Sivu 1/1

Focus -13 Jäähdytysnesteen lämpeminen

Lähetetty: 21 Maalis 2016 16:20
Kirjoittaja jukki
Omassa lämmöt nousee "normaaliin" 90 asteeseen,vaikka obd kautta mitattuna nesteiden lämpö vasta 47. Tämä tänään raision laakkosella. Sanottiin vaan,että toiminta normaalia,koska mitari mittaa moottorin lämmön,ei jäähdytysnestettä.
Olis kiva tietää kuinka nopeasti muilla lämpenee vm -13 focus 1.0 ecobuusti. Mielestäni haiskahtaa mittari/anturivialle ja laakkonen ei sitä halua tehdä,koska vaikea tehdä. Autossa vielä 3 vko tehdastakuuta jäljellä.

Re: Focus -13 Jäähdytysnesteen lämpeminen

Lähetetty: 22 Maalis 2016 10:01
Kirjoittaja fordanglia63
Oma -13 malliseni lämpeni samalla tavalla. Mittarin neula "pomppasi" normaalilukemaan, ei moottori/neste voi lämmetä niin nopeasti. Kyse on varmaankin ominaisuudesta. Mittarin osoittamaa lukemaa ohjaa ecu anturin antaman tiedon perusteella. En valittanut tuosta, eikä huolloissa ilmennyt mitään.

Nykyisen -16 mallisen 1.0 ecoboostin lämmöt nousevat normaalin hitaasti (kuten -63 Angliassa;)). En tiedä onko anturin sijaintia vaihdettu, ilmeisesti vaan ohjelmoitu eri tavalla.

Kaikki anturit, joita olen nähnyt, "haistelevat" jäähdytysnesteen lämpötilaa.

Re: Focus -13 Jäähdytysnesteen lämpeminen

Lähetetty: 22 Maalis 2016 15:20
Kirjoittaja jukki
Kävinpä tuossa toista vastaavaa autoa katsomassa ja samalla tavallahan tuo toimii. Laakkonen oli oikeassa,se mittaa moottorin lämpöa,ei nestettä. 47 astetta jäähdytysneste,neula normaali lämmöissä. Kyseessä siis ominaisuus.

Re: Focus -13 Jäähdytysnesteen lämpeminen

Lähetetty: 22 Maalis 2016 16:13
Kirjoittaja Vrjssa
Noi uudemmat mallit näyttävät ns. "tarkan" lämpötilan verrattuna juuri tuohon -13 malliin verrattuna.

Aikoinaan oma -13 mallin Focus näytti lämmöt vähän sinnepäin mutta nyt tuntuu olevan tehty sitten korjaus näihin uusiin malleihin. Käytännössä ihan vain näöllinen seikka mittaristossa.

Re: Focus -13 Jäähdytysnesteen lämpeminen

Lähetetty: 22 Maalis 2016 20:12
Kirjoittaja Terpiili
Edellisessä autossani -12 mallisessa Focus 1.0 ecoboostissa aivan sama ilmiö. OBD antoi juuri saman arvon 47 astetta kun mittari saavutti "normaalin" lukeman eli karvan alle 90 astetta. En ollut huolissani :)