kaasu taisivat kuskin sekoilun takia olla hetkellisesti samaan aikaan ...? Tässä analyysissä minua huolestuttaa se, etten millään voi uskoa, etteikö kukaan olisi muka tahallaan rällännyt autolla ja saanut samaa aikaan. Netissä ei nimittäin englanniksi eikä suomeksi oikein löydy vastaavaa ongelmaa keneltäkään...
Hajoaako noista ABS-moduuleita?
Onko tätä sattunut muille? Onko sittenkin jopa tiedossa oleva homma, että näin siinä käy, kun tötöilee polkimien kanssa.... Minä en vaan osannut siitä löytää tietoa...
39tkm ajettu 2.0 tdci S-max Powershift teki eilen melkoisen tempun. Syy on toivottavasti kuskissa, eikä huolta toivottavasti ole, mutta kyselenpä silti mielipiteitä.
Ajelin reilua satasta maantiellä... siinä oli kännykkä kädessä ja oikealla polvella yritin ohjata samalla, kun vielä paimensin lapsia... liikenne edessä jarrutti ja raajojen puutteesta johtuen auton hidastaminen hoidettiin erittäin poikkeuksellisesti vasemmalla jalalla. Olikohan vähän vielä toisella jalalla veto päällä, koska lopputulos oli melkoisen veret seisauttava.
-ABS valo
-Luiston eston valo
-Moottorin vikavalo
-Käsijarrun valo
-Nopeusmittari näytti nollaa, vaikka vauhtia vielä vaikka kuinka...
-Trasmission limited function paistoi näytössä
Ajelin rauhassa 5km kotiin mittaristo joulukuusena. Ajelin niin hiljaa, etten voi olla edes varma, että menikö limp home-modeen vai ei.
Kotona forscan tulille ja 12 eri vikakoodia.
Kaikki liittyivät jotenkin ABS-järjestelmään jarruihin, renkaiden pyörintänopeuteen tai luistonestoon. Vaihteiston moduulista ei vikoja löytynyt.
Otin koodit talteen, nollasin koodit ja lähdin katsomaan, että uusivatko.
Ajoin noin 20 km kaikenlaista sekavalaista ajoa, täysjarrutuksia ja täyskiihdytyksiä... ei vikakoodeja... ei ainakaan vielä.
Olisko kenelläkään muuta analyysiä?
Hajosikohan jotain, vai menikö vaan hetkellisesti vikatilaan, kun jarru ja kaasu taisivat kuskin sekoilun takia olla hetkellisesti samaan aikaan ...? Tässä analyysissä minua huolestuttaa se, etten millään voi uskoa, etteikö kukaan olisi muka tahallaan rällännyt autolla ja saanut samaa aikaan. Netissä ei nimittäin englanniksi eikä suomeksi oikein löydy vastaavaa ongelmaa keneltäkään...
Hajoaako noista ABS-moduuleita?
Onko tätä sattunut muille? Onko sittenkin jopa tiedossa oleva homma, että näin siinä käy, kun tötöilee polkimien kanssa.... Minä en vaan osannut siitä löytää tietoa...