Sivu 1/1

Rakennemuutoksista

Lähetetty: 11 Maalis 2016 16:25
Kirjoittaja 96taunus
Moro!
Yritin tulkita noita trafin määräyksiä moottorin vaihdosta, mutta en löytänyt selkeää tulkintaa josta olis apua.
Elikä kyseessä -90 luvulla tehty moottorin vaihto suurimpaan mahdolliseen. Nyt kun mahdollisesti joutuu moottorin vaihto puuhiin, niin kumpaa moottoria käytetään vertailumoottorina, alkuperäistä vai tätä nykyistä joka ei kuulu alunperin tähän autoon. Kumpikin on niitä vanhempia joista ei tarvi päästöjä mitata. Uusi moottori saattaisi kyllä olla jo sen verran uudempaa tuotantoa että siihen joutuu päästöt kai mittaamaan, vai katsotaanko se tämän auton vuosimallin mukaan. :?
Tiedän kyllä että konttorilta kannattaa kysellä, ja niin aionkin tehdä, mutta ajattelin että jos jollakulla olis tästä aiheesta omakohtasta kokemusta niin olis kiva kuulla. :)

Re: Rakennemuutoksista

Lähetetty: 11 Maalis 2016 17:42
Kirjoittaja Aksu
Mallisarjan suurinta konetta käytetään vertailussa.
Esim. mk4 esco->1,8td
Sierra->xr4x4

Re: Rakennemuutoksista

Lähetetty: 11 Maalis 2016 17:56
Kirjoittaja 96taunus
Näin minäkin sen tulkitsin. Elikä nykyisellä koneella ei ole mitään merkitystä asian suhteen. :(

Re: Rakennemuutoksista

Lähetetty: 12 Maalis 2016 08:29
Kirjoittaja tsun-tee
Nykyisellä ei merkitystä, toki prosentteja tarvit kyttäillä jos jotakin. Riippuen siis mitä osia taas vaihtelet lisää.

Päästöt menee käsittääkseni auton mukaan eli: moottorin vaihdon jälkeenkin sen on täytettävä säädökset.

vanha auto + uusi motti = vanhat rajat (1977 siis ilman mittausta)

uusi auto + vanhempi motti -> osoitettava luotettavasti että täyttää uudemmat rajat. Pelkkä päästölappu huoltsikalta ei käy kun mennään riittävän uuteen autoon.

Käytännössä siis 2000 luvun autoon ei kannate laittaa 60 luvun konetta. Ja samasta syystä ne tuuppaa niitä 1-2jz:toja kaikkiin vanhoihin autoihin. :lol:

Käytännön kokemusta ei ole kuin 70-lukulaisten koneenvaihdoista.

-J-

Re: Rakennemuutoksista

Lähetetty: 12 Maalis 2016 13:23
Kirjoittaja 96taunus
Juu pirssi on tosiaan -70 luvulta johon suunnittelin jotain tuoreempaa konetta, joten tässä tapauksessa päästöjä ei sitten mitattaisi.
Mitenkäs siinä tapauksessa jos tän nykyisen ylisuuren ja ylitehokkaan koneen varustais ruiskulla tai vielä pahempi, lisäis turbon :o eipä taida onnistua.

Sitten ihan yleisluontoinen kysymys koneen mallista ja merkistä riippumatta.
Jos tohon laittais nykyaikaisella moottorin ohjauksella varustetun koneen, niin montakohan prosenttia realistisesti pystyisi koneen tehoja pudottaan, vai onko edes mahdollista. :idea: Niin ja silloinhan olisi kyseessä omavalmiste moottori.