Sivu 1/1

cvh:n Kytkimen automaattisäädin

Lähetetty: 14 Maalis 2006 20:07
Kirjoittaja late
Eli poljon tossa yks päivä kytkintä ja poljin lipsahti yhtäkkiä ylös aika voimalla jolloin sieltä irtosi joku jousi,Eli mikähän jousi mahtaa olla kyseessä,toisesta päästä se oli kiinni siellä valkosessa hammastetuusa mötissä ja toisesta päästä kytkin polkimessa.
Ne joilla on alfamerin korjausopas niin jousi näkyy sivulla 76,kuva 5.2 ja osa D.

Lähetetty: 14 Maalis 2006 22:41
Kirjoittaja jaska74
ilman opasta veikkaisin osan liittyvän automaattisäädön säätöön

Lähetetty: 15 Maalis 2006 14:19
Kirjoittaja late
Jep siihenhän se liittyy,Mutta mikä on tarkoitus tarkaalleen ottaen?Ja mielestäni sieltä valkoisesta mötistä lähti pieni palanen irti eli jousi ei enää tahdo pysyä siellä kun sitä koettaa laittaa paikalleen.

Lähetetty: 15 Maalis 2006 14:29
Kirjoittaja late
minnonenkas homma toi vaihto on?Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?

Lähetetty: 15 Maalis 2006 16:22
Kirjoittaja Volmari
se jousi on se mikä periaatteessa tekee sen säätämisen. eli vetää sitä hammasratasjuttua kireelle.

sulla tais murtua se lenkki missä se jousi on kiinni.

uuden osan löydät ihan motonetistäkin ja maksaa muistaakseni 6e.

ainut mikä siinä uuden asennuksessa on hankalaa juurikin se jousi, sen takasin laittaminen on aivan pirun hankalaa kun se on aika jäykkä.

nyt on sitten erinomainen tilaisuus vaihtaa kytkin vaijerikin jos siltä tuntuu. menee siinä ohessa mukavasti, vie noin 2min sen uuden väsääminen sinne.

varaa hermoja vaihtoon ja jos poltat tupakkaa niin ainakin yksi ylimääräinen aski pelkästään siihen vitutukseen sen jousen takia :lol:

edit: suosittelen lämpimästi penkin irroittamista tässä hommassa. parempi olla sitä tilaa missä räpeltää kuin nypertää pienestä raosta sitä.

Lähetetty: 15 Maalis 2006 17:02
Kirjoittaja late
Jep,Eli juuri se lenkki murtui.Kytkin kuitenkin tuntui paikallaan poljettaessa aivan normaalilta.Pitääkö muuten sitä kytkimen käyttö akselia joka on kytkin vaijerin toisessa päässä niin "lukita" jotenkin paikalleen,Vai voiko sen vaan päästää vemppuun kun irrotan vaijeria?

Lähetetty: 15 Maalis 2006 21:52
Kirjoittaja JesseT
Voi päästää, ei se siitä mihinkään lähde. Nuo kytkinpolkimen hammaskehät on sitten värikoodattu ja niitä on noin 6 erilaista.

Lähetetty: 16 Maalis 2006 14:19
Kirjoittaja late
Eli paras ottaa vanha malliksi?

Lähetetty: 16 Maalis 2006 14:40
Kirjoittaja Jaakko85
Niin ja/tai muistaa se väri..

Lähetetty: 16 Maalis 2006 17:44
Kirjoittaja Volmari
kyl motonetistä saa ihan oikean mokoman kun sanoo vain minkä vuotiseen on menossa.

Lähetetty: 17 Maalis 2006 10:07
Kirjoittaja JesseT
Volmari kirjoitti:kyl motonetistä saa ihan oikean mokoman kun sanoo vain minkä vuotiseen on menossa.
Ei ole kiinni vain vuosimallista vaan konemallista myös. Mutta kriittistä tämä ei ole kuin jäykempien viriasetelmien kanssa. Kaikki ne käy mekaanisesti ristiin, vain polkimen vipusuhde muuttuu.

Lähetetty: 22 Maalis 2006 18:30
Kirjoittaja late
Vaihdoinpas nyt tuon hammaskaaren.Mutta,Poljin tuntuma ihan erilainen eikä painu ihan pohjaan asti.Lisäksi se laatikossa oleva käyttövipu on nyt paljon enemmän ohjaamoon päin "nojallaan".Eli pitäsikö sen nyt jotenkin säätyä vai mitä?Mitään säädön ääntä en kuullut ja hammaskaari näyttäisi olevan samassa asennossakin kuin asennettaessa.

Lähetetty: 23 Maalis 2006 15:58
Kirjoittaja late
Osaako kukaan auttaa?Eli pitäisikö sieltä säätimestä kuulua jotain naksahduksia kun sitä asennuksen jälkeen polkee?Ja kun sen hammaskaaren vastakappaleen säätää korjausoppaan mukaan sinne kehän tasaiselle osalle niin vaierin pituus ei taas alkuunsakaan riitä laatikon päässä.